חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כתב אישום שהוגש נגד לקוח המשרד בגין עבירת התחזות בוטל וההליך הפלילי הופסק ללא ענישה

עבירת התחזות
תוכן עניינים

נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום לבית המשפט השלום בחיפה בגין עבירת התחזות. לאחר דיון אחד בבית המשפט ומשא ומתן עם התביעה המשטרתית, הצדדים הסכימו שכתב האישום יבוטל וההליך הפלילי נגדו ייפסק וייפתר מחוץ לבית המשפט ללא הרשעה פלילית או עונשים.

באותו מקרה, לקוח המשרד נהג ברכבו ונעצר על ידי שוטרים שהבחינו בו מדבר בטלפון הנייד בזמן נהיגה ועל כן התכוונו לרשום לו דוח טלפון. הצרה הייתה שבחודשים שקדמו ליום האירוע, לקוח המשרד כבר קיבל מספר דוחות תנועה וצבר לחובתו מספר לא מבוטל של נקודות ממשרד הרישוי.

לאור צבירת הנקודות, לקוח המשרד חשש שמשרד הרישוי יפסול את רישיון הנהיגה שלו ולכן החליט למסור לשוטרים פרטים מזהים של אדם אחר על מנת שהדוח לא יירשם על שמו (וכך גם הנקודות). בתחילה, השוטרים לא הבחינו בכך שלקוח המשרד הזדהה בפניהם לאדם אחר והתכוונו לרשום את הדוח על פרטיו של האדם אחר. במהלך השיחה, התעורר חשדם של השוטרים והם החלו לתחקר את הלקוח בדבר פרטים מזהים נוספים. בסופו של דבר, לקוח המשרד הודה בפני השוטרים שהוא אינו האדם שאת פרטיו מסר להם.

בעקבות המקרה, לקוח המשרד עוכב לחקירה בתחנת המשטרה שם נחקר באזהרה בחשד לביצוע עבירה של התחזות בכוונה להונות על פי סעיף 441 לחוק העונשין, תשל"ז- 1977 הודה במיוחס לו. חשוב לציין שמדובר בעבירה שהעונש המקסימלי שקבוע לצדה בחוק העונשין עומד על 3 שנות מאסר. קראו עוד אודות עבירת ההתחזות במאמר הבא.

במהלך חקירתו במשטרה לקוח המשרד החליט לקחת אחריות ולהודות במיוחס לו. הוא טען שעשה טעות כאשר ניסה להטעות את השוטרים והתנצל בגין המקרה. לאחר מספר חודשים הוגש נגד הלקוח כתב אישום לבית המשפט השלום בחיפה בגין עבירת התחזות. ראוי לציין כי המקרה כולו תועד במצלמות הגוף של השוטרים, לרבות ניסיונו של לקוח המשרד להציג את עצמו בפני השוטרים כאדם אחר שאינו הוא. בהתחשב בנסיבות אלו ובתיעוד הברור של העבירה נדמה כי גם אילו לקוח המשרד היה מכחיש את המעשה הדבר לא היה מסייע למצבו המשפטי.

בשלב זה הנאשם פנה לעורך דין אביב מזרחי ושכר את שירותיו על מנת שייצג אותו במסגרת ההליך הפלילי. עורך דין אביב מזרחי סבר כי בנסיבותיו הפרטניות של הנאשם ראוי היה שהתביעה המשטרתית תסגור את התיק במסגרת הסדר מותנה מבלי לנהל נגדו הליכים פליליים בבית המשפט. הסדר מותנה הוא הליך פלילי חלופי שמתנהל מחוץ לבית המשפט כך שהחשוד זוכה לסיים את עניינו ללא הרשעה פלילית או ענישה שמוטלת בערכאות הפליליות.

ההסדר המותנה נערך בין החשודים בביצוע עבירה לבין אחת מרשויות התביעה. ככל שהגוף התובע יחשוב שמדובר בתיק שמתאים לסגירה בהסדר מותנה, והחשוד מצדו יסכים לחתום על ההסכם, אזי שהתיק ייסגר ללא הגשת כתב אישום וללא הרשעה פלילית. קראו עוד אודות הסדר מותנה במאמר הבא.

הבעיה באותו מקרה הייתה שהתביעה המשטרתית הגישה את כתב האישום לבית המשפט מבלי להציע ללקוח המשרד לסגור את התיק בהסדר מותנה. כלומר, ההליך הפלילי בעניינו כבר החל עם הגשת כתב האישום נגדו.

