חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התליית רישיון נהיגה

התליית רישיון נהיגה
תוכן עניינים

התליית רישיון נהיגה הינה סנקציה מנהלית שמשרד הרישוי מטיל על נהגים והלכה למעשה אוסרת עליהם לנהוג בכל כלי רכב מנועי. חשוב להדגיש כי ישנן מספר סיבות או עילות אשר בכוחן להצדיק התליית רישיון נהיגה. הסיטואציות הנפוצות ביותר בהן מופעלת סנקציה זו הינן כאשר נהג נמנע מלבצע את אחד מאמצעי התיקון שמשרד הרישוי הטיל עליו כתנאי להמשך החזקת הרישיון.

אמצעי התיקון הנפוצים הינם השתתפות בקורסים של נהיגה מונעת או מעבר של מבחנים כגון המבחן המעשי (טסט) או המבחן העיוני (תיאוריה). נהג שיידרש לביצוע אמצעי תיקון אך לא יבצעם, צפוי להתליית רישיון נהיגה שתוטל עליו על ידי משרד הרישוי.

כפי שידוע לכל, הסיבה המרכזית שבגינה משרד הרישוי מלכתחילה מטיל על הנהגים אמצעי תיקון כתנאי להמשך החזקת הרישיון הינה צבירת נקודות משרד הרישוי. הנקודות האמורות נצברות לחובתו של הנהג לאחר שנרשמות לחובתו הרשעות בעבירות תנועה. לכן, הדרך הנכונה והאפקטיבית ביותר להימנעות מהתליית רישיון נהיגה הינה לדאוג למחיקת נקודות תעבורה

כפי שיוסבר במאמר זה, התליית רישיון נהיגה דינה כנהיגה בזמן פסילה. נהג אשר לא ידאג להסיר את התליית רישיון וימשיך לנהוג בעודו בהתליה, עלול להסתבך עם ביצוע עבירת תנועה חמורה ועונשו עלול להיות כבד. בנוסף, במקרה של תאונת דרכים חלילה, עלולה חברת הביטוח המבטחת את רכבו של הנהג להתנער מאחריותה לתאונה ולא לפצותו.

התליית רישיון נהיגה יכולה לנבוע ממספר גורמים שונים אשר לכולם ניתן לספק מענה הולם ויעיל. מומלץ לטפל בהתליית רישיון נהיגה במהירות האפשרית ויפה שעה אחת קודם. פנייה למשרדו של עורך דין תעבורה יכולה לסייע המון בהתמודדות עם התליית רישיון ולכן מומלץ לכל נהג אשר רישיונו הותלה לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מתאים ורלוונטי.

דחיית התליית רישיון נהיגה

דחיית התליית רישיון נהיגה היא פעולה אפשרית אשר יש לבצעה אל מול משרד הרישוי ישנן מספר סיבות אפשריות לבקשת דחייה. יחד עם זאת, לדחיית התליית רישיון נהיגה קיימות 2 סיבות עיקריות אפשריות:

  • הנהג מעוניין לטפל באופן משפטי בגורם אשר הביא להתליית רישיון הנהיגה שלו. לדוגמא, נהג אשר צבר לחובתו 36 נקודות משרד הרישוי רישיונו יפסל והוא יצטרך להפקידו במשרדי משרד הרישוי. דחיית התליית רישיון הנהיגה במקרה זה יסייעו לנהג בפרק הזמן שיינתן לו על ידי משרד הרישוי לטפל בדוחות אשר הביאו להתליית רישיון הנהיגה באמצעות עורך דין לענייני תעבורה.
  • דחיית התליית רישיון נהיגה בשל מצב רפואי של הנהג או אחד מבני משפחתו. פעמים רבות, רישיון הנהיגה זקוק לנהג באופן בהול לאור מצבו הרפואי הדורש ניידות או לאור מצב רפואי של אחד מבני משפחתו. דחיית התליית רישיון הנהיגה במקרה זה תסייע לנהג להתמודד עם מצבו הרפואי.
  • כאשר התליית רישיון נהיגה נובעת מאי ביצוע קורסים המהווים אמצעי תיקון ניתן לפנות למשרד הרישוי ולבקש את דחיית התליית הרישיון בכפוף להצגת אישור על רישום לקורסים הנדרשים.

יש לזכור כי את דחיית התליית רישיון הנהיגה יש לבצע אל מול משרד הרישוי ולקבל את אישורו. רק לאחר אישור מטעם משרד הרישוי ניתן להמשיך לנהוג ולהיות בטוח כי רישיון הנהיגה בתוקף. לרוב, ככל ומשרד הרישוי יענה לבקשת הנהג וידחה את התליית רישיון הנהיגה הוא ינפיק לנהג רישיון זמני.

בקשה לביטול התלייה רישיון נהיגה

בקשה לביטול התלייה רישיון נהיגה נעשית באמצעות פנייה למשרד הרישוי והצגת הטיעונים רלוונטיים. יש לזכור כי ללא הסכמת משרד הרישוי לדחיית התליית רישיון הנהיגה חל איסור לנהוג בכל כלי רכב מנועי כלשהו.

בקשה לביטול התלייה רישיון נהיגה מוטב כי תעשה על ידי עורך דין תעבורה המכיר את נוהלי משרד הרישוי ומנוסה בהתנהלות מולו. במסגרת הבקשה, יש להציג לגורם הרלוונטי את כל האסמכתאות והנימוקים האפשריים על מנת שתתאפשר לנהג דחיית התליית רישיונו.

