חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין פלילי בצפון

עורך דין פלילי בצפון_640x426
תוכן עניינים

עורך דין פלילי בצפון הוא עורך דין שנותן שירות ללקוחות ומייצג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים באזור הצפון. מחוז הצפון משתרע מיוקנעם ונצרת ועד לקריית שמונה הרחוקה. ישנם אנשים שמחשיבים את אזור חיפה והקריות כחלק מאזור הצפון, אך מבחינת מחוזות השיפוט אזורים אלו נחשבים לחלק ממחוז חיפה ואינם נכללים במחוז השיפוטי של אזור הצפון.

מומלץ ללקוחות שמחפשים עורך דין פלילי בצפון לברר האם לאותו עורך דין יש ניסיון בניהול תיקים פליליים במחוז הצפון. על כן לעורך דין שמכיר את מחוז השיפוט הרלוונטי שבו מתנהל התיק הפלילי ישנם יתרונות לעומת עורכי דין שעובדים בעיקר במחוזות אחרים.

משרדנו מתמחה בייצוג נאשמים וחשודים בכל תחומי המשפטי הפלילי וממוקם בעיר חיפה. משרדנו מכיר היטב את בתי המשפט השונים באזור הצפון ובקיא בעבודת המשטרה וגופי התביעה במחוז זה.

זמינות של עורך דין פלילי

ליווי של חשודים במהלך חקירה באזהרה מצריכה מעורך הדין הפלילי להיות זמין ונגיש כאשר מגיע הזימון המרתיע לחקירה. מטבע הדברים, כאשר משרדו של עורך הדין ממוקם בקרבה גיאוגרפית לתחנת המשטרה או למקום מגוריו של הלקוח, הקרבה מאפשרת לעורך הדין להגיע ולייעץ לחשוד בתחנת המשטרה בטרם תחילת החקירה.

יש לציין בהקשר זה כי חקירה פלילית מהווה אירוע מלחיץ ומסעיר גם עבור חשודים שלא עשו דבר והואשמו על לא עוול בכפם. במקרים מסוג זה, עצם הליווי על ידי עורך דין פלילי בצפון ונוכחותו הפיזית בתחנה מצליחה להרגיע את הלקוח ולסייע לו ליישב את מחשבותיו. קראו עוד בהקשר לחקירה פלילית במאמר שכתבתי על חקירה באזהרה.  כמו כן, כאשר עורך דינו של החשוד מכיר את התחנה הספציפית ואת הנפשות שפועלות בה הדבר מטבע הדברים גם מסייע ללקוח שמיוצג על ידו.

יתרה מכך, במקרים רבים ייעוץ לפני חקירה על ידי עורך דין פלילי בצפון הינה בעלת חשיבות עצומה עבור החשוד. עורך דין מקצועי יכול וצריך ליתן ללקוח שלו עצות מקצועיות בנוגע לדרך הנכונה להתנהל בחקירה הפלילית. בתיקים מסוימים, עצה אחת טובה שעורך דין של החשוד יספק לו תעשה את ההבדל בין המשך ההליכים הפליליים ובין סגירתם התיק והפסקתם ללא הגשת כתב אישום.

איזה בתי משפט יש במחוז צפון?

מחוז השיפוט הצפוני במדינת ישראל כולל את בתי המשפט השלום בנצרת, צפת, קריית שמונה, מסעדה, טבריה, קצרין, בית שאן בעפולה. כמו כן, בית המשפט המחוזי של מחוז הצפון ממוקם בקריית הממשלה בנצרת עילית. בית המשפט המחוזי בנצרת מכהן כערכאת ערעור על תיקים שמתנהלים בבתי משפט השלום ברחבי המחוז הצפוני. כמו כן, בבית משפט זה מתנהלים תיקים שהעניינים שנדונים בהם נתונים לבית המשפט המחוזי.

כפי שציינתי בחלק הקודם של המאמר, בחירת עורך דין פלילי בצפון לתיק שמתנהל במחוז הצפוני הינה בחירה נבונה ומומלצת בין היתר לאור ההיכרות של עורך הדין עם בתי המשפט השונים במחוז.

איך נקבע באיזה בית משפט התיק יתנהל?

במדינת ישראל התיקים הפליליים מתפזרים בין בתי המשפט השונים בהתאם לכללי הסמכות העניינית והמקומית. חשוב לציין כי כללים אלו חלים בכל תחומי המשפט ולא רק בתחום המשפט הפלילי. הסמכות העניינית היא זו שקובעת את סוג הערכאה שבה יתנהל התיק (שלום או מחוזי) והסמכות המקומית היא זו שקובעת באיזה מקום יתנהל התיק (כלומר באיזה עיר). מטבע הדברים, עורך דין פלילי בצפון צריך ואמור להכיר את כללי הסמכות הרלוונטיים ולהסביר אותם ללקוח שלו.

איך יודעים אם מדובר בתיק שיתנהל בשלום או במחוזי?

בעניין הסמכות העניינית בתיקים פליליים ראוי להבהיר כי הסמכות נקבעת בהתאם לכללים שקבועים בחוק בתי המשפט [נוסח משולב], תשמ"ד-1984. ככלל החוק קובע כי בית המשפט השלום מוסמך לדון בתיקים פליליים שבהם מיוחסות לנאשמים עבירות שהעונש שקבוע לצידן אינו עולה על 7 שנות מאסר.

