חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין פלילי עבירות מין

עורך דין פלילי עבירות מין
תוכן עניינים

עורך דין פלילי עבירות מין אביב מזרחי – הסנגור שיעמוד לצידכם ברגעי המשבר!

כפי שציינתי במאמרים אחרים, עבירות המין הן עבירות פליליות חמורות שמלבד העונשים החמורים שצפויים להיגזר על אלו שמורשעים בהן הן גם נושאות עמן קלון חברתי ונידוי חברתי. עורך דין פלילי עבירות מין הוא כינוי עממי לעורך דין שמנוסה ובקיא בעבירות אלו.

חשוב לציין שעבירות המין השונות נבדלות זו מזו מבחינת חומרתן, יחס הרשויות אליהן והעונשים הפוטנציאלים שבית המשפט רשאי להטיל בגינן. בקבוצת עבירות המין הקלות ניתן למצוא את העבירה של מעשה מגונה, מעשה מגונה בפומבי, בעילה אסורה בהסכמה והטרדה מינית. בקבוצת עבירות המין החמורות ניתן למנות את עבירת האינוס, אונס בנסיבות מחמירות, עבירות פדופיליה מעשה סדום, ועבירות מין באינטרנט.

ודוק, חשוב להבהיר ברחל בתך הקטנה כי כל חשד בעבירת מין נושא עמו סיכונים משמעותיים לחשוד לרבות האפשרות כי בעתיד יוטל עליו מאסר בפועל לתקופה ממושכת. לכן, בכל מקרה של הזמנה לחקירה או העמדה לדין בגין עבירת מין מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי לעבירות מין.

מאמר זה כולל מידע משפטי בסוגייה של עבירות מין, לרבות סוגי העבירות, מדיניות הענישה של בתי המשפט לגביהן והאפשרות למעצר עד תום ההליכים בגינן במקרה של הגשת כתב אישום.

עבירות מין באינטרנט

נדמה כי בשנים האחרונות ישנה עליה משמעותית בעבירות מין שמבוצעות באמצעות רשת האינטרנט עד כי מדובר במכת מדינה של ממש. לעיתים קרובות, התקשורת מפרסמת כתבות אודות מבצעי סוכן של המשטרה לגילוי פדופילים שהשתמשו במרשתת על מנת ליצור קשר עם קטינים במטרה לקיים איתם יחסי מין אסורים. 

אחד הגורמים להתרחבות התופעה האמורה נוגעת לכיסוי שהמרשתת מספקת לעברייני המין וליכולתם לבצע את העבירות מבלי שזהותם האמיתית תתגלה על ידי הרשויות. קראו עוד בהקשרים אלו במאמר שכתבתי על עבירות מין באינטרנט.

חשוב להבהיר בהקשר זה כי עבירות המין שניתן לקשרן לאינטרנט מתחלקות בין שתי קבוצות עיקריות. הקבוצה הראשונה נוגעת לעבירות שמבוצעות בזירה האינטרנטית. דהיינו, העבירות עצמן מתרחשות במרשתת בלבד מבלי שעבריין המין פוגש בנפגע העבירה באופן פיזי. כך לדוגמא, כאשר בגיר מנהל שיח עם קטינה מתחת לגיל 14 באינטרנט ומבקש ממנה להחדיר עצם כלשהו לאיבר מינה מדובר בעבירה פלילית שעלולה להיחשב ולהוביל להגשת כתב אישום בגין אינוס.

כדוגמא נוספת ניתן לציין כי כאשר בגיר שולח תמונות זימה לקטינה שגילה מתחת ל-14 הדבר ככל הנראה ייחשב לעבירת מין מסוג מעשה מגונה.

הקבוצה השנייה של עבירות המין שמבוצעות באמצעות המרשתת נוגעת לעבירות שהאינטרנט משמש את עבריין המין כאמצעי הראשוני ליצירת הקשר עם קורבן העבירה. לאחר יצירת הקשר באינטרנט (צ'אט או רשת חברתית) עבריין המין ינסה לתאם עם הקורבן מפגש שבמהלכו יבצע בו עבירות מין.

כפי שצוין בפתח המאמר, עבירות מין נחשבות לעבירות חמורות שהמורשעים בהן עלולים לבלות את שארית חייהם מאחורי סורג ובריח והדברים נכונים גם לגבי עבירות המין שמבוצעות באמצעות האינטרנט. מסיבה זו ולאור חומרת העבירות והיחס הנוקשה של הרשויות כלפיהן בכל התמודדות עם חשד לביצוע עבירות אלו מוטב תמיד להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי עבירות מין.

