חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין פלילי בטירת הכרמל

עורך דין פלילי בטירת הכרמל
תוכן עניינים

הסתבכת עם החוק? הגישו נגדך תלונה? זומנת לחקירת משטרה בתחנת טירת הכרמל? קיבלת מכתב יידוע לחשוד? מחפש עורך דין פלילי בטירת הכרמל ? הגעת למקום הנכון. עורך דין פלילי בצפון אביב מזרחי מייצג חשודים ונאשמים במגוון רחב של עבירות פליליות באזור חיפה והצפון לרבות באירועים פליליים שהתרחשו לכאורה בעיר טירת הכרמל.

עורך דין פלילי אביב מזרחי מייצג נאשמים וחשודים לאורך כל שלבי ההליך הפלילי. החל בחקירות המשטרה שמתנהלות בתחנות המשטרה השונות ועד להליכים המשפטיים שמתנהלים בבתי המשפט השונים. מאז פתיחת המשרד ועד היום, עורך דין אביב מזרחי צבר ניסיון משמעותי בייצוג חשודים ונאשמים במגוון רחב של הליכים שקשורים במשפט הפלילי.

המשרד מתמחה בייצוג אזרחים שהואשמו או נחשדו בעבירות סמים, עבירות אלימות, עבירות על החוק הכניסה לישראל, עבירות הונאה, עבירות מין, עבירות נגד חסרי ישע, עבירות תעבורה, עבירות שוחד, עבירות אלימות במשפחה, עבירות מרמה ועבירות פליליות נוספות. קראו עוד בנושאים פליליים במאמר שכתבתי בנושא תיק פלילי.

כור מחצבתו של עורך דין פלילי בטירת הכרמל אביב מזרחי הינו באזור חיפה והצפון. את לימודי המשפטיים למד באוניברסיטת חיפה ואת התמחותו המשפטי בתחום הפלילי עבר בפרקליטות הפלילית בחיפה שם נחשף לתיקי פשע חמור ותיקים פליליים מורכבים.

עורך דין פלילי בטירת הכרמל

טירת הכרמל הינה עיר קטנה שממוקמת כעשרה קילומטרים (בקירוב) מהעיר חיפה ונחשבת מבחינה גיאוגרפית כחלק ממחוז חיפה. מבחינת הסמכות המקומית המשפטית, טירת הכרמל נחשבת לחלק ממחוז חיפה. המשמעות המעשית הינה שאירועים פליליים שמתבצעים (לכאורה בלבד) בעיר זו נדונים בבית המשפט השלום (או המחוזי) בחיפה.

עורך דין פלילי בטירת הכרמל אביב מזרחי מאמין כי התוצאות הטובות ביותר בהליכים פליליים מושגות באמצעות נאמנות ללקוח, שקידה, רצינות והשקעה. משרד עורך דין אביב מזרחי מעניק את מלוא ההשקעה ותשומת הלב לכל התיקים הפליליים שנמסרים לטיפולו ללא הבחנה בין תיקים קטנים לגדולים. המשרד שם לו למטרה להתייחס לכל נאשם או חשוד כעולם ומלואו ללא בגודל התיק שנמסר לטיפול המשרד.

המשרד מעניק שירותים של ליווי חשודים לאורך החקירה המשטרתית וכן בשלב של שימוע לפני כתב אישום. קראו עוד על שימועים פליליים במאמר שכתבתי אודות מכתב יידוע לחשוד.

מה זה שימוע פלילי?

הליך של שימוע לפני כתב אישום הינו הליך שבמסגרתו המדינה מאפשרת לחשוד לשכנעה שבנסיבות העניין הפרטניות ראוי שלא להגיש נגדו כתב אישום בגין העבירה הפלילית שבגינה נחקר.

