חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פגיעה בהולך רגל במעבר חציה

פגיעה בהולך רגל במעבר חציה
תוכן עניינים

פגיעה בהולך רגל במעבר חציה הינה עבירת תעבורה חמורה במיוחד. בתי משפט לתעבורה נוטים להטיל עונשים חמורים על נהגים אשר מורשעים בעבירה זו. חשוב להדגיש בהקשר זה כי עבירה של פגיעה בהולך רגל במעבר חציה נחשבת לעבירה ממדרג חומרה גבוה גם בהשוואה לעבירות תעבורה אחרות.

יתרה מכך, מדובר בעבירה שלרוב מסתיימת בענישה הכוללת גם רכיב של פסילת רישיון נהיגה בפועל לצד עונשים נלווים אחרים, כאשר הענישה תלויה בחומרת הפגיעה, נסיבות העבירה ובנסיבות נוספות. פגיעה בהולך רגל במעבר חציה יכולה להסתיים בנזק קל בלבד להולך הרגל או חלילה בנזק חמור עם השלכות עתידיות על בריאותו.

כאשר מעורבים בתאונת דרכים מסוג זה, חשוב להבין כי אין מדובר באירוע קל או רישום דוח תנועה פשוט.  פגיעה בהולך רגל במעבר חציה תגרור הגשת כתב אישום נגד הנהג הפוגע והוא צפוי לעמוד לדין בגין עבירה זו.

חשוב לזכור כי לכל נהג המואשם בעבירה של פגיעה בהולך רגל במעבר חציה קיימת זכות להיוועץ עם עורך דין תעבורה טרם ימסור את גרסתו במשטרת ישראל. לכן, מומלץ לנהג אשר עומד בפני חקירה באזהרה בנסיבות אלו לדאוג לייעוץ לפני חקירה עם עורך דין מטעמו בטרם ימסור את גרסתו לאירוע.

כמו כן, לנהג ככל ויוחלט לערוך לו שימוע מנהלי בפני קצין משטרה, יש את הזכות להיות מיוצג על ידי עורך דין תעבורה במסגרת השימוע אשר יסייע לו להתמודד עם המיוחס לו. חשוב להדגיש בהקשר זה כי ברוב המקרים שבהם נהג מעורב בתאונה דרכים שכוללת פגיעה בהולך רגל במעבר חצייה הוא אכן יזומן לשימוע מנהלי שבמסגרתו הוא עלול להיפסל מנהיגה.

מעבר חצייה

מעבר חצייה הינו שטח המסומן על פני כביש אשר מיועד להולכי הרגל על מנת שיוכלו לחצות את הכביש בבטחה. מעבר חצייה יכול שיהיה מסומן גם בתמרור ויכול שיהיה מסומן על פני הכביש.

 פגיעה בהולך רגל במעבר חציה כמעט תמיד תשליך את האחריות על כתפיי הנהג. שטח מעבר חצייה המסומן על גבי הכביש הינו שטחו הבלעדי של הולך הרגל ועל הנהג בהתקרבו לשטח זה לאפשר לו לחצות בבטחה.

גם במקרים שבהם הולך הרגל התפרץ לכביש (בתוך שטח מעבר חצייה) ולא ניתן היה להבחין בו ולמנוע את התאונה, משטרת ישראל נוהגת להגיש כתבי אישום נגד הנהג בגין עבירות של אי מתן זכות קדימה להולך רגל, נהיגה בקלות ראש וכדומה.

על פי פקודת התעבורה, כאשר נהג מגיע לשטח מעבר חצייה עליו להאט את רכבו ולנהוג במשנה זהירות טרם יחצה את שטח מעבר החצייה. אי אבחנה בהולך הרגל טרם כניסה למעבר חצייה, עלולה לגרור עבירה של נהיגה ברשלנות לצד עבירה של אי מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חצייה ועבירות נוספות.

אסור לעקוף לפני מעבר חצייה

כלל ידוע בדיני תעבורה קובע כי אסור לעקוף לפני מעבר חצייה. עקיפה לפני מעבר חצייה הינה מעשה מסוכן אשר עלול לסכן את הולך הרגל ולגרום לתאונת דרכים. פגיעה בהולך רגל במעבר חציה תוך כדי עקיפה, תסכן את הנהג בהגשת כתב אישום נגדו בגין עבירות תעבורה חמורות כאשר רף רשלנותו במקרה זה יהיה ברף הגבוה.

