חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין פלילי בקריות

עורך דין פלילי בקריות
תוכן עניינים

הסתבכת עם המשטרה? קראו לך לחקירה? הגישו נגדך כתב אישום? מחפש עורך דין פלילי בקריות ? הגעת למקום הנכון. עורך דין פלילי בצפון אביב מזרחי הוא עורך דין עצמאי שעוסק בתחום הפלילי ועובד בעיקר באזור חיפה, הצפון והקריות.

עורך דין פלילי בקריות אביב מזרחי ייצג נאשמים במגוון רחב של עבירות פליליות כגון עבירות סמים, עבירות אלימות, עבירות מרמה, עבירות אלימות במשפחה, עבירות מין, עבירות זיוף, עבירות סחיטה באיומים ועבירות נוספות. בנוסף, המשרד מלווה חשודים לאורך החקירה המשטרתית ומייעץ ללקוחות לפני חקירה.

כאשר בוחרים עורך דין פלילי בקריות מומלץ לבחור בעורך דין פלילי שמשרדו ממוקם באזור חיפה והקריות ומכיר את בתי המשפט השונים במחוז, את רשויות התביעה ואת השופטים שמכהנים במחוז זה.

אין ספק כי לבחירה בעורך דין פלילי מאזור המגורים הרלוונטי ושמכיר את מחוז השיפוט שבו מתנהל התיק קיימים יתרונות משמעותיים. כפי שיוסבר במאמר זה, מבחינת מחוזות השיפוט במדינת ישראל, אזור הקריות נכלל במחוז חיפה.

המשמעות הינה שהתיקים המשפטיים שקשורים לאירועים שהתרחשו באזור הקריות צפויים להתנהל בבית המשפט השלום בקריות (קריית ביאליק) ובמקרים מסוימים גם בבית המשפט המחוזי בחיפה. קראו עוד בעניין מחוזות שיפוט בישראל במאמר שכתבתי על עורך דין פלילי בחיפה.

מאמר זה נכתב במטרה לספק המלצות נבונות בנוגע לבחירת עורך דין פלילי בקריות וכן לעניין מחוזות השיפוט השונים במדינת ישראל.

איך לבחור עורך דין פלילי בקריות?

אם אתם מחפשים עורך דין פלילי בקריות חשוב שתיקחו בחשבון מספר גורמים חשובים. ראשית, בהתמודדות עם תיק פלילי מומלץ תמיד לפנות לעורך דין שעוסק באופן בלעדי בתחום הפלילי.

במאה הקודמת, עורכי הדין הוותיקים עסקו בכל תחומי המשפט הקיימים ללא התמקדות בתחום אחד ספציפי. באותם זמנים, היה נהוג לפנות לעורך הדין "המשפחתי" בכל נושא וסוגיה משפטית שצריכה טיפול וזה היה מטפל בתיק.

מאז חלו לא מעט תמורות במשפט הפלילי הישראלי ובחברה הישראלית בכללותה. בישראל של שנות האלפיים, התמקצעות בתחום משפטי אחד דורשת התמקדות, התמדה וצבירת ניסיון באותו התחום. כאשר עורך דין מפרסם את עצמו ככזה שעוסק בכל התחומים המשפטיים האפשריים הדבר עלול להצביע על העדר מקצועיות בתחום הפלילי.

חשוב להדגיש בהקשר זה כי התחום הפלילי איננו תחום פשוט שקל ופשוט לצבור בו הבנה וניסיון משפטי. ההפך הוא הנכון, התחום הפלילי הוא תחום סיזיפי ומורכב כך שנדרשות מספר שנים של עבודה בתחום על מנת לייצג חשודים ונאשמים כהלכה.

