חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סגירת תיק פלילי של סחר בסמים בשימוע לפני כתב אישום

סגירת תיק פלילי של סחר בסמים בשימוע לפני כתב אישום
תוכן עניינים

תחילת המקרה בעיכוב אקראי ותפיסת כ-5 גרם על אדם שמכיר את לקוח המשרד מתקופה שבה עבדו יחד באחת המסעדות באזור הצפון. לאחר שאותו אדם נתפס על ידי המשטרה הוא הפליל את לקוח המשרד וטען כי הוא זה שמכר לו סמים. בדיעבד, התברר כי בלשי המשטרה ביצעו מעכבים על אחת הדירות באזור הואיל ונחשד כי בדירה זו התקיימו מכירות של סמים (תחנת סמים). לאחר שלקוח המשרד הופלל על ידי אותו אדם בטענה שמכר לו את הסם הוא נעצר והובא לחקירה.

יש לציין כי עבירת הסחר בסמים הינה עבירה פלילית חמורה במיוחד שהעונש המקסימלי שבית המשפט רשאי להטיל על נאשם שמורשע בה עומד על 20 שנות מאסר. קראו עוד על עבירה זו במאמר שכתבתי על סחר בסמים.

עוד יצוין כי עבירת הסחר בסמים הינה עבירה שמתקיימת לגביה עילת מעצר סטטוטורית. המשמעות המשפטית הינה שחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – מעצרים), תשנ"ו-1996 נוקב בעבירה זו באופן מפורש כעבירה שמצדיקה את מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים.

עורך דין אביב מזרחי הגיע לתחנה המשטרה וייעץ ללקוח המשרד לפני חקירתו באזהרה. במסגרת חקירתו, לקוח המשרד הכחיש את המיוחס לו וטען כי אין לו שום קשר לחשדות המיוחסים לו וכי מכיר את אותו אדם באופן שטחי בלבד.

לאחר מכן, המשטרה החליטה לבקש מבית המשפט להאריך את מעצרו והחל להתנהל בעניינו הליך מעצר ימים. עורך דין אביב מזרחי ייצג את החשוד בהליך זה ובין היתר טען להגנתו כי ככל הנראה מדובר בטעות בזיהוי וללקוח המשרד אין כל קשר לביצוע העבירות. עוד נטען על ידי ההגנה כי לקוח המשרד הינו בחור צעיר ונורמטיבי שאין לחובתו הרשעות קודמות וגם אם קיימות ראיות לחובתו אזי שראוי להעדיף בעניינו חלופת מעצר.

לאחר שתי הארכות מעצר בית המשפט החליט לשחרר את לקוח המשרד למעצר בית. לאחר כחודש התקיים הליך של שימוע. יש לציין כי במסגרת הליך של שימוע החשוד (באמצעות בא כוחו) רשאי לצלם את חומרי החקירה ולהגיש לתביעה המשטרתית טיעונים ונימוקים מדוע ראוי להימנע מהגשת כתב אישום נגדו. 

עורך דין אביב מזרחי בחן את חומרי החקירה והגיש לתביעה המשטרתית בקשה מנומקת להימנע מהגשת כתב אישום נגד לקוח המשרד. במסגרת זו עורך דין אביב מזרחי הצביע על כל הכשלים הראייתיים שלשיטתו עולים מחומרי החקירה ולדעתו יקשו על התביעה להרשיע את החשוד במידה ויוחלט להגיש נגדו כתב אישום.

בסופו של דבר, התביעה המשטרתית קיבלה את טענותיו הראייתיות והמשפטיות של עורך דין אביב מזרחי והחליטה על גניזת התיק נגד לקוח המשרד ללא הגשת כתב אישום, וזאת על אף שבתחילה יוחסו לו עבירות פליליות של סחר בסמים.

המשמעות המשפטית הינה שלקוח המשרד סיים את הפרשה ללא העמדה לדין וללא הגשת כתב אישום. ככל שהיה מוגש נגדו כתב אישום אזי שהוא היה נמצא בסכנה של ממש שבסוף ההליך המשפטי בית המשפט ייבחר להטיל עליו מאסר בפועל.

כמו כן, ככל והיה מורשע בעבירה מסוג זה היה מוטל עליו כתם של הרשעה פלילית שהיה עלול ללוות אותו לשארית חייו. קראו עוד על הליך של שימוע לפני כתב אישום במאמר שכתבתי בנושא מכתב יידוע לחשוד.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

הצלחות המשרד
ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין עילת סגירה של תיק התקבל על ידי הפרקליטות הפלילית בחיפה. כתוצאה מכך הרישום הפלילי של לקוחת המשרד נמחק למרות שבתחילה הואשמה בעבירות חמורות של התעללות בילדים.

לקוחת המשרד עבדה כמטפלת פרטית של שני ילדים קטינים. לאחר שסיימה את עבודתה עם הילדים הסתכסכה עם אימם בעקבות וויכוח סתמי ברשת החברתית "פייסבוק". בעקבות

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.
הצלחות המשרד
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.

באחת משעות הלילה הקטנות אופנוע יוקרתי נגנב בצפון תל אביב. פחות משעה לאחר הגניבה לקוח המשרד נעצר על ידי שוטרים שהוא מתחבא מאחורי חונה בסמוך

בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.
הצלחות המשרד
בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.

נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה המייחס לו עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה בשכרות (תחת השפעת סמים).  על אף

דילוג לתוכן