מיד בתחילת ההליך הפלילי, עורך דין אביב מזרחי פנה לתביעה המשטרתית והציג בפניה את כל טיעוניו בעניין ההצדקה לסגור את התיק בעניינו של הלקוח בהסדר מותנה מבלי לעמוד על הרשעתו בבית המשפט.

ראשית, מדובר באדם נורמטיבי ומשכיל, ללא הרשעות קודמות שעברו ללא דופי ומעולם לא נפל רבב במעשיו. שנית, מדובר באדם שלקח אחריות על מעשיו, הביע חרטה והכה על חטא. חשוב לציין שאחד מתנאי הסף לסגירת הסדר מותנה עם חשוד הוא שמדובר בחשוד שמודה בביצוע העבירה, אינו מכחיש את ביצועה ולוקח אחריות על ביצועה. ככל שחשוד אינה מודה במיוחס לו הגוף התובע לא יסכים לסגור את עניינו בהסדר מותנה.

מטבע הדברים, גם נכונותו של חשוד שמכחיש את העבירה לחתום על הסדר מותנה אינה גבוהה, וזאת כאמור וההסדר מחייב הודאה בביצוע המעשים.

לבסוף, חשוב לציין שלפי חוק סדר הדין הפלילי, האפשרות לסגור הסדר מותנה קיימת רק בנוגע לעבירות מסוג חטא או עוון. כלומר, עבירות שהעונש שקבוע לצידן אינו עולה על 3 שנות מאסר כעונש מקסימלי. כאמור, שהעבירה שיוחסה ללקוח המשרד באותו המקרה הייתה עבירת התחזות שהיא מסוג עוון (שהעונש הקבוע לצדה עומד על 3 שנות מאסר), כך שמדובר בעבירה שעל פניו ניתן לסגור בהסדר מותנה.

לאחר שהתביעה המשטרתית שקלה את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי היא נאותה להציע לקוח המשרד הסדר מותנה כתחליף להליך הפלילי שנוהל נגדו בבית המשפט. לאחר מכן הצדדים, הגיעו להסכמות לגבי תנאי ההסדר שעיקרו קנס בסך 1000 ₪ וחתימה על התחייבות להימנע מביצוע עבירות למשך חצי שנה. לאחר החתימה על ההסדר התביעה המשטרתית הודיעה לבית המשפט על ביטולו של כתב האישום וההליך הפלילי הופסק.

המשמעות המשפטית הינה שהנאשם נחלץ מההליך הפלילי שהחל להתנהל נגדו וסיים את התיק מחוץ לבית המשפט וללא הרשעה כך שעברו נותר נקי כפי שהיה לפני האירוע. מדובר בתוצאה טובה במיוחד נוכח העובדה שכתב האישום כבר הוגש לבית המשפט וההליך הפלילי נגד לקוח המשרד כבר יצא לדרך בטרם עורך דין אביב מזרחי הצליח להביא לביטולו.

תמונה של החלטת בית המשפט בנוגע לביטול כתב האישום וסיום ההליך:

מחפש עורך דין הסדר מותנה ? מחפש עורך דין פלילי בחיפה? מחפש עורך דין פלילי בקריות? מחפש עורך דין פלילי בנהריה? מחפש עורך דין פלילי חדרה? מחפש עורך דין פלילי בנשר? זומנת לחקירה בעבירה פלילית? הוגש נגדך כתב אישום בגין ציד לא חוקי? מוזמן להתקשר לעו"ד אביב מזרחי 0504-399-440.

הערה- מאמר זה מאגד מידע כללי וראשוני ואינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. אין להסתמך על הכתוב מבלי להתייעץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

על כותב המאמר:

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי

אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

בירור מצב חקירה במשטרה
כל הפוסטים

בירור מצב חקירה במשטרה

בירור מצב חקירה במשטרה הינו בירור פרוצדורלי שנערך לגבי תיק משטרתי שטרם התקבלה בעניינו הודעה אודות גניזת התיק או לחלופין העמדה לדין והגשת כתב אישום

קיפוח זכות
כל הפוסטים

קיפוח זכות

קיפוח זכות הינה עבירת תעבורה מסוג ברירת משפט הנושאת לצדה קנס כספי ללא סנקציה של נקודות משרד הרישוי. המשמעות הינה כי עיקר הסנקציה לנהג שנרשם

דילוג לתוכן