עקיפה לפני מעבר חצייה מעידה על מסוכנות מצד הנהג ורף רשלנות גבוה. כאשר רכב עוצר לפני מעבר חצייה אין לעקוף אותו שכן ככל הנראה עצר הוא על מנת לאפשר להולכי רגל להשלים את חצייה בבטחה. אסור לעקוף לפני מעבר חצייה היא עבירה המעוגנת בתקנה 47(ה)(3) לתקנות התעבורה המציינת בזה הלשון:

"נוהג רכב לא יעקוף, לא ינסה לעקוף ולא יסיט את רכבו שמאלה או ימינה כדי לעקוף רכב או בעל-חיים באחד מאלה: הוא מתקרב אל מעבר חציה להולכי רגל המסומן על פני הכביש או על ידי תמרור המציין מקום מעבר חציה להולכי רגל, ועד שעבר את מקום מעבר החציה."

עקיפה לפני מעבר חציה עלולה לסכן את הנהג בגין הגשת כתב אישום חמור הכולל עבירה של נהיגה ברשלנות ברף הגבוה וכן עבירה של עקיפה לפני מעבר חצייה. נהיגה זהירה וציות לכללי הדרך המוצבים בכביש חשובה ומונעת פגיעה בהולכי רגל.

פגיעה בהולך רגל

פגיעה בהולך רגל במעבר חציה היא אירוע לא נעים כלל לנהג קל וחומר להולך הרגל. עם התרחשות התאונה, יש לעצור מיד במקום התאונה ולהגיש עזרה לנפגע תוך הזמנת כוחות הביטחון למקום. אסור בשום פנים ואופן לעזוב את מקום התאונה ולנטוש את הנפגע. מעשה זה עלול להעמיד את הנהג בפני כתב אישום חמור של הפקרת נפגע בתאונת דרכים.

מבחינת ההגדרה החוקית, פגיעה בהולך רגל במעבר חציה היא פגיעה אשר התרחשה בתוך שטח מעבר החצייה המסומן על גבי הכביש או בסמוך לו. גם פגיעה בסמוך למעבר חצייה דינה כפגיעה במעבר חציה ורמת רשלנותו של הנהג במקרה זה תהיה גבוהה. חומרת כתב האישום אשר יוגש נגד הנהג המעורב בתאונת דרכים בה נפגע הולך רגל תיגזר מהפגיעה עצמה ורמת רשלנותו של הנהג.

האטה טרם הגעה למעבר חצייה והגברת הערנות בהכרח תמנע תאונת דרכים ופגיעה במשתמשי הדרך. גם אם חלילה תתרחש תאונת דרכים במהירות איטית הרי שהפגיעות בהולך הרגל תהיינה פגיעות קלות כך שבסופו של דבר כתב האישום שיוגש נגד הנהג יהיה ברף הנמוך עם עתירת המדינה לעונשים קלים יחסית.

פגיעה בהולך רגל במעבר חציה כפי שציינו קודם לכן תביא כמעט בהכרח להגשת כתב אישום נגד הנהג המעורב. יחד עם זאת, באמצעות טיפול משפטי נכון החל משלב החקירה לאחר התאונה ועד לשלב ניהול משא ומתן עם התביעה המשטרתית, ניתן לצמצם את נזקי המשנה הנובעים מתאונת הדרכים ולשמור על רישיון הנהיגה של הנהג.

מסיבה זו, אנו ממליצים כי במקרה בו חלילה התרחשה תאונת דרכים ליצור קשר עם עורך דין תעבורה על מנת שניתן להבין את השלכות השונות של התאונה וכיצד היא תשפיע על רישיון הנהיגה של הנהג לטווח הקצר ולטווח הארוך.

דריסת הולך רגל לא במעבר חציה

דריסת הולך רגל לא במעבר חציה יכולה להתרחש לכל נהג. כאשר הולך רגל מחליט להתפרץ לכביש ללא כל התראה מוקדמת וללא כל סימון מצדו הרי שכמעט תמיד תהיה התאונה בלתי נמנעת ולנהג המעורב בה לא תהיה אחריות כלפיה.

