חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין פלילי בפרדס חנה

עורך דין פלילי בפרדס חנה
תוכן עניינים

הסתבכת עם החוק? הגישו נגדך תלונה במשטרה? אתה עומד לעבור שימוע פלילי? מחפש עורך דין פלילי בפרדס חנה ? הגעת למקום הנכון. משרדנו מייצג נאשמים וחשודים במגוון רחב של עבירות פליליות ומלווה את לקוחות המשרד לכל אורך ההליך הפלילי משלב החקירה המשטרתית ועד לתום ההליכים.

עו"ד פלילי אביב מזרחי צבר ניסיון רב בייצוג אזרחים שהואשמו בעבירות פליליות ונפתחה בעניינם חקירה משטרתית. בין היתר המשרד מייצג נאשמים בעבירות שוחד, עבירות רכוש, עבירות סמים, עבירות תעבורה, עבירות המתה, עבירות זיוף, עבירות מין, עבירות אלימות, עבירות נשק ועבירות נוספות.

השלכות של ההליך הפלילי

כפי שהסברתי במאמרים אחרים, הליכים פליליים אינם עניין של מה בכך. בין אם מדובר בחקירה משטרתית ובין אם מדובר בתיק שכבר הוגש בו כתב אישום, עצם העובדה שנפתחו נגד האזרח הליכים פליליים עשויה לפגוע בו במגוון רחב של תחומי חיים.

חשוב לציין בהקשר זה כי גם תיק משטרתי שנסגר ללא העמדה לדין נושא עמו רישום פלילי מסוג "רישום משטרתי". רישום מסוג זה עלול למנוע מהאזרח שלגביו קיים הרישום להתקבל למקומות עבודה, למנוע ממנו מלהחזיק ברישיון לנשק ואפילו לקבל ויזה למדינה זרה. קראו עוד בהקשרים אלו במאמר שכתבתי אודות מחיקת רישום פלילי.

לאור ההשלכות האמורות שתיקים פליליים נושאים עמם מומלץ תמיד להיות מיוצג בהליכים אלו על ידי עורך דין פלילי בפרדס חנה (או בכל מקום אחר). עורך דין פלילי שמייצג את האזרח מול הרשויות אמור להסביר לו את המשמעויות המשפטיות שנובעות מקיומו של הרישום הפלילי וכן להסביר לו מהן דרכי הפעולה שפותחות בפניו בעניין מחיקת הרישום הפלילי.

עורך דין פלילי בפרדס חנה – לעשות את הבחירה הנכונה

עורך דין פלילי בפרדס חנה אביב מזרחי הוא בעלים של משרד עורכי דין שמתמחה בייצוג בהליכים פליליים עם התמקדות באזור חיפה והצפון לרבות פרדס חנה. ראוי להבהיר כי מבחינת הסמכות המקומית, עניינים פליליים שקשורים לפרדס חנה מתנהלים בבית המשפט השלום בחדרה.

לאורך השנים, עורך דין אביב מזרחי ייצג חשודים ונאשמים רבים בבית המשפט השלום בחדרה והוא מכיר היטב את הלך הרוחות והנפשות הפועלות בבית משפט זה. עורך דין פלילי בפרדס חנה אביב מזרחי מתייחס במלוא הרצינות לכל תיק משפטי שנמסר לטיפולו הן כאשר מדובר בתיק חמור והן כאשר מדובר על עבירות שלכאורה נחשבות לקלות.

ייצוג בחקירה המשטרתית

מלבד ייצוג בהליכים המשפטיים שמתנהלים בבית המשפט השונים המשרד אף מלווה את לקוחותיו בשלב החקירה המשטרתית וההליכים המקדמיים להליך הפלילי. עורך דין פלילי בפרדס חנה אביב מזרחי מאמין כי גרסתו הראשונה של החשוד הינה בעלת משמעות מכרעת ברוב התיקים הפליליים ועל כן הוא מייחס חשיבות רבה לייעוץ לחשודים לפני החקירה המשטרתית. קראו עוד בהקשר זה במאמר שכתבתי אודות ליווי לחקירת משטרה.

במקרים רבים, ייעוץ עם עורך דין פלילי פרטי לפני החקירה "מחדד" את החשוד ומצליח להבהיר לו את הנקודות הראייתיות החשובות בעניינו ושבהן מוטב לו להתמקד בשעה שהוא נחקר באזהרה במשרד החקירות. חשוב להבהיר בהקשר זה כי כאשר חשוד מוסר למשטרה גרסה סדורה והגיונית שעולה בקנה אחד עם חומרי החקירה אזי שסיכויו לסיים את התיק ללא העמדה לדין גוברים באופן משמעותי.

לצד הליווי לאורך החקירה המשטרתית, המשרד אף מייצג חשודים בהליכים המקבילים לחקירה כגון שימוע לפני כתב אישום, מחיקת רישום פלילי ובקשות להחזרת תפוסים. 

מה זה בקשה להחזרת תפוס?

בקשה להחזרת תפוס הינה בקשה שמוגשת למשטרה במטרה להחזיר רכוש שנתפס על ידה במסגרת חקירה משטרתית כלשהי. כפי שיפורט להלן, החזרת תפוסים מהמשטרה איננה משימה פשוטה ועל כן בהליכים מסוג זה מומלץ בחום להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי בפרדס חנה.

פקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש) [נוסח חדש], תשכ"ט-1969 היא מקור החקיקה שמסמיך את המשטרה לתפוס רכוש שלכאורה קשור באירוע פלילי כזה או אחר.

