חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין פלילי בנהריה

עורך דין פלילי בנהריה
תוכן עניינים

הסתבכת עם החוק? אתה חשוד בעבירה פלילית? הוזמנת לחקירה במשטרה? הוגש נגדך כתב אישום? מחפש להתייעץ עם עורך דין פלילי בנהריה ? הגעת למקום הנכון. עורך דין פלילי בצפון אביב מזרחי הוא בעל משרד עצמאי שמעניק מגוון שירותים ללקוחות שצריכים סיוע בעניינים פליליים.

בין היתר המשרד מייצג חשודים בהליכי מעצר ימים, מלווה חשודים במהלך החקירה המשטרתית ומייצגים בתיקים משפטיים שמתנהלים בבתי המשפט השונים. בנוסף, המשרד מלווה לקוחות בהליכים מקבילים להליך הפלילי כגון הסדר מותנה, שימועים פליליים, סגירת תיקים, מחיקת רישום פלילי, בקשות לשינוי עילת סגירה ובקשות להחזרת תפוס.

עורך דין פלילי אביב מזרחי עבד כמתמחה בפרקליטות הפלילית במחוז חיפה ועל כן הוא מכיר היטב את עבודת גופי האכיפה במחוז חיפה. המשרד מייצג לקוחות בכל ישראל עם התמקדות באזור הצפון, חיפה, קריות ונהריה.

המשרד מייצג לקוחות במגוון רחב של עבירות פליליות כגון עבירות מין, עבירות המתה, עבירות מרמה, עבירות אלימות, עבירות סמים, עבירות איומים, עבירות תעבורה ועוד. קראו עוד על עבירות מרמה במאמר שכתבתי בנושא קבלת דבר במרמה.

עורך דין פלילי בנהריה – לעשות את הבחירה הנכונה

כאשר בוחרים עורך דין פלילי בנהריה לייצוג בתיק פלילי חשוב לבחור משרד שמתייחס לכל לקוחותיו ברצינות ומסירות בין אם מדובר בתיק גדול ובין אם מדובר בתיק קטן. עורך דין פלילי בנהריה אביב מזרחי משקיע את מירב המאמצים בכל התיקים הפליליים שנמסרים לטיפולו.

כמו כן, כאשר מחפשים עורך דין פלילי בנהריה מומלץ לברר האם המשרד מתמחה בתחום הפלילי כתחום בלעדי או שמא מדובר במשרד שמפרסם את עצמו כמשרד שעוסק בכל התחומים המשפטיים.

במקרים רבים, כאשר משרד מפרסם את עצמו כעוסק בכל התחומים המשפטיים הקיימים הדבר מעיד על כך שהמשרד אינו עוסק בתחום הפלילי כדרך קבע. תחום המשפט הפלילי הוא תחום מורכב שההתמחות בו דורשת עבודה אינטנסיבית ומרוכזת במשך מספר שנים.

משרד עורכי דין שמייצג בתיקים פליליים לעיתים רחוקות ו-"על הדרך" לרוב לא יידע להביא ללקוח את התוצאות המשפטיות הרצויות.

ייעוץ לפני חקירה

מלבד ייצוג לקוחות בערכאות המשפטיות השונות משרד עורך דין אביב מזרחי מייעץ לחשודים בטרם החקירה המשטרתית ואף מלווה אותם לאורך החקירה המשטרתית. המשרד מלווה לקוחות חשודים מרגע הזימון לתחנת המשטרה ועד לקבלת ההחלטה בדבר גניזת התיק או הגשת כתב אישום.

כפי שציינתי במאמרים אחרים, לכל חשוד שנחקר באזהרה ישנה זכות להתייעץ עם עורך דין מטעמו בטרם תחילת החקירה. מטבע הדברים, רוב האזרחים אינם מכירים את החוקים הרלוונטיים ואת הדין הפלילי וכל ההליך החקירתי הינו זר להם. לכן, ייעוץ עם עורך דין לפני חקירה הינו פעולה נבונה שבמקרים רבים עשויה להשפיע באופן משמעותי על המשך התיק והתוצאה הסופית של חקירת המשטרה.

