חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הליך משמעת

שינוי עילת סגרית תיק בעבירות אלימות
תוכן עניינים

הליך משמעת הוא מערכת של כללים והנחיות שנועדו להסדיר את התנהגותם של עובדים, תלמידים ואחרים. הוא קובע את התהליך לחקירת האשמות על התנהגות בלתי הולמת וקביעת סנקציות מתאימות.

לקוח המשרד (אח במקצועו) עמד לדין בפני ועדת משמעת של משרד הבריאות בגין עבירות פליליות שהורשע בהן בעבר. ההליך המשמעתי הסתיים בהתליה רישיון הסיעוד למשך שבוע בלבד.

המקרה והטיפול הראוי

נגד לקוח המשרד הוגשה קובלנה משמעתית לועדת המשמעת של משרד הבריאות. עניינה של הקובלנה בעבירות מתחום המרמה בהן האח הורשע לפני מספר שנים. הועדה קיבלה את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי והטילה על הנקבל התלית רישיון סמלית בת שבוע אחד בלבד.

עיקרי המקרה והתוצאה בזכות ייצוג ראוי

לקוח המשרד הוא אח במקצועו ועובד במקצוע הסיעוד במשך 25 שנים. לפני כ-7 שנים הוגש נגדו כתב אישום לאחד מבתי משפט השלום באזור הצפון בגין עבירות מתחום המרמה. בסופו של ההליך הפלילי הוא הורשע בעבירות של זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, קבלת דבר ומרמה והתחזות. בהליך הפלילי הוטל על האח מאסר על תנאי פיצוי.

חשוב לציין שהעבירות בהן לקוח המשרד הורשע לא היו קשורות לעבודתו כאח או למקצועו ולא נעשו כלפי מטופלים.

בשנת 2022, כ-7 שנים לאחר ביצוע העבירות, יחידת המשמעת של משרד הבריאות החליטה להעמיד את לקוח המשרד לדין בגין אותם אירועים שהתרחשו לפני כ-7 שנים.

חשוב לציין שההליכים המשמעתיים של משרד הבריאות מתנהלים בפני ועדת משמעת מטעם המשרד. בועדה מכהנים שלושה חברים שהם נציג היועץ המשפטי לממשלה, נציג ממשרד הבריאות ונציג מטעם האחים והאחיות.

ההליכים בפני הועדה מתנהלים באופן דומה להליכים משפטיים שמתנהלים בבתי המשפט לרבות סדרי הדין, זכויות דיוניות ופומביות הדיונים.

במסגרת הקובלנה, יחידה המשמעת של משרד הבריאות ביקשה להתלות את רישיונו של האח לתקופה מסוימת כך שלא יוכל לעבוד במקצוע ולהתפרנס ממנו לתקופה זו. מדובר על מעין תקופת השעיה שבמהלכה רישיונו של בעל המקצוע מושהה והוא אינו רשאי לעבוד במקצוע.

בדיון בפני הועדה עורך דין אביב מזרחי טען בשמו של הלקוח כי ראוי שהועדה תשים את הדגש במסגרת ההחלטה על השיהוי הניכר שחלף בין האירועים לבין תחילת ההליכים המשמעתיים (7 שנים). נטען בהקשר זה כי מדובר בשיהוי בלתי סביר אפילו ביחס להליכים משמעתיים אחרים.

בנוסף, עורך דין אביב מזרחי טען כי בשנים שחלפו מעת ביצוע העבירות, לקוח המשרד המשיך לעבוד במקצוע הסיעוד ללא מפריע ובפרק זמן זה צבר שבחים מבעלי מקצוע רפואיים וממשפחות המטופלים. כמו כן, עורך דין אביב מזרחי טען כי לקוח המשרד הינו אח מסור ומקצועי שמאז האירועים השתקם, עבר טיפול, פתח בדף חדש והשאיר את עברו מאחוריו. עוד יצוין עורך דין אביב מזרחי ביקש שלא לפרסם את שמו של הנקבל על מנת שלא לפגוע בו ובפרטיותו.

בסופו של דבר הועדה קיבלה את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי והטילה על האח עונש התליית רישיון של שבוע אחד בלבד שלאחריו יוכל להמשיך ולעבוד במקצוע הסיעוד. מדובר בתוצאה טובה במיוחד בהליכים מסוג זה. בועדות מסוג זה, לעיתים מוטלים על הנקבלים התליות ממושכות ואף ביטול רישיון (לצמיתות). בנוסף, הועדה קיבלה את בקשתו של עורך דין אביב מזרחי לעניין וחסתה את שמו של הלקוח מההחלטה שפורסמה.

קראו גם אודות הליכי משמעת של עובדי מדינה במאמר שכתבתי.

מסמכי החלטת הועדה לעיונכם

מחפש עורך דין להליך משמעתי? מחפש עורך דין פלילי בחיפה? מחפש עורך דין פלילי בקריות? מחפש עורך דין פלילי בצפון? זומנת לחקירה? מוזמן להתקשר לעו"ד אביב מזרחי 0504-399-440.

מאמר זה מאגד מידע כללי וראשוני ואינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. אין להסתמך על הכתוב מבלי להתייעץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

על כותב המאמר:

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים ייצוג גם במקרים של הליך משמעת, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, עבירות מין, הליכי מעצר, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

מחיקת רישום פלילי_640x426
כל הפוסטים
מחיקת רישום פלילי

מחיקת רישום פלילי הינה פעולה משפטית שסיכויי הצלחה תלויים בסוג המסלול שנבחר לצד סוג המידע שאותו האזרח מעוניין למחוק. כפי שיפורט להלן, לכל אזרח שמעוניין

שינוי עילת סגירה
כל הפוסטים
שינוי עילת סגירה

שינוי עילת סגירה הינה פעולה משפטית שמובילה למחיקת רישום פלילי של תיק משטרתי סגור. אדם שמעוניין למחוק רישום של תיק ספציפי רשאי להגיש לגורם שסגר

דילוג לתוכן