התליית רישיון נהיגה היא אחת מסנקציות חריפות המוטלות על נהג אשר לא עמד בדרישות משרד הרישוי וביצע את אמצעי התיקון הנדרשים ממנו. מסיבה זו, כאשר מעוניינים לפנות למשרד הרישוי בבקשה לביטול התליית רישיון הנהיגה יש להציג בפניו נימוקים של ממש שמצדיקים את הביטול.

לדוגמא, נהג אשר סבור כי אין מקום להורות על התליית רישיון הנהיגה שלו היות וביצע את כל הקורסים הנדרשים, יציג למשרד הרישוי אישור כי השתתף בקורסים הרלוונטיים וסיים אותם בהצלחה.

לחלופין, נהג אשר רישיונו הותלה בשל צבירת נקודות, אולם בין לבין הוא הגיש ערעור על דוח תנועה וכעת ממתין להישפט אודות העבירה יוכל לבטל את ההתליה לפחות באופן זמני עד לתום המשפט.

קורס נהיגה מתקדמת

קורס נהיגה מתקדמת יידרש לאחר שהנהג צבר לחובתו 22 נקודות משרד הרישוי ויותר. מדובר בקורס שני שיוטל על הנהג לבצע לאחר שחצה את רף הנקודות המותרות במסגרת הקורס הראשון אליו הוא נדרש.

יש לשים לב כי קורס נהיגה מתקדמת אינו בא על חשבון קורס נהיגה נכונה בסיסי וכי נהג אשר יצבור לחובתו 22 נקודות משרד הרישוי או יותר, יידרש לבצע את שני הקורסים בו זמנית, בנפרד וללא קשר בין אחד לשני.

נהג אשר לא ביצע את שני הקורסים הנדרשים, רישיון הנהיגה שלו יותלה והוא לא יוכל להמשיך לנהוג. התליית רישיון נהיגה במקרה זה תתבצע גם אם הנהג ביצע קורס אחד אך את הקורס השני לא טרח לבצע. מסיבה זו, יש לוודא כי כאשר מצטברות נקודות משרד הרישוי המחייבות ביצוע שני קורסים, יש לבצע את כל אמצעי התיקון הנדרשים.

כאשר מדובר בקורסים אשר הצטברו לחובת הנהג עקב דוחות תנועה אשר מעולם לא קיבל לידיו כגון עבירת מהירות מופרזת אשר נקלטה באמצעות מצלמת א3, ניתן לפנות למשרדו של עורך דין תעבורה על מנת שזה יפעל להחייאת הדוחות באמצעות הגשת בקשה להארכת מועד להישפט לבית משפט לתעבורה.

חידוש רישיון לאחר הגבלה

חידוש רישיון לאחר הגבלה הינו פעולה נדרשת לאחר סיום התליה. "הגבלה" בהקשר לרישיון נהיגה הינה מונח רחב שמתייחס למספר רב של סיטואציות החל מהגבלה על רישיון נהיגה על ידי לשכת הוצאה לפועל (כיום הגבלה זו בוטלה) דרך פסילה שהוטלה על נהג על ידי בית משפט וכלה באירוע של התליית רישיון נהיגה.

המשותף לאירועים אלו היא העובדה כי לאחר סיום ההגבלה, יש לחדש את רישיון הנהיגה אל מול משרד הרישוי. חידוש רישיון לאחר הגבלה יכול להיות עניין פשוט הדורש תשלום אגרה וקבלת רישיון הנהיגה ויכול גם שיהיה מותנה בעשיית מבחן עיוני, מבחן מעשי וכן בדיקות במכון הרפואי של משרד הרישוי.

חידוש רישיון לאחר התליית רישיון נהיגה יושפע באופן ישיר מוותק הנהיגה של הנהג, הסיבה בגינה הותלה רישיון הנהיגה שלו ומשך הזמן בו היה ללא רישיון נהיגה תקף. לדוגמא, נהג אשר הורשע בעבירה של נהיגה תחת השפעת סמים, יוכל לחדש את רישיון הנהיגה שלו רק לאחר בדיקות רפואיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ולעיתים אף לאחר ביצוע אמצעי תיקון אחרים.

נהג חדש אשר היה מעורב בתאונת דרכים והורשע על ידי בית משפט לתעבורה, יוכל לחדש את רישיון הנהיגה שלו רק לאחר שיבצע מבחני כשירות במכון הרפואי (המרב"ד).

חשוב לזכור כי לא משנה מהי סיבת התליית רישיון נהיגה מומלץ לטפל בבעיה במהירות המרבית. עורך דין תעבורה המתמחה בדיני תעבורה יוכל באמצעות כישוריו המשפטיים וניסיונו, לפעול אל מול משרד הרישוי ולוודא כי ההתליה תוסר מהר ככל שניתן.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

עו"ד מע"מ
ייצוג חשודים ונאשמים
עו"ד מע"מ

עו"ד מע"מ הינו כינוי לעורך דין שעוסק בעבירות כלכליות ובעבירות צווארון לבן ובאופן ספציפי בעבירות לפי חוק ערך מוסף. כפי שידוע לכל, מע"מ הינו קיצור

התליית רישיון נהיגה
כל הפוסטים
התליית רישיון נהיגה

התליית רישיון נהיגה הינה סנקציה מנהלית שמשרד הרישוי מטיל על נהגים והלכה למעשה אוסרת עליהם לנהוג בכל כלי רכב מנועי. חשוב להדגיש כי ישנן מספר

דילוג לתוכן