חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מכון רפואי בטיחות בדרכים

מכון רפואי בטיחות בדרכים
תוכן עניינים

מכון רפואי בטיחות בדרכים הינו מוסד רשמי הנותן חוות דעת רפואיות למשרד הרישוי לגבי כשירותם של נהגים לנהיגה. חשוב לציין כי סמכותו של משרד הרישוי לזמן נהג למכון רפואי בטיחות בדרכים לבדיקות רפואיות נובע מאירוע או מצב רפואי כלשהו העלול להשפיע על כשירותו לנהיגה אך לא רק.

לעיתים, הזימון למכון הרפואי בטיחות בדרכים יתקבל לאחר ביצוע עבירת תעבורה חמורה אשר לדעת משרד הרישוי יש בה כדי ללמד על מסוכנותו של הנהג למשתמשי הדרך האחרים. מכון רפואי לבטיחות בדרכים הינו למעשה זרוע מבצעת של משרד הרישוי לבדיקת נהגים בישראל וקביעת כשירותם לנהיגה. 

כך לדוגמא, משרד הרישוי נוהג לזמן לבדיקות במכון הרפואי נהגים שהורשעו בביצוע עבירות סמים, בין אם מדובר בעבירות סמים הקשורות לעבירות תעבורה ונהיגה ברכב ובין אם לאו. קראו עוד בהקשר זה במאמר שכתבתי בנושא נהיגה תחת השפעת סמים. כמו כן, נהגים אשר צברו 72 נקודות משרד הרישוי ויותר וכן נהגים אשר הורשעו בעבירת נהיגה בשכרות צפויים לקבל זימון מכון רפואי לבטיחות בדרכים.

בעת קבלת זימון או קביעת אי כשירות לנהיגה על ידי המכון הרפואי בטיחות בדרכים, מומלץ לפנות באופן מיידי לקבל ייעוץ מקצועי של עורך דין תעבורה. התמודדות עם מכון רפואי בטיחות בדרכים או ועדת ערר דורשת מיומנות והכרת הדרכים המשפטיות לתקיפת ההחלטות הפוסלות.

פסילת רישיון נהיגה משרד הרישוי

פסילת רישיון נהיגה משרד הרישוי תתבצע נהג ביצע עבירה או מעשה הדורש בדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. משרד הרישוי מתפקד כגוף הציבורי שממונה על הבטיחות בדרכים וכשירותם של הנהגים בישראל, ולכן הוא רשאי להפנות כל נהג ונהג לבדיקות מכון הרפואי בטיחות בדרכים בהתאם לשיקול דעתו.

פסילת רישיון נהיגה משרד הרישוי תתבצע לנהגים אשר מצבם הרפואי דורש בירור רפואי או נהגים אשר ביצעו עבירות תעבורה חמורות הדורשות את בדיקת כשירותם להמשיך להחזיק ברישיון נהיגה. מכון רפואי בטיחות בדרכים מקבל הוראות ממשרד הרישוי ופועל כגוף עצמאי לבדיקת הנהגים המופנים אליו.

עם קבלת תוצאות הבדיקות, יעביר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים את תשובותיו והמלצותיו למשרד הרישוי ולאחר מכן יוזמן הנהג לשימוע בפני נציג משרד הרישוי. במסגרת השימוע, יוכל הנהג לעלות את טענותיו כלפי החלטת המכון הרפואי ולשכנע את נציג משרד הרישוי כי אין מקום להורות על שלילת רישיון הנהיגה שלו. קראו עוד בנושאים דומים במאמר שכתבתי על שימוע בפני קצין תנועה.

בפרקטיקה, בשימוע המנהלי לא מתקיים דיון של ממש, שכן, משרד הרישוי את המלצת מכון רפואי בטיחות בדרכים באופן גורף ושולל את רישיון הנהיגה של הנהג בכל מקרה שהמכון המליץ על כך. הדרך המשפטית הנכונה והטובה ביותר להתמודד עם החלטה זו היא לפנות בערר לועדת ערר מכון רפואי בטיחות בדרכים אשר מקום מושבה בבית החולים תל השומר.

שלילת רישיון נהיגה רפואי

שלילת רישיון נהיגה רפואי יכולה להתבצע כאשר מצבו הרפואי של הנהג מעורר שאלה לעניין כשירותו להמשיך ולהחזיק ברישיון נהיגה. הפניית הנהג במקרה זה לבדיקות במכון הרפואי תעשה על ידי רופא משפחה או רופא מקצועי אשר מצא כי מצבו הרפואי של הנהג דורש בירור.