במקרים רבים, נאשמים שפנו לעורך דין אזרחי לצורך ייצוג בתיק פלילי סיימו את התיק בנזקים רבים והתחרטו על בחירתם המוטעית. חשוב לזכור כי התחום הפלילי הינו תחום של "דיני נפשות" שנלוות אליו השלכות ארוכות טווח על חייו ועתידו של האזרח שבעניינו נפתחה החקירה. מסיבות אלו, ובעיקר נוכח שיקולים מקצועיים מוטב תמיד לבחור בעורך דין פלילי בקריות שעוסק בתחום הפלילי כתחום עיסוק עיקרי או בלעדי. 

במשפט פלילי כללי המשחק אינם סימטריים

חשוב להבהיר ברחל בתך הקטנה כי המשפט הפלילי איננו משחק הוגן במובן זה שלא כל השחקנים בו מחזיקים בכוחות שווים ומאוזנים. בתחום זה, המדינה היא הגורם החזק והעוצמתי והאזרח הקטן נאלץ להתמודד מולה עם משאבים מוגבלים.

חוסר האיזון האמור בין האזרח לגופי האכיפה מתחיל בחקירת המשטרה ומתמשך אף להליכים המשפטיים שמתנהלים בבית המשפט. קראו עוד על המשטרה במאמר שכתבתי אודות חקירת משטרה.

משטרת ישראל והפרקליטות הם גופים ממשלתיים רבי עוצמה שמשתמשים באמצעים המוחזקים על ידם על מנת להשיג את יעדיהם.

בלא מעט מקרים, האזרח שנמצא בקצה השני ונאלץ להתמודד עם גופים אלו הוא אזרח ממוצע ונעדר אמצעים כלכליים משמעותיים שדרושים על מנת להגיע לתוצאות טובות בהליך הפלילי.

כך לדוגמא, המדינה משתמשת במומחים כאלו ואחרים לצורך הגשת חוות דעת משפטיות לבית המשפט (למשל חוות דעת פסיכיאטרית). כאשר אותם מומחים ממומנים על ידי המדינה ולמעשה הפרקליטות אינה נדרשת לשלם להם. לעומת הפרקליטות, מעטים האזרחים שמסוגלים לממן חוות דעות פרטיות מטעם מומחים מקצועיים מטעמם.   

צמצום פערי הכוחות על ידי ייצוג משפטי איכותי

עורך דין פלילי בקריות שמנוסה בתחום הפלילי ומכיר את דרכי העבודה של המשטרה והפרקליטות יכול לסייע ללקוח שלו לאורך ההליכים הפליליים ובכך למעשה לצמצם את פערי הכוחות שקיימים בין האזרח למדינה.

אחת הדרכים, החשובות ביותר שבהן עורך דין פלילי מצדיק את חשיבותו הינה במסגרת של ליווי לחקירת משטרה וייעוץ לחשוד בטרם הכניסה לחקירה.

עורך דין פלילי שמייעץ לחשוד לפני החקירה אמור להבהיר לו את הנקודות המשפטיות הרלוונטיות בעניין חקירתו וכיצד הוא יכול להפריך את החשדות נגדו באופן שיגביר את הסיכויים שהחקירה המשטרתית תסתיים בגניזת התיק ללא העמדה לדין. קראו עוד בהקשר זה במאמר שכתבתי אודות ליווי לחקירת משטרה.

הליכים פליליים שמתנהלים בבתי המשפט בישראל מתחילים עם הגשת כתב האישום לבית המשפט. ההליך הפלילי שמתנהל לאחר הגשת כתב האישום מכונה בשפה המשפטית המקצועית "תיק עיקרי".

מה זה הליך עיקרי?

כינוי זה נועד להבחין בין תיק זה לבין תיק המעצר שנדון בפני שופט אחר. להבדיל, מהליך המעצר (למשל מעצר עד תום ההליכים) מטרתו של ההליך העיקרי הינה לברר את אשמתו או חפותו של הנאשם.

הסדרי טיעון בתיקים פליליים

חשוב לציין בהקשר לתיקים עיקריים כי נכון למדינת ישראל בשנת 2023 רוב התיקים מסתיימים בהסדרי טיעון כך שהשופט בתיק העיקרי אינו באמת נדרש "להכריע" את הדין ולקבוע האם הנאשם אשם או חף מפשע.