חקירת משטרה בעבירות מין

מטבע הדברים, חקירת משטרה בחשד לביצוע עבירות מין מתחילה בתלונה שמוגשת למשטרת ישראל. לאור החומרה היתרה שרשויות האכיפה מייחסות לעבירות אלו המשטרה אינה מקלה בהן ראש וחוקרת אותן במלוא הרצינות.

לאחר שהחקירה הפלילית תסתיים המשטרה תעביר את תיק החקירה להכרעתה של הפרקליטות הפלילית. ככל שהחקירה תניב ראיות שבכוחן להרשיע את החשוד הפרקליטות תגיש נגדו כתב אישום וככל שקיים ספק מהותי בהקשר לאשמתו הפרקליטות תגנוז את התיק.

חשוב להבהיר בהקשר זה כי משטרת ישראל היא זו שאמונה על החקירה אולם הפרקליטות הפלילית היא הפוסק האחרון בנוגע לגורלו של התיק ושאלת ההעמדה לדין. קראו עוד בהקשר זה במאמר שכתבתי על חקירת משטרה.

בדומה לכל עבירה פלילית אחרת, גם בחקירה באזהרה בנוגע לעבירות מין המשטרה אמורה לחקור את התיק במטרה לרדת לחקר האמת. במקרים מסוימים החקירה הפלילית תניב ראיות שמחזקות את החשד נגד החשוד ובמקרים מסוימים ההפך הוא הנכון. כלומר, החקירה תניב ראיות שמפריכות את החשד ופוערות חורים בגרסת המתלוננת.

למרבה הצער, לעיתים קרובות חוקרי המשטרה הולכים שבי אחר גרסאות המתלוננות ומתעלמים מפערים ראייתיים כאלו ואחרים שעולים בגרסתן ואגב כך פוגעים בחשוד ובזכויותיו.

יש לציין בהקשר זה כי לא מעט תלונות שווא בגין עבירות מין מוגשות ממניעים נקמניים. תופעה זו נפוצה במיוחד בקרב בני זוג לשעבר שנפרדו בנסיבות לא נעימות.

עורך דין פלילי עבירות מין יכול לסייע ללקוח שלו לעבור את חקירת המשטרה בהצלחה ולהוכיח את חפותו. בין היתר עורך דינו של החשוד יכול להבהיר לו כיצד להתמקד בסוגיות הראייתיות העיקריות ולהעביר ליחידה החוקרת את הראיות שמסירות ממנו את החשדות ומוכיחות את חפותו. קראו עוד בהקשר זה במאמר שכתבתי על חקירה באזהרה

מעצר בעבירות מין

הליכי המעצר במדינת ישראל מתנהלים בשני שלבים שונים של ההליכים הפליליים. הליך המעצר הראשון מתקיים במקביל לחקירה המשטרתית ומכונה מעצר ימים. מדובר בשלב שבו המשטרה מבקשת מבית המשפט להאריך את מעצרו של החשוד לצורך ביצוע פעולות חקירה כאלו ואחרות שלטענת המשטרה יש צורך לבצע כאשר החשוד נמצא במעצר על מנת שתימנע ממנו האפשרות לשבשן (במידה ויהיה משוחרר). קראו עוד בהקשר זה במאמר שכתבתי על מעצר ימים.

לדעת כותב המאמר, במקרים רבים המשטרה מעלה את "עילת השיבוש" כאמתלה למעצר המיותר של החשוד כאשר למעשה היא יכולה להמשיך ולבצע את החקירה כאשר החשוד שוהה בחלופת מעצר ללא חשש שהוא ישבשה.

חשוב לציין שבכל הנוגע לעבירות מין בתי המשפט נוהגים לתת "קרדיט" למשטרה ולשם כך להאריך את מעצרו של החשוד במספר הארכות מעצר לצורך מיצוי החקירה. מעורך דין פלילי עבירות מין שמייצג את החשוד במסגרת מעצר הימים נדרש לנסות לשכנע את שופט המעצרים שניתן לשחרר את החשוד כבר בשלב זה מבלי שהדבר יפגע במטרות המעצר או ישבש את החקירה המשטרתית. כפי שציינתי במאמרים אחרים, לשחרור החשוד כבר בשלב מעצר הימים קיימים יתרונות רבים (מבחינתה של ההגנה) ולהמשך ההליך הפלילי. 

