חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נהיגה ללא ביטוח

נהיגה ללא ביטוח
תוכן עניינים

נהיגה ללא ביטוח הינה עבירת תעבורה נפוצה הנחשבת לעבירה חמורה למדי. בניגוד לעבירות תנועה אחרות, עבירה של נהיגה ללא ביטוח הינה עבירה מסוג הזמנה לדין ולא ברירת משפט. משמעות הדבר הוא כי לנהג אין אפשרות בחירה אם להישפט בגין העבירה. מדובר בעבירה הגוררת הזמנה לדין והגשת כתב אישום לבית המשפט לתעבורה כך שבכל מקרה הנהג צפוי לעמוד לדין בגין העבירה.

נהגים רבים טועים לחשוב כי עבירה של נהיגה ללא ביטוח הינה עוולה אזרחית העלולה לגרור תביעה אזרחית בגין נזקי גוף או רכוש מבלי שיש לה השלכות נוספות. כאמור, נהיגה ללא ביטוח הינה עבירת תנועה שמוטב שלא להקל בראש. נהיגה ללא ביטוח הינה עבירה לפי פקודת התעבורה שעלולה לגרור רישום הזמנה לדין והטלת עונשים שונים על הנהג. אם נרשמה לכם הזמנה לדין בגין ביצוע עבירה זו, המלצתינו היא לפנות לייעוץ מידי של עורך דין תעבורה המתמחה תחום משפטי זה.

משרדנו ממליץ לכלל הנהגים המשתמשים בדרך להקפיד ולנהוג רק כאשר ישנו ביטוח מתאים לסוג הרכב בו הם נוהגים. ביטוח מתאים לסוג הרכב יבטח את הנהג במקרה של תאונה חלילה הן כלפי עצמו והן כלפי צד שלישי. כאמור, נהיגה ללא ביטוח תגרור רישום הזמנה לדין לנהג כך שאותו נהג צפוי להישפט בגין העבירה בבית המשפט לתעבורה ובמקרה של הרשעה הוא צפוי לעונשים בלתי מבוטלים.

נהיגה ללא ביטוח חובה

חשוב לחדד ולהבהיר כי נושא המאמר נוגע לעבירה של נהיגה ללא ביטוח חובה. ביטוח חובה הינו ביטוח המכסה נזקי גוף בלבד במקרה של תאונת דרכים בה נפצע הנהג או צד ג' המעורב בתאונה. חשוב להדגיש כי רישום הזמנה לדין בגין ביצוע עבירה של נהיגה ללא ביטוח מתייחס לעבירה של נהיגה ללא ביטוח חובה בלבד ולא ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף.

בעוד ביטוח חובה מכסה נזקי גוף במקרה של תאונה, ביטוח צד ג' מכסה נזקי פח ונזקים לרכוש. אמנם, אין עבירה לנהוג בכלי רכב ללא ביטוח צד ג' אך במקרה של תאונה חלילה בה נגרמו נזקים לרכוש, לא יהיה מבוטח הנהג כלפי רכוש צד ג' והוא עלול לשלם מכיסו סכומי כסף עצומים לצורך תיקון הנזקים.

כפי שצוין לעיל, נהיגה ללא ביטוח חובה עלולה להעמיד את הנהג בפני רישום הזמנה לדין בבית משפט לתעבורה. כמו כן, נהיגה ללא ביטוח חובה תעמיד את הנהג בפני סכנת תביעה אזרחית מצד הנפגע או מטעם קרנית. כאשר נהג פוגע בהולך רגל או באדם אחר וגורם לו לנזקים לגוף, ביטוח החובה שלו יכסה את הנזקים ויפצה את הנפגע. להרחבה קראו את המאמר בנושא כתב אישום על תאונת דרכים.

במקרה בו לנהג אין פוליסת ביטוח חובה, הרי שעליו לשאת בעלות נזקי הגוף שנגרמו לצד ג' בעצמו. ככל ולא יעשה זאת, קרנית היא זו שתישא בפיצוי הנפגע ולאחר מכן תתבע את הנהג בגין הנזקים שנגרמו. קרנית הינה קרן הפועלת על פי חוק ומטרתה לבטח משתמשי דרך אשר נפגעו כתוצאה מתאונת דרכים במקרה בו לנהג לא היה ביטוח חובה.

חשוב לזכור כי כאשר חלילה מתרחשת תאונת דרכים ועולה חשש לביצוע עבירה של נהיגה ללא ביטוח, יש ליצור קשר באופן מידי עם עורך דין תעבורה על מנת שניתן יהיה להבין את השלכות המקרה וכיצד ניתן להתמודד עמו באופן נכון.

מה העונש על נהיגה ללא ביטוח

מה העונש על נהיגה ללא ביטוח הינה שאלה נפוצה המעניינת נהגים רבים בישראל. מחד, נראה לכאורה כי מדובר בעבירת תעבורה זניחה אשר הדגש המרכזי עליה ניתן במסגרת הליך אזרחי ולא פלילי. יחד עם זאת, כפי שניתן להבין ממאמר זה, נהיגה ללא ביטוח הינה עבירה אשר תגרור הזמנה לדין והטלת עונשים נוספים נלווים להליך האזרחי.

מה העונש על נהיגה ללא ביטוח הינה שאלה שתלויה במידה רבה בנסיבותיו האישיות של הנהג ועברו. עונשו של נהג בעבירה של נהיגה ללא ביטוח, יושפע באופן משמעותי בעברו התעבורתי וותק הנהיגה שלו.