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שכל הסדרי הטיעון שנערכים בין נאשמים למדינה כוללים תנאי בסיסי שהנאשם יודה במיוחס לו וזאת בתמורה ל-"טובת הנאה משפטית" כזו או אחרת שהתביעה מספקת לו בתמורה להודאתו.

במקרים מסוימים אותה טובת הנאה תתבטא בהסכמה על עונש ברור ומוגדר שיהיה עונש מקל בהשוואה לעונשים המקובלים באותה עבירה שבה הנאשם מואשם. במקרים אחרים, הודאת הנאשם תימסר בתמורה לתיקונים משמעותיים בכתב האישום מבלי שהצדדים הסכימו ביניהם על העונש הסופי.

מטבע הדברים, גם תיקונים בכתב האישום מבטאים הקלה מסוימת והטבה במצבו של הנאשם, שכן נהוג כי כתבי האישום מתוקנים באופן שלאחר התיקון העבירות שמיוחסות לנאשם הינן חמורות פחות מהעבירות שיוחסו לו בכתב האישום המקורי. קראו עוד בהקשר זה במאמר שכתבתי אודות כתב אישום.

כפי שציינתי בהזדמנויות אחרות, ניהול משא ומתן עם התביעה בתיק פלילי הינה מלאכה מורכבת שמצריכה ניסיון והבנה משפטית. לכן, בכל מקרה שהנאשם שוקל לסיים תיק פלילי בהסדר טיעון עם המדינה מומלץ כי ייתן לעורך דין פלילי בקריות לנהל עבורו את המשא ומתן ולייצג אותו בכל ההיבטים של ההליך הפלילי.

היכן מתנהל הליך של מעצר עד תום ההליכים?

כפי שציינתי במאמרים אחרים, במקרים שבהם במקביל לתיק הפלילי מתנהל גם הליך של מעצר עד תום ההליכים הוא יתנהל באותו בית משפט בו מתנהל התיק העיקרי.

יחד עם זאת, למעט מקרים נדירים וחריגים שני ההליכים מתנהלים בפני שני שופטים שונים. יתרה מכך, לתיק המעצר ולתיק העיקרי מספרי תיקים שונים ומבחינה פורמאלית מדובר בשני תיקים משפטיים נפרדים.

הסיבה לכך שהליך המעצר וההליך העיקרי מתנהלים בפני שני שופטים שונים נעוצה בעובדה שבהליך המעצר השופט שדן בהליך נחשף לכל הראיות הרלוונטיות שאספה המשטרה מבלי לקיים חקירות נגדיות מטעם ההגנה.

בנוסף, בהליך המעצר השופט נחשף גם לעברו הפלילי של הנאשם. קראו עוד בהקשרים אלו במאמר שכתבתי על מעצר עד תום ההליכים.

מנגד, השופט שדן בשאלת אשמתו של הנאשם (בהליך העיקרי) אינו נחשף לרישומו הפלילי בטרם שהוכרעה שאלת אשמתו או חפותו, שכן חשיפה לעבר הפלילי של הנאשם עלולה להטות את דעתו של בית המשפט נגד הנאשם.

מטבע הדברים, כאשר שופט מודע לעובדה שהנאשם שבפניו הינו בעל הרשעות קודמות הדבר עלול להטות את דעתו כלפי הנאשם ולהשפיע על פסיקתו בנוגע לחפותו או אשמתו במיוחס לו.

החשיבות שקיימת בייצוג על ידי עורך דין פלילי בקריות בהליכים פליליים נכונה ביתר שאת בהקשר לתיקי מעצר שבמסגרתם חירותו של הנאשם עומדת על הפרק.

כיצד נקבע מחוז השיפוט בתיק פלילי?  

ככלל, ניתן לומר כי תיק פלילי מתנהל בבית המשפט הרלוונטי שמוסמך לדון באירועים שהתרחשו באותו אזור גיאוגרפי. סמכות זו מכונה גם "סמכות מקומית".