מעצר עד תום ההליכים בעבירות מין

לאחר מעצר הימים ובמידה שאכן החקירה המשטרתית מובילה להגשת כתב אישום נגד הנאשם המדינה רשאית להגיש בקשה למעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים. בקשה זו מוגשת בהקשר לכתב האישום ובמקביל אליו. להבדיל מהליך מעצר ימים, בשלב זה של ההליך הפלילי, שאלת שחרורו או מעצרו של הנאשם נשקלת על ידי בית המשפט ברצינות רבה ולאחר שנשקלים גורמים רבים.

השוני בין הליך מעצר הימים והליך מעצר עד תום ההליכים נובע מגורמים רבים. בין היתר בשלב מעצר הימים האשמות שמיוחסות לחשוד הינן בגדר חשדות בלבד ועוד בהליך מעצר הימים מדובר בסיטואציה שהחשוד שינה את הסטאטוס שלו מחשוד לנאשם ועומד ותלוי נגדו כתב אישום. המשמעות המשפטית הינה שהחשדות נגדו התחזקו באופן משמעותי ולחובתו עומדות ראיות משמעותיות שבכוחן להרשיעו בתום התיק הפלילי. קראו עוד על הליכים פליליים במאמר שכתבתי על תיק פלילי.

הבדל נוסף בין ההליכים נוגע לעובדה שבהליך המעצר עד תום ההליכים בית המשפט רשאי להיעזר בשירותיו של שירות המבחן ובאמצעות חוות דעתו לקבל הערכה אודות מסוכנותו של הנאשם. חשוב להבהיר בהקשר זה כי בהליך מעצר הימים אין לבית המשפט אפשרות לבקש כי יוכן בעניינו של החשוד תסקיר מטעם שירות המבחן.

ראיות לכאורה בעבירות מין

חשוב לציין בהקשר לסוגיית המעצר עד תום ההליכים כי בטרם שבית המשפט יכריע בשאלת המעצר או השחרור עליו לקבוע האם קיימות ראיות לכאורה להוכחת אשמתו של הנאשם. המונח "ראיות לכאורה" מתייחס לרף ראייתי ראשוני שמשמעותו שחומר הראיות שמונח לחובתו של הנאשם בעת הגשת כתב האישום עשוי להספיק להרשעתו בהמשך הדרך. ויודגש, חומר זה כולל את כלל הראיות שנאספו בתיק לרבות העדויות הכתובות של העדים שמסרו עדות בשלב החקירה המשטרתית לרבות חקירותיו של הנאשם.

דא עקא, שהרף הראייתי של ראיות לכאורה הוא רף ראייתי נמוך למדי שהמדינה נדרשת לעמוד בו. מעטים המקרים שבהם בית המשפט ייקבע כי לא מתקיימות ראיות לכאורה. לדעת כותב המאמר, התנאים האמורים שקבועים בחוק סדר הדין הפלילי מעמיקים את הפערים בין גופי האכיפה לאזרחים שנאלצים להתמודד עמם. בעיה זו מתחדדת ומוגברת בהקשר לעבירות מין שמרביתן מבוססות על "מילה נגד מילה". דהיינו, שבמישור התיאורטי תלונה של מתלוננת ללא ראיות חיצוניות מספיקה על מנת להוביל למעצר עד תום ההליכים של הנאשם.

כך או כך הן בהליך של מעצר ימים והן בהליך של מעצר עד תום ההליכים עורך דין פלילי עבירות מין יכול לעשות שימוש בכישוריו ולשכנע את בית המשפט לשחרר את החשוד או הנאשם לחלופת מעצר של מעצר בית או מעצר בית חלקי (כלומר לילי משעות הערב בלבד).

חשוב לציין שהשאלה המרכזית שנבחנת על ידי בית המשפט בשלב מעצר עד תום ההליכים נוגעת למסוכנותו של הנאשם ולשאלה האם קיימת חלופת מעצר ראויה שיכולה להפחית את המסוכנות ולוודא שלא יחזור ויבצע עבירות מין נוספות במקביל למשפטו. קראו עוד בהקשרים אלו במאמר שכתבתי בנושא מעצר עד תום ההליכים.

סוגי עבירות מין

כפי שצוין קודם לכן, עבירות המין השונות אינן זהות בחומרתן ואף לא בעונשים שקבועים לצידן. ישנן עבירות מין שנחשבות לקלות באופן יחסי כגון עבירת המעשה מגונה והעבירה של הטרדה מינית וישנן עבירות מין שנחשבות לעבירות שנחשבות ליוצאות דופן בחומרתן כגון עבירות האינוס והעבירה של מעשה סדום. להלן יפורטו עבירות המין השונות והעונשים שקבועים לצידן.

