חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין פלילי בצפת

עורך דין פלילי בצפת
תוכן עניינים

נקלעת לצרה עם הרשויות? הואשמת בעבירה פלילית? זומנת לחקירה? התביעה הגישה נגדך כתב אישום? מחפש עורך דין פלילי בצפון ? הגעת למקום הנכון. עורך דין פלילי בצפת אביב מזרחי הינו עורך דין פלילי שמנוסה ובקיא בתחום הפלילי. המשרד מייצג חשודים ונאשמים במגוון רחב של עבירות פליליות.

במסגרת השירותים שהמשרד מעניק הוא מלווה חשודים בהליכים הפליליים שמתנהלים בבית המשפט וכן בפרוצדורות שמתנהלות מחוץ לכותלי בית המשפט כגון שימוע לפני כתב אישום, מחיקת רישום פלילי, בקשות לסגירת תיק, הסדר מותנה, בקשות להחזרת תפוס ושינוי עילת סגירה. קראו עוד על הליכים אלו במאמר שכתבתי על מחיקת רישום פלילי.

עורך דין פלילי בצפת אביב מזרחי עבר את התמחותו בפרקליטות הפלילית בחיפה ועל כן הוא מכיר היטב את דרך פעולת המשטרה וגופי התביעה. המשרד מייצג נאשמים בכל רחבי הארץ עם התמקדות באזור חיפה והצפון.

המשרד מייצג לקוחות בכל העבירות הפליליות הקיימות למעט עבירות ביטחון. המשרד מנוסה בייצוג לקוחות בעבירות סמים, עבירות על חוק הכניסה לישראל, עבירות אלימות, עבירות תעבורה, עבירות רשלנות, עבירות המתה, עבירות הונאה, עבירות מרמה, עבירות איומים ועוד. 

עורך דין פלילי בצפת אביב מזרחי

עורך דין פלילי בצפת אביב מזרחי מאמין כי על מנת להצליח בתיקים פליליים מוטב להתייחס לכל לקוח כעולם ומלואו. אביב מזרחי מתייחס במלוא הרצינות לכל תיק שנמסר לטיפולו בין אם מדובר בתיק פלילי שקשור בעבירות חמורות ובין אם מדובר בתיק שעניינו עבירות פליליות קלות.

לצד ייצוג נאשמים בבתי המשפט השונים המשרד אף מלווה אזרחים בשלב חקירת המשטרה. במסגרת זו, המשרד מעניק ללקוחותיו ייעוץ לפני חקירה ובמידת הצורך אף ליווי לתחנת המשטרה.

במקרים רבים, התייעצות עם עורך דין לפני החקירה מסייעת ללקוח להסיר את החשדות שהופנו כלפיו על ידי המשטרה. חשוב להדגיש כי כאשר חשוד נחקר באזהרה בצורה טובה ומספק למשטרה את האינדיקציות כי הוא חף מפשע התיק צפוי להיגנז ולהיסגר ללא העמדה לדין והגשת כתב אישום.

יובהר כי חוקרי המשטרה הינם אנשי מקצוע מנוסים שבקיאים בחוק ובהליכים חקירתיים. מנגד, אזרחים רבים שנקלעים לחקירת משטרה אינם בקיאים במשפט הפלילי, כך שהחקירה המשטרתית אינה נערכת כמשחק שווה כוחות. לכן, מומלץ לאזרח שמעוניין לצלוח את החקירה המשטרתית בצורה טובה להתייעץ עם עורך דין פרטי לפני החקירה. קראו עוד בהקשרים אלו במאמר שכתבתי אודות חקירה באזהרה

כתב אישום בצפת

כאשר אזרח מבצע עבירה פלילית (לכאורה) באזור העיר צפת והיישוביים הסמוכים התביעה צפויה להגיש נגדו כתב אישום לבית משפט השלום בצפת. בית משפט זה ממוקם על גבעה ציורית בסמוך לתחנת המשטרה בכתובת מרום כנען צפת. כאשר אזרח מקבל זימון לבית המשפט לאחר שהוגש נגדו כתב אישום מוטב לו לשכור את שירותיו של עורך פלילי בצפת על מנת שייצג אותו בהליך הפלילי.

מה זה כתב אישום?

כתב אישום הוא המסמך שפותח את ההליך הפלילי. בכתב האישום התביעה המשטרתית, הפרקליטות או כל גוף תובע אחר מודיעים לבית המשפט כי הם בחרו להעמיד את הנאשם לדין וכן הודעות פרוצדורליות שונות.

כך למשל, החוק קובע כי כאשר בכוונת התביעה לעתור לעונש של מאסר בפועל כלפי הנאשם (ככל שהוא יורשע בסוף ההליך) עליה לכתוב זאת בכתב האישום על מנת להודיע על כוונותיה לבית המשפט וכן לנאשם. קראו עוד בהקשר זה במאמר שכתבתי אודות כתב אישום.

איך יודעים לאיזה בית משפט מוגש כתב האישום?

בענייני סמכות מקומית ועניינית מומלץ תמיד להתייעץ עם עורך דין פלילי בצפת. חשוב לציין כי זהות בית המשפט שאליו מוגש כתב האישום תלויה בכללי הסמכות המקומית והעניינית. הסמכות המקומית נקבעת בהתאם למקום ביצוע העבירה.

כך לדוגמא, כאשר אדם מבצע עבירה פלילית בתחומי העיר צפת אזי שמשטרת צפת היא זו שחוקרת את העבירה וככל שיוגש נגד החשוד כתב אישום אזי שהוא יוגש לבית משפט השלום בצפת או לבית המשפט המחוזי בנצרת.

