חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין פלילי במרכז

עורך דין פלילי במרכז
תוכן עניינים

הואשמת בעבירה פלילית? זומנת לחקירה במשטרה? מחפש עורך דין פלילי ? מחפש עורך דין פלילי במרכז ? הגעת למקום הנכון. עורך דין פלילי אביב מזרחי מייצג נאשמים וחשודים בהליכים פליליים ברחבי ישראל לרבות באזור המרכז.

עורך דין פלילי במרכז הינו עורך דין שמתמחה במשפט פלילי ומייצג נאשמים וחשודים שהואשמו או נחשדו בעבירות פליליות באזור המרכז. מבחינת סמכות שיפוטית מחוז המרכז של ישראל כולל ערים ויישובים רבים כגון נתניה, פתח תקווה, לוד, רמלה, כפר סבא, ראשון לציון, רחובות, נס ציונה, מזכרת בתיה, רעננה ועוד.

חשוב להבהיר בהקשר זה כי על אף הסמיכות הגיאוגרפית הערים תל אביב, חולון, בת ים והרצליה נחשבים לחלק ממחוז תל אביב ולא חלק ממחוז מרכז (מבחינת סמכות שיפוטית). המשמעות המעשית הינה שהעניינים הפליליים שקשורים לערים אלו נדונים בבתי המשפט השלום או בית המשפט המחוזי בתל אביב ולא באחד מבתי המשפט שממוקמים במחוז המרכז.

מומלץ לאזרחים שמחפשים עורך דין פלילי במרכז לברר האם אותו עורך דין ייצג בעבר בתיקים פליליים במחוז זה והאם הוא מכיר את בתי המשפט הרלוונטיים במחוז המרכז.

משרדנו מתמחה בייצוג נאשמים וחשודים בכל תחומי המשפטי הפלילי ומייצג כדרך קבע חשודים ונאשמים בבתי המשפט במחוז המרכז. בין היתר המשרד מייצג נאשמים וחשודים בעבירות סחר בסמים, עבירות מין, עבירות מרמה, עבירות הונאה, עבירות על החוק הכניסה לישראל, עבירות אלימות, עבירות החזקת סמים, עבירות זיוף, עבירות אלימות במשפחה, עבירות נוער ועוד. קראו עוד בהקשרים אלו במאמר שכתבתי בנושא תיק פלילי.

איך לבחור עורך דין פלילי במרכז?

כפי שציינתי במאמרים אחרים שכתבתי כאשר מתעורר צורך לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי במרכז (או בכל מקום אחר לצורך העניין) לייצוג בהליך פלילי, חשוב לוודא כי אותו עורך דין מתמחה בדין הפלילי ומנוסה בו.

בישראל של שנות ה-2000 עורכי דין רבים נוהגים לפרסם את עצמם כעורכי דין שעוסקים בכל התחומים המשפטיים. חשוב להדגיש ברחל בתך הקטנה כי ברוב המקרים עורכי דין שעוסקים בכל התחומים אינם מתמקצעים באף תחום משפטי באופן מעמיק וקל וחומר שלא בתחום הפלילי.

המשפט הפלילי הינו תחום נוקשה וסבוך שלמידתו דורשת התמקצעות מעמיקה וניסיון משמעותי במגוון רחב של תיקים והליכים שונים.

בנוסף, כאשר פונים לעורך דין פלילי במרכז לצורך ייצוג במשפט פלילי מוטב להתרשם גם מהתנהלותו האישית של עורך הדין וכן מיושרו ואמינותו. עורך דין אביב מזרחי מאמין כי הגינות, אדיבות ויחס מכבד וסובלני כלפי הלקוח הינן תכונות חשובות שמשפיעות על הקשר בין עורך הדין ללקוח.

יתרה מכך, עורך דין אביב מזרחי מאמין כי טיב היחסים והקשר בין הלקוח לעורך הדין הפלילי הינם חלק חשוב מהמרכיבים שבסופו של דבר מקל על המייצג לסיים את התיק בתוצאה טובה עבור הלקוח.

ייעוץ לפני חקירה מעורך דין פלילי

חלק חשוב מעבודתו של עורך דין פלילי במרכז קשור לליווי של חשודים במסגרת החקירה באזהרה והחקירה המשטרתית. מטבע הדברים, הראיות שייאספו במסגרת החקירה המשטרתית הן אלו שייקבעו את גורלו של התיק ואת מסלולו בין אם להעמדה לדין או גניזת התיק. קראו עוד בהקשרים אלו במאמר שכתבתי אודות חקירת משטרה.

בעיני אזרחים רבים, חקירה משטרתית הינה אירוע מלחיץ וטראומתי והדבר נכון ביתר שאת לגבי נחקרים חפים מפשע שהוגשה נגדם תלונה על לא עוול בכפם.

במקרים אלו, הליווי של עורך פלילי במרכז וייעוץ לפני החקירה עשוי ואמור לסייע לנחקר לסדר את מחשבותיו ולהגיע לחקירה הפלילית כאשר המסגרת המשפטית והראייתית ברורה לו. דהיינו, עורך דינו של החשוד אמור לסייע לו ולהסביר לו כיצד מוטב להתנהל בחקירה הפלילית ומהם הדרכים שפרושות בפניו שבאמצעותן יוכל  להוכיח את חפותו בפני חוקרי המשטרה.

בלא מעט מקרים, נוכחותו של עורך הדין מצליחה לסייע לחשוד ולהרגיעו בטרם החקירה הפלילית. קראו עוד בהקשר זה במאמר שכתבתי אודות חקירה באזהרה.

