חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין פלילי בטבריה

עורך דין פלילי בטבריה
תוכן עניינים

נקלעת לצרה עם הרשויות? הזמינו אותך לחקירה? הוגשה נגדך תלונה? קרוב משפחה נעצר? מחפש עורך דין פלילי בטבריה ? הגעת למקום הנכון. עורך דין פלילי בצפון אביב מזרחי מייצג נאשמים וחשודים בהליכים פליליים ומלווה את לקוחותיו משלב החקירה המשטרתית ועד לסיום ההליכים שמתנהלים בבתי המשפט השונים.

עורך דין אביב מזרחי מאמין כי נאמנות ומסירות ללקוח תוך השקעת מירב המאמצים בתיקים שנמסרים לטיפולו הם המרכיבים החשובים ביותר הדרושים על מנת לסיים תיקים פלילים באופן שמיטיב עם לקוחות המשרד.

עורך דין פלילי אביב מזרחי עוסק בתחום המשפט הפלילי והתעבורה באופן בלעדי וייצג נאשמים במגוון רחב של עבירות פליליות. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג לקוחות בתיקים פליליים שקשורים לעבירות מרמה, עבירות הונאה, עבירות זיוף, עבירות סמים, עבירות אלימות, עבירות הימורים, עבירות מין, עבירות שוחד ועבירות נוספות.

נזקים של רישום פלילי

אין זה סוד שתיקים פליליים או חקירות פליליות שנפתחות בעניינו של אזרח הינם ענייניים רציניים שמוטב שלא להקל בהם ראש או חלילה לזלזל בהם. מעבר לאפשרות שחקירה משטרתית עלולה להוביל להגשת כתב אישום חשוב להבהיר כי עצם קיומו של תיק משטרתי פתוח עלול לפגוע בעתידו של האזרח ואף בחייו הנוכחיים.

כך לדוגמא, קיומו של תיק פתוח עלול למנוע מהאזרח להתקבל למשרות ממשלתיות, משרות שדורשות סיווג ביטחוני גבוה ועוד. יתרה מכך, גם תיקים משטרתיים סגורים נושאים עמם רישום פלילי שעלול לפגוע באזרח באותו האופן.

נוכח הפגיעה הפוטנציאלית והממשית שרישום פלילי נושא עמו מומלץ להיות מיוצג על ידי עורך דין פלילי בטבריה (או מכל מקום אחר) כאשר מתמודדים עם עניינים אלו.

כיצד מוחקים רישום פלילי?

עורך דין פלילי שמסייע לאזרח להסדיר את עניינו יכול לפנות לרשויות הרלוונטיות במטרה למחוק את הרישום הפלילי. דרך הפעולה הרצויה תלויה במסלול המשפטי שבו התיק הרלוונטי נמצא באותה העת.

ככלל, כאשר מדובר בתיק שממתין במשרדי החקירות בסטאטוס של תיק פתוח מזה תקופה ארוכה אזי שרצוי להגיש ליחידה החוקרת בקשה לסגירת התיק. תיקים שממתינים בסטאטוס פתוח מכונים בשפה המקצועית "מבדים" דהיינו ראשי תיבות של "ממתין לבירור דין".

במסגרת בקשה לסגירת תיק שממתין לבירור דין ניתן להעלות טענות ראייתיות אך לא רק. במסגרת הבקשה ניתן ורצוי לפרט כיצד העובדה שהתיק ממתין כפתוח מזה זמן רב פוגע באזרח ומדוע ראוי לסגור את התיק בעת הנוכחית. 

מנגד, כאשר מדובר בתיק סגור שנסגר בעילה של "חוסר ראיות" הפעולה שתוביל למחיקת הרישום הינה הגשת בקשה לשינוי עילת סגירה לגוף שסגר את התיק בין אם התיק נסגר על ידי היחידה החוקרת ובין אם התיק נסגר בפרקליטות או בתביעה המשטרתית. קראו עוד על הליכים אלו במאמר שכתבתי בנושא בקשה לשינוי עילת סגירה.

חשוב לציין כי הפעולות המשפטיות האמורות דורשות ידע, ניסיון והבנה משפטית. על כן, מומלץ לפנות לעורך דין פלילי בטבריה לצורך ייצוג באותם הליכים ועל מנת למחוק את הרישום הפלילי.

עורך דין פלילי בטבריה

אביב מזרחי הוא עורך דין עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג לקוחות בכל רחבי הארץ אולם מתמקד באזור חיפה והצפון לרבות העיר טבריה והיישוביים הסמוכים. מבחינת פרוצדוראלית העיר טבריה נחשבת לחלק ממחוז הצפון.

הליכים פליליים שקשורים לאזור זה מתנהלים בבית משפט השלום בטבריה שלאחרונה עבר למבנה חדש ומודרני. בשנים האחרונות, עורך דין אביב מזרחי ייצג במספר תיקים פליליים שהתנהלו  בבית המשפט השלום בטבריה.

ליווי לעימות במשטרה

כפי שציינתי במאמרים אחרים, לכל אדם שנחקר באזהרה במדינת ישראל בחשד כי ביצע עבירה פלילית כלשהי מוקנית זכות להתייעץ עם עורך דין בטרם חקירתו. זכות זו מכונה גם "זכות ההיוועצות". במקרים רבים, ניצול נכון וחכם של הזכות מוביל לגניזת התיק ללא העמדה לדין וללא הגשת כתב אישום.

