חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין פלילי בזכרון יעקב

עורך דין פלילי בזיכרון יעקב
תוכן עניינים

עורך דין פלילי בזכרון יעקב אביב מזרחי הוא עורך דין פלילי עצמאי שעובד בכל חלקי הארץ ועיקר התמחותו במחוז חיפה שבמסגרתו נכלל גם אזור זיכרון יעקב והסביבה. עורך דין פלילי אביב מזרחי ייצג בתיקים פליליים רבים במחוז חיפה ובבית המשפט השלום בחדרה שם נדונים תיקים שקשורים בעבירות שבוצעו לכאורה באזור זיכרון יעקב.

משרד עורך דין פלילי בצפון אביב מזרחי מייצג חשודים ונאשמים בכל תחומי המשפט הפלילי. בין היתר המשרד מעניק שירותים של ליווי וייעוץ לפני חקירה, בקשות לסגירת תיק, בקשות לשינוי עילת סגירה, מחיקת רישום פלילי, ליווי בהסדר מותנה, ייצוג נפגעי עבירה והגשת בקשות להחזרת תפוס. כמו כן, אביב מזרחי עורך דין פלילי בזיכרון יעקב מייצג עצורים בהליכי מעצר שמתנהלים בבתי המשפט לרבות בהליכים של מעצר עד תום ההליכים.

בנוסף, עורך דין פלילי בזיכרון יעקוב אביב מזרחי מייצג גם בהליכים מקדמיים לפני הגשת כתב אישום כגון שימוע לפני כתב אישום ובירור סטאטוס התיק מול התביעה המשטרתית והפרקליטות הפלילי.

כמו כן, עורך דין פלילי בזכרון יעקב עורך דין אביב מזרחי מייצג נאשמים בהליכים פליליים שמתנהלים בבית המשפט. המשרד מייצג נאשמים בכל עבירות הסמים, לרבות החזקת סמים, ייבוא סמים, ייצוא סמים, גידול סמים והדחת קטין לשימוש בסמים מסוכנים.  בנוסף, המשרד מייצג נאשמים בעבירות מין, מרמה, אלימות, תקיפה, אלימות במשפחה, רכוש, התפרצות, גניבה, פציעה, חבלה חמורה, החזקת סכין ועבירות נוספת.

מהם מחוזות השיפוט בישראל?

בישראל קיימים ששה מחוזות שיפוט בהתאם לאזורים השונים שמחלקים את המדינה מבחינה גיאוגרפית. בכל מחוז קיימים מספר בתי משפט שלום ובית משפט מחוזי אחד שמכהן כערכאת ערעור על כל בתי משפט השלום שמכהנים באותו מחוז. הסמכות השיפוטית העליונה במדינת ישראל נתונה לבית המשפט העליון שמקום מושבו הוא בירושלים. בית המשפט העליון מכהן כערכאת ערעור על כל ששת בתי המשפט המחוזיים.

איזה בתי משפט קיימים במחוז חיפה?

בית המשפט המחוזי במחוז חיפה ממוקם בשדרות הפלי"ם 12 חיפה בבניין גדול, מפואר וחדיש (בנייתו הסתיימה בשנת 2003). כאמור, זהו בית המשפט היחידי במחוז חיפה והוא מכהן כערכאת ערעור על כל בתי משפט השלום בחיפה.

יש לציין כי כתבי אישום בעבירות פליליות חמורות מוגשות לבית המשפט המחוזי בחיפה כערכאה ראשונה. דהיינו, בעבירות אלו כל התיק מתנהל בבית המשפט המחוזי בחיפה וערעור על החלטות או פסקי דין של בית משפט זה מוגשים לבית המשפט העליון בירושלים. כך לדוגמא, תיקים שמייחסים לנאשמים עבירות חמורות כגון חבלה חמורה בכוונה מחמירה, ניסיון רצח, רצח ואונס נדונות בבית המשפט המחוזי. ישנן עבירות שהתיקים בעניינן נדונות בפני הרכב מורחב של שלושה שופטים בבית המשפט המחוזי (למשל רצח ואונס). קראו עוד על עבירות מין חמורות במאמר שכתבתי על עבירת האינוס.

במחוז חיפה ישנם 4 בתי משפט שלום שממוקמים בעיר חדרה, עכו, חיפה, וקריית ביאליק. התיקים שקשורים לאזור זיכרון יעקב והסביבה מתנהלים בבית משפט השלום בחדרה וזאת למעט תיקים שעניינם עבירות פליליות חמורות שנתונות לסמכות בית המשפט המחוזי. יש לציין כי הליכי מעצר הימים שנפתחים על ידי תחנות עירון וחדרה מתנהלים בבית משפט השלום בחדרה. עורך דין פלילי בזיכרון יעקב עורך דין אביב מזרחי ייצג חשודים רבים מאזור זה בהליכים פליליים שהתנהלו בבית משפט השלום בחדרה.

