חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המשטרה קיבלה ערר על סגירת תיק שעורך דין אביב מזרחי הגיש בשם מתלוננת לאחר שתלונתה נגנזה

המשטרה קיבלה ערר על סגירת תיק שעורך דין אביב מזרחי הגיש בשם מתלוננת לאחר שתלונתה נגנזה
תוכן עניינים

לקוחת המשרד הינה אישה מבוגרת עולה חדשה מאחת ממדינות ברית המועצות לשעבר ואינה דוברת עברית. תמימותה של לקוחת המשרד נוצלה על ידי החשודה שפנתה אליה כמזימת עוקץ שעבירות מסוגה כונו בתקשורת "עוקץ הקשישים".

החשודה הציגה בפני הגברת מצג שווא כי היא מוכרת לה מוצרים שונים ובכך הצליחה לקבל ממנה את פרטי האשראי שלה ופרטים מזהים נוספים. באמצעות פרטי האשראי והפרטים המזהים החשודה נטלה בשם המתלוננת הלוואות רבות מבנקים וכן מחברות שנותנות הלוואות חוץ בנקאיות.

יודגש בעניין זה כי לא זו בלבד שהחשודה נטלה מהמתלוננת כספים במרמה אלא שהיא גם ביצעה שלל עבירות זיוף והתחזות אגב לקיחת ההלוואות. בין היתר התחזתה ללקוחת המשרד בשיחות עם נציגי הבנקים וזייפה את חתימתה. קראו עוד על עבירות אלו במאמר שכתבתי על עבירת ההתחזות.

לאחר שהכספים הגיעו לחשבונה של לקוחת המשרד החשודה הפעילה עליה לחצים למשוך את הכספים. לקוחת המשרד שאינה דוברת עברית נפלה קורבן לעוקץ והעבירה לחשודה סכומי כסף גדולים במזומן. חשוב לציין שכל ההתקשרות בין השתיים נעשתה ברשתות החברתיות ובאמצעות הטלפון הנייד כך שהשתיים מעולם לא נפגשו באופן פרונטלי.

בסיכומו של הדבר החשודה הצליחה להוציא מלקוחת המשרד עשרות אלפי שקלים במרמה והכניסה אותה לחובות כבדים. ההלוואות שהחשודה נטלה בשם לקוחת המשרד הובילה אותה לפשיטת רגל. למרבה הצער, חברות האשראי והבנקים סירבו לקבל את הכחשת העסקה של הלקוחה הואיל ובהוראת החשודה היא משכה את הכספים שהתקבלו מההלוואות ומסרה אותם במזומן לחשודה.

לקוחת המשרד הגישה תלונה במשטרה ואף הגישה ליחידה החוקרת הקלטות של שיחות שהתנהלו בינה לבין החשודה וכן מסרה אסמכתאות לדבריה. לאחר טיפול קצר, המשטרה סגרה את התיק בעילה של "עבריין לא ידוע". מדובר בעילת סגירה שמשמעותה כי המשטרה אינה יכולה לאתר את החשוד בעבירה כי היא אינה מודעת לזהותו.  

לאחר סגירת התיק המתלוננת פנתה לעורך דין אביב מזרחי לצורך הגשת ערר. יודגש כי לכל נפגע העבירה מוקנית זכות להגיש ערר על החלטה המשטרה לסגור את התיק נגד החשוד.

זכות זו קבועה בסעיף 64 לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], תשמ"ב-1982. יש לציין כי מדובר בזכות שמוגבלת בזמן כך שמתלונן שמעוניין לממש את זכותו להגשת ערר רשאי לעשות כן בתוך 60 ימים מהיום שקיבל את הודעת המשטרה בדבר סגירת התיק.

עוד יצוין כי לצורך הגשת הערר המשטרה מאפשרת למתלונן או לבא כוחו להעתיק את חומרי החקירה. יודגש בעניין זה כי מומלץ לצלם את חומר החקירה בטרם הגשת הערר שכן הסוגייה של פתיחת התיק מחדש תלויה במידה רבה בראיות שהמשטרה אספה במסגרת החקירה. השאלה הרלוונטית שנשאלת במסגרת עררים על סגירת תיק הינה האם יש בתיק פוטנציאל להגשת כתב אישום נגד החשוד ואם לאו. 

חשוב להדגיש כי לשכנע את המשטרה לקבל את הערר ולפתוח תיק חקירה מחדש לאחר שכבר נסגר איננה משימה פשוטה. מדובר בערר שנשען על נימוקים משפטיים כך שבהליך מסוג זה מומלץ תמיד להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי פרטי שינסח את הערר ויתנהל מול רשויות האכיפה.

לאחר קבלת ייפוי הכוח של הלקוחה עורך דין אביב מזרחי צילם את חומרי החקירה וניסח את הערר. במקביל, עורך דין אביב מזרחי סייע ללקוחת המשרד לשכור חוקר פרטי שאיתר את פרטי החשודה המלאים לרבות כתובתה ותעודת הזהות שלה.

עורך דין אביב מזרחי הגיש את המסמכים למשטרה ביחד עם הערר ובין היתר טען כי ראוי היה שהמשטרה תבצע את המינימום הנדרש ותאתר את החשודה. בסופו של דבר המשטרה החליטה לקבל את הערר ונגד החשודה הוגש כתב אישום בגין עבירות של זיוף, קבלת דבר במרמה והתחזות. קראו עוד בעניינים אלו במאמר שכתבתי בנושא הגשת ערר על סגירת תיק חקירה.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

הצלחות המשרד
ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין עילת סגירה של תיק התקבל על ידי הפרקליטות הפלילית בחיפה. כתוצאה מכך הרישום הפלילי של לקוחת המשרד נמחק למרות שבתחילה הואשמה בעבירות חמורות של התעללות בילדים.

לקוחת המשרד עבדה כמטפלת פרטית של שני ילדים קטינים. לאחר שסיימה את עבודתה עם הילדים הסתכסכה עם אימם בעקבות וויכוח סתמי ברשת החברתית "פייסבוק". בעקבות

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.
הצלחות המשרד
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.

באחת משעות הלילה הקטנות אופנוע יוקרתי נגנב בצפון תל אביב. פחות משעה לאחר הגניבה לקוח המשרד נעצר על ידי שוטרים שהוא מתחבא מאחורי חונה בסמוך

בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.
הצלחות המשרד
בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.

נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה המייחס לו עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה בשכרות (תחת השפעת סמים).  על אף

דילוג לתוכן