עימות במשטרה הינו הליך שדומה במהותו לחקירה באזהרה אולם ההבדל העיקרי בין העימות לבין החקירה המשטרתית הוא שבעימות חוקרי המשטרה מאמתים את החשוד מול האדם שהתלונן נגדו.

לכל אדם שמוזמן לעימות במשטרה מומלץ להתייעץ עם עורך דין פלילי בטבריה לפני החקירה וכן להיות מלווה לתחנה על ידי עורך דין. 

כיצד מתקיים העימות?

העימות המשטרתי מתנהל בצורה פשוטה. חוקרי המשטרה מושיבים בחדר אחד את החשוד ואת המתלונן ומעמתים ביניהם בנוגע לנקודות הרלוונטיות של העבירה הנחקרת.

בטרם תחילת העימות, חוקרי המשטרה נוהגים להזהיר את החשוד ולהבהיר לו במה הוא חשוד. כאשר מדובר בתיק שבו שני הצדדים מתלוננים זה על זה, סביר להניח שגם המתלונן יוזהר תוך כדי העימות החוקרים נוהגים להפנות שאלות לשני הצדדים. מדובר בסיטואציה למדי בתיקי אלימות שקשורים לעבירות התקיפה השונות כאשר כל צד טוען להגנתו כי הוא זה שהותקף על ידי הצד השני. קראו עוד בהקשר זה במאמר שכתבתי אודות תקיפה.

חשוב להדגיש כי בלא מעט תיקים יש לעימות חשיבות ראייתית משמעותית שעלולה להשפיע על גורלו של התיק והאם הוא יסתיים בהעמדה לדין או שמא בגניזת התיק. לכן, כאשר ניצבים לפני עימות במשטרה מומלץ בחום להתייעץ עם עורך דין פלילי בטבריה בטרם העימות.

האם עימות תמיד מתנהל בין שני הצדדים?

התשובה לשאלה זו הינה שלילית. ישנם תיקים שישנו צורך ראייתי לעמת בין מספר רב של חשודים שמעורבים באותו התיק.

יתרה מכך, לעיתים מתלונן מפליל יותר מחשוד אחד בביצוע המעשה בעוד החשודים מפנים אצבע מאשימה האחד כלפי השני. לכן במקרים אלו ישנה חשיבות להושיב את כל המעורבים בתיק באותו החדר ולעמוד על הסתירות בין גרסאות הצדדים.

כיצד העימות במשטרה מתועד?

העימותים שנערכים במסגרת חקירות המשטרה מתועדים באמצעות מצלמות וידאו. לאחר מכן, העימותים עוברים תמלול כך שבחומר החקירה ייכלל מסמך שמתעד את העימות באופן מדויק לרבות האמירות המדויקות שנאמרו על ידי כל אחד מהצדדים והחוקרים.

חשוב להבהיר שחוקרי המשטרה מחויבים להבהיר למשתתפים בעימות כי הוא מתועד ומצולם.

לאור החשיבות של העימות המשטרתי מומלץ תמיד להתייעץ לפני העימות עם עורך דין פלילי בטבריה בין אם מדובר בייעוץ במשרד או בתחנת המשטרה ממש לפני תחילת העימות.

ייצוג על ידי עורך דין פלילי בטבריה

כפי שציינתי בפתח המאמר, לתיקים פליליים ישנן השלכות רחבות טווח והיקף על חייו של האזרח מהרגע שהחקירה הפלילית תסתיים.

מטבע הדברים, השלכות אלו הינן פחותות בעוצמתן כאשר התיק הפלילי נגנז בהשוואה לתיק פלילי שמתנהל בבית המשפט. למרות זאת, גם לתיקים משטרתיים סגורים יש פוטנציאל לפגוע בעתידו של האזרח ועל כן בכל התמודדות עם האשמות או חשדות בעבירה פלילית מומלץ לפנות ולהתייעץ עם עורך דין פלילי בטבריה.

מומלץ תמיד לבחור עורך דין שהתחום הפלילי הוא תחום עיסוקו העיקרי והוא מחזיק במספר שנות ניסיון בתחום זה. יודגש בעניין זה כי מדובר בתחום מורכב וסבוך שדורש מספר שנים של עיסוק בתחום על מנת להתמקצע בו ולהבין את רזי התחום.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי

אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

בירור מצב חקירה במשטרה
כל הפוסטים

בירור מצב חקירה במשטרה

בירור מצב חקירה במשטרה הינו בירור פרוצדורלי שנערך לגבי תיק משטרתי שטרם התקבלה בעניינו הודעה אודות גניזת התיק או לחלופין העמדה לדין והגשת כתב אישום

קיפוח זכות
כל הפוסטים

קיפוח זכות

קיפוח זכות הינה עבירת תעבורה מסוג ברירת משפט הנושאת לצדה קנס כספי ללא סנקציה של נקודות משרד הרישוי. המשמעות הינה כי עיקר הסנקציה לנהג שנרשם

דילוג לתוכן