חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סגירת תיק סחיטה באיומים בשימוע של הפרקליטות הפלילית.

סגירת תיק סחיטה באיומים
תוכן עניינים

לקוחת המשרד הייתה מעורבת בתיק חמור של סחיטה באיומים. לאחר הליך של שימוע לפני כתב אישום שנוהל מול הפרקליטות הפלילית התיק נגד הלקוחה נסגר ללא הגשת כתב אישום ונגנז בעילה של הנסיבות אינן מתאימות להעמדה לדין.

מדובר בתיק מורכב ורגיש שלא ניתן לפרט את נסיבותיו הפרטניות מחמת רגישות הדברים וזהות המעורבים. ייאמר בקצרה, כי מדובר בפרשיה מורכבת שקשורה בעבירות של סחיטה באיומים על רקע מיני. עוד יובהר כי על אף שלקוחת המשרד הייתה מעורבת בעבירות, היא הייתה דמות משנית שנוצלה על ידי המעורבים האחרים שהיו המוח מאחורי העבירות וניצלו את תמימותה לממש את מטרותיהם.

בתחילת הפרשייה, לקוחת המשרד עוכבה לחקירה ונחקרה באזהרה בחשד לביצוע עבירות חמורות של סחיטה באיומים. עורך דין אביב מזרחי ליווה את החשודה כבר מעת החקירה המשטרתית והמשיך ללוות אותה בהליכים שלאחר מכן. בסיום החקירה, הוגשו כתבי אישום נגד מספר מעורבים בפרשיה, אולם, ללקוחת המשרד ניתנה הזדמנות לקיים שימוע שלפני כתב אישום.

כפי שהסברתי במאמרים אחרים, שימוע פלילי מאפשר לחשוד בעבירה פלילית לשכנע את הפרקליטות שבנסיבות העניין ניתן וראוי להימנע מהגשת כתב אישום נגדו מסיבה כזו או אחרת. בטרם השימוע, נשלח לחשוד מכתב יידוע לחשוד שהינו למעשה מסמך רשמי שמיידע את החשוד בדבר זכותו להגיש לתביעה טיעונים כתובים שמטרתם לשכנע את התביעה לגנוז את התיק.

במקרה זה, עורך דין אביב מזרחי צילם את חומרי החקירה והגיש לפרקליטות הפלילית בחיפה טיעונים כתובים לשימוע. ראוי לציין כי במקרה זה לא הייתה מחלוקת בדבר מעורבותה של לקוחת המשרד בביצוע העבירות. אולם, הטיעונים שהועברו לפרקליטות במסגרת השימוע התייחסו לחלקה המצומצם של לקוחת המשרד בביצוע העבירות לצד נתוניה האישיים והעובדה שנוצלה על ידי החשודים האחרים.

בסופו של דבר, לאחר התחשבות בטענותיו של עורך דין אביב מזרחי, הפרקליטות הפלילית החליטה לנקוט בלקוחת המשרד בגישה מקלה ולפנים משורת הדין לסגור את התיק נגדה. מטבע הדברים, שגניזת תיק בשימוע ללא העמדה לדין הינה תוצאה טובה במיוחד שמיטיבה עם החשוד. קל וחומר שעה שמדובר בעבירות חמורות שנדונו בתיק זה.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

עו"ד מע"מ
ייצוג חשודים ונאשמים
עו"ד מע"מ

עו"ד מע"מ הינו כינוי לעורך דין שעוסק בעבירות כלכליות ובעבירות צווארון לבן ובאופן ספציפי בעבירות לפי חוק ערך מוסף. כפי שידוע לכל, מע"מ הינו קיצור

התליית רישיון נהיגה
כל הפוסטים
התליית רישיון נהיגה

התליית רישיון נהיגה הינה סנקציה מנהלית שמשרד הרישוי מטיל על נהגים והלכה למעשה אוסרת עליהם לנהוג בכל כלי רכב מנועי. חשוב להדגיש כי ישנן מספר

דילוג לתוכן