חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גננת נחשדה בתקיפת קטין על ידי אחראי- התיק נסגר על ידי הפרקליטות הפלילית מחוסר אשמה.

סגירת תיק פרקליטות מחוסר אשמה
תוכן עניינים

לקוחת המשרד, גננת במקצועה, נחקרה באזהרה בחשד לביצוע עבירה של תקיפת קטין על ידי אחראי. עורך דין אביב מזרחי הגיש לפרקליטות הפלילית בקשה לסגור את התיק בעילה של העדר אשמה פלילית והבקשה התקבלה כך ששמה של הלקוחה נוקה מכל חשד או האשמה.

לקוחת המשרד הינה גננת צעירה ונורמטיבית בשנות ה-20 לחייה. בזמנים הרלוונטיים לעבירות שנחקרו היא עבדה כגננת בגן ילדים לילדים בעלי מוגבלויות באזור הצפון. לפני כן, עבדה בבית ספר באזור הצפון כסייעת לילד בעל מוגבלות שנדרש לסייעת צמודה.

תחילתו של התיק המדובר בתלונה שהוגשה נגד הגננת בגין אירוע שבמהלכו לכאורה (על פי התלונה) תקפה קטין שעליו הייתה אחראית בכך שהכתה אותו. כפי שציינתי במאמרים אחרים, תקיפת קטין וקל וחומר תקיפת קטין על ידי אחראי נחשבת לעבירה פלילית חמורה במיוחד. גננות שמורשעות בעבירות אלו צפויות לעונשי מאסר ארוכים וממושכים שנועדו להרתיע מבוגרים אחרים מביצוע עבירות אלימות כלפי קטינים.

חשוב לציין בהקשר זה כי בטרם הגשת התלונה למשטרה הגננת נקראה למנהלת הגן ונשאלה אודות אירוע של אלימות לכאורה. הואיל והגננת הייתה חפה מפשע וכלל לא ידעה על במה דברים אמורים היא טענה בבירור כי היא אינה יודעת על מה מדובר.

לאחר בירור קצר, הגננת המשיכה לעבוד בגן עוד כשבועיים בטרם נקראה לחקירה משטרתית. דהיינו, באותה העת גם מנהלת הגן חשבה שאין ממש בטענות שהופנו כלפי הגננת.

נוכח הגשת התלונה, הגננת זומנה לחקירה באזהרה בתחנת המשטרה ואף נפתח נגדה תיק חקירה משטרתית בחשד לתקיפת קטין. כאמור, מדובר בעבירות חמורות שאין להקל בהן ראש. הרשויות רואות בעבירות אלו כעבירות חמורות נוכח החשיבות החברתית שבשמירה על קטינים ושלמות גופם. לאחר הזימון לחקירה המשטרתית, הגננת פנתה לעורך דין אביב מזרחי וביקשה לקבל ייעוץ לפני חקירה. עורך דין אביב מזרחי ליווה את הגננת לתחנת המשטרה ולאחר שהשניים שמעו את החשדות המיוחסים עורך דין אביב מזרחי ייעץ לגננת לפני החקירה.

במסגרת החקירה, הוצג לגננת תיעוד ממצלמות האבטחה של הגן ובו נראה אירוע שלגביו נטען כי הגננת נקטה באלימות כלפי אחד הילדים. הגננת הבהירה בחקירתה כי מדובר באירוע פעוט שרחוק מאלימות ובמהלכו היא הדגימה לקטין שאסור להרביץ לילדים אחרים לאחר שזה הרביץ לילד אחר עם צעצוע על ראשו. הגננת הסבירה בחקירתה כי הדגימה לקטין באמצעות תנועות גוף (על עצמה) כי אסור להרביץ לילדים אחרים. כך או כך הגננת הכחישה מכל וכל כי נקטה באלימות וכי לכל היותר מדובר באי הבנה של הסיטואציה על ידי מגיש התלונה יהיה מי שיהיה.  

לאחר החקירה המשטרתית, התיק עבר לפרקליטות הפלילית בחיפה לצורך קבלת החלטה. חשוב לציין בהקשר זה כי בעבירות שקשורות בקטינים, הגורם היחיד שמוסמך לקבל החלטה בגין תיק החקירה הינו לפרקליטות הפלילית. גם כאשר מדובר בתיקים שאין בהם דבר מבחינה ראייתית, התיק חייב לעבור לפרקליטות הפלילית לצורך קבלת החלטה.

לאחר שהפרקליטות הפלילית קיבלה לידיה את התיק עורך דין אביב מזרחי הגישה לה בקשה לסגירת התיק מחמת העדר אשמה. אשמה.

בבקשה זו עורך דין מזרחי הדגיש את טענותיה של הגננת כי לכל היותר מדובר באי הבנה ובפרשנות מוטעית של הסיטואציה אך אלימות כלפי קטינים לא התקיימה. עורך דין אביב מזרחי הבהיר בבקשה כי אין כל שהגננת ביצעה עבירה פלילית כלשהי וקל וחומר עבירת אלימות כלפי קטין.

לאחר שקילה של חומר הראיות והבקשה שהוגשה על ידי עורך דין אביב מזרחי, הפרקליטות הפלילית החליטה על גניזת התיק מחמת העדר אשמה. משמעות סגירת התיק בעילה זו משמעותה כי התיק המשטרתי יימחק לחלוטין מהמרשם המשטרתי של הגננת. משמעות עילת הסגירה הינה כי גם מבחינתה של הפרקליטות הפלילית, הגננת הינה חפה מפשע ולא ביצעה כל עבירה.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי

אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

בירור מצב חקירה במשטרה
כל הפוסטים

בירור מצב חקירה במשטרה

בירור מצב חקירה במשטרה הינו בירור פרוצדורלי שנערך לגבי תיק משטרתי שטרם התקבלה בעניינו הודעה אודות גניזת התיק או לחלופין העמדה לדין והגשת כתב אישום

קיפוח זכות
כל הפוסטים

קיפוח זכות

קיפוח זכות הינה עבירת תעבורה מסוג ברירת משפט הנושאת לצדה קנס כספי ללא סנקציה של נקודות משרד הרישוי. המשמעות הינה כי עיקר הסנקציה לנהג שנרשם

דילוג לתוכן