חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.

גזר דין
תוכן עניינים

נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה המייחס לו עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה בשכרות (תחת השפעת סמים).  על אף שלחובתו של הנאשם עמד מאסר על תנאי בן 12 חודשים שיכול היה להיות מופעל בתיק הנוכחי, בית המשפט האריך את התנאי והטיל על הנאשם ענישה שיקומית הכוללת 200 שעות לתועלת הציבור.

הנאשם נתפס באזור חדרה שהוא מחזיק ברכבו סמים מסוג קנאביס במשקל של   99.11 גרם (הכמות המותרת להחזקה עצמית הינה 15 גרם). לאחר תפיסת הסמים נערכה לנאשם בדיקה לגילוי שרידי סם שהצביעה על קיומם של שרידי סם מסוג קנאביס בדמו. בהתאם לתוצאות הבדיקה כתב האישום נגד הנאשם כלל גם עבירה של נהיגה בשכרות (השפעת סמים) לפי סעיף 62(3) לפקודת התעבורה. להרחבה על עבירת החזקת סמים קראו במאמר אחר שכתבתי-בקישור הבא .

הסיכון המרכזי שנשקף לנאשם בתיק זה נבע מהמאסר המותנה בן ה-12 חודשים שעמד לחובתו נוכח הרשעה קודמת בתיק סחר בסמים. מאסר זה הותנה בביצוע של כל עבירת סמים ועל כן יכול היה להיות מופעל בתיק הנוכחי. הרשעותיו הקודמות של הנאשם כללו עבירות נשק וסמים ובגינן הוא גם ריצה מאסר ממושך שהיה בן 18. חשוב לציין כי אותם תיקים קודמים בהם הורשע הנאשם, בהם הוטלו המאסרים המותנים, התנהלו מספר שנים לפני שהסתבך בתיק הנוכחי. מאז אותם אירועים הנאשם תיקן את דרכיו, התחתן והפך לאב חיובי לבנו ואדם נורמטיבי ומתפקד.

לאחר הסדר טיעון שהקל עם הנאשם מבחינת סעיפי העבירה בית המשפט ביקש את חוות דעתו של שירות המבחן בעניינו. שירות המבחן ראה אופק שיקומי בעניינו של הנאשם וליווה אותו במשך כשנה במקביל להליך המשפט. הנאשם עבר תהליך שיקומי מוצלח, השתתף בקבוצה טיפולית ושמר על ניקיון מסמים לאורך תקופה ממושכת.

לאור נתונים אלו ומאמציו של הנאשם, בסופו של ההליך, עו"ד אביב מזרחי הצליח להגיע להסכמות עם המדינה בדבר העדפת הנתיב השיקומי בעניינו של הנאשם. הצדדים הגיעו להבנה בדבר ענישה מוסכמת שמהותה הארכת המאסר המותנה והטלת ענישה שיקומית הכוללת עבודות לתועלת הציבור.

בית המשפט כיבד את הסכמת הצדדים והאריך את המאסר המותנה  בן ה-12 חודשים, הטיל על הנאשם 200 שעות לתועלת הציבור (עבודה למען הקהילה בעמותה) לצד פסילה רישיון נהיגה למשך 5 חודשים בלבד.

תמונות של גזר הדין:

מאמר זה מאגד מידע כללי וראשוני ואינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. אין להסתמך על הכתוב מבלי להתייעץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

על כותב המאמר:

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, עבירות מין, הליכי מעצר, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

עו"ד מע"מ
ייצוג חשודים ונאשמים
עו"ד מע"מ

עו"ד מע"מ הינו כינוי לעורך דין שעוסק בעבירות כלכליות ובעבירות צווארון לבן ובאופן ספציפי בעבירות לפי חוק ערך מוסף. כפי שידוע לכל, מע"מ הינו קיצור

התליית רישיון נהיגה
כל הפוסטים
התליית רישיון נהיגה

התליית רישיון נהיגה הינה סנקציה מנהלית שמשרד הרישוי מטיל על נהגים והלכה למעשה אוסרת עליהם לנהוג בכל כלי רכב מנועי. חשוב להדגיש כי ישנן מספר

דילוג לתוכן