חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין אביב מזרחי הצליח לבטל כתב אישום שהוגש נגד לקוח המשרד בגין עבירות גניבה

תמונה-של-ההחלטה-על-ביטול-כתב-האישום-768x1024_480x640
תוכן עניינים

לקוח המשרד הועמד לדין בבית משפט השלום בקריות בגין עבירות רכוש שביצע בתקופת הקורונה. לאחר משא ומתן שנוהל מול התביעה המשטרתית, הצדדים הגיעו להסכמות בדבר ביטול כתב האישום וסיומו של ההליך הפלילי מחוץ לבית המשפט ללא עונשים וללא כתם של הרשעה פלילית.

באותו מקרה הנאשם שיוצג על ידי המשרד היה אדם נורמטיבי נטול עבר פלילי והרשעות קודמות. למרבה הצער, בתחילת משבר הקורונה אותו אדם איבד את פרנסתו, הסתבך ונקלע לקשיים כלכליים שהובילו אותו להסתבך בעבירות רכוש.

בתקופה שבה היה במצוקה כלכלית קשה הנאשם נהג להיכנס לחנויות ולגנוב מוצרי יוקרה בעלי ערך כספי גבוה במטרה למכור אותם בשוק השחור. באחד מן הימים הנאשם תועד במצלמות האבטחה כאשר הוא גונב מוצרים ועל כן הוא נעצר ביציאה מן החנות. לאחר מכן, הוא עוכב במקום על ידי צוות העובדים עד אשר הגיעו למקום שוטרים שעיכבו אותו לתחנת המשטרה. כפי שניתן להבין, מדובר בסיטואציה מביכה למדי לאדם נורמטיבי שמעולם לא הסתבך עם החוק ואין לחובתו הרשעות קודמות.

בהמשך לאותן נסיבות, לקוח המשרד הובא לתחנת המשטרה ושם נחקר באזהרה בחשד לביצוע עבירות גניבה (מספר אירועים) בהתאם על פי סעיף 384 לחוק העונשין, תשל"ז- 1977. שעבירת הגניבה הינה עבירת רכוש שהעונש המקסימלי שקבוע לצדה בחוק העונשין עומד על 3 שנות מאסר. קראו עוד אודות עבירת הגניבה במאמר הבא.

לקוח המשרד בחר להודות בביצוע העבירה ולא ניסה להכחיש את מעשיו. הוא הסביר את העובדה שהסתבך מבחינה כלכלית התנצל על מעשיו והביע בושה לגביהם.

לאחר כחלפה כשנה מהאירועים, הוגש נגד לקוח המשרד כתב אישום לבית המשפט השלום בקריות בגין אותן גניבות. בשלב הזה הוא כבר הצליח לעמוד על רגליו, מצא עבודה חדשה, ייצב את מצבו הכלכלי ונמנע מלהסתבך שוב עם החוק. כפי שניתן להבין, על אף שהנאשם כבר שיקם את עצמו והשאיר את תקופת ביצוע העבירות בעברו, עובדה זו לא קטעה את ההליך הפלילי שכבר יצא לדרך והחל להתנהל. בלא מעט מקרים כתבי האישום מוגשים חודשים ארוכים לאחר ביצוע העבירות ולעיתים אפילו שנים אחרי.

לקוח המשרד פנה לעורך דין אביב מזרחי וביקש כי ייצג אותו באותו הליך. מבחינת הלקוח, עברו הנקי ושמו הטוב הם בעלי חשיבות עבורו והוא שאף לסיים את ההליך ללא הרשעה וללא כתם שנלווה להרשעה.

לאחר קבלת הייצוג, עורך דין אביב מזרחי ניהל משא ומתן עם התביעה המשטרתית ולבסוף הצליח לשכנע אותה כי בנסיבות התיק ראוי לסגור את עניינו של הלקוח מחוץ לבית המשפט במסגרת הסדר מותנה ולבטל את כתב האישום.

הסדר מותנה הוא הסכם שנערך בין התביעה המשטרתית או הפרקליטות לבין חשוד בביצוע עבירה. ככל שהצדדים יגיעו להסכם אזי שהעניין ייסגר מחוץ לכותלי בית המשפט ללא הרשעה וללא כתם שנלווה להליכים הפליליים. קראו עוד אודות הסדר מותנה במאמר הבא.

באותו עניין לקוח המשרד היה אדם ללא עבר פלילי או הרשעות קודמות שהסתבך באופן חד פעמי ושאינו מאפיין אותו, והכל על רקע קשיים כלכליים שנקלע אליהם באותה העת.

בנוסף, מדובר באדם שלקח אחריות על מעשיו, הכה על חטא והביע חרטה והעבירה עצמה הינה עבירה שמתאימה לסגירה בהסדר מותנה.  

התביעה קיבלה את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי והסכימה להציע ללקוח המשרד לחתום על הסדר מותנה בתמורה לביטול כתב האישום נגדו והפסקת ההליכים הפליליים. הצדדים חתמו על הסדר שבמסגרתו לקוח המשרד שילם קנס בסך 500 שקלים והתחייב להימנע מעבירות נוספות למשך חצי שנה. לאחר החתימה על ההסכם, התביעה הודיעה לבית המשפט על חזרה מכתב אישום וההליך הפלילי הופסק.

מדובר בתוצאה טובה במיוחד עבור לקוח המשרד שהצליח להיחלץ מהרשעה פלילית על אף שההליך הפלילי בעניינו כבר יצא לדרך והחל להתנהל. כאמור, בסופו של דבר לקוח המשרד סיים את ההליך שעברו נותר נקי כפי שהיה לפני שהוגש נגדו כתב האישום.

קראו אודות מקרה נוסף שבו עורך דין אביב מזרחי הצליח לבטל כתב אישום שהוגש נגד לקוח המשרד בגין עבירת התחזות לאדם אחר.

תמונה של החלטת בית המשפט בנוגע לביטול כתב האישום וסיום ההליך:

הערה- מאמר זה מאגד מידע כללי וראשוני ואינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. אין להסתמך על הכתוב מבלי להתייעץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

עו"ד מע"מ
ייצוג חשודים ונאשמים
עו"ד מע"מ

עו"ד מע"מ הינו כינוי לעורך דין שעוסק בעבירות כלכליות ובעבירות צווארון לבן ובאופן ספציפי בעבירות לפי חוק ערך מוסף. כפי שידוע לכל, מע"מ הינו קיצור

התליית רישיון נהיגה
כל הפוסטים
התליית רישיון נהיגה

התליית רישיון נהיגה הינה סנקציה מנהלית שמשרד הרישוי מטיל על נהגים והלכה למעשה אוסרת עליהם לנהוג בכל כלי רכב מנועי. חשוב להדגיש כי ישנן מספר

דילוג לתוכן