בתיקים פליליים הסמכות המקומית נקבעת לרוב בהתאם למקום ביצוע העבירה כך שמקום מגוריו של הנאשם מקבל משמעות משנית בהקשר זה.

דהיינו, המקום שבו יתקיים המשפט נקבע בהתאם לעיר הספציפית או היישוב שבו התבצעה לכאורה העבירה (או לא התבצעה וקיים חשד שהתבצעה). כך לדוגמא, כאשר נאשם מאזור הקריות נחשד בעבירה בעיר אילת אזי שככל שיוגש נגדו כתב אישום משפטו צפוי להתנהל בעיר הדרומית אילת.

עורך דין אביב מזרחי ייצג בעת האחרונה נאשמת שמתגוררת באזור הקריות והוגש נגדה כתב אישום לבית המשפט השלום באילת בגין תקיפת בת זוג. כתב האישום בתיק זה הוגש לבית המשפט באילת הואיל והוויכוח והעימות הפיזי שהתנהל בין הנאשמת לבן זוגה התרחש באחד מהמלונות בעיר אילת. למרות שהתיק התנהל באילת הנאשמת פנתה לעורך דין פלילי בקריות אביב מזרחי שייצג אותה בהליך זה.

כפי שניתן להבין, שאלת הסמכות המקומית ומחוז השיפוט הרלוונטי הינן סוגיות משמעותיות בהקשר לנוחיות הנאשם ויכולתו לנהל את הגנתו באופן הראוי במשפט פלילי.

יוער בהקשר זה כי כאשר נאשם (ועורך דינו) נאלצים לנהל את המשפט במחוז שיפוט רחוק סוגיית המרחק מהווה גם היא שיקול שמשפיע על הבחירות שהנאשם יבחר לקחת בנוגע לניהול המשפט. קל וחומר כאשר בית המשפט הרלוונטי ממוקם במרחק של מספר שעות נסיעה ממקום מגוריו (למשל בית המשפט השלום באילת).

האם ניתן לבקש להעביר את מקום המשפט בהליך הפלילי?

ככלל, ניתן לבקש להעביר את מקום השיפוט של התיק הפלילי. אולם, הסיכויים שבקשה מסוג זה תתקבל הינה קלושה ומקום העברת מקום הדיון תלויים בנסיבות מיוחדות ומאוד ספציפיות.

עוד יצוין בהקשר זה כי על פי החוק הישראלי הגורם היחיד שמוסמך להכריע בעניין הסמכות המקומית והעברת המשפט הינו נשיא בית המשפט העליון (כיום נשיאה) או שופט אחר שהוא הסמיך לצורך זה.

מה הם הכללים בדבר העברת מקום שיפוט?

מבחינת העברת מקום המשפט, מדובר באפשרות ריאלית כאשר הנאשם מודיע לבית המשפט כי הוא מודה בעובדות כתב האישום כפי שהוגש ואינו חולק עליהן או מבקש את תיקונן במסגרת הסדר.

כלומר, ככל שהנאשם הינו תושב הקריות והוא מיוצג על ידי עורך דין פלילי בקריות, עורך דינו יכול להגיש בקשה לבית המשפט העליון ולעתור להעביר את המשפט לבית המשפט השלום בקריות. בנסיבות מסוג זה קיימת אפשרות סבירה שבית המשפט יקבל את הבקשה ויעביר את הדיון למחוז אחר לצורך המשך המשפט וגזירת עונשו של הנאשם.  

יחד עם זאת, חשוב להבהיר בהקשר זה כי העברת מקום הדיון למקום אחר בנסיבות מסוג זה אינן בהכרח תואמות את טובתו המשפטית של הנאשם. כאמור, ברוב המקרים, בית המשפט העליון יורה להעברת הדיון למחוז אחר כאשר הנאשם יודיע שהוא מודה בכתב האישום כפי שהוגש לבית המשפט ללא תיקונים בכתב האישום.