מהו מחוז הצפון?

על אף שחיפה נחשבת לחלק מאזור הצפון, מבחינת אזור השיפוט אזור הצפון מתנהל במחוז נפרד שיישובי חיפה והסביבה אינם נכללים בו. בית המשפט של מחוז הצפון מכונה בית המשפט המחוזי בנצרת והוא ממוקם בכיכר קריית יצחק רבין נוף הגליל (נצרת עילית).

זהו בית המשפט המחוזי היחידי במחוז הצפון של מדינת ישראל ושופטיו שומעים ומכריעים בערעורים שמוגשים על החלטותיהם של בתי משפט השלום במחוז. תיק פלילי בולט שהתנהל (ועדיין מתנהל) בבית המשפט המחוזי בצפון הוא התיק בעניין הרצח של הנערה תאיר ראדה והנאשם רומן זדורוב.

בתי משפט השלום במחוז זה נמצאים בערים עפולה, קצרין, בית שאן, נצרת, טבריה, קריית שמונה וצפת. חשוב לציין כי לא בכל בית משפט במחוז זה מתנהלים הליכי מעצר ימים. במחוז הצפון הליכי מעצר הימים נשמעים בבתי המשפט בקריית שמונה, טבריה ונצרת. קראו עוד על הליכי מעצר במאמר שכתבתי על מעצר ימים.

בית המשפט המחוזי בתל אביב

בית המשפט המחוזי בתל אביב אחראי על אזור גיאוגרפי עצום. בית המשפט המחוזי המיתולוגי בתל אביב ממוקם ברחוב ויצמן 1 בתל אביב. בנייתו של המבנה הישן הסתיימה בשנת 1966 והיכל המשפט החדש נחנך בשנת 2014. יש לציין כי מבנה בית המשפט הישן לא נהרס אלא שהוא שולב ביחד עם המבנה החדש.

בתי משפט השלום בתל אביב ממוקמים בערים תל אביב, בת ים (תעבורה) והרצליה. בבית המשפט השלום בתל אביב נדונים אלפי נאשמים שכן בסמכות השיפוט של בית משפט זה אירועים פליליים שהתרחשו בערים חולון, בת ים, תל אביב, רמת גן, גבעתיים ועוד. בית המשפט המחוזי בתל אביב מכהן כערכאת הערעור על החלטות בתי המשפט השלום של מחוז זה.  

בית המשפט המחוזי מרכז

בית המשפט המחוזי מרכז ממוקם ב שדרות הציונות 3 בעיר לוד. בבית משפט זה נדונים תיקים פליליים חמורים וכן נשמעים ערעורים ועררים על החלטות בתי המשפט השלום במחוז מרכז. בית המשפט השלום במחוז המרכז נמצאים בערים רמלה, רחובות, ראשון לציון, פתח תקווה, נתניה וכפר סבא.

בית המשפט המחוזי בדרום

בית המשפט המחוזי דרום ממוקם רחוב התקווה 5 בעיר באר שבע. בית משפט זה מכהן כערכאת הערעור על בתי המשפט השלום במחוז הדרום. בתי משפט השלום במחוז הדרום ממוקמים בערים אילת, אשדוד, באר שבע, קריית גת, אשקלון ודימונה.

בית המשפט המחוזי בירושלים

מחוז ירושלים יש בסך הכל שני בתי משפט השלום שנמצאים בערים בית שמש וירושלים. בית המשפט המחוזי במחוז זה נמצא בעיר ירושלים ברחוב סלאח א-דין 40. מעניין לציין כי תיקים פליליים שמתנהלים נגד ראשי ממשלה מתנהלים בבית המשפט המחוזי בירושלים ללא קשר למקום ביצוע העבירות. בעבירות פליליות אחרות, הסמכות המקומית נקבעת בהתאם למקום ביצוע העבירה. כך לדוגמא, עבירה פלילית שבוצעה באזור זיכרון יעקב ואת הנאשם מייצג עורך דין פלילי בזיכרון יעקב תידון בבית המשפט השלום בחדרה.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי

אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

בירור מצב חקירה במשטרה
כל הפוסטים

בירור מצב חקירה במשטרה

בירור מצב חקירה במשטרה הינו בירור פרוצדורלי שנערך לגבי תיק משטרתי שטרם התקבלה בעניינו הודעה אודות גניזת התיק או לחלופין העמדה לדין והגשת כתב אישום

קיפוח זכות
כל הפוסטים

קיפוח זכות

קיפוח זכות הינה עבירת תעבורה מסוג ברירת משפט הנושאת לצדה קנס כספי ללא סנקציה של נקודות משרד הרישוי. המשמעות הינה כי עיקר הסנקציה לנהג שנרשם

דילוג לתוכן