חשוב לציין כי השיקול המרכזי שנשקל על ידי התביעה במסגרת הליך השימוע הינו השיקול הראייתי. דהיינו, התביעה שוקלת האם יש בראיות שנאספו במסגרת החקירה המשטרתית כדי להקים "סיכוי סביר" שבתום ההליך המשפטי (ככל שיוגש כתב אישום) בית המשפט יבחר להרשיע את הנאשם במיוחס לו.

יחד עם זאת, במסגרת שימוע פלילי סנגורו של החשוד רשאי ויכול להעלות טיעונים נוספים שחורגים מסוגיית השיקול הראייתי. בין היתר, עורך דינו של החשוד יכול להעלות בפני התביעה את עברו הפלילי הנקי של החשוד ואת נסיבותיו האישיות.

בכל מקרה של שימוע לפני כתב אישום מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי בטירת הכרמל. הסיבה לכך נעוצה בעובדה ששימועים פליליים מוכרעים על בסיס נימוקים משפטיים שמצריכים הבנה וניסיון משפטי שאזרח מן השורה אינו בקיא בהם.

תיקים פליליים בחיפה

בעיר טירת הכרמל אין בית משפט כך שתיקים שקשורים לאירועים פליליים שהתרחשו בעיר זו מתנהלים בבית המשפט השלום בחיפה. לבית משפט זה הסמכות המקומית לדון בעניינים שקשורים בעיר טירת כרמל.

כפי שהסברתי במאמרים אחרים, בעניינים פליליים הסמכות המקומית מוכרעת לפי מקום ביצע העבירה או בהתאם למטה של היחידה החוקרת. לרוב, שני התנאים האמורים מקבילים אחד לשני כך שהפעלת שניהם תוביל בדרך כלל לאותו בית משפט.  

בקשות להארכות מעצר שמוגשות על ידי תחנת טירת הכרמל נדונות בבית משפט השלום בחיפה. הליך מעצר זה מכונה "מעצר ימים" שכן במסגרתו בתי המשפט מאריכים את מעצרו של החשוד במספר ימים מוגבל לצורך הליכי חקירה.

בכל סוגי הליכי המעצר מומלץ לחשוד להיות מיוצג על ידי עורך דין פלילי בטירת הכרמל (או מכל מקום אחר). עורך דין פלילי שמייצג חשוד במסגרת מעצר ימים אמור לנסות ולשכנע את בית המשפט להעדיף בעניינו חלופת מעצר ולהורות על שחרורו למעצר בית.

דיון הקראה בבית משפט השלום בחיפה

כפי שציינתי קודם לכן, תיקים והליכים פליליים שקשורים לעיר טירת הכרמל מתנהלים בבית המשפט השלום בחיפה. דיון הקראה הוא הדיון הראשון בתיק פלילי שהוגש במסגרתו כתב אישום נגד אזרח.

כתב האישום מפרט את הנסיבות שבגינן התביעה מאשימה את האזרח בביצוע עבירות פליליות. כמו כן, כתב האישום כולל פירוט של סעיפי העבירה שבהם הנאשם מואשם. בנוסף, בכתב האישום המדינה מפרטת ברשימה מסודרת את עדי התביעה שבכוונתה להעיד נגד הנאשם ככל שזה יכפור באשמה וידרוש לנהל את משפטו.

בדיון ההקראה, הנאשם אמור למסור את תשובתו לכתב האישום שהמדינה הגישה נגדו. הנאשם רשאי לכפור באשמה או לחלופין להודות בה. בפרקטיקה הנוהגת, הנאשם אינו חייב למסור את תשובתו לאישום כבר בדיון הראשון, שכן הוא יכול לבקש מבית המשפט לדחות את הדיון למועד מאוחר יותר על מנת לשקול את צעדיו.

דיון ההקראה הוא דיון חשוב מאוד בהליכים פליליים. ההחלטות שהנאשם ייקח בדיון זה ישפיעו על המשך ההליך ועל התוצאה הסופית. לכן, מומלץ תמיד לקבל ייצוג מעורך דין פלילי בטירת הכרמל ולא להתייצב לבד לדיון ההקראה.

