חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין פלילי פרטי

עורך דין פלילי פרטי_640x266
תוכן עניינים

מחפש עורך דין פלילי פרטי ? הגעת למקום הנכון. עורך דין אביב מזרחי הוא עורך דין פלילי פרטי שמייצג נאשמים וחשודים בשלל עבירות פליליות ועבירות תעבורה החל משלב החקירה הפלילי ועד להליכים המשפטיים שמתנהלים בבית המשפט.

עורך דין פלילי פרטי מתייחס בדרך כלל לעורך דין פלילי שאינו עובד עם הסנגוריה הציבורית, אלא מייצג נאשמים באופן פרטי בהתאם לשכר הטרחה שהלקוח או משפחתו משלמים לו.

לדעת כותב המאמר, בייצוג של עורך דין פלילי פרטי קיימים יתרונות רבים בהשוואה לייצוג על ידי עורך דין שממונה על ידי הסנגוריה הציבורית ומקבל את שכרו מהמדינה.

עורך דין פלילי מחויב ללקוח באופן אישי ולכן הוא לרוב נוקט במירב המאמצים על מנת להבטיח כי התוצאה הסופית תטיב עם הלקוח. לעיתים קרובות, עורך דין שממונה מטעם הסנגוריה הציבורית אינו מרגיש מחויבות כלפי הלקוח והדברים אף באים לידי ביטוי בניהול ההליך, בהשקעה לאורך ההליך ובתוצאה הסופית.

לאור ההשלכות ארוכות הטווח של האשמה בעבירה פלילית מומלץ תמיד להיות מיוצג על ידי עורך דין פלילי פרטי שאמור להשקיע את מירב המאמצים על מנת לוודא שהלקוח שלו מסיים את התיק בתוצאה טובה.

יש לציין בהקשר זה כי מעבר לעונשים החמורים שבתי המשפט משיתים על נאשמים בעבירות חמורות גם ההרשעה עצמה עלולה לפגוע בעתידו של הנאשם ולהטיל עליו כתם של הרשעה פלילית שיישאר עמו לכל חייו. קראו עוד בהקשרים אלו במאמר שכתבתי אודות מחיקת רישום פלילי.

מהו תיק פלילי?

תיק פלילי הינו מונח שמתייחס למספר רב של הליכים משפטיים או משטרתיים שאינם מתנהלים במקביל ואינם זהים מבחינת התנהלותם. בעיני אנשים מסוימים המונח "תיק פלילי" מתייחס לכל חקירה משטרתית אולם רוב אנשי המקצוע יתייחסו למונח תיק פלילי כתיק שמתנהל בבית המשפט לאחר שכבר הוגש כתב אישום. קראו עוד בהקשרים אלו במאמר שכתבתי על "תיק פלילי".

מטבע הדברים, לכל שלב שבו התיק נמצא בו קיימות דרכי פעולה אפשריות שעורך דין פלילי פרטי יכול לנקוט בהן על מנת לסייע ללקוח שלו.

כך לדוגמא, טרם התקבלה החלטה אודות הגשת כתב אישום ניתן לנהל הליך של שימוש לפני כתב אישום במטרה לשכנע את התביעה שלא להגיש נגד הנאשם כתב אישום. ככל שטיעוני החשוד יתקבלו אזי שההליכים הפליליים נגדו יופסקו והתיק ייגנז במשרדי התביעה מבלי להגיע לבית המשפט.

מתי מתחיל הליך שימוע?

הליך השימוע מתחיל למעשה כאשר גוף התביעה הרלוונטי (פרקליטות או תביעה משטרתית) שולחת לחשוד מכתב יידוע לחשוד. במכתב זה התביעה מודיעה לחשוד כי קיימת אפשרות שיוגש נגדו כתב אישום ועומדת לו זכות להגיש לתביעה בקשה להימנע מהגשת כתב אישום נגדו.

חשוב לציין בהקשר זה כי מדובר בזכות שמוגבלת בזמן כך שלחשוד ישנם 30 ימים בלבד על מנת לממש את זכותו ולהגיש לתביעה טיעונים כתובים לשימוע. מומלץ תמיד להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי פרטי במהלך הליך השימוע.

