חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין תעבורה

עורך דין תעבורה
תוכן עניינים

כמעט כל נהג שמחזיק ברישיון נהיגה ומבלה זמן ניכר מזמנו בכבישי ישראל נדרש בשלב כזה או אחר לשירותיו של עורך דין תעבורה. עורך דין המתמחה בתעבורה הינו עורך דין אשר רכש ניסיון בתחום משפטי זה ומחזיק ביכולות, הכלים והידע, להתמודד עם כל תיק משפטי הנוגע לדיני תעבורה, בין אם מדובר בתיק פשוט או לחלופין בתיק מורכב.

כפי שיוסבר להלן, תחום מומחיותו של עורך דין תעבורה נוגע בכל הנושאים הקשורים לדיני תעבורה החל מעבירת ברירת משפט פשוטה כגון אי ציות לתמרור 302, תמרור עצור וכלה בעבירות קשות כגון תאונות דרכים עם חבלה של ממש, גרם מוות ברשלנות ועבירות נוספות. קראו עוד על תאונות דרכים במאמר שכתבתי בנושא חקירת משטרה לאחר תאונת דרכים.

חשוב לזכור כי על מנת לקבל את כל הידע המקיף והמלא ביותר אודות המקרה הספציפי הרלוונטי לכם, מומלץ לפנות לעורך דין תעבורה ולהיוועץ עמו כיצד ובאיזה אופן עליכם לנהוג.

עורך דין לתעבורה

תחת ההגדרה של דיני התעבורה נמצאים לא מעט אירועים ועבירות תעבורה הנמצאים בתחום מומחיותו של עורך דין לתעבורה. יחד עם זאת, האזרח הפשוט אשר לרוב נזקק לשירותיו של עורך דין תעבורה פונה אליו בנוגע לאחד מהנושאים הבאים:

  • טיפול בדוחות מסוג ברירת משפט- בין עבירות אלו ניתן למצוא את עבירת שימוש בטלפון נייד, עבירת אי ציות לרמזור אדום, אי עצירה בעצור, אי מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חצייה. בנוסף, בבירות תעבורה מסוג ברירת משפט נכללות גם כל עבירות המהירות למיניהן, החל מדוח תנועה שניתן על ידי שוטר וכל בדוח מהירות מצלמה א3. קראו עוד על דוחות מסוג ברירת משפט במאמר שכתבתי בנושא ערעור על דוח תנועה.  
  • טיפול בהזמנות לדין לבית משפט לתעבורה- בקבוצת עבירות אלו ניתן למצוא את העבירות הנפוצות הבאות: נהיגה בשכרות, נהיגה בזמן פסילה, אי ציות לשוטר, אי מתן זכות קדימה. בנוסף, עבירות שיינתנו בהן הזמנות לדין הן כל עבירות התנועה שקשורות לתאונות דרכים כגון קלות ראש, נהיגה רשלנית, תאונה שגרמה לחבלה של ממש וכך הלאה.
  • תאונה שגרמה למוות- מדובר במקרה בו הולך רגל או נוסע מעורב אחר קיפח את חייו לאור נהיגתו הרשלנית של הנהג. מדובר בתיק משפטי מורכב הדורש מעורבות של בוחן תנועה לרבות עורך דין המתמחה בדיני תעבורה.

חשוב להדגיש כי בתיקים אלו ישנה אפשרות ממשית שבית המשפט יטיל על הנהג הפוגע עונש שכולל מאסר בפועל או לחלופין עבודות שירות.

בקשת הרחבה של עבירות התעבורה עבירות שקשורות בגרם מוות נחשבות לעבירות החמורות ביותר ועל כן לא ראוי להקל בהן ראש. במקרה של העמדה לדין בעבירה מסוג זה מומלץ בחום להיעזר בשירותיו של עורך דין לתעבורה עוד משלב החקירה המשטרתית ועד להליכים שמתנהלים בבית המשפט לתעבורה.

  • טיפול בנקודות משרד הרישוי- כידוע, כמעט כל דוח תנועה נושא לצדו נקודות משרד הרישוי. הסברתי במאמרים אחרים כי נקודות משרד הרישוי שלא מטופלות באופן משפטי על ידי עורך דין לתעבורה עלולות להצטבר לחובת הנהג ולגרום לנהג לבצע אמצעי תיקון שונים.

יתרה מכך, כאשר הנהג צובר לחובתו 36 נקודות משרד הרישוי הוא צפוי לפסילת רישיונו על ידי משרד הרישוי לתקופה של 3 חודשים. חשוב להבהיר כי מדובר בפסילה שמוטלת על ידי גורם מנהלי כך שאין דרך מעשית לתקוף את הפסילה שמוטלת על ידי משרד הרישוי בבית המשפט.

האם כל עורך דין יכול לטפל בענייני תעבורה?

לדעת כותב המאמר התשובה לשאלה זו הינה שלילית ומוטב כי רק עורכי דין שמכירים את תחום התעבורה ייקחו על עצמם לייצג נהגים בהליכים משפטיים שקשורים לתחום התעבורה. באופן כללי ניתן לומר כי כל עורך דין רשאי לעסוק ולייצג בכל תחום משפטי הדורש ייצוג בבית משפט.

