חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין פלילי מומלץ

עורך דין פלילי מומלץ
תוכן עניינים

מחפש עורך דין פלילי מומלץ ? הגעת למקום הנכון. השאלה כיצד ועל בסיס מה לבחור עורך דין פלילי היא שאלה שמעסיקה אזרחים רבים שמוצאים את עצמם במרכזה של חקירה משטרתית או הליכים פליליים שמתנהלים נגדם בבית המשפט.

חשוב להדגיש כי חקירות משטרה ותיקים פליליים הם עניינים שאין להקל בהם ראש. כל הליך משפטי שמנוהל נגד אזרח נושא עמו השלכות רחוקות טווח על חייו ועתידו. ועל כן, בכל מקרה תמיד נבון להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי מומלץ שעה שנאלצים להתמודד עם האשמות פליליות. קראו עוד בנושא חקירות במאמר שכתבתי על חקירת משטרה.

עורכי דין רבים שעוסקים בתחום הפלילי מפרסמים את עצמם ברשת האינטרנט (ובניהם כותב המאמר) ונדמה שהמבחר הרחב עשוי להקשות על מלאכת הבחירה בעורך דין הטוב עבורכם. מאמר זה נכתב על מנת לספק מעט עצות שימושיות בנוגע לבחירת עורך דין פלילי מומלץ לייצוג או ליווי. 

עורך דין שמומחה בדין הפלילי

העצה הראשונה ואולי החשובה ביותר הינה שבהתמודדות עם הליכים פליליים כדאי מאוד לבחור ולשכור את שירותיו של עורך דין שזהו תחום עיסוקו העיקרי. בעבר הרחוק, עורכי הדין של הדור הקודם עסקו בכל תחומי המשפט הישראלי אולם מאז השתנו הדברים.

בשיטת המשפט הנוכחית, התמחות בתחום משפטי מסוים דורשת ניסיון ושנים של היכרות ועבודה בתחום. כאשר עורך דין "מתפזר" למגוון רחב של תחומים משפטיים הוא מתקשה להתמקצע בתחום אחד ולהכיר את כל רבדיו. לרוב, העובדה שעורך דין עוסק בכל התחומים לרבות התחום הפלילי אמור להוות סימן אזהרה רציני ללקוח הפוטנציאלי.

חשוב לזכור בהקשר זה כי תחום המשפט הפלילי הינו תחום מורכב וסבוך. למידת התחום והיכרות עם דרכי העבודה של הגופים הרלוונטיים כגון המשטרה והפרקליטות אורכת מספר שנים.

יתרה מכך, בניגוד לתחומי משפט אחרים שבהם ה-"משחק" הוא שווה כוחות, בתחום הפלילי ישנם פערי כוחות משמעותיים בין האזרח לבין גופי האכיפה. המשטרה והפרקליטות הם גופים חזקים ומנוסים שמשתמשים בכל האמצעים והמשאבים שעומדים לרשותם על מנת להעמיד לדין חשודים ובבוא היום אף להרשיע אותם בבית המשפט.

עורך דין פלילי מומלץ ומקצועי שבקיא בעבודתם של גופי האכיפה יכול לסייע ללקוח שלו רבות במהלך ההליך המשפטי ועוד טרם כך במהלך החקירה המשטרתית. קראו עוד בהקשר זה במאמר שכתבתי על חקירה באזהרה.

משרדנו נתקל בעבר במספר לקוחות ששכרו את שירותיו של עורך דין שאינו מתמחה בדין הפלילי והצטערו על כך בדיעבד. חשוב לזכור בהקשר זה כי עניינים פליליים הם עניינים בעלי חשיבות שקשה להפריז בחשיבותה.

בין אם מדובר באפשרות להישלח למאסר לשנים ארוכות ובין אם מדובר באפשרות שההליך יטיל על האזרח כתם שילווה אותו לשארית חייו מדובר בעניינים שהשלכותיהם צפויים ללוות את האזרח שמועמד לדין שנים ארוכות לאחר שהתיק יסתיים.

הואיל ומדובר בדיני נפשות של ממש בטרם סגירת הייצוג מומלץ בחום לבדוק האם עורך הדין הפוטנציאלי אכן בקיא בדין הפלילי והאם טיפל בתיקים מסוג זה בעבר. קראו עוד על הליכים פליליים במאמר שכתבתי על תיק פלילי.  

חפשו מחיר הוגן אך אל תבחרו לפי הזול ביותר

כפי שאומר המשפט המפורסם מה שעולה היום בזול מחר יעלה ביוקר. הדברים האמורים נכונים גם לגבי בחירת עורך דין פלילי מומלץ. אכן כדאי וראוי לבחור את עורך הדין בין היתר על בסיס הצעת מחיר הוגנת ולא מופקעת.

יחד עם זאת, כדאי ומומלץ לא לבחור עורך דין פלילי מומלץ בדומה לאופן שבוחרים מוצר בחנות ועל פי הזול ביותר. לעיתים, עורכי דין שאינם מתמחים בתחום הפלילי מוכנים להתפשר על שכר טרחה נמוך באופן משמעותי מהמקובל בשוק על מנת "להתגלח" על התיק ולצבור באמצעותו ניסיון.