עורך דין פלילי בנהריה שמייעץ לחשוד לפני החקירה אמור להסביר לו כיצד להוכיח את חפותו וכיצד להציג לחוקרי המשטרה את גרסתו באופן ענייני וקוהרנטי. במקרים רבים, כאשר החשוד מציג בחקירתו הראשונה גרסה אמינה והגיונית התיק ייסגר כבר בשלב זה ויסתיים בגניזה ללא העמדה לדין. קראו עוד בהקשרים אלו במאמר שכתבתי אודות חקירה באזהרה.

כתב אישום

כתב אישום הוא מסמך שדומה במהותו לכתב התביעה שמוגש בתביעות אזרחיות. השוני בין המסמכים הינו כי בניגוד לתיקים אזרחים, בתיקים פליליים "התובעת" היא המדינה שמיוצגת בהליכים אלו על ידי אחד מגופי התביעה כגון התביעה המשטרתית או הפרקליטות הפלילית.

שוני נוסף נוגע לעובדה כי בניגוד לתיקים אזרחים, כתבי האישום מתארים עבירות ואירועים פליליים. במסגרת כתב האישום התביעה מפרטת את הנסיבות שבגינן הנאשם עומד לדין פלילי לרבות המעשים שביצע, מקום ביצוע העבירה ומועד ביצוע העבירה.

בנוסף, כתב האישום כולל הודעות פרוצדוראליות שונות כגון הודעה על אפשרות שבתום ההליך, ככל שהנאשם יורשע המאשימה תעתור לגביו למאסר בפועל. להשלמת התמונה יצוין כי החוק מורה למדינה לציין עובדה זו בכתב האישום על מנת שהנאשם יוכל להיערך בהתאם.

חשוב לציין שהמאשימה עותרת למאסר בפועל בתיקים שנחשבים לחמורים באופן יחסי. לכן, כאשר נגד אזרח מוגש כתב אישום שכולל עתירה של המדינה למאסר בפועל מומלץ לו להיערך בהתאם ולשכור עורך דין פלילי מנהריה (או מכל מקום אחר) על מנת שייצג אותו בהליך הפלילי. קראו עוד בנושאים אלו במאמר שכתבתי אודות כתב אישום.

כתב אישום על עבירות פליליות שבוצעו בנהריה

כאשר עולות חשדות לעבירה פלילית שבוצעה בעיר נהריה או באחד מהיישובים הסמוכים העבירה תיחקר בתחנת המשטרה בנהריה. תחנה זו ממוקמת במבנה חדש יחסית בשדרות הנשיא בן צבי בנהריה. חשוב לציין כי בנהריה אין בית משפט שלום. בעבר פעל בעיר בית משפט אולם הוא נסגר לפני מספר שנים.

לכן, תיקים פליליים שנפתחו בהקשר לעבירות שבוצעו לכאורה בעיר נהריה מתנהלים בבית משפט השלום בקריות בכתובת דרך עכו 194 בקריית ביאליק. בית משפט זה ממוקם בסמוך לקניון "הקריון" וליד אחת היציאות מכביש 22.

כאמור, כאשר מדובר כתבי אישום שעוסקים בעבירות פליליות שבוצעו בעיר נהריה מוגשים לבית המשפט השלום בקריות וזאת למעט עבירות שבסמכות בית המשפט המחוזי.

בכל מחוז ישנם מספר בתי משפט שלום ובית משפט מחוזי אחד. במחוז חיפה, שהעיר נהריה היא חלק ממנו, בית המשפט המחוזי ממוקם בעיר חיפה. בית משפט זה מכהן כערכאת ערעור על כל בתי המשפט השלום במחוז לרבות בית משפט השלום בקריות.

איזה כתבי אישום מוגשים לבית המשפט המחוזי?