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהחלטת התביעה מתקבלת על סמך שיקולים ראייתיים ומשפטיים מקצועיים. מדובר בנושאים שהבקיאות וההבנה בהם דורשת מספר שנים של ניסיון והיכרות עם התחום הפלילי ועל כן מומלץ שלא לעשות זאת באופן עצמאי. קראו עוד בהקשרים אלו במאמר שכתבתי בנושא מכתב יידוע לחשוד

ייצוג של עורך דין פלילי פרטי בכתב אישום

כפי שניתן להבין, כאשר מוגש כתב אישום לבית המשפט המשמעות הינה שהליך השימוע לא הסתיים בצורה טובה עבור הנאשם והתביעה בחרה שכן לנהל נגדו הליכים פליליים בבית המשפט.

כאמור, כתב אישום הינו המסמך שפותח את ההליך הפלילי שמתנהל בבית המשפט. במסגרת כתב האישום התביעה מפרטת את העבירה שלשיטתה הנאשם ביצע.

בנוסף, כתב האישום כולל פירוט של הנסיבות שלדעת המדינה מגלמות את העבירות שמיוחסות לנאשם, לרבות תאריכי ביצוע העבירה, מקום ביצוע העבירה, שמות המעורבים במקרה, אופן ביצוע העבירה וסעיפי העבירה שמיוחסים לנאשם.

חשוב להדגיש כי כתב האישום הוא מסמך משפטי מפורט למדי אולם הוא לא כולל בתוכו את הראיות שבכוונת המדינה להציג במהלך המשפט. בהקשר זה כתב האישום שונה מכתב תביעה שמוגש במסגרת הליך אזרחי (שם כן מפורטות הראיות שהתובע מתכוון להציג). קראו עוד בהקשרים אלו במאמר שכתבתי על כתב אישום.

כפי שיפורט להלן, במסגרת הסדר טיעון עורך דין פלילי פרטי מייצג את הלקוח שלו במשא ומתן שנערך מול התביעה.

מה המשמעות של לכפור באשמה?

במסגרת ההליכים הפליליים שמתנהלים בבית המשפט עורך דין פלילי פרטי שמייצג לקוח אמור לייצגו בנאמנה על מנת לסיים את התיק בתוצאה האפשרית הטובה ביותר.

בהליך הפלילי, עומדות לנאשם מספר אפשרויות עיקריות בנוגע לאופן ניהול ההליך. אפשרות אחת הינה לכפור באשמה ולנהל את משפטו עד תום ההליך במטרה להוכיח את חפותו. בהליך שמיעת הראיות, עדי התביעה מוזמנים לבית המשפט ומעידים לחובת הנאשם מטעם המדינה.

לאחר מכן, הנאשם מעיד להגנתו מסגרת שלב פרשת ההגנה ולבסוף הצדדים מסכמים את טענותיהם ובית המשפט נדרש לכתוב הכרעת דין.

חשוב לציין בהקשרים אלו כי במידה והנאשם ייבחר לנהל את משפטו עד תומו ובית המשפט לבסוף ירשיע אותו בעבירות המיוחסות לו אזי שבחירתו לכפור באשמה צפויה להיות בעוכריו של הנאשם בשלב גזירת העונש.

יובהר כי החוק קובע וכך אף נהוג בפרקטיקה כי נאשם שחוסך את זמנם של העדים וזמנו של בית המשפט ומגיע להסדר טיעון זכאי להקלה עונשית מסוימת. קראו עוד בהקשרים אלו במאמר שכתבתי בנושא ענישה בהליכים פליליים.

מה זה הסדר טיעון בתיק פלילי?

האפשרות השנייה שפתוחה בפני נאשם בתיק פלילי היא לסגור עם המדינה הסדר טיעון. המשמעות הינה שהצדדים בוחרים להגיע להסכמה ביניהם אודות סיום התיק כאשר כל צד מבצע פשרה כלשהי ונסוג במעט מעמדתו המקורית.

חשוב לציין שתנאי מהותי שנקבע במסגרת הסדרי טיעון הינו כי הנאשם יודה במיוחס לו בכתב האישום או בכתב האישום המתוקן. דהיינו, אין אפשרות לסיים את התיק בהסדר טיעון עם התביעה מבלי שהנאשם יודה באשמה.