יחד עם זאת ולצורך השוואה, כמו שבעולם הרפואה ישנם רופאים המתמחים בנושא מסוים וכאשר ישנה בעיה בריאותית פונים אליהם ולא לרופא כללי, כך גם בעולם המשפט. כאשר ישנה בעיה משפטית מסוימת יש לפנות לעורך הדין המתמחה בדיוק בנושא הנדרש.

דיני תעבורה הינם דינים ספציפיים הקשורים לנושא מסוים ודורשים ידע בתחום והכרת הפרטים הקטנים אשר לעיתים עלולים לשנות את התמונה כולה. מעבר לכך, בנוסף לחוקים השונים ישנה פסיקה המתעדכנת מעת לעת המשפיעה באופן ישיר על הטיפול בתיקי תעבורה ויכולת עורך הדין להתמודד עם האירוע המשפטי.

כל אדם רשאי לפנות לייצוג משפטי כראות עיניו אך המלצתינו היא כי כאשר מדובר בדוח תעבורה או בהזמנה לדין בגין ביצוע עבירות תעבורה, יש לפנות לעורך דין תעבורה. דהיינו, עורך דין שהתעבורה הינו תחום עיסוקו העיקרי שבו הוא מתמחה.  

מתי כדאי לפנות לעורך דין?

אנו ממליצים לפנות באופן מיידי לעורך דין בכל מקרה שבו נרשם לחובתכם דוח תנועה. פנייה מוקדמת לעורך דין תעבורה וקבלת הייעוץ הנכון והמקיף אודות הדוח עלולה לסייע לכם להבין את דרכי הפעולה האפשריות.

פעמים רבות, נהגים סבורים כי הואיל ונרשם לחובתם דוח פעוט ללא נקודות אזי שעדיף לשלמו ללא קבלת ייעוץ מעורך דין לתעבורה. רק בשלב מאוחר יותר, כאשר אותם נהגים נקראים הם על ידי משרד הרישוי לבצע אמצעי תיקון שונים הם מבינים את משמעות קבלת הדוח ואת העובדה שהוא נושא עמו סנקציות שמוטלות על ידי משרד הרישוי.

למרבה הצער, ברוב המקרים בשלב שכבר הוטלו סנקציות מטעם משרד הרישוי החזרת הגלגל לאחור הינה משימה בלתי אפשרית. קראו עוד בנושא זה במאמר שכתבתי על נקודות משרד הרישוי.

מסיבה זו גם כאשר מדובר בדוח ללא נקודות וגם כאשר מדובר בדוח אשר לכאורה נחזה כדוח פעוט וקטן, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בדיני תעבורה. באופן הזה הנהג שלחובתו נרשם דוח התנועה יוכל להבין את השלכות רישום הדוח ולקבל מבעל מקצוע את מלוא הידע הרלוונטי ודרכי הפעולה האפשריות בהתמודדות עם הדוח.

המלצה זו מופנית בעיקר לנהגים חדשים אשר כמעט כל עבירת תנועה אשר יבצעו בתקופת הנהג חדש תגרום להם לבצע אמצעי תיקון שונים מטעם משרד הרישוי לצורך חידוש רישיונם. קראו עוד בהקשר זה במאמר שכתבתי בנושא נהיגה ללא מלווה.

האם עדיף לי לטפל בדוח לבד או לפנות לעורך דין מקצועי?

פעמים רבות משרדנו נתקל בשאלה האם מומלץ לפנות לבית משפט לתעבורה באופן עצמאי ולפעול לביטול הדוח לבד. ככלל, כל אדם רשאי לבחור את אופן הטיפול בדוח אשר נרשם לו אך חשוב לזכור כי ייצוג בבית משפט דורש ניסיון וכן הכרת המערכת המשפטית וגופי האכיפה הרלוונטיים.

כאשר מדובר בדוח תנועה, רצוי להבין כי ביטול הדוח הוא אינו עניין של מה בכך וכי על מנת שניתן יהיה לבטלו או למחוק את הנקודות הרשומות לחובתו, יש לשכנע את התובע המשטרתי כי נפלו פגמים ראייתיים מהותיים בדוח. כלומר, שקיימת אפשרות מעשית שהנהג לא ביצע את העבירה שבה הוא מואשם.

לא אחת משרדנו נתקל בלקוחות אשר תחילה פנו לבית משפט לתעבורה בכוחות עצמם ורק לאחר שקיבלו את פסק הדין, הבינו כי הדוח כלל לא תוקן והנקודות הרשומות לחובתם מופיעות במרשמי משרד הרישוי.

פעמים אחרות, לקוחות משרדנו פנו לבית המשפט באופן עצמאי ובשל חוסר ניסיונם גרמו כי תערך תרשומת פנימית בתיק המשטרה אודות פגישתם עם התובע המשטרתי. תרשומת זו אשר הקשתה לאחר מכן לטפל בדוח ולמחוק את הנקודות הרשומות לחובתם.

 מה המחיר של עורך דין לתעבורה?

