חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביטול כתב אישום אלימות במשפחה

ביטול כתב אישום אלימות במשפחה
תוכן עניינים

ביטול כתב אישום אלימות במשפחה היא תופעה שאינה חדשה בישראל. תהליך ביטול האישומים נגד נאשם בעבירה יוזם בדרך כלל על ידי פרקליט המדינה, שיש לו שיקול דעת לבטל או לצמצם אישומים בכל עת.

במקרים רבים, תובעים יבטלו את האשמות באלימות במשפחה אם הם סבורים שאין עילה סבירה להמשיך את התיק. הם עשויים גם להפיל אותם אם הם סבורים שיש פשעים חמורים יותר להעמיד לדין.

במקרים אחרים, התובעים יבטלו את האישומים על אלימות במשפחה מכיוון ששני הצדדים השלימו ורוצים לשים את האירוע מאחוריהם.

מהו כתב אישום?

כתב אישום הוא האשמה שמישהו ביצע פשע. זהו האישום הפורמלי של הפשע והוא יכול להיות מובא על ידי כל צד כמו אכיפת חוק או אזרחים פרטיים.

כתב אישום הוא מעשה של האשמה רשמית של מישהו בביצוע פשע. המונח משמש בדרך כלל בתחום המשפטי, וכתב אישום מתייחס בדרך כלל להאשמה רשמית.

איך להתמודד עם כתב אישום?

אם הוגש נגדכם כתב אישום על עבירות אלימות במשפחה, חשוב לדעת איך להתמודד איתו בצורה הטובה ביותר. לשם כך אתם חייבים לבחור עורך דין אלימות במשפחה שילווה אתכם בתהליך.

כתב אישום הוא האשמה רשמית בפשע. כאשר מוגש כתב אישום, המשמעות היא שלתובע יש מספיק ראיות להאשים את הנאשם בפלילים.

על הנאשם להתייעץ עם עורך דינו כיצד לנהוג בתיק. עורך הדין יכול לתת להם עצות ולעזור להם להתכונן להגנה.

אחד הדברים החשובים ביותר לנאשמים לזכור הוא שיש להם זכויות חוקתיות שחייבות לכבד אותן על ידי רשויות החוק והתובעים במהלך החקירה והמשפט.

כמו כן, על הנאשם לזכור כי הם חפים מפשע עד שהוכחה אשמתו בבית המשפט, ולכן אסור להם להצהיר כלשהם לפני התייעצות עם עורך דינו.

הצעד הראשון הוא לשכור עורך דין. עורך הדין שלך יוכל לעזור לך להבין את ההאשמות, ההגנות האפשריות והאפשרויות שלך לעסקת טיעון. כמו כן, עליך לברר אם אתה זכאי לערבות או שאתה צריך להישאר במעצר עד תחילת המשפט שלך.

השלב השני הוא לנסות לשמור על פרופיל נמוך. הימנע מלצאת לציבור או לפרסם כל דבר ברשתות החברתיות שעלול להפליל את עצמך או לעורר מחלוקת נוספת.

השלב השלישי הוא להכין תוכנית איך היית רוצה שייראו חייך לאחר כתב האישום. אולי כדאי להתחיל לחפש עבודה חדשה ולחשוב כמה חופשה תזדקק מהעבודה בפרק זמן זה.

החשיבות של ליווי סנגור בכתב אישום

אלימות במשפחה היא פשע שניתן לבצע נגד כל אחד, ללא הבדל מין, גזע או נטייה מינית. קורבנות של אלימות במשפחה עשויים להתקשות להגן על עצמם ועל ילדיהם מפני התעללות מכיוון שלעתים קרובות הם מבודדים מחברים ובני משפחה ואולי אין להם את המשאבים הכספיים לעזוב את המתעלל שלהם. הטיפים הבאים יכולים לעזור לקורבן של אלימות במשפחה להגן על עצמו ועל ילדיו:

אם אתם נמצאים במצב של אלימות במשפחה, חשוב שתדעו את זכויותיכם.

אלימות במשפחה היא נושא חמור מאוד, ויכול להיות קשה לדעת מה לעשות הלאה. בעזרת עורך דין אלימות במשפחה תוכלו לקבל ייעוץ משפטי וללמוד על זכויותיכם.

בכדי להגיע למצב של ביטול כתב אישום אלימות במשפחה יש צורך בסנגור מומחה ומקצועי שילווה אתכם בכל התהליך. לכן, מרגע חקירת המשטרה חשוב ליצור קשר באופן מיידי עם משרדינו ואנו נייעץ ונלווה אתכם בכל שלב.

ההליך הפלילי בשל עבירות אלימות במשפחה

מערכת המשפט הפלילי היא תהליך מסובך שלעיתים לוקח שנים. תהליך ההליך הפלילי הוא מכלול החוקים והכללים המסדירים את מה שקורה לאדם שנעצר. ההליך הפלילי כולל את כל הצעדים שננקטים מרגע מעצרו ועד שנמצא אשם או לא אשם בפשע.

הליך פלילי יכול לערב סוגים רבים ושונים של אנשים, כולל שוטרים, עורכי דין, שופטים, מושבעים ועדים. זה כולל גם איסוף וניתוח של ראיות על ידי קציני אכיפת החוק, כמו גם הליכים אחרים כגון הסדר טיעון וגזר דין.

ההליך הפלילי בשל עבירות אלימות במשפחה הוא מערכת כללים המגדירה כיצד מערכת המשפט הפלילי צריכה לפעול. הוא נועד להבטיח שאנשים יזכו ליחס שווה ושזכויותיהם לא יופרו.

ישנם שני סוגים של הליך פלילי:

1) הראשון הוא נהלי המשטרה. המשטרה צריכה לעקוב אחר תהליך מסוים כדי לעצור מישהו או לחפש ראיות בזירת פשע. על השוטרים לפעול לפי התיקון הרביעי, המגן על אנשים מפני חיפושים ותפיסות בלתי סבירות על ידי קציני אכיפת החוק.

2) הסוג השני של ההליך הפלילי הוא סדרי הדין. לאחר ביצוע מעצר, הוא יעבור שורה של שלבים עד שיגיע למשפט.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

הצלחות המשרד
ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין עילת סגירה של תיק התקבל על ידי הפרקליטות הפלילית בחיפה. כתוצאה מכך הרישום הפלילי של לקוחת המשרד נמחק למרות שבתחילה הואשמה בעבירות חמורות של התעללות בילדים.

לקוחת המשרד עבדה כמטפלת פרטית של שני ילדים קטינים. לאחר שסיימה את עבודתה עם הילדים הסתכסכה עם אימם בעקבות וויכוח סתמי ברשת החברתית "פייסבוק". בעקבות

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.
הצלחות המשרד
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.

באחת משעות הלילה הקטנות אופנוע יוקרתי נגנב בצפון תל אביב. פחות משעה לאחר הגניבה לקוח המשרד נעצר על ידי שוטרים שהוא מתחבא מאחורי חונה בסמוך

בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.
הצלחות המשרד
בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.

נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה המייחס לו עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה בשכרות (תחת השפעת סמים).  על אף

דילוג לתוכן