מה זה הסדר טיעון סגור?

כפי שכתבתי במאמרים אחרים, ישנם מספר סוגים שונים של הסדרי טיעון. סוג אחד של הסדר הינו הסדר טיעון "סגור". בהסדר מסוג זה התביעה וההגנה מסכמות ביניהן את כל פרטי ההסדר לרבות העונש המדויק שיוטל על הנאשם כך שהתוצאה הסופית של התיק ידועה וברורה מראש לכל הצדדים.

היתרון בהסדר טיעון סגור נעוץ בוודאות שניתנת לנאשם והעובדה שהוא יודע מראש איזה עונש צפוי להיות מוטל עליו והוא אף מסכים לו.

יחד עם זאת, חשוב לציין שחיסרון בולט של הסדרי טיעון מסוג אלו הינו כי לעיתים בנטילת סיכון והשארת מלאכת הענישה לשופט ישנה אפשרות שהעונש שהיה נגזר על הנאשם היה מקל יותר בהשוואה לעונש שהוסכם על ידי הצדדים.

לכן, אחד מתפקידיו של עורך דין פלילי פרטי הינו לבחון את כל הנתונים ולבצע הערכה מושכלת האם כדאי לסגור את התיק בהסדר טיעון סגור או שמא להשאיר את מלאכת הענישה לשופט.  

מה זה הסדר טיעון פתוח?

הסדר טיעון פתוח הינו הסדר שנערך בין התביעה להגנה (הנאשם ובא כוחו) אולם במסגרתו אין בין הצדדים הסכמה לעניין העונש הסופי שיוטל על הנאשם.

לרוב, הסדר מסוג זה כולל תיקון של כתב האישום ושינוי העבירות לעבירות קלות מאלו שיוחסו לנאשם בכתב האישום המקורי כאשר לאחר מכן כל צד טוען את טענותיו לעניין העונש ומבקש מבית המשפט לקבל את עמדתו העונשית.

לשם המחשה ניתן לציין מצב שבו אדם מואשם בעבירה של תקיפה שגורמת חבלה של ממש (העונש שקבוע לצד העבירה עומד על 3 שנות מאסר) ובמסגרת הסדר הטיעון התביעה מוכנה לתקן את כתב האישום כך שהנאשם יודה בעבירה של תקיפה סתם (עונשה המקסימלי עומד על 2 שנות מאסר).

לאחר תיקון כתב האישום מצבו המשפטי של הנאשם משתפר משמעותית הואיל וכעת מיוחסת לו עבירה קלה יותר מזו שיוחסה לו בתחילה ובהתאמה לכך גם עונשו צפוי להיות מקל יותר. קראו עוד על עבירות אלימות במאמר שכתבתי בנושא תקיפה.

ייצוג על ידי עורך דין פלילי פרטי

הליכים פליליים הינם הליכים משפטיים מורכבים שעל מנת לסיים בתוצאה טובה נדרשים מיומנות, ניסיון והבנה משפטית. יתרה מכך, מדובר בהליכים שאליהם נלוות השפעות ארוכות טווח על חייו של הנאשם ועתידו.

לכן, תמיד מומלץ להיעזר בעורך דין פלילי פרטי לצורך ייצוג בהליכים פליליים שמתנהלים בבית המשפט. ייצוג על ידי עורך דין פלילי פרטי הינו מהותי גם בשלב החקירה המשטרתית ובמיוחד בהקשר לייעוץ לפני חקירה. קראו עוד בהקשרים אלו במאמר שכתבתי בנושא חקירה באזהרה.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי

אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

בירור מצב חקירה במשטרה
כל הפוסטים

בירור מצב חקירה במשטרה

בירור מצב חקירה במשטרה הינו בירור פרוצדורלי שנערך לגבי תיק משטרתי שטרם התקבלה בעניינו הודעה אודות גניזת התיק או לחלופין העמדה לדין והגשת כתב אישום

קיפוח זכות
כל הפוסטים

קיפוח זכות

קיפוח זכות הינה עבירת תעבורה מסוג ברירת משפט הנושאת לצדה קנס כספי ללא סנקציה של נקודות משרד הרישוי. המשמעות הינה כי עיקר הסנקציה לנהג שנרשם

דילוג לתוכן