מה קורה כאשר הנאשם כופר באשמה?

כאשר הנאשם כופר באשמה אזי שהמשפט יעבור לשלב הראיות שמכונה גם בשפה המקצועית "שלב ההוכחות".

בהליך זה התביעה תזמן את עדיה להעיד בבית המשפט שם לסנגורו של הנאשם תהיה הזדמנות לחקור את עדי התביעה בחקירה נגדית על מנת להחליש את ראיות התביעה. לאחר שעדי התביעה יסיימו להעיד יחל שלב פרשת ההגנה. בשלב זה הנאשם רשאי להעיד להגנתו אך הוא אינו מחויב לכך. יחד עם זאת, החוק קובע כי כאשר נאשם נמנע מלהעיד להגנתו אזי שהדבר עלול לחזק את הראיות נגדו.

בתום הבאת כל ראיות הצדדים, יחל שלב הסיכומים. בשלב זה כל אחד מהצדדים יפנה לבית המשפט וינסה לשכנעו מדוע יש לקבל את עמדתו. מטבע הדברים, בשלב זה המדינה מסכמת את טענותיה במטרה לשכנע את בית המשפט להרשיע את הנאשם ואילו ההגנה מתמקדת בסיכומיה בשאלת הספק הסביר ומבקשת לזכות את הנאשם.

לאחר שיסתיים שלב הסיכומים בית המשפט ימסור את הכרעת דינו. במסגרת זו בית המשפט נדרש להכריע האם אשמתו של הנאשם הוכחה בפניו מעל לכל ספק סביר או שמא עלו ספקות מסוימים בנוגע לשאלת ביצוע העבירה. במקרה של ספק סביר, בית המשפט אמור לזכות את הנאשם.

ניהול הליך הוכחות במשפט פלילי הוא אינו דבר של מה בכך. מדובר בעבודה שמצריכה ניסיון, הבנה וידע משפטי. לכן, בכל מקרה שבו נאשם עומד על חפותו ומבקש לנהל את משפטו עד תום מומלץ כי יהיה מיוצג על ידי עורך דין פלילי בטירת הכרמל.

מה קורה כאשר הנאשם מודה באשמה?

כאשר נאשם מודה באשמה (בניגוד לכופר) אזי שהמשפט יעבור לשלב הטיעונים לעונש. בשלב זה כל צד מנסה לשכנע את בית המשפט להטיל את העונשים שלשיטתו ראויים בנסיבות אותו מקרה. קראו על טיעונים לעונש במאמר שכתבתי בנושא ענישה בהליכים פליליים.

חשוב להבהיר כי ברוב המקרים נאשם מודה לאחר שסיכם עם התביעה על הסדר טיעון כלשהו. נהוג כי הסדרי טיעון כוללים בתוכם גם הקלות משפטיות כאלה ואחרות שניתנות לנאשם.

ייצוג על ידי עורך דין פלילי בטירת הכרמל

כפי שידוע לכל, תיקים פליליים הם עניינים בעלי חשיבות גורלית עבור האזרח שבעניינו מוגש כתב אישום. לכן, מומלץ בחום בכל עניין פלילי להיות מיוצג על ידי עורך דין פלילי בטירת הכרמל לאורך כל ההליכים.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי

אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

בירור מצב חקירה במשטרה
כל הפוסטים

בירור מצב חקירה במשטרה

בירור מצב חקירה במשטרה הינו בירור פרוצדורלי שנערך לגבי תיק משטרתי שטרם התקבלה בעניינו הודעה אודות גניזת התיק או לחלופין העמדה לדין והגשת כתב אישום

קיפוח זכות
כל הפוסטים

קיפוח זכות

קיפוח זכות הינה עבירת תעבורה מסוג ברירת משפט הנושאת לצדה קנס כספי ללא סנקציה של נקודות משרד הרישוי. המשמעות הינה כי עיקר הסנקציה לנהג שנרשם

דילוג לתוכן