דריסת הולך רגל לא במעבר חציה יכולה להתרחש ברחוב צר כאשר הולך הרגל התפרץ מבין מכוניות חונות או אפילו סתם כך לפתע כאשר הולך הרגל הגיח בריצה מבין בניינים סמוכים והתפרץ לכביש. כאשר מתרחשת תאונת דרכים במקרה בו הולך הרגל לא חצה את הכביש במעבר חצייה, יש לבדוק את רמת רשלנותו של הנהג והאם מדובר בתאונה נמנעת או בלתי נמנעת.

אחריותו של הנהג במקרה של דריסת הול רגל לא במעבר חציה תבחן בין היתר באמצעות הכללים הבאים:

  • האם נהג סביר אחר יכול היה להבחין בהולך הרגל טרם כניסתו לכביש ולעצור או שמה מדובר בתאונה בה כלל לא ניתן היה להבחין בהולך הרגל.
  • מהו שדה הראיה במקום. האם ישנו שדה ראיה רחב המאפשר לנהג להבחין בהולך הרגל או שמה מדובר בשדה ראיה מצומצם.
  • האם ישנה צמחייה במקום או אמצעים אחרים המסתירים את שדה הראיה ומקשים על הנהג להבחין במתרחש.
  • האם הנהג היה מרוכז בנהיגה או שמה התעסק בדברים אחרים אשר הסיחו את דעתו.
  • מה היה קצב ההליכה/ ריצה של הולך הרגל והאם במהירות בה נסע הנהג ביחס לקצב הליכת הולך הרגל ניתן היה לבלום בזמן ולמנוע את התאונה.

בתאונת דרכים אשר התרחשה לא במעבר חציה, חשוב לבדוק אם מדובר בתאונה נמנעת או בלתי נמנעת. בהחלט ישנם מקרים בהם ייקבע כי לנהג אין אחריות כלפי התאונה היות ומדובר בתאונה בלתי נמנעת. מסיבה זו ועל מנת שניתן יהיה לערוך חישוב מדויק ונכון, יש להיוועץ עם עורך דין תעבורה המתמחה בתחום משפטי זה.

עונש על פגיעה בהולך רגל במעבר חציה

עונש על פגיעה בהולך רגל במעבר חציה תלוי בחומרת הפגיעה בהולך הרגל, רמת רשלנותו של הנהג בעת התרחשות התאונה וכן עברו התעבורתי. לרוב, כאשר מדובר בתאונת דרכים קלה ללא נזק ממשי להולך הרגל, התביעה בדרך כלל תעתור למספר חודשי פסילת רישיון נהיגה לצד עונשים אחרים כגון קנס כספי ופסילה על תנאי. קראו עוד בהקשר זה במאמר שכתבתי בנושא הסדר טיעון בעבירות תעבורה.

חשוב לזכור כי עונש על פגיעה בהולך רגל במעבר חציה כולל בתוכו פסילת רישיון נהיגה מינימלית לתקופה של 3 חודשים. עונש פסילת מינימום זה למעשה אינו מותיר שיקול דעת לבית המשפט לחרוג ממנו אלא במקרים חריגים ומיוחדים.

כאשר עותרת התביעה המשטרתית לעונש של תאונת דרכים תציין היא בפני בית משפט לתעבורה כי מדובר באירוע חמור הכולל פסילת רישיון נהיגה מינימלית לתקופה של 3 חודשים. לרוב, תעתור התביעה המשטרתית לעונש חמור יותר מפסילת המינימום ותבקש מספר חודשי פסילה ארוכים.

כאשר מדובר בתאונת דרכים של פגיעה בהולך רגל במעבר חציה עם חבלות חמורות כגון שברים או פגיעות קשות, תעתור התביעה המשטרתית גם לעונש מאסר בפועל לצד פסילת רישיון נהיגה לתקופה ארוכה וממושכת.

ככל ומדובר בנהג אשר ביצע עבירות תנועה רבות בחייו, עלול העונש אשר יוטל עליו בסופו של יום להיות חמור יותר מנהג אשר עברו התעבורתי נקי. תאונות דרכים הפכו למכת מדינה ובתי משפט לתעבורה רואים בחומרה נהגים המבצעים עבירות תנועה הגורמות לתאונות דרכים.