מעשה מגונה

מעשה מגונה היא עבירה מין פלילית ממדרג נמוך באופן יחסי לעבירות מין אחרות. ככלל העבירה מוגדרת ככל מעשה שנעשה לשם גירוי, ביזוי או סיפוק מיניים. בפרקטיקה המשפטית המעשים של ליטוף, נשיקה או חיבוק הינם מעשים שעלולים להיחשב כעבירה פלילית של מעשה מגונה. חשוב לציין כי רכיב מהותי להתקיימותה של העבירה שעניינה מעשה מגונה הינו שהמעשה נעשה ללא הסכמתה של המתלוננת. ככל שהמעשה האמור נעשה בהסכמה אזי שאין בו משום עבירה פלילית.

בהתאם לחומרה הקלה באופן יחסי שהמחוקק מצא לנכון לייחס לעבירה זו העונש המרבי שקבוע לצדה עומד על 3 שנות מאסר בלבד. מדובר בעבירת עוון (שהעונש בגינה אינו עולה על 3 שנות מאסר) וברוב המקרים העונשים שמוטלים בגינה אינם מגיעים ל-3 שנות מאסר.

יתרה מכך, מעטים המקרים שבית המשפט יגזור על נאשם בעבירה זו מאסר של ממש מאחורי סורג ובריח. קראו עוד על עבירה זו במאמר שכתבתי על מעשה מגונה. עורך דין פלילי עבירות מין יכול ואמור לסייע ללקוח שלו לסיים הליך פלילי מסוג זה בתוצאה טובה מבחינתו ובעונש הקל ביותר בנסיבות המקרה. 

הטרדה מינית

הטרדה מינית היא עבירה מין מורכבת מבחינת מאפייניה וצורותיה הרבות. מעשים רבים עלולים להיחשב לעבירה פלילית של הטרדה מינית לרבות מעשים שמקביל מגלמים גם עבירות פליליות אחרות.

כך לדוגמא, גם סחיטה באיומים על רקע מיני נחשבת למעשה שמגלם הטרדה מינית. גם כך מעשים שמגלמים את יסודות העבירה של מעשה מגונה, הצעות חוזרות ונשנות בעלות אופי מיני, התייחסות מבזה לאדם על רקע מיניותו או על רקע נטייתו המינית או פרסום תמונות או סרטונים שיש בהם כדי לבזות אדם על רקע מיני.

העונש שקבוע לצד העבירה של הטרדה מינית תלוי ומשתנה בטיב המעשה שבוצע. כאשר מדובר בהתייחסות מינית מבזה או הצעות חוזרות ונשנות על רקע מיני העונש המרבי שניתן להטיל על הנאשם עומד על שנתיים מאסר בפועל. מנגד, כאשר מדובר על עבירה שעניינה פרסום תמונות או סרטונים שמבזים את הקורבן באופן מיני העונש המקסימלי שניתן להטיל על הנאשם עומד על 5 שנות מאסר. קראו עוד על נושאים אלו במאמר שכתבתי על הטרדה מינית.

עורך דין פלילי עבירות מין יכול לסייע ללקוח שלו בעת העמדה לדין ובמהלך ההליך המשפטי כך שיסיים את התיק בתוצאה טובה עבורו ובנזק מזערי ככל הניתן. במקרים המתאימים, עורך דינו של הנאשם יוכל לנהל את התיק במטרה לזכות את הנאשם מהמיוחס לו כך שלא יוטל עליו שום עונש או קלון של הרשעה פלילית. 

מעשה סדום

העבירה הפלילית של מעשה סדום היא עבירת מין חמורה למדי. מבחינת הרכיב העובדתי של מעשה מדובר באקט של החדרה ללא הסכמה של איבר גוף או חפץ לפי הטבעת של אדם אחר או לפיו.

העונש המרבי שקבוע לצד העבירה הבסיסית של מעשה סדום עומד על 5 שנות מאסר. מנגד, כאשר מעשה הסדום מתבצע בהתאם לאחת מחלופותיה של עבירת האינוס אזי שניתן להטיל על המבצע אונס מקסימלי שזהה לעונש בגין עבירת האינוס (16 שנות מאסר).