שכר הטרחה אשר ייגבה עורך דין לתעבורה עבור הטיפול המשפטי ייקח בחשבון מספר פרמטרים חשובים הנגזרים מהמקרה הספציפי. בין שיקולי גובה שכר הטרחה ניתן למצוא את עברו התעבורתי של הלקוח אשר משליך באופן ישיר על הטיפול בדוח, מורכבת האירוע, הראיות הקיימות בתיק ונסיבות רלוונטיות נוספות.

כמו כן, יש לזכור כי אין מחיר פיקס לשכר טרחת עורך דין לתעבורה וכי כל עורך דין רשאי ליטול שכר טרחה בהסכמת הלקוח כמובן כפי שירצה. כאשר מעוניינים לשכור שירותי ייצוג משפטי כמובן יש לתת דגש לגובה שכר הטרחה והעלויות הכספיות השונות הכרוכות בטיפול בתיק. יחד עם זאת, יש לזכור כי בסופו של דבר הגורם המכריע הוא מקצועיותו של עורך הדין ויכולתו להתמודד עם האירוע המשפטי העומד לפניו.

שכר הטרחה כבודו במקומו מונח ואין להקל בו ראש. אך כאשר מדובר בתיק משפטי הדורש טיפול מקצועי יש לפנות לעורך דין המתמחה בדיני תעבורה ורק לאחר מכן לבדוק את רכיב שכר הטרחה ולסכמו מראש עם עורך הדין.

האם אצטרך להגיע לבית המשפט לדיון תעבורה?

שאלת התייצבות בבית משפט היא עניין אשר יש לסכם ולוודא מראש עם עורך הדין. ברוב המוחלט של המקרים כאשר מדובר בעבירה מסוג ברירת משפט כגון דוח מהירות או דו"ח טלפון, אין צורך בהתייצבות הלקוח בבית משפט ועורך הדין באמצעות ייפוי הכוח שייטול מראש, יבצע את כל הפעולות בשמו.

כאשר מדובר בתיקים מורכבים מעט יותר כגון נהיגה בשכרות או נהיגה בזמן פסילה יש לבדוק אל מול עורך הדין המטפל אם נדרשת נוכחות בדיון המשפטי.

יש לשים לב כי ישנם שופטים הדורשים נוכחות של בעלי הדין ללא קשר לעבירה המיוחסת להם, יש לבדוק מול עורך הדין האם זהו המקרה ולפעול בהתאם לכך. קראו עוד בנושאים אלו במאמר שכתבתי אודות נהיגה בשכרות.

כיצד עורך דין לתעבורה יוכל לסייע לי?

תפקידו של עורך דין לתעבורה מורכב מטיפול בכל שלבי ההליך המשפטי החל מהעתקת החומר מהתביעה המשטרתית וכלה בהשגת הסדר טיעון וסיום התיק בבית משפט. כאשר יגיע זימון לבית משפט לתעבורה, יעדכן עורך הדין את הלקוח ויסביר לו מהם הצעדים הבאים.

עורך הדין המטפל בתיק ידאג לצלם את מלוא החומר הרלוונטי בלשכת תביעות תעבורה ולאחר מכן יערוך רשימת ליקויים אותה יציג בפני התובע המוסמך לקבל החלטות בתיק. באמצעות הליקויים העולים מחומר הראיות, יפעל עורך הדין לשכנע את התביעה כי מדובר בדוח אשר יש לבטלו או לכל הפחות לבטל את הנקודות הרשומות לצדו.

עבודתו של עורך דין לתעבורה אינה מסתכמת רק בהשגת הסדר אל מול התביעה המשטרתית אלא אף בייצוג הלקוח בבית משפט והצגת ההסדר לפרוטוקול. ככל ואין הסדר טיעון ויש מקום להוכיח כי הלקוח לא ביצע את העבירה, יפעל עורך הדין לנהל את התיק המשפטי ולהביא לזיכויו בדין.

נרשם לכם דוח תנועה ואתם מעוניינים לקבל ייעוץ משפטי לגביו? אתם חוששים מרישום נקודות משרד הרישוי לחובתכם? זה הזמן להשאיר לנו הודעה ואנו נפעל לשוב אליכם בהקדם.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

הצלחות המשרד
ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין עילת סגירה של תיק התקבל על ידי הפרקליטות הפלילית בחיפה. כתוצאה מכך הרישום הפלילי של לקוחת המשרד נמחק למרות שבתחילה הואשמה בעבירות חמורות של התעללות בילדים.

לקוחת המשרד עבדה כמטפלת פרטית של שני ילדים קטינים. לאחר שסיימה את עבודתה עם הילדים הסתכסכה עם אימם בעקבות וויכוח סתמי ברשת החברתית "פייסבוק". בעקבות

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.
הצלחות המשרד
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.

באחת משעות הלילה הקטנות אופנוע יוקרתי נגנב בצפון תל אביב. פחות משעה לאחר הגניבה לקוח המשרד נעצר על ידי שוטרים שהוא מתחבא מאחורי חונה בסמוך

בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.
הצלחות המשרד
בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.

נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה המייחס לו עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה בשכרות (תחת השפעת סמים).  על אף

דילוג לתוכן