לצד כל האמור בפסקה זו חשוב לזכור כי לא בכל תאונת דרכים אשמתו של הנהג היא עניין אבסולוטי. באמצעות עורך דין תעבורה המתמחה בדיני תעבורה ניתן להתמודד עם אירוע של תאונת דרכים ולהביא להקלה בעונש הנהג ואף להימנע מפסילת רישיון נהיגה כלל.

טיפול משפטי מוקדם ככל שניתן באמצעות עורך דין תעבורה, יכול לסייע רבות ולהביא לאי הגשת כתב אישום כלל או להסדר טיעון מקל עם התביעה המשטרתית. פנו לעורך דין תעבורה בהקדם האפשרי והבטיחו שמירה על רישיון הנהיגה שלכם.

סיכון הולכי רגל במעבר חצייה

סיכון הולכי רגל במעבר חצייה הינה עבירה שעלולה לגרור הגשת כתב אישום חמור נגד הנהג ולהביא לפסילת רישיון הנהיגה שלו. כאמור, מעבר חצייה מוגדר בחוק כשטח המיועד להולכי רגל ולכן זכות הקדימה בשטח זה מיועד אך ורק להם.

נהג המתקרב למעבר חצייה חייב להאט ולאפשר להולכי רגל הקיימים במקום לחצות בבטחה. סיכון הולכי רגל במעבר חצייה יכול שיתגבש גם ללא פגיעה פיזית בהולכי הרגל אך עם פעולה אחרת שתשים את הולכי הרגל בסיכון. נהג אשר יורשע בעבירה של סיכון הולכי רגל במעבר חצייה צפוי לקבל הזמנה לדין ולהישפט בגין העבירה גם כאשר לא פגע באיש.

ככל שהנהג יורשע בעבירה זו במסגרת ההליך המשפטי יהיה עליך ולהתמודד עם סנקציות משפטיות שונות אשר יוטלו עליו על ידי בית המשפט ו/או משרד הרישוי.

תאונה בלתי נמנעת

תאונה בלתי נמנעת הינו מושג מקצועי מתחום דיני התעבורה. ככלל, תאונה בלתי נמנעת הינה תאונה שהנהג שהיה מעורב בה לא יכול היה לצפות אותה או למנוע אותה. פעמים רבות כתוצאה מגורמים אשר אינם בשליטת הנהג נגרמת תאונת דרכים.

לאחר קרות התאונה, בוחן תנועה של משטרת ישראל יבדוק את תוואי הדרך ויתר נסיבות העניין ויקבע האם לנהג ישנה אחריות לתאונה או שמה מדובר בתאונה בלתי נמנעת. את ממצאיו הוא יסכם במסגרת "דוח בוחן" שייכנס לחומר החקירה כמעין חוות דעת מקצועית ומשפטית. חשוב לציין שבתיקים שעניינם תאונות דרכים, הקביעה המשמעותית ביותר במסגרת דוח הבוחן הינה האם מדובר בתאונה בלתי נמנעת או לחלופין מדובר בתאונה שהיה מצופה מהנהג למנוע.

ברוב המקרים שבהם בוחן התנועה המשטרתי ייקבע שמדובר בתאונה בלתי נמנעת אזי שקביעה זו תוביל לסגירת תיק החקירה ללא העמדה לדין של הנהג. כאמור, מבחינה משפטית, כאשר מדובר בתאונה בלתי נמנעת דהיינו לנהג אין אחריות למתרחש, ולכן התיק נגדו ייסגר ללא הגשת כתב אישום.

מנגד, כאשר בוחן תנועה משטרתי קובע כי מדובר בתאונה נמנעת נגד הנהג צפוי להיות מוגש כתב אישום. על מנת לסתור מומלץ לפנות לייעוץ של עורך דין לענייני תעבורה על מנת שיחד עם מומחה מטעמו יבדוק את נתוני האירוע וינסה לחלוק על הקביעה האמורה.

מה העונש על דריסה

מה העונש על דריסה הינה שאלה שתלויה בראש ובראשונה בנסיבות המקרה ובתוצאות התאונה. עונש על דריסה תמיד ייקבע על ידי בית המשפט בהתאם לרף רשלנותו של הנהג וכן בתוצאות התאונה.