באיזה סיטואציות המשטרה רשאית לתפוס חפצים?

סעיף 32 לפקודת סדר הדין הפלילי קובע כי לשוטר ישנה סמכות לתפוס רכוש כאשר מתקיים יסוד סביר שבאותו חפץ עומדים לעבור עבירה, הוא עשוי לשמש ראיה בהליך משפטי או כי באותו חפץ נעברה בעבר עבירה פלילית.

כמו כן, ישנה סמכות לתפיסת חפצים שלדעת המשטרה עשויים לשמש כראיה בהליך משפטי או שהוא שימש כאמצעי לביצועה הוא היווה שכר בתמורה לביצוע העבירה. הסמכויות האמורות רלוונטיות כאשר עסקינן בסיטואציה שבה שוטר מבצע חיפוש בשטח כאשר החפצים שאותם ברצונו לתפוס אינם רשומים בצו משפטי שניתן על ידי שופט.

לצד סמכויות אלו שמתבססים על חשד סביר של השוטר בשטח, המשטרה אף רשאית לתפוס חפצים מכל סוג שהוא במידה וניתנה לכך הרשאה על ידי שופט במסגרת צו שיפוטי. קראו עוד על היבטים אלו במאמר שכתבתי בנושא בקשה להחזרת תפוס.

אילו חפצים המשטרה רשאית להחרים?

בכפוף לתנאים המשפטיים שצוינו קודם לכן המשטרה רשאית לתפוס כמעט כל נכס, רכוש או חפץ שניתן לחשוב עליו. כך למשל המשטרה רשאית לתפוס רהיטים, אמצעי תחבורה, כסף, בגדים, קרקעות, דירות, חשבונות בנק, בעלי חיים ותכשיטים.

בסוגיות של תפיסת רכוש השאלה הרלוונטית אינה נוגעת לסוג הכסף אלא לעילה שבגינה המשטרה תפסה את הרכוש והאם התפיסה נעשתה באופן חוקי ובהתאם להוראות החוק. לצורך הערכת סיכויי ההצלחה בהליך של החזרת תפוס מהמשטרה מוטב תחילה להתייעץ עם עורך דין פלילי בפרדס חנה שיוכל לבחון את המקרה בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

מה הזמן המקסימלי שלמשטרה מותר להחזיק ברכוש?

על פי החוק המשטרה רשאית להחזיק בחפצים או רכוש שהיא תפסה במשך ששה חודשים מיום התפיסה וזאת במידה ולא הוגש כתב אישום או ניתן צו שיפוטי לגבי אותו חפץ. החוק קובע בהקשר זה כי ככל שבפרק הזמן אמור לא הוגש כתב אישום ולא ניתן צו שיפוטי המשטרה נדרשת להחזיר את הרכוש התפוס בחזרה לאזרח.

יחד עם זאת, כאשר מוגש כתב אישום בגין עבירה שקשורה לאותו רכוש אזי שהמשטרה רשאית להחזיק ברכוש עד לתום ההליכים המשפטיים באותו עניין.  המשמעות המעשית הינה כי במקרים שבהם הוגש כתב אישום המשטרה עלולה להחזיק ברכוש תקופות ארוכות במיוחד שעלולות להגיע אפילו למספר שנים.

ראוי להבהיר כי החוק מאפשר למשטרה להגיש לבית המשפט בקשה להארכת התקופה להחזקת התפוסים גם במקרים שבהם חלפו ששה חודשים מעת תפיסת הרכוש וטרם הוגש נגד החשוד כתב אישום. לבקשת המשטרה, בית המשפט רשאי להאריך את ההיתר של המשטרה להחזקת הרכוש.

איך ניתן להחזיר רכוש מהמשטרה?

על מנת להחזיר רכוש תפוס מהמשטרה נדרש לפנות ליחידה החוקרת או לאחד מגופי התביעה שמטפל בתיק ולבקש את החזרת הרכוש. במידה והמשטרה או התביעה מסרבות להחזיר את התפוסים ניתן להגיש לבית המשפט בקשה ולפתוח בהליך משפטי בעניין החזרת התפוס. הליכים אלו נדונים בהתאם לכללים משפטיים שקבועים בחוק והפסיקה ועל כן בהליכים אלו מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי בפרדס חנה.

ייצוג על ידי עורך דין פלילי בפרדס חנה

המשפט הפלילי הוא תחום משפטי מורכב וסבוך. כאשר אזרח מן השורה מסתבך בהליכים אלו מומלץ לו להיות מיוצג על ידי עורך דין פלילי בצפון שיסייע לו לסיים את ההליך המשפטי בתוצאה טובה מבחינתו. מומלץ לבחור עורך דין פלילי שמנוסה בהליכים פליליים ובעל ניסיון של מספר שנים בתחום זה.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי

אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

בירור מצב חקירה במשטרה
כל הפוסטים

בירור מצב חקירה במשטרה

בירור מצב חקירה במשטרה הינו בירור פרוצדורלי שנערך לגבי תיק משטרתי שטרם התקבלה בעניינו הודעה אודות גניזת התיק או לחלופין העמדה לדין והגשת כתב אישום

קיפוח זכות
כל הפוסטים

קיפוח זכות

קיפוח זכות הינה עבירת תעבורה מסוג ברירת משפט הנושאת לצדה קנס כספי ללא סנקציה של נקודות משרד הרישוי. המשמעות הינה כי עיקר הסנקציה לנהג שנרשם

דילוג לתוכן