חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין לענייני תעבורה

עורך דין לענייני תעבורה
תוכן עניינים

עורך דין לענייני תעבורה הינו עורך דין המייצג נהגים בבתי המשפט השונים לתעבורה ברחבי הארץ. כפי שיוסבר להלן במאמר זה, כאשר בוחרים עורך דין לייצוג בהליך משפטי כלשהו, חשוב לוודא התחום המשפטי הנדון אכן מהווה תחום עיסוק עיקרי עבור עורך הדין שמוכן לקבל עליו את הייצוג. עורך דין לענייני תעבורה הינו עורך דין המתמחה בדיני תעבורה ומכיר את הפסיקה הרלוונטית הנוגעת לתחום זה יחד עם פרקטיקה הנהוגה בו.

טיפול בתיקי תעבורה הינו עניין שבמומחיות ועל עורך הדין המטפל בתיק המשפטי להיות בקיא בסדרי הדין השונים, בהבדלים השונים בין המחוזות ובפסיקה המתחדשת מעת לעת. תכונות אלו, משפיעות באופן משמעותי על יכולותיו של עורך הדין לתעבורה לנהל משא ומתן  מוצלחת עם התביעה המשטרתית.

תחום מומחיותו של עורך דין לענייני תעבורה חולש על קשת רחבה של עבירות תעבורה שונות אשר הטיפול המקצועי בגינן משתנה ממקרה למקרה. למשרדנו, ניסיון רב בתחום דיני תעבורה וייצוג נהגים במגוון רחב של עבירות תנועה החל מנהיגה בזמן פסילה ועד עבירות של נהיגה במהירות מופרזת.

אנו ממליצים לכל נהג שהסתבך בעבירות תנועה להיות מיוצג על ידי עורך דין לענייני תעבורה לכל אורך ההליך המשפטי ולוודא כי רישיון הנהיגה שלו נשמר ומוגן מפני סנקציות שונות מטעם שעלולות להיות מוטלות עליו על ידי בית המשפט או משרד הרישוי. 

בירור דוחות תנועה

בירור דוחות תנועה הינה פעולה חשובה ביותר בפרט כאשר מדובר בדוח תנועה מסוג ברירת משפט. פעמים רבות, העדר מעקב אחר דוח תנועה אשר הוגשה בו בקשה להישפט הביא לשפיטת הנהג בהעדרו ושלילת רישיונו על ידי בית המשפט.

אמנם, משטרת ישראל מחויבת לשלוח לנהג הזמנה לדין בדואר רשום לכתובתו המעודכנת במשרד הפנים אך פעמים רבות דואר זה לא מגיע ליעדו והנהג כלל לא יודע כי קיבל הזמנה לדיון. יש לזכור כי לצורך הוכחת מסירת דבר הדואר די כי משטרת ישראל תראה שדבר הדואר נשלח לנהג ואין היא חייבת לוודא כי הוא קיבל את דבר הדואר.

בירור דוחות תנועה הינו חלק בלתי נפרד מהטיפול המשפטי בדוח התנועה עצמו ולעיתים אף חשוב יותר. חלק בלתי נפרד מטיפולו של עורך דין לענייני תעבורה בדוח המתקבל לידיו הוא לעקוב ולברר אודות מצבו של הדוח והאם הנהג קיבל הזמנה לדיון.

אי בירור דוחות תנועה עלול לגרור שפיטה בהעדר והטלת עונשים חמורים יותר על הנהג מאלה הקבועים לצד העבירה. עורך דין לענייני תעבורה אמור לעקוב אחר המועדים שקשורים לדוח שהועבר לטיפולו. עם קבלת מועד הדיון, ראוי שעורך הדין לענייני תעבורה יעדכן את הנהג אודות מועד הדיון.

קנס תעבורה

קנס תעבורה הינו מונח עממי לכל דוח תנועה הנרשם לנהג על ידי שוטר. קנס תעבורה יכול להיות גם דוח עירייה הנרשם על ידי פקח הפועל מטעם הרשות המקומית ואוכף את הוראותיה. כאשר ניגשים לטפל בדוח תנועה חשוב להבין באיזה סוג קנס תעבורה מדובר. ככל ומדובר בקנס השייך לרשות מקומית (עירייה) יש לפעול לטיפול בדוח אל מול הרשות הרלוונטית.