ככל ומדובר בתאונת נזק בלבד בה לא נגרמו חבלות בגוף הרי שעורך דין תעבורה יוכל לשכנע את התביעה המשטרתית להסתפק בעונשים צופי פני עתיד ללא פסילת רישיון נהיגה בפועל. כאמור, בית המשפט שוקל את העונש הראוי על דריסה בין היתר בהתאם לתוצאות העבירה והתאונה. חשוב לציין בהקשר זה כי תאונה קלה ותאונה חמורה אינן זהות בחומרתן מבחינת העונש הצפוי וכן בסוג העבירות שהתביעה צפויה לייחס לנהג בכתב האישום שיוגש נגדו.

במקרים שבהם בתאונה נגרמו חבלות של ממש לגוף, התביעה המשטרתית תעתור לעונשים חמורים הכוללים פסילת רישיון נהיגה לחודשים ארוכים לצד עונשים אחרים נלווים כגון מאסר, מאסר על תנאי וקנס כספי. כמו כן, חשוב להבהיר כי עונש על דריסה יושפע גם מעברו התעבורתי של הנהג וסוג העבירות אשר צבר לחובתו.

דריסה במעבר חצייה

דריסה במעבר חצייה היא עבירת תנועה חמורה שמבטאת רף רשלנות גבוה וחמור של הנהג הפוגע. על פי חוקי התעבורה, מעבר חצייה הינו שטח תחום הנמצא על פני הכביש ומיועד להולכי הרגל. בשטח זה, זכות הקדימה של הולך הרגל הינה אבסולוטית ונהג המתקרב למעבר חצייה, חייב להאט ולעצור במידה וישנם הולכי רגל במקום.

דריסה במעבר חצייה עלולה לגרור בדרגת ודאות גבוהה להגשת כתב אישום נגד הנהג בגין עבירות של נהיגה ברשלנות, חבלה לגוף וכן עבירות תנועה אחרות נלוות. ככל שאותו נהג יורשע בעבירה של דריסה במעבר חצייה אזי שעונשו ייקבע על ידי בית משפט לתעבורה בהתאם לנסיבות המקרה, עברו של הנהג וכן החבלות שנגרמו להולכך הרגל.

פגיעה במעבר חצייה

פגיעה במעבר חצייה יכולה להיגרם ממספר גורמים שונים שקשורים בהתנהלותו של הנהג או לחלופין בהתנהלותו של הולך הרגל בעצמו. כך לדוגמא, בין הגורמים הנפוצים של פגיעה במעבר חצייה ניתן לציין התפרצות של הולך הרגל לכביש, מעבר של הולך הרגל ברמזור אדום, חוסר תשומת לב של הנהג למתרחש סביבו וכן סיבות אחרות.

 כאשר הולך רגל נפגע במעבר חצייה בוחן תנועה מטעם משטרת ישראל יבחן את הזירה ויקבע אם מדובר בתאונה נמנעת או בלתי נמנעת. במסגרת זו יהיה על בוחן התנועה לבחון הן את התנהגותו של הנהג הפוגע והן את התנהגותו של הולך הרגל שנפגע.

חשוב לזכור כי גם אם מדובר בתאונה בלתי נמנעת הרי שעסקינן בפגיעה במעבר חצייה כך שאחריותו של הנהג לתאונה היה אחריות שניתן להגדירה כאבסולוטית. דהיינו, ברוב המכריע של המקרים שבהם מדובר על פגיעה במעבר חצייה כתב אישום יוגש נגד הנהג בכל מקרה, גם כאשר רשלנותו הינה נמוכה.

מומלץ לנהג המעורב בתאונה שכרוכה בפגיעה במעבר חצייה, לפנות למשרדו של עורך דין תעבורה על מנת שיוכל להבין מהם הצעדים אשר עליו לנקוט לטובת שמירת רישיון הנהיגה שלו.

