חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סגירת תיק אלימות מחוסר אשמה פלילית

תוכן עניינים

לקוחות המשרד נחקרו באזהרה בחשד כי תקפו אדם אחר ונפתח בעניינם תיק משטרתי. עורך דין אביב מזרחי הצליח לשכנע את התביעה המשטרתית לסגור את התיק בעניינם בעילה של חוסר אשמה פלילית.

לקוחות המשרד, אנשים נורמטיביים מאזור הצפון היו מסוכסכים תקופה ממושכת עם אדם אחר וזאת על רקע משקעים משפחתיים. בין הצדדים התנהלו בעבר מספר הליכים משפטיים שונים לרבות תלונות הדדיות במשטרה.

עניינו של האירוע הנדון הינו בקטטה אלימה שהתרחשה בין הצדדים באזור הצפון. במהלך הבירור המשטרתי של האירוע, כל צד טען כי הוא זה שהותקף על ידי הצד השני. עורך דין אביב מזרחי ייעץ ללקוחות המשרד בטרם החקירה המשטרתית לאחר מכן המשיך את הטיפול המשפטי מול יחידת התביעות.

חשוב לציין כי לטענת לקוחות המשרד הם אלו שהותקפו ללא התגרות באירוע הנדון ואף נותרו חבולים. לטענתם, הם חפים מפשע ולא עשו דבר שהצדיק את האלימות שהופעלה כלפיהם.  

בעקבות האשמות השווא של הצד השני לקטטה, לקוחות המשרד נחקרו באזהרה ועברו הליך של צילום והטבעה. מדובר בנוהל משטרתי סטנדרטי שבמהלכו חשוד בעבירה פלילית מצולם על ידי החוקר ותמונותיו מוכנסות למאגר. בנוסף, נלקחות מהחשוד טביעות אצבעותיו ואלו מוכנסות גם כן למאגר המשטרתי.

כפי שניתן להבין, בחקירה באזהרה בעקבות האשמה בעבירה פלילית עשויה להיות חוויה קשה עבור אזרחים נורמטיביים שמתמודדים עם המשטרה בפעם הראשונה בחייהם. הדברים נכונים בקל וחומר כאשר מדובר בחשודים חפים מפשע שהואשמו על לא עוול בכפם. קראו עוד על כך במאמר שכתבתי בנושא חקירה באזהרה.

כאמור, מהרגע הראשון לקוחות המשרד טענו כי הם אלו שהותקפו באותו אירוע והאשמות כלפיהם נועדו להוות טענת נגד שהועלתה על ידי התוקף במסגרת החקירה המשטרתית.

כחלק מהטיפול בתיק עורך דין אביב מזרחי הגיש לתביעה המשטרתית של שלוחת זבולון בקשה לסגירת התיק מחוסר אשמה.

בבקשה זו, עורך דין אביב מזרחי התייחס לנסיבות המקרה ולטענות שהועלו על ידי לקוחות המשרד וטען כי ראוי לסגור את התיק בעניינם בעת הנוכחית מחוסר אשמה. עורך דין אביב מזרחי טען בשמם של הלקוחות כי האשמת השווא כלפי לקוחותיו מהווה הוספת חטא על פשע, שכן לא רק שהם הוכו על ידי החשוד האחר אלא שגם נפתח בעניינם תיק משטרתי על לא עוול בכפם.

לאחר שקילת כל הנסיבות והתחשבות בטיעוניו של עורך דין אביב מזרחי, התביעה המשטרתית החליטה על סגירת התיק מחוסר אשמה. התוצאה הינה ששמם של לקוחות המשרד נוקה מכל חשד והתיק בעניינם נגנז.

חשוב לציין כי כאשר תיק משטרתי נסגר בעילה של חוסר אשמה אזי שהרישום המשטרתי בעניינו של החשוד נמחק לחלוטין כאילו שלא נפתח מעולם. במקרה הנוכחי, המשמעות הינה שהרישום הפלילי של לקוחות המשרד נותר נקי כשהיה בטרם שהוגשה נגדם תלונת שווא כוזבת. קראו עוד בהקשר זה במאמר שכתבתי בנושא מחיקת רישום משטרתי.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי

אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

בירור מצב חקירה במשטרה
כל הפוסטים

בירור מצב חקירה במשטרה

בירור מצב חקירה במשטרה הינו בירור פרוצדורלי שנערך לגבי תיק משטרתי שטרם התקבלה בעניינו הודעה אודות גניזת התיק או לחלופין העמדה לדין והגשת כתב אישום

קיפוח זכות
כל הפוסטים

קיפוח זכות

קיפוח זכות הינה עבירת תעבורה מסוג ברירת משפט הנושאת לצדה קנס כספי ללא סנקציה של נקודות משרד הרישוי. המשמעות הינה כי עיקר הסנקציה לנהג שנרשם

דילוג לתוכן