ודוק, דווקא הצעת מחיר נמוכה באופן משמעותי מהמקובל בשוק אמורה להדליק ללקוח נורות אדומות לעניין טיב הייצוג שאותו הוא יקבל מאותו עורך דין.

נימוסין ודרך ארץ

לדעת כותב המאמר ,לצד שאלת הניסיון המשפטי והבקיאות בתחום, כדאי ומומלץ לבחור עורך דין שמתנהג ללקוח בנימוס, סבלנות ודרך ארץ. עורך דין שאינו מתנהג בצורה מכובדת בטרם סגירת הייצוג אינו צפוי לעשות זאת גם אחריו.

יש לזכור בהקשר זה כי הסיטואציה של משפט פלילי הינה סיטואציה מלחיצה, לא ברורה וקשה לאזרחים נורמטיביים שנאלצים לחוות אותה בפעם הראשונה. לכן, קיימת גם חשיבות לבחור עורך דין פלילי מומלץ שעושה את המאמצים על מנת להסביר ללקוח שלו את מהות ההליכים ולהנגיש עבורו את ההליך המשפטי הסבוך. 

ראוי להבין בהקשר זה כי בהליכים פליליים תוצאת ההליך נקבעת לא פעם גם בהינתן הדינמיקה ומערכת היחסים שבין עורך הדין ללקוח. מדובר על יחסים שדורשים אמון הדדי וככל שהכימיה האישית בין עורך הדין ללקוח גבוהה יותר כך הדבר גם מקל על עורך הדין לייצג את הלקוח שלו בצורה טובה ונאמנה.

אמירת אמת ושיקוף המצב המשפטי האמיתי

משרדנו נתקל לא פעם בעורכי דין שמציגים ללקוחות הפוטנציאלים שלהם מצגי שווא שרחוקים מרחק רב מלשקף את מצבם המשפטי האמיתי.

לעיתים, אמירות אלו נאמרות על מנת להפחיד את הלקוח ולגרום לו לסגור את הייצוג. כך לדוגמא, כאשר מדובר בתיק שבמסגרתו מיוחסות ללקוח הפוטנציאלי עבירות קלות שלעיתים נדירות מוטל בגינן מאסר בפועל ישנם עורכי דין שיבהילו את הלקוח ויאמרו לו שללא ייצוג הוא צפוי לרצות שנים רבות של מאסר מאחורי סורג ובריח.

במקרים אחרים, מצגי השווא דווקא עובדים לכיוון ההפוך ומציירים בפני הלקוח תמונה ורודה ואופטימית במיוחד שאינה תואמת את נסיבות המקרה. למשל, כאשר מדובר בתיק שרוב הסיכויים שיסתיים במאסר ממושך אזי שישנם עורכי דין שיבטיחו ללקוח הרים וגבעות ואף "שיוציאו" אותו מהתיק ללא עונש וללא הרשעה. בהקשר זה מומלץ להיזהר מאוד מהבטחות.

התוצאה הסופית של תיק פלילי ובמיוחד תיק פלילי חמור תלויה ומשתנה ממספר נסיבות שעורך דינו של הנאשם אינו יכול לשלוט על כולן. לכן, להבטיח מראש תוצאה "מובטחת" איננה פעולה שעורך דין נבון וישר יעשה.

לדעת כותב המאמר, ברוב התיקים (ישנם חריגים) עורך דין פלילי מומלץ יכול להבטיח כי יפעל במלוא המסירות עבור הלקוח שלו ויעשה ככל שביכולתו על מנת לסיים את התיק בתוצאה טובה.

נגישות

מומלץ לבחור עורך דין פלילי מומלץ שנגיש וזמין עבור הלקוח שלו. אכן, אין צורך להטריד את עורך הדין ללא הרף ומספר פעמים אולם למרבה הצער ישנם עורכי דין שמסננים את הלקוחות שלהם ואינם זמינים עבורם.

המלצות

מטבע הדברים, עורך דין פלילי "מומלץ" הוא עורך דין שלקוחותיו ומכריו ממליצים עליו כמי שעושה עבודתו נאמנה. לכן, במסגרת ההחלטה כדאי גם לקחת בחשבון המלצות של לקוחות או מכרים של עורך הדין המומלץ.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי

אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

בירור מצב חקירה במשטרה
כל הפוסטים

בירור מצב חקירה במשטרה

בירור מצב חקירה במשטרה הינו בירור פרוצדורלי שנערך לגבי תיק משטרתי שטרם התקבלה בעניינו הודעה אודות גניזת התיק או לחלופין העמדה לדין והגשת כתב אישום

קיפוח זכות
כל הפוסטים

קיפוח זכות

קיפוח זכות הינה עבירת תעבורה מסוג ברירת משפט הנושאת לצדה קנס כספי ללא סנקציה של נקודות משרד הרישוי. המשמעות הינה כי עיקר הסנקציה לנהג שנרשם

דילוג לתוכן