תאונת דרכים במעבר חצייה

תאונת דרכים במעבר חצייה היא עניין לא פשוט בפרט לא להולך הרגל שנפגע בגופו. כאמור, תאונת דרכים במעבר חצייה מבטאת התעלמות מזכותו של הולך הרגל לחצות בבטחה את הכביש ועלולה לסכן את רישיון הנהיגה של הנהג בשלל סנקציות שונות הן על ידי בית המשפט לתעבורה והן על ידי משרד הרישוי. יתרה מכך, תאונת דרכים במעבר חצייה עשויה לזכות את הולך הרגל בפיצוי כספי גבוה מטעם חברת הביטוח שמבטחת את הנהג הפוגע.

לנהגים חדשים מומלץ לקחת בחשבון כי נהג חדש אשר יורשע בתאונת דרכים בה נחבל אדם, יופנה על ידי משרד הרישוי לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים וכן יצטרך לבצע אמצעי תיקון שונים כגון מבחן עיוני ומבחן מעשי.

פגיעת רכב בהולך רגל

כאמור, פגיעת רכב בהולך רגל הינה תאונה שעשויה להיות תאונה קשה במיוחד מבחינת תוצאותיה והשלכותיה (על כל המעורבים). בלא מעט מקרים, שכן לרוב פגיעת רכב בהולך רגל תסתיים בחבלות להולך הרגל ולעיתים חס וחלילה אף במותו.

תשומת לב הנהג למתרחש בדרך ובפרט להולכי הרגל העושים שימוש בדרך אף הם היא עניין אשר אין להקל בו ראש, נהג אשר לא ייתן זכות קדימה להולכי רגל ויפגע בהם, עלול לאבד את רישיון הנהיגה שלו.

כפי שצוין קודם לכן, תאונה שבמסגרת התרחשה פגיעת רכב בהולך רגל תיבחן על ידי בוחן תנועה בצורה מקצועית בהתאם למבחנים המקצועיים שמטרתם לקבוע האם מדובר בתאונה לה הנהג אחראי לה או שמה מדובר בתאונה בלתי נמנעת.

פגיעה בהולך רגל שהתפרץ לכביש

פגיעה בהולך רגל שהתפרץ לכביש הינה מחזה נפוץ למדי. לעיתים קרובות, על אף שהולך הרגל התפרץ לכביש, חוסר תשומת הלב של הנהג והעדר ריכוז תורמים גם הם להתרחשות התאונה. אופן התפרצותו של הולך הרגל לכביש והמקום בו הוא התפרץ ישליכו באופן ישיר על אחריותו של הנהג לתאונה.

היה מדובר במעבר חצייה, אחריותו של הנהג לתאונה תהיה אחריות אבסולוטית גם כאשר מדובר בפגיעה בהולך רגל שהתפרץ לכביש. הסיבה לכך נעוצה בתפיסה שקובעת שגם אם הולך הרגל התפרץ לכביש, החזקה החוקית קובעת כי על הנהג היה לצפות שהולכי רגל יחצו במעבר חצייה ולכן מצופה ממנו ולהאט את מהירות נסיעתו באזור זה.

כאשר מדובר בפגיעה בהולך רגל שהתפרץ לכביש במקום שאינו מיועד לחצייה, אחריותו של הנהג לתאונה תיבחן באמצעות אופנים אחרים נוספים כגון תוואי הדרך, שדה ראיה, צמחייה המסתירה את המקום וגרומים נוספים.

חשוב לזכור כי תאונת דרכים עלולה להתרחש לכל אחד ואחת, תשומת לב למתרחש בדרך עלול לצמצם את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים. היה ונקלעתם לתאונת דרכים, צרו קשר עם עורך דין תעבורה ובדקו מהן ההשלכות המשפטיות הנובעות מהתאונה על רישיון הנהיגה שלכם.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי

אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

בירור מצב חקירה במשטרה
כל הפוסטים

בירור מצב חקירה במשטרה

בירור מצב חקירה במשטרה הינו בירור פרוצדורלי שנערך לגבי תיק משטרתי שטרם התקבלה בעניינו הודעה אודות גניזת התיק או לחלופין העמדה לדין והגשת כתב אישום

קיפוח זכות
כל הפוסטים

קיפוח זכות

קיפוח זכות הינה עבירת תעבורה מסוג ברירת משפט הנושאת לצדה קנס כספי ללא סנקציה של נקודות משרד הרישוי. המשמעות הינה כי עיקר הסנקציה לנהג שנרשם

דילוג לתוכן