חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין עילת סגירה של תיק התקבל על ידי הפרקליטות הפלילית בחיפה. כתוצאה מכך הרישום הפלילי של לקוחת המשרד נמחק למרות שבתחילה הואשמה בעבירות חמורות של התעללות בילדים.

משפט פלילי התעללות בילדים
תוכן עניינים

לקוחת המשרד עבדה כמטפלת פרטית של שני ילדים קטינים. לאחר שסיימה את עבודתה עם הילדים הסתכסכה עם אימם בעקבות וויכוח סתמי ברשת החברתית "פייסבוק". בעקבות הסכסוך האם הגישה נגד המטפלת תלונת שווא שקרית כי התעללה בילדיה. לאחר שנים של הליכים משפטיים הפרקליטות הפלילית סגרה את התיק נגד המטפלת מחוסר אשמה. המשמעות היא ששמה נוקה מכל אשמה והרישום הפלילי שלה נמחק.

מדובר בתיק מורכב שטופל על ידי עורך דין אביב מזרחי במשך מספר שנים. לקוחת המשרד אישה נורמטיבית כבת 67 בעת האירועים עבדה במשך מספר שנים כמטפלת לילדים. תחילתו של הסיפור בשנת 2017 עת החלה לעבוד כמטפלת פרטית של שני ילדים (בן ובת) שהיו באותו הזמן בני 10 ו-4.5. במסגרת עבודתה, המטפלת לקחה את הילדה מהגן בשעות הצהריים ולאחר מכן השגיחה על שני הילדים בביתם עד שאחד מהוריהם חוזר מעבודתו.

8 חודשים לאחר שהמטפלת סיימה לעבוד כמטפלת לאותם ילדים היא נקלעה לוויכוח סתמי עם אימם ברשת החברתית "פייסבוק". האם נקטה ב-"שיימינג" (ביוש) כלפי אדם אחר שלטענתה חנה את רכבו בצורה לא נאותה והמטפלת העירה לה על כך בתגובה ציבורית. מיד לאחר מכן, האם פנתה למטפלת בהודעה פרטית מאיימת כי היא תראה איזה "שיימינג" היא יכולה לעשות והחל בין השתיים דין ודברים בוטה בהודעות פרטיות.  

זמן קצר לאחר אותו ויכוח, האם החלה להפיץ ברשת החברתית שקרים כי המטפלת התעללה בבתה הקטנה, הרעיבה אותה והכתה אותה תוך שהיא מפרסמת את תמונתה, שמה ומקום מגוריה. האם פרסמה עשרות פוסטים בנושא של המטפלת לרבות בקבוצות ציבוריות שמונות אלפי חברים. האם אף פנתה למספר תוכניות טלוויזיה שפרסמו כתבות על המקרה שהעצימו את הפגיעה במטפלת. בעקבות פרסומיה של האם, למטפלת נערך משפט שדה ברשת החברתית כאשר מגיבים קיללו אותה וקראו לפגוע בה על אף שאינם היו מודעים לעובדות המקרה. חייה של המטפלת נהרסו, שמה הטוב נהרס והיא הפסיקה לעבוד עם ילדים.

במקביל, האם התלוננה במשטרה והאשימה את המטפלת בעבירות פליליות חמורות. המטפלת נחקרה באזהרה בחשד לאותן עבירות התעללות חמורות ועורך דין אביב מזרחי ליווה את המטפלת וייעץ לה במהלך החקירה המשטרתית (להרחבה על ייעוץ לפני חקירה ).

המשטרה חקרה את התלונה, בחנה את הראיות והחליטה לסגור את התיק נגד המטפלת עוד בתחנת המשטרה. לאחר סגירת התיק על ידי המשטרה האם הפעילה לחצים ברשת החברתית והתראיינה בתקשורת והשמיעה טענות נגד אוזלת היד המשטרתית בהגנה על ילדים. בעקבות הלחץ שהאם הפעילה המשטרה פתחה מחדש את התיק והעבירה אותו לטיפולה של הפרקליטות הפלילית בחיפה. לאחר בירור נוסף שנערך בפרקליטות הפלילית הוחלט על סגירת התיק נגד המטפלת בעילה של חוסר ראיות.

במקביל לטיפול בתיק המשטרתי, עורך אביב מזרחי ייצג את המטפלת בתביעת לשון הרע שהגישה נגד האם בעקבות פרסומיה הבלתי פוסקים ברשת החברתית. במסגרת ההליך המשפטי האזרחי האם טענה להגנתה "אמת דיברתי" דהיינו שפרסומיה בדבר ההתעללות היו אמת לאמיתה ולכן היא אין הצדקה כי תפצה את המטפלת.

בתיק האזרחי נשמעה עדותם של המטפלת, אימם של הילדים ואביהם. בנוסף הוצגו במשפט ראיות רבות שתומכות בטענתה של המטפלת כי לא היו דברים מעולם (כולל ראיות שנאספו על ידי המשטרה במסגרת החקירה). בסופו של דבר, התיק האזרחי הסתיים בפשרה לאחר שבהמלצת בית המשפט הצדדים הסכימו שהאם תשלם למטפלת 30 אלף שקלים כפיצוי עבור פרסומיה בעניין ההתעללות.

מבחינתה של המטפלת הסכמת האם לתשלום של עשרות אלפי שקלים בגין הפרסומים השקריים היווה מהווה מעין הודאה של האם כי בדתה את כל סיפור ההתעללות ממניעים נקמניים.

לאחר סיום ההליך האזרחי, עורך דין אביב מזרחי הגיש בשמה של המטפלת ערר לפרקליטות הפלילית בנוגע לעילת סגירה של התיק המשטרתי וביקש שהתיק ייסגר מחמת העדר אשמה. הפרקליטות הפלילית קיבלה את הערר ושינתה את עילת הסגירה לחוסר אשמה כך ששמה של המטפלת נוקה לחלוטין מההאשמות הקשות שהאם השמיעה נגדה על לא עוול בכפה. (קראו עוד על המקרה בכתבה שפורסמה באתר מעריב).

תמונה של ההודעה על קבלת הערר:

ההודעה על קבלת הערר

מאמר זה מאגד מידע כללי וראשוני ואינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. אין להסתמך על הכתוב מבלי להתייעץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

על כותב המאמר:

כותב המאמר הינו עורך דין פלילי אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, עבירות מין, הליכי מעצר, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

עו"ד מע"מ
ייצוג חשודים ונאשמים
עו"ד מע"מ

עו"ד מע"מ הינו כינוי לעורך דין שעוסק בעבירות כלכליות ובעבירות צווארון לבן ובאופן ספציפי בעבירות לפי חוק ערך מוסף. כפי שידוע לכל, מע"מ הינו קיצור

התליית רישיון נהיגה
כל הפוסטים
התליית רישיון נהיגה

התליית רישיון נהיגה הינה סנקציה מנהלית שמשרד הרישוי מטיל על נהגים והלכה למעשה אוסרת עליהם לנהוג בכל כלי רכב מנועי. חשוב להדגיש כי ישנן מספר

דילוג לתוכן