חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התייעצות עם עורך דין פלילי

התייעצות עם עורך דין פלילי
תוכן עניינים

צריכים התייעצות עם עורך דין פלילי ? זומנת לחקירת משטרה? הגעת למקום הנכון. עורך דין פלילי מזרחי הינו בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. לאורך שנות עבודתו בתחום הפלילי עורך דין אביב מזרחי ייצג לחשודים רבים שעמדו בפני חקירה משטרתית.

התייעצות עם עורך דין פלילי הינה פעולה חשובה ונבונה שמומלץ לכל אזרח לעשות כאשר הוא ניצב בפני חשדות או האשמות בעבירות פליליות. ההתייעצות עם עורך דין פלילי וליווי לפני חקירה יכולה לסייע לאזרח להתמודד עם ההאשמות שמופנות כלפיו בצורה טובה שממקסמת את סיכויו לסיים את התיק ללא העמדה לדין וללא הגשת כתב אישום.

לא זו בלבד שמדובר בפעולה שמומלץ תמיד לעשותה בנסיבות של חקירה משטרתית, אלא שמדובר בזכות יסוד מהותית שעולה לכל אדם שניצב בפני חקירה פלילית. מעצם טבעו ומהותו של ההליך הפלילי, קיימים פערי כוחות משמעותיים בין חוקרי המשטרה המנוסים לבין האזרחים שנחשדים בביצוע העבירה.

פערי הכוחות האמורים נובעים בין היתר מפערי ידע וניסיון בהליכים פליליים. עורך דין פלילי פרטי שמייעץ לחשוד במסגרת חקירה פלילית יכול לסייע לו ולהנגיש עבורו את משמעויות ההליך החקירתי וכן את ההשלכות של רישום משטרתי בגין תיק פלילי פתוח. קראו עוד בעניינים אלו במאמר שכתבתי על ליווי לחקירת משטרה.

מהן ההשלכות של חקירה במשטרה?

לכל התיקים הפליליים שמתנהלים בבתי המשפט בישראל קדמה חקירת משטרה ובמסגרת זו מומלץ מאוד לקיים התייעצות עם עורך דין פלילי.

כאמור, המשטרה היא הגוף שאחראי על חקירת מעורבים באירועים פליליים וכן על איסוף ראיות שמשמשות את גופי התביעה השונים בהעמדה לדין של נאשמים. במסגרת חקירות משטרתיות המשטרה נוהגת לחקור את החשוד באזהרה, לבצע עימותים, לערוך בדיקות פורנזיות ולאתר ראיות דיגיטליות כגון סרטונים, הקלטות ומסרונים. קראו עוד בהקשרים אלו במאמר שכתבתי בנושא חקירת משטרה.

מטבע הדברים, התוצאה הגרועה ביותר עבור אזרח שמתנהל נגדו חקירה משטרתית הינה כי חקירה זו תוביל להגשת כתב אישום נגדו. כפי שידוע לכל, ככל שיוגש נגד הנאשם כתב אישום והוא יורשע בעבירות פליליות בית המשפט עלול להטיל עליו עונשים חמורים לרבות עונש שכולל מאסר בפועל.

עורך דין פלילי שמייעץ לחשוד לפני החקירה אמור לסייע לו להבין מהי הדרך הטובה ביותר להסיר את החשדות נגדו וכן מהן הנקודות הראייתיות שמומלץ להתמקד בהן במסגרת החקירה.

חשוב לזכור כי עורכי דין פליליים הינם אנשי מקצוע מנוסים שבקיאים בעבודת המשטרה וכן בהיבטים המשפטיים של חקירות המשטרה. מנגד, רוב האזרחים אינם בקיאים בנושאים אלו כך שבמסגרת חקירתם באזהרה הם עלולים לעשות שגיאות שעשויות להיות בעוכרם בשלבים מאוחרים יותר של ההליך הפלילי.