לצורך מאמר זה אנו נציין כי קנסות תעבורה המטופלים על ידי עורך דין לענייני תעבורה עניינם דוחות משטרה הכוללים נקודות משרד הרישוי או דוחות מסוג הזמנה לדין. לצורך המחשה והבנת הסוגייה חשוב להבהיר כי דוח משטרה יכול להיות עם נקודות משרד הרישוי או בלי נקודות אלו.

כך למשל, דוח בגין נסיעה במהירות מופרזת ברף הנמוך (עד 25 קמ"ש מעל בדרך בינעירונית) כולל קנס כספי בלבד ללא נקודות משרד הרישוי. דוח מהירות מופרזת, 26 קמ"ש ומעלה בדרך בינעירונית יכלול 8 נקודות משרד הרישוי וזאת מעבר לקנס הכספי. נקודות אלו הן הנושא המרכזי בטיפול בדוח תנועה ועל הנהג לשים דגש מרכזי במחיקת נקודות תעבורה.

יש לזכור כי כאשר מדובר בנהג חדש גם עבירת נהיגה במהירות מופרזת ללא נקודות משרד הרישוי עלולה לפגוע לו ברישיון הנהיגה. משרדנו ממליץ לנהגים חדשים ליצור קשר עם עורך דין לענייני תעבורה בכל רישום קנס תעבורה הניתן להם.

רק ייעוץ משפטי מתאים ונכון על ידי עורך דין תעבורה, יוכל לסייע לנהג חדש לשמור על רישיון הנהיגה שלו. קראו עוד בהקשר זה במאמר שכתבתי בנושא נהיגה ללא מלווה.

נקודות תעבורה

נקודות תעבורה כרוכות בסנקציה מנהלית שמוטלת על נהג על ידי משרד הרישוי. ישנם דוחות תנועה אשר אינם כוללים נקודות משרד הרישוי אך כמעט כל דוח אשר ירשם לנהג על ידי שוטר בשטח יכלול נקודות תעבורה ועלול לסכן את רישיון הנהיגה שלו ללא טיפול משפטי מתאים.

נקודות תעבורה הן עניין מצטבר וככל ולא מטפלים בנקודות אלו, עלול רישיון הנהיגה של הנהג להיפסל על ידי משרד הרישוי. שיטת הניקוד הינה סנקציה מנהלית המנוהלת על ידי משרד הרישוי ומטרתה לפקח אחר נהגים המבצעים עבירות תנועה.

העונשים השונים המוטלים על נהגים אשר ביצוע עבירות תנועה על ידי בית המשפט לתעבורה אינם כוללים את הסנקציות הנוספות אשר רשאי להטיל משרד הרישוי על נהג אשר ביצע עבירה. כך למשל, נהג חדש אשר נתפס נוהג בשכרות, ללא טיפול משפטי מתאים על ידי עורך דין לענייני תעבורה, עלול לאבד את רישיונו בבית המשפט ולהיפסל מנהיגה לתקופה ארוכה וממושכת.

עם סיום הפסילה שהוטלה עליו על ידי בית המשפט, עלול הנהג להישלח לבדיקות במכון הרפואי על ידי משרד הרישוי וכן לאחר מכן ככל ויעבור בדיקות אלו בהצלחה יהיה עליו לבצע מבחן עיוני ומבחן מעשי לצורך חידוש רישיון הנהיגה שלו.

ראו פירוט של נקודות משרד הרישוי לגבי מספר עבירות תנועה נפוצות:

  • דוח תנועה בגין שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה – 8 נקודות משרד הרישוי.
  • דוח תנועה בגין חציית צומת באור אדום – 10 נקודות משרד הרישוי.
  • דוח תמרור עצור – 4 נקודות משרד הרישוי.
  • דוח תנועה בגין נסיעה ללא חגורת בטיחות – 6 נקודות מרש הרישוי.
  • נהיגה בשכרות או תחת השפעת משקאות משכרים או תחת השפעת סמים – 10 נקודות משרד הרישוי.