דהיינו, במקרה מסוג זה ההגנה מקבלת את כתב האישום מבלי לחלוק עליו ומבלי לנהל עם התביעה משא ומתן לעניין עונשו של הנאשם או הגשת כתב אישום מתוקן.

כפי שציינתי בהקשרים אחרים, ברוב התיקים הפליליים יכולת המיקוח של הנאשם נוגעת לתיקון כתב האישום שבמסגרתו ישונו העבירות שמיוחסות לו לעבירות קלות יותר. שינוי מסוג זה הינו בעל משמעות מכרעת לעונש הסופי שיוטל עליו. קראו עוד על תיקונים בכתב האישום והסדרי טיעון במאמר שכתבתי על תיק פלילי.

ההליך הפלילי עצמו מתחיל בעת הגשת כתב אישום בסיומה של החקירה הפלילית ולאחר שהליך מעצר הימים מסתיים. ברגע שכתב האישום מוגש לבית המשפט הסטטוס של מבצע העבירה מתחלף והוא הופך מחשוד לנאשם.

הסמכות המקומית קובעת באיזה בית משפט תתברר סוגיית אשמתו או חפותו של הנאשם. במידה ובסופו של ההליך הפלילי אותו נאשם יורשע בית משפט גם יגזור את דינו וייקבע את עונשו.

איזה בתי משפט קיימים בישראל?

במדינת ישראל קיימים ששה מחוזות שיפוטיים שונים שנקבעו בהתאם למחוזות הגיאוגרפיים של המדינה. בכל מחוז ממוקמים מספר בתי משפט שלום ובית משפט מחוזי אחד שמכהן בערכאת ערעור על בית המשפט השלום וכן מכהן בתיקים שנתונים לסמכותו העניינית (סוג התיק) ואינם יכולים להתנהל בבית המשפט השלום.

בתי המשפט במדינת ישראל מתחלקים למחוז הדרום, מחוז תל אביב, מחוז הצפון, מחוז המרכז, מחוז ירושלים ומחוז חיפה (שם ממוקם בית המשפט השלום בקריות.

בתי המשפט במחוז חיפה ממוקמים בעיר חיפה, בעיר חדרה, בעיר עכו ובקריית ביאליק. לרוב, עורך פלילי בקריות עובד בכל בתי המשפט במחוז חיפה. עורך דין אביב מזרחי עובד בכל מחוזות השיפוט במדינת ישראל אולם עיקר התמחותו במחוז חיפה ובבתי המשפט בחיפה, חדרה ובקריות.

ייצוג על ידי עורך דין פלילי בקריות

כאמור, כאשר בוחרים עורך דין פלילי בקריות חשוב מאוד לבחור עורך דין שמשרדו ממוקם במחוז חיפה, שכן הוא אמור להכיר את הנפשות הפועלות במחוז זה ואת בתי המשפט השונים.

במקרים רבים, ההיכרות המוקדמת והניסיון של עורך הדין הפלילי עם המחוז הרלוונטי הינה בעלת משמעות בניהול התיק וההליך הפלילי כך שמוטב לבחור עורך דין פלילי בקריות בהתאם כך שיותאם למקום המגורים של הלקוח.

בנוסף, חשוב לבחור עורך דין שהתחום הפלילי הוא תחום עיסוקו העיקרי כך שהוא צבר ניסיון רב בייצוג נאשמים וחשודים בהליכים פליליים.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

עו"ד מע"מ
ייצוג חשודים ונאשמים
עו"ד מע"מ

עו"ד מע"מ הינו כינוי לעורך דין שעוסק בעבירות כלכליות ובעבירות צווארון לבן ובאופן ספציפי בעבירות לפי חוק ערך מוסף. כפי שידוע לכל, מע"מ הינו קיצור

התליית רישיון נהיגה
כל הפוסטים
התליית רישיון נהיגה

התליית רישיון נהיגה הינה סנקציה מנהלית שמשרד הרישוי מטיל על נהגים והלכה למעשה אוסרת עליהם לנהוג בכל כלי רכב מנועי. חשוב להדגיש כי ישנן מספר

דילוג לתוכן