כאמור, על אף העלות הכספית שכרוכה בכך התייעצות עם עורך דין פלילי הינה פעולה שמומלץ לעשותה קל וחומר כאשר מדובר באזרח שמתמודד עם המשטרה בפעם הראשונה בחייו.

התייעצות עם עורך דין פלילי בתחנת המשטרה

כפי שציינתי בהזדמנויות אחרות, התועלת הגבוהה ביותר שנובעת מהתייעצות עם עורך דין פלילי מתקיימת בסיטואציות של חקירה משטרתית ובטרם תחילת החקירה.

לדעת כותב המאמר, התייעצות עם עורך דין פלילי הינה אפקטיבית במיוחד כאשר הייעוץ ניתן לחשוד בתחנת המשטרה ממש בטרם כניסתו לחדר החקירות.

ראשית, בייעוץ פנים מול פנים הצדדים יכולים לתקשר בצורה ישירה ובלתי אמצעית שהינה נוחה יותר וברורה יותר בהשוואה לייעוץ טלפוני. שנית, ככל שישנם התפתחויות בהליך החקירתי, כמו למשל כוונה לעצור את החשוד, עורך הדין יכול לנסות ולהשפיע על החלטת המשטרה הואיל והוא נוכח בתחנה.

לעיתים קרובות העצה הטובה ביותר שעורך דין פלילי ייעץ ללקוח שלו לפני הכניסה לחקירה הינה לממש את זכות השתיקה ולא לומר דבר. בלא מעט מקרים, הראיות שנאספו על ידי המשטרה אינן מספיקות להעמדה לדין כך ששתיקתו של החשוד תסייע לו לסיים את התיק ללא הגשת כתב אישום.

ויודגש, דווקא במקרים שבהן הראיות שנאספו נגד החשוד אינן בעלות עוצמה ממשית, התייעצות עם עורך דין פלילי יכולה לסייע לחשוד להסיר מעליו את החשוד באופן מוחלט.

התייעצות עם עורך דין פלילי לגבי רישום משטרתי

התייעצות עם עורך דין פלילי אינה שמורה רק לסיטואציות של חקירה משטרתית. בטרם נקיטה בהליכים משפטיים מסוימים שקשורים להליכים פליליים מומלץ לקיים התייעצות עם עורך דין פלילי על מנת להבין את המשמעויות המשפטיות של דרכי הפעולה האפשריות. 

חשוב להבין כי מעבר לסכנה שבהעמדה לדין חקירה משטרתית נושאת עמה השלכות נוספות שקשורות במרשם הפלילי של האזרח. כך לדוגמא, ככל שהתיק המשטרתי נותר פתוח לאורך תקופה הארוכה הדבר עלול לפגוע בסיכויו של האזרח להתקבל למקומות עבודה קל וחומר שמדובר על משרות בשירות המדינה.

יתרה מכך, גם כאשר התיק הפלילי נסגר ללא העמדה לדין ישנה חשיבות לעילת הסגירה של התיק. כאשר תיק משטרתי נסגר בעילה של חוסר ראיות או מחוסר עניין לציבור אזי שהרישום בדבר התיק נשמר במחשב המשטרתי וחשוף לגורמים מסוימים שרשאים להיחשף עליו. רוב הגורמים האמורים הינם גופים ממשלתיים.

לעומת זאת, כאשר התיק נסגר בעילה של "העדר אשמה פלילית" הרישום המשטרתי אודות התיק נמחק לחלוטין כך שהוא לא מופיע גם במחשבי המשטרה. במקרה שהתיק נסגר בעילה אחרת מלבד העדר אשמה, חשוד רשאי להגיש לגוף שסגר את התיק בקשה מנומקת לשינוי עילת סגירה כך שהתיק ייסגר מחמת העדר אשמה. קראו עוד בהקשר זה במאמר שכתבתי אודות שינוי עילת סגירה.

כאמור, בטרם הגשת בקשה כלשהי שנוגעת למרשם הפלילי מוטב לקיים התייעצות עם עורך דין פלילי.

