חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין פלילי בפתח תקווה

עורך דין פלילי בפתח תקווה
תוכן עניינים

מחפש עורך דין פלילי בפתח תקווה ? הסתבכת עם המשטרה? הוזמנת לחקירת משטרה? הגעת למקום הנכון. עורך דין פלילי במרכז אביב מזרחי הוא עורך דין פלילי שמייצג חשודים ונאשמים במגוון רחב של עבירות פליליות החל מעבירות סמים ועד לעבירות סמים.

עורך דין פלילי אביב מזרחי מייצג נאשמים בכל תחומי המשפט הפלילי ובין היתר בעבירות רכוש, עבירות סמים, עבירות הונאה, עבירות מרמה, עבירות זיוף, עבירות מין ועבירות אלימות.

בנוסף, עורך דין פלילי בפתח תקווה אביב מזרחי מייצג אזרחים בהליכים מקדמיים ומקבילים להליך הפלילי כגון שימוע לפני כתב אישום, הליכים להחזרת תפוס, ליווי לחקירת משטרה, מחיקת רישום פלילי, הגשת חנינות וייצוג בהליך של הסדר מותנה. קראו עוד בהקשר זה במאמר שכתבתי בנושא הסדר מותנה.

בית משפט השלום בפתח תקווה

בית המשפט השלום בפתח תקווה נחשב לחלק ממחוז המרכז של בתי המשפט בישראל. בתחומי מחוז זה נמצאים גם בית המשפט השלום בכפר סבא, בית משפט השלום ברמלה, בית משפט השלום ברחובות, בית משפט השלום בנתניה, בית משפט השלום בראשון לציון ובית משפט השלום בלוד. מחוז המרכז הינו מחוז גדול במיוחד שסמכותו העניינית חולשת על מיליוני תושבים במדינת ישראל.

בית משפט השלום בפתח תקווה ממוקם במבנה חדיש ונאה למראה בכתובת רחוב בזל 1, פתח תקווה. יש לציין כי רוב הליכי המעצר של בתי המשפט במחוז המרכז מתנהלים בבית משפט זה הואיל ולא בכל בתי המשפט במחוז מתקיימים הליכי מעצר. עורך דין פלילי בפתח תקווה אביב מזרחי ייצג חשודים במספר רב של הליכי מעצר ימים שהתקיימו בבית משפט זה.

מעצר ימים הינו מעצר שבמסגרתו המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו של חשוד שטרם הוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט. בשלב משפטי זה החקירה המשטרתית עדיין מתנהלת ולרוב המשטרה מנמקת את דרישתה להאריך את מעצרו של החשוד על מנת להמשיך את החקירה כאשר החשוד עצור ולא יכול לשבש את החקירה ולהשפיע על העדים. קראו עוד בהקשרים אלו במאמר שכתבתי בנושא מעצר ימים.

ראוי להסביר כי לא כל בקשה להארכת מעצר שמוגשת על ידי המשטרה מתקבלת על ידי השופט. בית המשפט הוא לעולם הפוסק האחרון בעניינים של מעצר והגבלת חירות לבית המשפט מוקנית זכות לשחרר חשוד בערובה על אף בקשת המשטרה. שאלת שחרורו או הארכת מעצרו של חשוד תלויה במספר רב של גורמים. ככלל, בית המשפט בוחן את העבירות שמיוחסות לחשוד, את המסוכנות שנשקפת ממנו ובמעצר ימים גם את פעולות החקירה שהמשטרה מבקשת לבצע והאם אכן מדובר בפעולות חקירה שהינן ברות שיבוש.

ככל שמדובר בעבירה קלה יותר ובחשוד שנעדר עבר פלילי משמעותי כך גוברים הסיכויים כי בית המשפט ידחה את בקשת המשטרה ויורה על שחרורו של החשוד לחלופת מעצר (מעצר בית).

תיק פלילי בפתח תקווה

בהמשך לדברים שצוינו לעיל חשוב לציין כי לא כל תיק שמתחיל במעצר ימים בהכרח יסתיים בהגשת כתב אישום. ההפך הוא הנכון, תיקים רבים שמתחילים במעצר והצהרות "דרמטיות" של היחידה החוקרת מסתיימים בלא כלום ובגניזת התיק ללא העמדה לדין. קראו עוד בהקשרים אלו במאמר שכתבתי בנושא כתב אישום.

יחד עם זאת, כאשר התביעה אכן מחליטה להגיש נגד אזרח כתב אישום המשמעות הינה שייפתח בעניינו תיק פלילי. תיקים פליליים שמתנהלים בבית המשפט בפתח תקווה הינם תיקים שמבחינת הסמכות העניינית שלהם הינם "תיקי שלום".