עורך דין תעבורה מחיר

עורך דין תעבורה מחיר אינו נקבע לפי תעריף אחיד. כל עורך דין רשאי לקבוע את שכר טרחתו לפי ראות עיניו ובהתאם להיקף החומר המשפטי הדורש טיפול וההסכמות אליהן הגיע עם הלקוח. עורך דין לענייני תעבורה יגבש את הצעת המחיר הרלוונטית גם בהתאם לנסיבותיו האישיות של הנהג ונסיבות המקרה.

לדוגמא, לטפל בתיק של נהג אשר נתפס נוהג בשכרות פעם שנייה או פעם שלישית הינו סבוך יותר מטיפול בתיק של  נהג אשר נתפס נוהג בשכרות בפעם ראשונה בחייו. היקף הטיפול במקרה זה, יהיה גדול יותר וידרוש מעורך הדין להתעסק זמן ממושך יותר בטיפול בתיק ועל כן גם שכר הטרחה צפוי להיות גבוה יותר.

חשוב לזכור כי אמנם עורך דין לענייני תעבורה רשאי לקבוע את גובה שכר הטרחה בהתאם להסכמות עם הלקוח אך בסופו של דבר, מחיר שכר הטרחה הוא לא הדבר הקובע כאשר מעל רישיון הנהיגה של הנהג מרחפת סכנה ועונש פסילה ממושך.

חשוב לוודא מהי רמת מקצועיותו של עורך הדין ועד כמה בקיא הוא בדיני תעבורה ומנוסה בניהול משא ומתן עם התביעה המשטרתית. ניסיונו של עורך הדין הוא הדבר החשוב כאשר מעוניינים לשכור את שירותיו של עורך דין לענייני תעבורה בטיפול בתיק תעבורה.

עו"ד תעבורה חיפה

עו"ד תעבורה חיפה הינו עורך דין המטפל בתושבי חיפה ומסייע להם להתמודד עם טיפול בתיקי תעבורה במחוז חיפה וסביבתו (עכו, חדרה, נצרת, צפת וכו'). עו"ד תעבורה חיפה מטבע הדברים ידע כיצד לפעול אל מול לשכת תביעות תעבורה חיפה ובאיזה אופן להגן ולשמור על רישיון הנהיגה של הנהג.

טיפול משפטי מקצועי בדוח תעבורה הינו עניין אשר אין להקל בו ראש, עורך דין לענייני תעבורה הנמצא בעיר חיפה יוכל לטפל לתושבי חיפה והסביבה בדוחות תנועה הנרשמים לחובתם במקצועיות ומתוך תחושת אחריות לשמירה על רישיון הנהיגה שלהם.

משרדנו ממוקם בעיר חיפה ומתמחה בייצוג נהגים אשר נרשמו להם דוחות תנועה בבית משפט לתעבורה בחיפה. כמו כן, משרדנו פועל לייצג את כלל לקוחותיו אל מול לשכת תביעות תעבורה חיפה הכל במטרה להגן ולשמור על רישיון הנהיגה שלהם תוך מזעור הנזקים וההשלכות המשניות מטעם משרד הרישוי.

אם נרשם לכם דוח תנועה או הזמנה לדין ואינכם יודעים כיצד להתמודד עמם זה הזמן להשאיר לנו הודעה ואנו נפעל לשוב אליכם בהקדם האפשרי. פעלו לטיפול בדוח התנועה באמצעות עורך דין לענייני תעבורה ויפה שעה אחת קודם.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

הצלחות המשרד
ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין עילת סגירה של תיק התקבל על ידי הפרקליטות הפלילית בחיפה. כתוצאה מכך הרישום הפלילי של לקוחת המשרד נמחק למרות שבתחילה הואשמה בעבירות חמורות של התעללות בילדים.

לקוחת המשרד עבדה כמטפלת פרטית של שני ילדים קטינים. לאחר שסיימה את עבודתה עם הילדים הסתכסכה עם אימם בעקבות וויכוח סתמי ברשת החברתית "פייסבוק". בעקבות

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.
הצלחות המשרד
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.

באחת משעות הלילה הקטנות אופנוע יוקרתי נגנב בצפון תל אביב. פחות משעה לאחר הגניבה לקוח המשרד נעצר על ידי שוטרים שהוא מתחבא מאחורי חונה בסמוך

בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.
הצלחות המשרד
בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.

נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה המייחס לו עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה בשכרות (תחת השפעת סמים).  על אף

דילוג לתוכן