חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחיקת רישום פלילי על ידי בקשה לשינוי עילת סגירה בתיק תקיפה

סגירת תיק הצלחות המשרד אביב מזרחי
תוכן עניינים

לקוח המשרד היה מעורב בסכסוך עם שכנים שמתגוררים בבית הסמוך אליו. במסגרת הסכסוך, שכנתו הגישה נגדו תלונת שווא בטענה שקרית שתקף אותה ברחוב. בתחילה התיק נסגר מחמת העדר עניין לציבור ועילת הסגירה הותירה ללקוח המשרד רישום משטרתי שהכתים את שמו. עורך דין אביב מזרחי הגיש ליחידה החוקרת בקשה מנומקת לשינוי עילת הסגירה. בקשה זו התקבלה כך שהתיק נסגר לבסוף בעילה של "העדר אשמה פלילית" כך שהתיק נמחק ושמו של הלקוח נוקה לחלוטין מהאשמות השווא שהופנו כלפיו.

לקוח המשרד, חיפאי, איש משפחה ואב לילדים, אקדמאי מבוסס נקלע שלא מרצון לסכסוך שכנים ממושך עם שכניו שהתגוררו באותה העת בבית הסמוך אליו. מאז מעברו לשכונה (המבוססת) לקוח המשרד סבל מהתנכלות קטנונית של שכניו.

בין היתר, שכניו נהגו להזמין משטרה בגין הנביחות של כלב המשפחה ובגין "רעשים" שמהווים לשיטתם מטרדים. יתרה מכך, אותם שכנים מטרידנים החלו לטעון כי השביל הסמוך לבניין, שמשמש את דיירי השכונה כמעבר בין רחובות וכקיצור דרך, הינו מעבר פרטי ששייך לבניין שלהם, ומשכך טענו כי אסור ללקוח המשרד ולבני משפחתו לעבור בו וכי כל מעבר מהווה הסגת גבול פלילית.  

אין זה סוד כי סכסוכי שכנים הינה תופעה נפוצה במיוחד בישראל. פעמים רבות, אזרחים נורמטיביים נקלעים לסכסוכים וריבים מיותרים שניתן וראוי להימנע מהם. יתרה מכך, ברוב מכריע של המקרים, אותם סכסוכי שכנים מונעים מאגו ועקרונות ולא מקונפליקט אמיתי שמחייב מאבק. למרבה הצער, במקרים רבים סכסוכי שכנים אף מובילים לאירועים אלימים ואף לנפגעים אולם גם לתלונות שווא.

כאמור, במקרה הנוכחי הוגשה נגד לקוח המשרד תלונת שווא שייחסה לו תקיפה שלא ביצע. באחד מן הימים, לקוח המשרד נתקל בבת השכנים (בגירה) עמה היה מסוכסך בעקבות תלונותיה הרבות וההתנכלות שחווה ממנה וממשפחתה. בת השכנים חסמה את דרכו של לקוח המשרד וטענה כי הוא מסיג גבול (על אף שהוא צעד בשביל ציבורי) וסירבה לתת לו לעבור תוך כדי שהיא צועקת שלא יגע בה (למרות שלא נגע בה). הואיל ולקוח המשרד הינו אדם נורמטיבי שמעדיף להימנע מעימותים מיותרים הוא נאלץ לשוב על דרכו ולעבור בדרך הארוכה לביתו מבלי לעבור בשביל הציבורי שבת השכנים חסמה.

לתדהמתו, התברר לו כי בת השכנים הגישה נגדו תלונת שווא כי תקף אותה ובעקבות תלונת השווא הוא עוקב לחקירה ובפעם הראשונה בחייו אף נחקר באזהרה בחשד בחקירתו, לקוח המשרד הכחיש את הטענות שהופנו כלפיו והבהיר כי לא עשה דבר לשכנה ושהיא זו שנקטה כלפיו באלימות כאשר חסמה את המעבר הציבורי למעבר.

במעמד החקירה, לקוח המשרד מסר לחוקר סרטון שצילם מהטלפון הנייד ותיעד את כל המפגש עם המתלוננת. בסרטון האמור ניתן לראות את המתלוננת חוסמת את דרכו של לקוח המשרד וכי על אף שהוא עומד במרחק מה ממנה היא צועקת "אל תיגע בי".

לאחר החקירה, התיק המשטרתי נגד לקוח המשרד נסגר בעילה של "הנסיבות בכללותן אינן מתאימות להליך הפלילי" וללא הגשת אישום. חשוב לציין בהקשר זה כי תיק משטרתי שנסגר בעילה זו (שהינה למעשה עילה של חוסר עניין לציבור), לתיק נשאר תיעוד ברישום הפלילי של האזרח. הרישום המשטרתי ועל כן עלול לפגוע בו במגוון רחב של תחומי חיים החל מעניינים של סיווג ביטחוני ועד לקבלת ויזה למדינה זרה.  

כפי שציינתי במאמרים אחרים, עילת הסגירה היחידה שמעלימה את התיק לחלוטין ומזכה את החשוד מכל חשד היא עילת הסגירה של "העדר אשמה פלילית". על מנת לנקות את שמו של הלקוח מכל אשמה עורך דין אביב מזרחי הגיש לקצין החקירות של תחנת חיפה בקשה לשינוי עילת סגירה כך שהתיק ייסגר בעילה של העדר אשמה.

במסגרת בקשה זו, עורך דין אביב מזרחי הפנה לנסיבות המקרה, לסכסוך המוקדם ולסרטון שתיעד את האירוע. עורך דין אביב מזרחי טען בשמו של הלקוח כי הנסיבות בכללותן, לרבות חומרי החקירה וגרסאות הצדדים מוכיחות כי לקוח המשרד לא חטא בדבר ובוודאי שלא ביצע כל עבירה פלילית שבגינה ראוי להכתים את הרישום המשטרתי שלו.

בסופו של דבר, לאחר בחינת טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וכן בחינה נוספת של הסרטון שתיעד את האירוע קצין החקירות קיבל את הבקשה ושינה את עילת הסגירה כך שהתיק נסגר מחמת העדר אשמה פלילית. כאמור, המשמעות המעשית של עילת הסגירה האמורה הינה כי גם מבחינת משטרת ישראל לקוח המשרד הינו בחזקת חף מפשע והרישום הפלילי בגין התיק יימחק לחלוטין.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

עו"ד מע"מ
ייצוג חשודים ונאשמים
עו"ד מע"מ

עו"ד מע"מ הינו כינוי לעורך דין שעוסק בעבירות כלכליות ובעבירות צווארון לבן ובאופן ספציפי בעבירות לפי חוק ערך מוסף. כפי שידוע לכל, מע"מ הינו קיצור

התליית רישיון נהיגה
כל הפוסטים
התליית רישיון נהיגה

התליית רישיון נהיגה הינה סנקציה מנהלית שמשרד הרישוי מטיל על נהגים והלכה למעשה אוסרת עליהם לנהוג בכל כלי רכב מנועי. חשוב להדגיש כי ישנן מספר

דילוג לתוכן