בעניינים משפטים שקשורים בסמכות עניינית מומלץ תמיד להתייעץ עם עורך דין פלילי בנהריה. ככלל, בתיקים פליליים הסמכות העניינית מתחלקת בין בית המשפט השלום ובית המשפט המחוזי. בית משפט השלום דן בעבירות פליליות שהעונש המקסימלי שקבוע לצדן בחוק העונשין אינו עולה על 7 שנות מאסר.

כך לדוגמא, בית משפט השלום דן בעבירות האיומים, עבירת התקיפה, עבירה של מעשה מגונה, עבירת הגניבה, עבירות אלימות במשפחה (שבהן ברף הנמוך) עבירות החזקת סכין ועוד. קראו עוד על גניבה במאמר שכתבתי בנושא עבירת הגניבה.

מנגד, בית המשפט המחוזי דן בעבירות פליליות שעונשן עולה על 7 שנות מאסר כגון עבירת האונס, חבלה חמורה בכוונה מחמירה, סחר בנשק, נסיון רצח, עבירות המתה ועבירות חמורות נוספות.

חשוב לציין כי עבירות הסמים מוחרגות מהכלל האמור ובתי המשפט השלום דנים בעבירות סמים שהעונש המקסימלי שקבוע לצדן בפקודת הסמים המסוכנים עולה על 7 שנות מאסר. כך לדוגמא, רוב התיקים שקשורים בסחר בסמים מוגשים לבתי המשפט השלום השונים וזאת על אף שהעונש שקבוע לצד עבירה זו עומד על 20 שנות מאסר. קראו עוד בנושא זה במאמר שכתבתי אודות סחר בסמים.

ביטול כתב אישום

ביטול כתב אישום לאחר שזה כבר הוגש לבית המשפט אינו עניין של מה בכך. מדובר במשימה קשה במיוחד שכן התביעה כבר הגישה את כתב האישום כך שלדעתה בתיק ישנן די ראיות על מנת להרשיע את הנאשם.

יחד עם זאת, ישנם מקרים חריגים שבהם המאשימה מסכימה לחזור בה מכתב האישום לאחר שהמשפט כבר החל. לעיתים, התביעה תחזור בה מכתב האישום לאחר שכבר החלה שמיעת ראיות כאשר העדויות שנשמעו על ידי עדי התביעה הצליחו "להפתיע" את המדינה ולשנות את המארג הראייתי לטובתו של הנאשם. 

לעיתים, המדינה חוזרת בה מכתב האישום בטרם תחילת שלב שמיעת העדויות וזאת כאשר ההגנה הצליחה להציג לתביעה ראיות חדשות שלא היו ידועות לה בטרם תחילת המשפט.

כך או כך, חזרה מכתב אישום הינה תוצאה טובה במיוחד עבור הנאשם והיא דומה במהותה לתוצאה של זיכוי. בעניינים אלו מומלץ תמיד להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי בנהריה.

ייצוג על ידי עורך דין פלילי בנהריה

תיקים פליליים נושאים עמם השלכות קשות להמשך חייו של האזרח. יש בהם פוטנציאל הרסני לעתידו ושמו של האזרח. לכן, ראוי שלא להקל בעניינים אלו ראש ותמיד לדאוג לייצוג משפטי איכותי. מומלץ תמיד להיעזר בבעל מקצוע בעניינים אלו ולשכור את שירותיו של עורך דין פלילי בנהריה לייצוג בתיק או ליווי לחקירת המשטרה.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

עו"ד מע"מ
ייצוג חשודים ונאשמים
עו"ד מע"מ

עו"ד מע"מ הינו כינוי לעורך דין שעוסק בעבירות כלכליות ובעבירות צווארון לבן ובאופן ספציפי בעבירות לפי חוק ערך מוסף. כפי שידוע לכל, מע"מ הינו קיצור

התליית רישיון נהיגה
כל הפוסטים
התליית רישיון נהיגה

התליית רישיון נהיגה הינה סנקציה מנהלית שמשרד הרישוי מטיל על נהגים והלכה למעשה אוסרת עליהם לנהוג בכל כלי רכב מנועי. חשוב להדגיש כי ישנן מספר

דילוג לתוכן