שלילת רישיון נהיגה רפואי על ידי מכון רפואי בטיחות בדרכים ייעשה לאחר שהנהג נבדק על ידי רפואי מקצועי מטעם המכון וזה מצא כי ישנו ליקוי בתפקודו הרפואי. לדוגמא, נהג הסובל מסוכרת שאינה מאוזנת עלול למצוא עצמו מופנה לבדיקות במכון הרפואי.

נהג הסובל מבעיות לב או בעיות רפואיות שונות אחרות עלול אף הוא לקבל הזמנה לבדיקות במכון הרפואי. בשונה מנהג המופנה לבדיקות במכון הרפואי בשל צבירת נקודות משרד הרישוי או ביצוע עבירות תנועה חמורות, הרי שכאשר אנו מדברים על שלילת רישיון נהיגה רפואי. דהיינו, מדובר על מצב רפואי היכול להשליך על כשירותו של הנהג להמשיך לנהוג.

במקרה זה, יופנה הנהג על ידי רופא המשפחה לבדיקות במכון הרפואי וככל והמכון יחליט לשלול את רישיון הנהיגה שלו, יוכל הנהג להגיש ערר לועדת ערר תל השומר.

שלילת רישיון נהיגה מסיבה נפשית

שלילת רישיון נהיגה מסיבה נפשית היא גם אחד הנימוקים האפשריים לשלילת רישיונו של נהג מטעמים בריאותיים. מכון רפואי בטיחות בדרכים מוסמך לבדוק את כשירותם הנפשית של נהגים המופנים אליו וככל ואלו יימצאו לוקים בנפשם ומהווים סכנה לכלל משתמשי הדרך, ייאסר עליהם להמשיך להחזיק ברישיון נהיגה.

שלילת רישיון נהיגה מסיבה נפשית תבחן על ידי רופאים מיועדים לכך במכון הרפואי ובהתאם לנסיבות ולחומרת הבעיה הנפשית תתקבל החלטה מתאימה. במסגרת ההחלטה, רופא מטען המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ייקבע אם הנהג יוכל להמשיך לנהוג או לחילופין לאסור עליו להחזיק ברישיון נהיגה.

שלילת רישיון נהיגה קנאביס

שלילת רישיון נהיגה קנאביס תעשה על ידי מכון רפואי בטיחות בדרכים לאחר שהנהג יקבל זימון לבדיקות במכון הרפואי בשל חשד לשימוש בסמים. נהג אשר יועבר לגביו דיווח למשרד הרישוי על שימוש בסמים, ישלח לבדיקות במכון הרפואי והוא יוזמן לבחינת כשירותו להמשך נהיגה.

שלילת רישיון נהיגה קנאביס יכולה להתרחש במגוון תרחישים שונים ולא רק בזיקה להרשעת הנהג בבית משפט לתעבורה בגין נהיגה תחת השפעת סמים.

  • נהג אשר הורשע על ידי בית משפט לתעבורה בגין ביצוע עבירה של נהיגה תחת השפעת סמים – מדובר במקרה קלאסי המוכר לכולנו. נהג אשר נתפס נוהג תחת השפעת סמים והורשע בבית משפט לתעבורה בגין ביצוע עבירה זו, יישלח לבדיקות במכון הרפואי.
  • נהג אשר הורשע בעבירת סמים אשר אינה בהכרח קשורה לנהיגה – מדובר במצב בו נהג הורשע בעבירה הקשורה לסמים כגון גידול סמים, סחר בסמים, החזקת סמים וכו'. גם במצב זה ככל ויועבר לגבי הנהג דיווח מטעם מזכירות בית המשפט, יוזמן הוא לבדיקות במכון הרפואי.
  • תשלום קנס מנהלי בגין שימוש בסמים לצריכה עצמית – בעקבות שינוי החוק לגבי שימוש עצמי בסמים, היום אזרח אשר ייתפס משתמש בסמים לצריכה עצמית יירשם לו קנס מנהלי על סך 1,000 ₪. לעיתים, גם תשלום קנס זה עלול לגרור זימון לבדיקות במכון הרפואי.

שלילת רישיון נהיגה קנאביס על ידי מכון רפואי בטיחות בדרכים יעשה לאחר בדיקת הנהג במכון וקביעת כשירותו לנהיגה. ככל והנהג ממשיך לעשן סמים באופן לא חוקי, עלול המכון הרפואי לקבוע כי אינו כשיר לנהיגה וכושר השיפוט שלו לקוי.

ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

החלטת מכון רפואי בטיחות בדרכים נותנה לביקורתה של ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. ערר על החלטת מכון רפואי בטיחות בדרכים יוגש בתוך 45 ימים ממועד קבלת החלטת המכון בכפוף לתשלום אגרה הקבועה בחוק.