התייעצות עם עורך דין נפגע עבירה

במסגרת השירותים שמשרד עורך דין אביב מזרחי מספק הוא גם מלווה ומייעץ לנפגעי עבירה ומתלוננים. חשוב לציין שגם נפגע עבירה יכול להפיק תועלת מהתייעצות עם עורך דין פלילי שבקיא בעבודת המשטרה.

כיצד עורך דין יכול לסייע לנפגע עבירה?

עורך דין פלילי יכול להסביר לנפגע עבירה את שלבי ההליך הפלילי ואת הצפוי לו במסגרת ההליכים. כמו כן, עורך דין פלילי שמייצג נפגע עבירה יכול לייצג אותו מול גופי התביעה השונים כגון הפרקליטות והתביעה המשטרתית על מנת לוודא שזכויותיו כנפגע עבירה נשמרות.

ייעוץ מעורך דין לפני הגשת ערר

מתלונן שתיק החקירה בעניינו נסגר על ידי המשטרה רשאי להגיש ערר על סגירת התיק וזאת בתוך 60 ימים מהיום שבו נמסרה לו ההודעה בדבר סגירת התיק. הגשת ערר על סגירת תיק חקירה הינה פעולה משפטית שדורשת הבנה משפטית וניסיון ועל כן מומלץ להגיש ערר רק לאחר קיום התייעצות עם עורך דין פלילי.

התייעצות שכזו יכולה להבהיר למתלונן את הסיכויים שהמשטרה תקבל את הערר וכן את הכדאיות שבהגשת ערר. קראו עוד על היבטים אלו במאמר שכתבתי בנושא הגשת ערר על סגירת תיק משטרתי.

חוות דעת מעורך דין פלילי

התייעצות מקצועית עשויה להתבצע בשלל נושאים משפטיים ולאו דווקא בטרם חקירה במשטרה. כך למשל כאשר אזרח מתכוון לבצע פעולות עסקיות כאלה ואחרות ועולה בעיניו ספק בדבר חוקיותן מוטב שיתייעץ עם עורך דין פלילי ויקבל חוות דעת משפטית בטרם יעשה את אותם מעשים.

מטבע הדברים, על מנת שחוות הדעת שניתנת על ידי עורך הדין תשקף את המצב המשפטי האמיתי, הלקוח שמבקש את  ההתייעצות צריך לפרוס בפני עורך דין את כל הפרטים הרלוונטיים מבלי להסתיר עובדות כאלה ואחרות.

התייעצות עם עורך דין פלילי

כפי שידוע לכל הליכים פליליים הם עניין רציני שמוטב לא להקל בראש. אנשים שנמצאים תחת חקירה משטרתית נמצאים בסיכון משמעותי שבתום החקירה הם יועמדו לדין בהליך פלילי.

לכן, מוטב תמיד לקיים התייעצות עם עו"ד שיכול להסביר ללקוח את מהות ההליכים ודרכי הפעולה האפשריות שפתוחות בפניו. הדברים נכונים ביתר שאת לגבי חשוד שממתין לחקירה באזהרה באחת מתחנות המשטרה. קראו עוד בנושא זה במאמר שכתבתי על חקירה באזהרה.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי

אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

בירור מצב חקירה במשטרה
כל הפוסטים

בירור מצב חקירה במשטרה

בירור מצב חקירה במשטרה הינו בירור פרוצדורלי שנערך לגבי תיק משטרתי שטרם התקבלה בעניינו הודעה אודות גניזת התיק או לחלופין העמדה לדין והגשת כתב אישום

קיפוח זכות
כל הפוסטים

קיפוח זכות

קיפוח זכות הינה עבירת תעבורה מסוג ברירת משפט הנושאת לצדה קנס כספי ללא סנקציה של נקודות משרד הרישוי. המשמעות הינה כי עיקר הסנקציה לנהג שנרשם

דילוג לתוכן