יחד עם זאת, החוק מחריג מספר עבירות שיכולות להתברר בבית משפט השלום בהתאם לשיקול דעתו של פרקליט המחוז. חשוב לציין שבפועל מרבית עבירות הסמים נדונות בבתי המשפט השלום וזאת על אף שברוב עבירות הסמים העונש שקבוע לצד העבירה עולה על 7 שנות מאסר. כך לדוגמא, העונש שקבוע לצד העבירה של סחר בסמים עומד על 20 שנות מאסר כעונש מקסימלי ובכל זאת רוב תיקי הסחר נדונים בבתי משפט השלום שפזורים ברחבי הארץ. קראו עוד על עבירות סמים במאמר שכתבתי על סחר בסמים.

להבדיל מהתיקים שנשמעים בפני בית משפט השלום בבית המשפט המחוזי מתנהלים תיקים חמורים בלבד. כך לדוגמא, תיקי אונס נדונים בבית המשפט המחוזי בהרכב של שלושה שופטים. קראו עוד על עבירות מין במאמר שכתבתי על עבירת האינוס.

איך יודעים היכן יתנהל התיק הפלילי?

להבדיל מהסמכות העניינית שנקבעת לפי סוג העניין הנדון (למשל סוג העבירה) הסמכות המקומית נקבעת בהתאם למקום שבו התקיים האירוע. בהקשר לתיקים פליליים התיק נקבע בהתאם למקום שבו התבצעה העבירה. כך לדוגמא, תיק משפטי בעניינה של עבירה פלילית מסוג איומים שהתרחשה בעיר חיפה צפוי להתנהל בבית משפט השלום בחיפה. יצוין כי מדובר עבירת האיומים הינה עבירה שמבחינת הסמכות המקומית שלה הינה עבירה שנדונה בבית משפט שלום.

יצוין כי הסמכות המקומית בעניין מעצרי ימים הינה דומה לסמכות המקומית של התיקים העיקריים במובן זה שהסמכות נקבעת בהתאם למקום ביצוע העבירה ומקום מושבה של היחידה החוקרת שאחראית על התיק.  

האם יש הבדלים בענישה בין בתי המשפט השונים?

התשובה לשאלה זו תלויה באדם שאליו מופנית השאלה. חשוב לציין בהקשר זה כי לדעת כותב המאמר אכן קיימים הבדלים מהותיים בין מחוזות השיפוט השונים בארץ ובין התנהלות יחידות התביעות הרלוונטיות בכל מחוז.

כך לדוגמא, ישנם מחוזות שיפוט שנחשבים מחמירים יותר מבחינת יחסם לנאשמים והענישה שבתי המשפט נוהגים לגזור על נאשמים. מנגד, ישנם מחוזות שיפוט שנחשבים למחוזות "ידידותיים" יותר להגנה ולנאשמים ובהתאם לכך גם העונשים שמוטלים על הנאשמים במחוזות אלו הינה מקלה יותר.

יתרה מכך, לדעת כותב המאמר גם בבתי משפט שונים באותו מחוז עלולים להיות הבדלים בגישות ובעונשים שבתי המשפט מטילים על נאשמים. במצב דברים זה נאשם שנשפט בבית משפט השלום בקריות עלול לסיים את התיק בעונש חמור יותר בהשוואה לנאשם שנשפט בגין אותה עבירה בבית משפט השלום בחיפה. מטבע הדברים, תוצאות מסוג זה פוגעות בתחושת הצדק והשוויון אך למרבה הצער מדובר בתופעה רחבה ונפוצה למדי.

למרבה הצער, נאשם אינו רשאי לבחור את בית המשפט שבו מתנהל התיק שלו, שכן כפי שהוסבר קודם לכן הסמכות המקומית נקבעת בהתאם למקום ביצוע העבירה. העברת מקום דיון הינה אפשרית רק במקרים חריגים מאוד ובכפוף לכך שהנאשם מודה בעובדות כתב האישום כפי שהן מבלי לנהל משא ומתן עם התביעה בנוגע לתיקונים בכתב האישום או הסדר טיעון שכולל עונש מוסכם. קראו עוד על הסדרי טיעון במאמר שכתבתי על כתב אישום.

ייצוג על ידי עורך דין פלילי בצפון

כפי שהובהר במאמר עורך דין פלילי בצפון הוא עורך דין שעוסק בתחום הפלילי ומכיר את המחוז השיפוטי הצפוני. ייצוג על ידי עורך דין פלילי בצפון נושא עמו יתרונות רבים כאשר התיק מתנהל במחוז צפון. במקרים רבים, הקרבה הגיאוגרפית והניסיון הקודם במחוז מסייעים לעורך הדין לסיים את התיק בתוצאה טובה עבור הלקוח שלו.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי

אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

בירור מצב חקירה במשטרה
כל הפוסטים

בירור מצב חקירה במשטרה

בירור מצב חקירה במשטרה הינו בירור פרוצדורלי שנערך לגבי תיק משטרתי שטרם התקבלה בעניינו הודעה אודות גניזת התיק או לחלופין העמדה לדין והגשת כתב אישום

קיפוח זכות
כל הפוסטים

קיפוח זכות

קיפוח זכות הינה עבירת תעבורה מסוג ברירת משפט הנושאת לצדה קנס כספי ללא סנקציה של נקודות משרד הרישוי. המשמעות הינה כי עיקר הסנקציה לנהג שנרשם

דילוג לתוכן