כל ומדובר בנהג ותיק אשר עברו התעבורתי אינו מכביד, הרי שבמקרים מסוימים באמצעות טיפול משפטי הולם, ניתן יהיה להסתפק בעונשים צופי פני עתיד הכוללים פסילה על תנאי וקנס כספי.

מנגד, כאשר עברו התעבורתי של הנהג כולל עבירות תנועה שונות, תעתור התביעה המשטרתית לעונשים חמורים הכוללים פסילת רישיון נהיגה לתקופה ארוכה וממושכת לצד עונשים אחרים. על מנת שניתן יהיה להבין טוב יותר את מדיניות הענישה במקרה של נהיגה ללא ביטוח, יש ליצור קשר עם עורך דין תעבורה ולהיוועץ עמו.

נהיגה ללא ביטוח נהג חדש

נהיגה ללא ביטוח נהג חדש מעמידה את הנהג בסכנה גדולה יותר להסתבך עם מערכת החוק. נהגים חדשים הינם נהגים אשר טרם חלפו שנתיים ימים מהמועד בו הוציאו רישיון נהיגה. מחקרים מראים כי לנהגים חדשים סיכוי גבוה יותר להיות מעורבים בתאונות דרכים.

סכנה מוחשית זו, צריכה להדיר שינה מעיניו של כל נהג חדש כך שטרם יעלה על כלי תחבורה וינהג בו, יוודא כי קיימים הביטוחים הנדרשים לרבות ביטוח חובה.

נהג חדש אשר ייתפס נוהג ללא ביטוח, יועמד לדין ועלול הוא לשאת בעונשים כבדי משקל. התביעה המשטרתית רואה לנכון להחמיר עם נהגים חדשים המבצעים עבירות תעבורה ולמצות עמם את הדין. קראו עוד על כך במאמר שכתבתי בנושא עבירת מהירות נהג חדש.

עונש על נהיגה ללא ביטוח נהג חדש

עונש על נהיגה ללא ביטוח נהג חדש הינו דבר שמשתנה ממקרה למקרה ותלוי בעברו של הנהג לרבות לקיחת אחריות ויתר נסיבות המקרה. כפי שציינו קודם לכן, מדיניות משטרת ישראל הינה להחמיר עם נהגים חדשים ולהטיל עליהם עונשים חמורים בגין כל עבירת תנועה אשר יבצעו.

נהג חדש אשר נתפס מבצע עבירה של נהיגה ללא ביטוח, יפעל בחוכמה אם יפנה לייעוץ עורך דין תעבורה על מנת שיוכל להבין טוב יותר למה עליו לצפות וכיצד ניתן לסייע לו.

עורך דין תנועה

עורך דין תנועה הינו עורך דין המתמחה בדיני תעבורה ובקיא בפרקטיקה הנהוגה בתחום. עורך דין תנועה לרוב יטפל בכל סוגי עבירות תנועה הנובעות מפקודת התעבורה ויסייע לנהגים לשמור על רישיון הנהיגה שלהם.

כאשר נרשמת לנהג הזמנה לדין בגין ביצוע עבירת נהיגה ללא ביטוח עליו לזכור כי ללא טיפול משפטי ראוי ומתאים, הוא עלול לאבד את רישיונו ולהיפסל מנהיגה לתקופה ממושכת. עורך דין תעבורה מיומן ובקיא בתחום, יוכל לסייע לנהג להבין טוב יותר את מצבו המשפטי ואלו פעולות ניתן לבצע על מנת שרישיונו לא ייפגע.

נהג אשר רישיון הנהיגה חשוב לו, יפעל בחוכמה אם יפנה לעורך דין תעבורה לצורך בדיקת מצבו המשפטי ויפה שעת אחת קודם. עורך דין תנועה יפעל לייצוג הנהג אל מול בית משפט לתעבורה וכן יבוא בדברים עם התביעה המשטרתית לצורך סיום התיק במסגרת משא ומתן.

הדבר החשוב והמרכזי בטיפולו של עורך דין במקרה של נהיגה ללא ביטוח הוא ההגנה המשפטית המלאה אשר מעניק לנהג בדגש על שמירת רישיון הנהיגה שלו. רישיון נהיגה הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו ובלעדיו אנו מוגבלים וחסרי יכולת לנהל שגרה תקינה.

משרדנו מתמחה בדיני תעבורה ובעל ניסיון עשיר בתחום משפטי זה. במשרדנו, אנו מספקים ללקוח מעטפת משפטית מלאה בהתמודדות עם תיק תעבורה בדגש על שמירת רישיון הנהיגה והגנה עליו. נרשם לכם דוח תנועה או הזמנה לדין בגין ביצוע עבירת תעבורה? השאירו לנו הודעה ואנו נדאג לשוב אליכם בהקדם.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

שינוי עילת סגירה
כל הפוסטים
שינוי עילת סגירה

שינוי עילת סגירה הינה פעולה משפטית שמובילה למחיקת רישום פלילי של תיק משטרתי סגור. אדם שמעוניין למחוק רישום של תיק ספציפי רשאי להגיש לגורם שסגר

הצלחות המשרד
ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין עילת סגירה של תיק התקבל על ידי הפרקליטות הפלילית בחיפה. כתוצאה מכך הרישום הפלילי של לקוחת המשרד נמחק למרות שבתחילה הואשמה בעבירות חמורות של התעללות בילדים.

לקוחת המשרד עבדה כמטפלת פרטית של שני ילדים קטינים. לאחר שסיימה את עבודתה עם הילדים הסתכסכה עם אימם בעקבות וויכוח סתמי ברשת החברתית "פייסבוק". בעקבות

דילוג לתוכן