איזה בתי משפט יש במחוז המרכז?

מחוז המרכז של מדינת ישראל כולל את בתי המשפט בערים פתח תקווה, רחובות, נתניה, לוד, רמלה, ראשון לציון וכפר סבא. בית המשפט המחוזי של מחוז המרכז ממוקם בעיר לוד. בית משפט זה מכהן כערכאת הערעור על התיקים הפליליים שמתנהלים בבתי המשפט השלום שפזורים במחוז זה. בנוסף, בבית המשפט המחוזי מרכז נדונים תיקים שהסמכות העניינית בעניינם הינה נתונה למחוז המרכז.

מהי סמכות מקומית בתיקים פליליים?

בישראל, השאלה באיזה בית משפט (מבחינה גיאוגרפית) יתנהל המשפט הפלילי נקבעת בהתאם לכללי הסמכות המקומית. ראוי להבהיר בהקשר זה כי כללים אלו רלוונטיים ודומים (אך לא זהים) גם בהליכים אזרחיים.

בהקשר למשפט הפלילי כללי הסמכות המקומית קובעים באיזה עיר (ובאיזה בית משפט) יתקיים המשפט. ככלל, תיקים פליליים מתנהלים בבתי המשפט שבאותה העיר או באותו האזור שבו התבצעה העבירה או בהתאם למקום מושבה של היחידה החוקרת.

כך לדוגמא, כאשר מדובר על עבירה פלילית שבוצעה לכאורה בערים רעננה או כפר סבא אזי שהמשפט הפלילי בעניינה של העבירה צפוי להתנהל בבית המשפט השלום בכפר סבא או לחלופין בבית המשפט המחוזי מרכז (בלוד) ככל שמדובר בעבירה שבסמכות בית המשפט המחוזי.

עורך דין פלילי במרכז אמור להכיר את כללי הסמכות המקומית הרלוונטית בכל מחוז לרבות החלוקה בין בתי משפט השלום באותו מחוז.

סמכות עניינית בתיקים פליליים

כאמור, הסמכות המקומית של תיקים פליליים נקבעת בהתאם למקום ביצוע העבירה. להבדיל מהסמכות המקומית, הסמכות העניינית של בתי המשפט בתיקים פליליים נקבעת בהתאם לסוג העבירה שבגינה הוגש כתב האישום נגד הנאשם. דהיינו, בהתאם לעונש המקסימלי שקבוע לצד העבירה בחוק העונשין. קראו עוד בהקשרים אלו במאמר שכתבתי בנושא כתב אישום.

באופן כללי, תיקים שעניינם עבירות פליליות שהעונש המקסימלי שקבוע לצדן אינו עולה על 7 שנות מאסר נדונות בבית משפט השלום ותיקים שקשורים בעבירות שעונשן עולה על 7 שנות מאסר נדונות בבית המשפט המחוזי.

אולם, לכלל זה ישנם מספר חריגים. אחד מהם קובע כי ישנן עבירות שעל אף שעונשן המקסימלי עולה על 7 שנות מאסר עשויות להתברר בבית המשפט השלום וזאת בהתאם לשיקול דעתו של פרקליט המחוז שבתחום סמכותו התבצעה העבירה.

ראוי להבהיר בהקשר זה כי החריג האמור שצוין לעיל רלוונטי במיוחד בהקשר לעבירות סמים. הלכה למעשה, על אף שרוב עבירות הסמים הנפוצות הינן עבירות שהעונש המקסימלי שקבוע לצדן בפקודת הסמים המסוכנים עולה על 7 שנות מאסר רוב העבירות מתבררות בבתי משפט השלום השונים. 

כך לדוגמא גם העבירה של החזקת סמים שלא לצריכה עצמית הינה עבירה שהעונש המרבי שקבוע לצדה עומד על 20 שנות מאסר ובכל זאת רוב התיקים שעוסקים בעבירה זו נדונים בבתי המשפט השלום השונים. הדברים האמורים נכונים גם לגבי עבירות של סחר בסמים. קראו עוד בהקשרים אלו במאמר שכתבתי אודות החזקת סמים.

ייצוג על ידי עורך דין פלילי במרכז

הליכים פליליים הינם עניינים שלא ראוי להקל בהם ראש. אזרח שמורשע בעבירה פלילית צפוי לעונשים קשים וכן לקלון חברתי שילווה אותו לשארית חייו. לכן, בכל מקרה שאזרח נתקל בחשדות או האשמות בעבירה פלילית מומלץ לו להיות מיוצג על ידי עורך דין פלילי במרכז (או בכל מקום אחר).

עורך דין פלילי פרטי שמייצג נאשם או חשוד אמור לוודא כי זכויותיו האזרחיות נשמרות כך שהוא יזכה להליך הוגן וראוי.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

עו"ד מע"מ
ייצוג חשודים ונאשמים
עו"ד מע"מ

עו"ד מע"מ הינו כינוי לעורך דין שעוסק בעבירות כלכליות ובעבירות צווארון לבן ובאופן ספציפי בעבירות לפי חוק ערך מוסף. כפי שידוע לכל, מע"מ הינו קיצור

התליית רישיון נהיגה
כל הפוסטים
התליית רישיון נהיגה

התליית רישיון נהיגה הינה סנקציה מנהלית שמשרד הרישוי מטיל על נהגים והלכה למעשה אוסרת עליהם לנהוג בכל כלי רכב מנועי. חשוב להדגיש כי ישנן מספר

דילוג לתוכן