חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בקשה להישפט על דוח תנועה

בקשה להישפט על דוח תנועה
תוכן עניינים

בקשה להישפט על דוח תנועה הינה בקשה המוגשת למשטרת ישראל על ידי נהג שכופר באשמתו בנוגע לדוח משטרה שנרשם לו. לאחר שנרשם לנהג דוח יש לו 90 ימים להגשת הבקשה להישפט על דוח התנועה. הלכה למעשה, הגשת הבקשה מאפשרת לנהג לכפור בביצוע העבירה במסגרת הליך משפטי שמתנהל בבית המשפט לתעבורה.

כאמור, בקשה להישפט על דוח תנועה היא אחת מהאפשרויות שעומדות לרשותו של נהג שמעוניין לבטל את הדוח שנרשם לו. במסגרת ערעור על דוח תנועה עורך דינו של הנהג מייצג אותו בבית המשפט וגם מול לשכת תביעות התעבורה. לעיתים, עורך דינו של הנהג יצליח לבטל את דוח התנועה ובמקרים אחרים יוכל להגיע להסדר טיעון שכולל את  שינוי העבירה לעבירה שאינה כוללת נקודות משרד הרישוי.

בקשה להישפט על דוח תנועה היא האפשרות המומלצת להתמודד עם דוח תנועה אשר נרשם לנהג אך יחד עם זאת, יש לזכור כי מדובר בפעולה משפטית ולכן מוטב להתייעץ עם עורך דין לתעבורה בטרם הגשתה.

משרדנו מתמחה בדיני תעבורה והמשפט הפלילי ובעל ניסיון בטיפול בדוחות תנועה והגנה על רישיונות נהיגה. ככל ונרשם לכם דוח, מומלץ לפנות לעורך דין תעבורה ולהבטיח שמירה והגנה על רישיון הנהיגה ובמידת הצורך באמצעות הגשת בקשה להישפט על דוח תנועה.

שיטת הניקוד בעבירות תעבורה

שיטת הניקוד בעבירות תעבורה ידועה כשיטה שבמסגרתה משרד הרישוי מטיל סנקציות על נהגים שביצעו עבירות תנועה. בהתאם לשיטת הניקוד, נהג אשר יבצע עבירות תנועה ויצבור נקודות לחובתו עלול לאבד את רישיונו ולבצע אמצעי תיקון שונים לצורך חידושו כגון בדיקות במכון הרפואי של משרד הרישוי, מבחן עיוני ומבחן מעשי.

באמצעות בקשה להישפט על דוח תנועה ניתן להתמודד עם דוח התנועה שנרשם לנהג בבית משפט לתעבורה ולבטל את נקודות משרד הרישוי שרשומות לצד הדוח. ביטול הניקוד בדרך זו ייעשה באמצעות שינוי העבירה המיוחסת לנהג לעבירה שאינה כוללת נקודות.

כפי שנראה מיד, שיטת הניקוד בעבירות תעבורה הינה שיטה שמציבה שלוש תקופות צבירה שונות. נהג אשר לא יקפיד לשמור על רישיון הנהיגה שלו ויבצע עבירות תעבורה ללא טיפול עורך דין תעבורה, עלול להיקרא על ידי משרד הרישוי ולהידרש לבצע אמצעי תיקון שונים.

שיטת הניקוד של משרד הרישוי פועלת באופן הבא:

  1. צבירת 12-24 נקודות משרד הרישוי – על הנהג לבצע קורס נהיגה נכונה, קורס בסיסי. נהג אשר יצבור 12 נקודות יצטרך לבצע קורס נהיגה. ללא ביצוע הקורס יוביל להתליית רישיון הנהיגה של הנהג. במידה וייתפס נוהג בתקופת ההתליה צפוי להיות מוגש נגדו כתב אישום בגין עבירה של נהיגה בזמן פסילה.
  • צבירת 24-36 נקודות משרד הרישוי – נהג אשר יצבור 24 נקודות משרד הרישוי ויותר, יידרש לבצע קורס נהיגה מתקדם לצד קורס נהיגה נכונה. יש לשים לב כי מעל 22 נקודות, תקופת הצבירה בהתאם לתקנות משרד הרישוי תתארך לתקופה של 4 שנים.
  • צבירת 36 נקודות משרד הרישוי – במקרה של צבירת 36 נקודות משרד הרישוי, ייפסל רישיון הנהיגה של הנהג לתקופה של 3 חודשים והוא יידרש לבצע אמצעי תיקון שונים לצורך חידוש רישיון הנהיגה.
  • צבירת 72 נקודות משרד הרישוי – במקרה והנהג לא יטפל בדוחות הקיימים ולא יפעל  להגיש בקשה להישפט על דוח תנועה שנרשם לו, הוא ייפסל מנהיגה לתקופה של 9 חודשים. בתום תקופת הפסילה, הנהג יידרש לעבור בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים לצד ביצוע רישיון מחדש.

ביטול נקודות תעבורה

ביטול נקודות תעבורה היא הפעולה המשפטית היחידה היכולה לסייע לנהג לשמור על רישיון הנהיגה שלו כאשר נרשם לו דוח תנועה. ביטול נקודות תעבורה דורש מיומנות, הכרת החוק והפסיקה הרלוונטיים.

כאשר עורך דין תעבורה מסייע לנהג להתמודד עם דוח לא מוצדק אשר נרשם לו, פועל  בראש ובראשונה לביטול הדוח וככל ודבר זה לא אפשרי, לביטול הנקודות.