עם הגשת הערר, תקבע מזכירות הועדה מועד לדיון ועל הנהג יהיה להתייצב במועד שנקבע לו ולהשמיע את טענותיו כלפי ההחלטה שהתקבלה בעניינו. מקום מושבה של ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הינו בבית החולים תל השומר.

ערר על החלטת מכון רפואי בטיחות בדרכים הינו פעולה משפטית מקצועית מנהלית הדורשת התמודדות עם קביעות רפואיות מסוימות אשר ניתנו במסגרת ההחלטה הפוסלת.

התמודדות נכונה עם החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים וביטול החלטתו תעשה אך ורק לאחר שעין מקצועית של עורך דין תעבורה תבחן את החומר ובהתאם לכך יופנה הנהג לגורם מקצועי מטעמו לצורך מתן חוות דעת נגדית.

לדוגמא, נהג אשר נבדק על ידי פסיכולוג במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ונמצא לא כשיר לנהיגה, ייבדק על ידי פסיכולוג מטעם עורך דינו אשר יבחן את כשירותו פעם נוספת ובהתאם לכך ירשום את המלצתיו. חוות דעת זו תונח בפני חברי הוועדה ולאחר בחינת מכלול השיקולים יוחלט האם לקבלה או חלילה לדחות את הערר.

טיעונים שאינם מבוססים על בדיקות מקצועיות ספק אם יעמדו כשיקול בפני חברי ועדת ערר ונהג אשר הגיע לא מוכן לדיון בפני הוועדה, אינו בעל סיכויים גבוהים להפוך את ההחלטה. יש לזכור כי אגרת ועדת ערר תל השומר אינה זולה ולכן מומלץ בחום על ידי משרדנו להגיע לדיון בפני הועדה מוכנים כנדרש באמצעות עורך דין תעבורה.

מכון רפואי בטיחות בדרכים חיפה

מכון רפואי בטיחות בדרכים חיפה אחראי על בדיקת כשירותם של נהגים המתגוררים באזור חיפה והצפון. מקום מושבו של מכון רפואי בטיחות בדרכים חיפה הינו בקרית הממשלה בחיפה (בניין הטיל) ונהגים המוזמנים לבדיקות רפואיות יצטרכו להתייצב במקום זה בתאריך ובשעה שנקבעו להם.

לאחר ביצוע הבדיקות במכון הרפואי וקבלת התשובות, ניתן יהיה לפנות בבקשה מנומקת למשרדי המכון לצילום חומר הבדיקות וחוות הדעת. ללא צילום חומר זה אין כל טעם להגיש ערר על החלטת מכון רפואי בטיחות בדרכים.

התמודדות עם החלטת מכון רפואי בטיחות בדרכים חיפה דורשת ייצוג של עורך דין תעבורה מקצועי אשר מקום מושבו בעיר חיפה והוא מכיר ובקיא בדרכי התמודדות עם המכון הרפואי.

כאשר משרדנו מקבל לטיפולו תיק משפטי הקשור באירוע הנובע מבדיקת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, אנו רותמים לצידנו את מיטב הגורמים המקצועיים לצורך תקיפת החלטת המכון הרפואי ושכנוע ועדת הערר כי החלטתו פגומה ויש לבטלה.

התמודדות נכונה עם החלטת מכון רפואי בטיחות בדרכים דורשת ייצוג משפטי מלווה לאורך כל הדרך וכמובן ייצוג בפני הערכאות המשפטיות. ככל וקיבלתם זימון לבדיקות במכון הרפואי או רישיונכם נשלל עקב בדיקות אלו אתם מוזמנים לפנות לייעוץ ובירור בנוגע לייצוג משפטי בהליך.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

הצלחות המשרד
ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין עילת סגירה של תיק התקבל על ידי הפרקליטות הפלילית בחיפה. כתוצאה מכך הרישום הפלילי של לקוחת המשרד נמחק למרות שבתחילה הואשמה בעבירות חמורות של התעללות בילדים.

לקוחת המשרד עבדה כמטפלת פרטית של שני ילדים קטינים. לאחר שסיימה את עבודתה עם הילדים הסתכסכה עם אימם בעקבות וויכוח סתמי ברשת החברתית "פייסבוק". בעקבות

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.
הצלחות המשרד
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.

באחת משעות הלילה הקטנות אופנוע יוקרתי נגנב בצפון תל אביב. פחות משעה לאחר הגניבה לקוח המשרד נעצר על ידי שוטרים שהוא מתחבא מאחורי חונה בסמוך

בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.
הצלחות המשרד
בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.

נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה המייחס לו עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה בשכרות (תחת השפעת סמים).  על אף

דילוג לתוכן