החלופות הרלוונטיות שאליהן חוק העונשין מתייחס בהקשר זה מתקיימות כאשר מעשה הסדום נעשה ללא הסכמה, בהסכמה שהושגה במרמה, תוך ניצול חוסר הכרה, ניצול לקות נפשית אחרת (מחלת נפש) או כאשר המעשה מתבצע בקטינה מתחת לגיל 14. כאשר מעשה סדום מתבצע באחת מהנסיבות האמורות אזי שדינו של המבצע כמי שביצע עבירת אונס והמשמעות המשפטית הינה שבית המשפט רשאי לגזור עליו עונש של 16 שנות מאסר.

חשוב לציין בהקשר זה לצד העבירה הבסיסית של עבירת האונס החוק קובע גם עבירה שעניינה אונס בנסיבות מחמירות לצדה קבוע עונש מקסימלי של 20 שנות מאסר. כאשר מתבצע מעשה סדום באחת מהנסיבות של עבירת האינוס בנסיבות מחמירות אזי שהעונש שבית המשפט רשאי להטיל עליו עומד על 20 שנות מאסר.

עבירה זו מתבצעת בנסיבות שבהן במהלך האונס נגרמה לאישה חבלה נפשית או גופנית, כאשר 2 או יותר חברה למעשה, כאשר המעשה בוצע כלפי קטינה מתחת לגיל 16 ללא הסכמתה או בהסכמה שהושגה בתרמית. כאמור, מעשה סדום שמבוצע באחת מהנסיבות האמורות דינו כמעשה אינוס בנסיבות מחמירות. קראו עוד על עבירה זו במאמר שכתבתי על מעשה סדום.

עבירת האונס

כפי שהסברתי במאמרים אחרים, עבירת האינוס נחשבת לעבירת המין החמורה מכולן, בין היתר נוכח הפגיעות הקשות שהיא מותירה בקורבן העבירה בין אם מדובר בפגיעות פיזיות או פגיעות נפשיות בלתי הפיכות.

המחוקק קבע שתי חלופות שונות לעבירה זו. העונש שקבוע לצד העבירה הרגילה של אינוס עומד על 16 שנות מאסר כעונש מרבי. להבדיל, כאשר מדובר באונס בנסיבות מחמירות בית המשפט רשאי להטיל על הנאשם 20 שנות מאסר. קראו עוד על עבירה זו במאמר שכתבתי על עבירת האינוס

ייצוג של עורך דין פלילי עבירות מין

הנושא המשפטי של עבירות המין בישראל הוא נושא סבוך ומורכב. הפרק בחוק שנוגע לעבירות המין הוא מסורבל וסבוך עד כדי כך שנדרשים מיומנות וניסיון על מנת לאבחן בין העבירות השונות.

כאמור, בתי המשפט נוהגים בחומרה יתרה בנאשמים שהורשעו בעבירות מין ונוהגים להטיל עליהם עונשים קשים ומרתיעים. עורך דין פלילי שמתמחה בעבירות מין יכול לייצג את הלקוח שלו ולסייע לו לסיים את התיק בתוצאה טובה עבורו. כאשר מחומר הראיות עולה ספק לעניין אשמתו של הנאשם עורך דינו יוכל לנהל את התיק במטרה לשכנע את בית המשפט לזכותו.

במקרים שבהם המצב הראייתי הינו מורכב יותר, עורך דינו של הנאשם יוכל לפעול על מנת לסיים את התיק בהסדר טיעון מקל שלא כולל רכיב של מאסר בפועל. נוכח חומרת העבירות והקלון החברתי שכרוך בהן מומלץ תמיד להיעזר בשירותיו של עורך פלילי עבירות מין במקרה של האשמה בעבירות אלו.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

הצלחות המשרד
ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין עילת סגירה של תיק התקבל על ידי הפרקליטות הפלילית בחיפה. כתוצאה מכך הרישום הפלילי של לקוחת המשרד נמחק למרות שבתחילה הואשמה בעבירות חמורות של התעללות בילדים.

לקוחת המשרד עבדה כמטפלת פרטית של שני ילדים קטינים. לאחר שסיימה את עבודתה עם הילדים הסתכסכה עם אימם בעקבות וויכוח סתמי ברשת החברתית "פייסבוק". בעקבות

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.
הצלחות המשרד
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.

באחת משעות הלילה הקטנות אופנוע יוקרתי נגנב בצפון תל אביב. פחות משעה לאחר הגניבה לקוח המשרד נעצר על ידי שוטרים שהוא מתחבא מאחורי חונה בסמוך

בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.
הצלחות המשרד
בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.

נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה המייחס לו עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה בשכרות (תחת השפעת סמים).  על אף

דילוג לתוכן