ככלל, ההבחנה בין תיקים פליליים שמתנהלים בבית המשפט שלום לעומת תיקים שמתנהלים בבתי המשפט המחוזיים תלויה בחומרת העבירה כאשר עבירות שהעונש שקבוע לצדן בחוק עולה על 7 שנות מאסר נדונות בבית המשפט המחוזי. מנגד, עבירות פליליות שהעונש המקסימלי שקבוע לצדן בחוק אינו עולה על 7 שנות מאסר נדונות בבתי משפט השלום.

כך לדוגמא עבירות האיומים, תקיפה סתם, תקיפה הגורמת לחבלה של ממש, פציעה והתחזות הן כולן עבירות שנדונות בבתי המשפט השלום וזאת לאור העונשים שקבועים לצדן בחוק. קראו עוד בנושאים אלו במאמר שכתבתי על עבירת ההתחזות.

מנגד, העבירות של ניסיון לרצח, אינוס, סחיטה באיומים וחבלה חמורה בכוונה מחמירה הן עבירות שנדונות בבתי המשפט המחוזיים.

חשוב לציין כי עבירות הסמים הן עבירות שמוחרגות מהכלל האמור וזאת הואיל ורוב עבירות הסמים שקבועות בפקודת הסמים המסוכנים נושאות לצדן עונשי מאסר מקסימליים של 20 שנה אולם רובן עדיין נדונות בבתי משפט השלום. כך לדוגמא, עבירות של סחר בסמים וגידול סמים נושאות לצדן עונש מקסימלי של 20 שנות מאסר אולם רוב התיקים הפליליים שקשורים בעבירות אלו נדונים בבתי המשפט השלום השונים.

כאשר אזרח מקבל זימון לבית המשפט בפתח תקווה בגין הגשת כתב אישום מומלץ לפנות לעורך דין פלילי בפתח תקווה על מנת לקבל הצעת מחיר לייצוג וכן הסבר על ההליכים המשפטיים שצפויים להתנהל.

סגירת תיק פלילי

השאלה כיצד לסגור תיק פלילי הינה שאלה מורכבת. סוגייה זו תלויה במידה רבה בשלב שבו נמצא התיק הפלילי ובעיקר האם מדובר בתיק חקירה משטרתי או שמא בתיק שכבר הוגש בעניינו כתב אישום לבית המשפט.

הטיפול המשפטי בשני המסלולים האמורים הינו טיפול שונה בתכלית. לכל שלב של ההליך הפלילי ישנן דרכי פעולות שונות שרצוי לנקוט בהן על מנת להוביל לסגירת התיק. לכן, בטרם נקיטה בכל פעולה הנוגעת לסגירת תיק מומלץ להתייעץ עם עורך דין פלילי בפתח תקווה (או בכל מקום אחר לצורך העניין).

כפי שציינתי בעבר, לעיתים קרובות תיקי חקירה משטרתיים "נסחבים" על פני תקופות ארוכות ונמצאים בסטאטוס של תיק פתוח במשך חודשים ארוכים ולעיתים אף שנים. חשוב להבהיר כי תיק פתוח עלול לפגוע בחייו של החשוד במגוון רחב של תחומי חיים ולהטיל עליו צל מיותר של חשד בעבירה פלילית, וזאת גם כאשר אין דבר וחצי דבר בתלונה שהוגשה נגדו.

לכן, לדעת כותב המאמר במקרים שבהם תיק החקירה נשאר בסטאטוס של תיק פתוח תקופה ארוכה מוטב לפנות ליחידה החוקרת בבקשה מנומקת לסגירת התיק. כאמור, המטרה בהגשת בקשה מסוג זה הינה לסגור את התיק בעת הנוכחית מבלי להמתין מספר חודשים או שנים עד לסגירתו על ידי היחידה החוקרת.

כיצד לבחור עורך דין פלילי בפתח תקווה?

כאשר בוחרים עורך דין פלילי בפתח תקווה (או בכל מקום אחר?) מוטב לבחור עורך דין שמתמחה בתחום הפלילי. החשיבות לבחור עורך דין שמתמחה בתחום המשפטי הרלוונטי לאותו תיק הינו רלוונטי בכל תחום משפטי אולם בתחום הפלילי ההשלכות של בחירה בעורך דין שאינו מתמחה בתחום הינן הרות גורל. תחום זה הינו תחום של "דיני נפשות" כאשר חירותו של החשוד היא זו שעומדת על הפרק.  

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי

אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

בירור מצב חקירה במשטרה
כל הפוסטים

בירור מצב חקירה במשטרה

בירור מצב חקירה במשטרה הינו בירור פרוצדורלי שנערך לגבי תיק משטרתי שטרם התקבלה בעניינו הודעה אודות גניזת התיק או לחלופין העמדה לדין והגשת כתב אישום

קיפוח זכות
כל הפוסטים

קיפוח זכות

קיפוח זכות הינה עבירת תעבורה מסוג ברירת משפט הנושאת לצדה קנס כספי ללא סנקציה של נקודות משרד הרישוי. המשמעות הינה כי עיקר הסנקציה לנהג שנרשם

דילוג לתוכן