ככל ולא ניתן לבטל את הדוח מסיבות כאלה ואחרות, יפעל עורך הדין להגיע להסכם עם התביעה המשטרתית לשינוי העבירה מיוחסת לנהג לעבירה אשר אינה כוללת נקודות משרד הרישוי. בקשה להישפט על דוח תנועה היא הדרך הנכונה להביא לביטול נקודות תעבורה ושמירה על רישיון הנהיגה.

ערעור על דוח טלפון

ערעור על דוח טלפון מוגש כאשר נהג כופר כי ביצע עבירה של שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה וטוען לחפותו. בקשה להישפט על דוח תנועה שקשור בעבירה זו חייבת להיות מוגשת למשטרת ישראל בתוך 90 ימים ממועד רישום הדוח. בקשה זו יכולה להיות מוגשת באופן מקוון באתר האינטרנט של המשטרה או בדואר רשום לכתובת הרשומה על גבי הדוח.

במסגרת ערעור על דוח טלפון, יפעל עורך דין תעבורה המטפל בתיק לביטול הדוח או מחיקת העבירה המיוחסת לנהג והחלפתה בעבירה אחרת אשר אינה כוללת נקודות משרד הרישוי.

בשל השימוש הנרחב בטלפון נייד בזמן נהיגה, החלה משטרת ישראל לאכוף ביצוע עבירה זו באמצעים שונים לרבות אמצעים דיגיטליים. עבירת שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה הפכה לעבירה נפוצה בכבישי ישראל ונהגים רבים מתמודדים עם דוחות אלו.

יש לזכור כי העבירה של שימוש בטלפון נייד במהלך נהיגה כרוכה ברישום 8 נקודות משרד הרישוי לצד קנס כספי על סך 1,000 ₪. ערעור על דוח טלפון אפשר במסגרת בקשה להישפט על דוח תנועה והתמודדות עם הדוח בבית משפט לתעבורה.

נהג אשר לא יטפל בדוחות הרשומים לחובתו ולא יפעל לביטול הניקוד עלול להיקלע לבעיות שונות עם רישיון הנהיגה שלו ויידרש לבצע אמצעי תיקון שונים לצורך המשך החזקתו. אין להקל ראש בדוחות תנועה שכן הם עלולים להוביל לפסילת רישיון הנהיגה של הנהג.

האם כדאי לערער על דוח טלפון

האם כדאי לערער על דוח טלפון היא שאלה העולה לא אחת על ידי לקוחות המעוניינים לברר את מצבם המשפטי והשלכות רישום הדוח על רישיון הנהיגה שלהם. במקרים רבים, הנהג סבור כי התמודדות עם הדוח שנרשם לו אבודה מראש ואין כל טעם להילחם לביטול הדוח.

האם כדאי לערער על דוח טלפון היא שאלה מובנית מאליה כאשר מדובר בדוח אשר נרשם לא בצדק ומבלי שהתבצעה עבירה. עורכי דין תעבורה המכירים את החוק והפסיקה הרלוונטיים יודעים כיצד להתמודד עם דוח תנועה אשר נרשם לא בצדק ולהביא לביטולו או לביטול הנקודות הרשומות לצדו.

כאמור, בקשה להישפט על דוח תנועה הינה הפעולה המשפטית המומלצת ביותר כאשר נהג מעוניין לבטל את הנקודות שנרשמו לחובתו במסגרת דוח משטרה. מומלץ לכל נהג אשר נרשם לו דוח תנועה לטפל מוקדם ככל שניתן בדוח ולוודא כי רישיון הנהיגה שלו נשמר.

ביטול דוח טלפון

ביטול דוח טלפון הינה משימה קשה, במיוחד לאור הנחיות החדשות של אגף התנועה. עבירת שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה הינה עבירה הנחשבת כעבירה חמורה אשר לא ניתן להגיש בגינה בקשה להמרה לאזהרה ולא ניתן לבטלה. על אף שביטול דוח טלפון לחלוטין הינה תוצאה נדירה באופן יחסי אין זה המקרה בנוגע למחיקת נקודות בדוח מסוג זה.

ביטול דוח טלפון אפשרי במקרים מסוימים אך חשוב לזכור כי מדובר במקרים חריגים מאוד ולשיקול דעתו של אגף התנועה. דרך המלך בטיפול בדוח טלפון הינה הגשת בקשה להישפט על דוח תנועה והתמודדות עם הדוח במסגרת הליך דיוני בבית משפט לתעבורה.

עורך דין תעבורה המתמחה בדיני תעבורה יוכל להביא לביטול דוח התנועה שנרשם לנהג ולהתמודד עמו בבית המשפט. מומלץ לנהג שנרשם לחובתו דוח תנועה, לא להזניח ולהתעלם ממצבו, ולבחון דרכי הפעולה האפשריות למחיקת הנקודות.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי

אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

בירור מצב חקירה במשטרה
כל הפוסטים

בירור מצב חקירה במשטרה

בירור מצב חקירה במשטרה הינו בירור פרוצדורלי שנערך לגבי תיק משטרתי שטרם התקבלה בעניינו הודעה אודות גניזת התיק או לחלופין העמדה לדין והגשת כתב אישום

קיפוח זכות
כל הפוסטים

קיפוח זכות

קיפוח זכות הינה עבירת תעבורה מסוג ברירת משפט הנושאת לצדה קנס כספי ללא סנקציה של נקודות משרד הרישוי. המשמעות הינה כי עיקר הסנקציה לנהג שנרשם

דילוג לתוכן