יובהר בהקשר זה כי כאשר מדובר בעבירה פלילית חמורה במיוחד שנמצאת בסמכות בית המשפט המחוזי אזי שכתב האישום יוגש לבית המשפט המחוזי. במחוז צפון, בית המשפט המחוזי ממוקם בקריית הממשלה בנוף הגליל ובית משפט זה מכונה בית המשפט המחוזי בנצרת. לשם המחשה, חלק מהעבירות החמורות שנדונות בבית המשפט המחוזי הן עבירות הרצח, עבירת האונס, נסיון רצח, חבלה חמורה בכוונה מחמירה, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, מעשה סדום ועוד.

מה רשום בכתב אישום?

כאמור, בכל מקרה של הגשת כתב אישום מומלץ בחום להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי בצפת לצורך ייצוג בתיק הפלילי.

בכתב האישום מצוינים פרטיו האישיים של הנאשם כגון תאריך הלידה שלו, כתובתו ותעודת הזהות שלו. כמו כן בכתב האישום מפורט המקרה העובדתי שבמסגרתו לדעת המדינה הנאשם ביצע את העבירות הפליליות שבהן הוא מואשם בכתב האישום. לרוב, התיאור העובדתי של כתב האישום יפרט את התאריך שבו בוצעה העבירה לכאורה, מקום ביצוע העבירה ופעולות הנאשם שלדעת התביעה מגשימות את העבירה הפלילית.

בנוסף, בכתב האישום המדינה נוהגת (והיא אף חייבת לעשות כן) לפרט את סעיפי החוק הספציפיים שבהן הנאשם מואשם. לדוגמא עבירת האיומים לפי סעיף 192 לחוק העונשין.

לצד פרטיו האישיים של הנאשם, סעיפי העבירה ועובדות המקרה המדינה נוהגת לפרט בכתב האישום גם את שמות עדי התביעה שבכוונתה לזמן לעדות על מנת שיעידו לחובת הנאשם.

ככלל, עדי התביעה הינם אנשים שמסרו עדויות במסגרת החקירה המשטרתית. ראוי להבהיר בהקשר זה כי המדינה נוהגת לכלול במסגרת כתב האישום את כל העדים שמסרו הצהרות במסגרת החקירה המשטרתית ולאו דווקא עדים שמסרו עדויות שהזיקו לנאשם.

דהיינו, העובדה שעד תביעה מסוים מופיע בכתב האישום אינה בהכרח אומרת שהוא העיד לחובת הנאשם במשטרה. התביעה פועלת באופן האמור מטעמים פרוצדורליים שקשורים בדיני הראיות והגשת מסמכים.

איך מבטלים כתב אישום?  

הסוגייה של ביטול כתב אישום הינה סוגיה משפטית מורכבת. ככלל, ניתן לומר כי לאחר שהמדינה כבר הגישה את כתב האישום לבית המשפט קשה לה "לרדת מהעץ" ולהורות על ביטול כתב האישום.

המדינה מודיעה על ביטול כתב האישום רק במקרים חריגים במיוחד שהמצב הראייתי מחייב אותה לעשות כן מחשש כי התיק יסתיים בזיכוי. מצבים אלו מתרחשים בעיקר במקרים שבהם לאחר הגשת כתב האישום הוצגו לתביעה ראיות מכריעות שמטות את הכף לזכותו של הנאשם ואשר אינן היו ידועות לה בטרם הגשת כתב אישום.

כמו כן, המדינה עשויה לחזור בה מכתב האישום במהלך ניהול שמיעת הראיות. מדובר בהליך שבו עדי התביעה מעידים ולבית המשפט מוגשות ראיות בדבר העבירה הפלילית שעומדת להכרעה. לעיתים, עדות של עד תביעה מהותי וחשוב מצליחה להפתיע את התביעה באופן שמשנה את המארג הראייתי.

חשוב לציין בהקשר זה כי בלא מעט מקרים המדינה תעדיף לחזור מכתב אישום מאשר לנהל את המשפט עד תומו ובסופו בית המשפט יזכה את הנאשם מהמיוחס לו. בכל מקרה של ניהול הליך הוכחות מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי בצפת שייצג את הנאשם מול התביעה ובית המשפט.  

ייצוג על ידי עורך דין פלילי בצפת

בדומה לדברים שציינתי במאמרים אחרים, חשוב לציין כי חקירות משטרה ומשפטים פליליים הינם עניינים רציניים שמוטב שלא להקל בהם ראש. אדם שמורשע בעבירה פלילית עלול להינזק באופן משמעותי שישפיע באופן מהותי על המשך חייו. לכן, בכל מצב של העמדה לדין או הגשת כתב אישום מומלץ להיעזר בבעל מקצוע ובעורך דין פלילי בצפת.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי

אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

בירור מצב חקירה במשטרה
כל הפוסטים

בירור מצב חקירה במשטרה

בירור מצב חקירה במשטרה הינו בירור פרוצדורלי שנערך לגבי תיק משטרתי שטרם התקבלה בעניינו הודעה אודות גניזת התיק או לחלופין העמדה לדין והגשת כתב אישום

קיפוח זכות
כל הפוסטים

קיפוח זכות

קיפוח זכות הינה עבירת תעבורה מסוג ברירת משפט הנושאת לצדה קנס כספי ללא סנקציה של נקודות משרד הרישוי. המשמעות הינה כי עיקר הסנקציה לנהג שנרשם

דילוג לתוכן