חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תיק של גידול 14 קילו מסוג קנאביס הסתיים ב-300 שעות לתועלת הציבור ללא מאסר בפועל וללא עבודות שירות.

תיק של גידול 14 קילו מסוג קנאביס הסתיים ב-300 שעות לתועלת הציבור ללא מאסר בפועל וללא עבודות שירות.
תוכן עניינים

נגד לקוח המשרד כבן 36 בעת האירועים הוגש כתב אישום לבית המשפט השלום בחיפה בגין עבירה של גידול סמים מסוג קנאביס במשקל של 14 קילו בקרוב. בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי ובחר להטיל על הנאשם 300 שעות לתועלת הציבור שירוצו בבית חב"ד.

בשנת 2021 המשטרה פשטה על דירת מגורים שהוחזקה על ידי הנאשם בשכירות. במהלך הפשיטה השוטרים איתרו 74 שתילים של סם מסוג קנאביס. לאחר שקילת הסמים התברר כי משקל הסם הכולל מגיע ל-14 קילוגרמים בקירוב. הנאשם נעצר ונחקר באזהרה בחשד לעבירות של גידול והכנה של סמים בהתאם לסעיף 6 לפקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש], תשל"ג-1973. יש לציין כי עבירת גידול הסמים נחשבת לעבירה חמורה במיוחד שהעונש המקסימלי שקבוע לצדה עומד על 20 שנות מאסר. קראו עוד אודות עבירה זו במאמר שכתבתי על גידול סמים.

מיד בתחילת חקירתו הנאשם הודה במיוחס לו ולקח אחריות אודות המעשה. הנאשם טען כי גידל את הסמים לצורך שימוש עצמי וכי למד את דרכי הגידול באמצעות מחקר שביצע ברשת האינטרנט.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של הנאשם ולאחר מספר דיוני מעצר ימים הוא שוחרר לחלופת מעצר של מעצר בית בפיקוח בני משפחה. מספר ימים לאחר שחרורו של הנאשם המדינה הגישה נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים שבמסגרתה המדינה עתרה להאריך את תנאי מעצר הבית עד לתום ההליכים.

לאחר 3 חודשים של מעצר בית עורך דין אביב מזרחי הצליח לשכנע את בית המשפט להמיר את מעצר הבית המלא למעצר בית לילי כך שהנאשם יוכל לעבוד למחייתו בשעות היום. לאחר מכן, הצדדים הגיעו להסדר טיעון שכלל תיקון של כתב האישום והודאה של הנאשם בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום המתוקן. חשוב לציין שמקביל להליך המשפטי הנאשם היה נתון בצו פיקוח מעצרים של שירות המבחן. הנאשם הופנה על ידי שירות המבחן לטיפול במסגרת היחידה לטיפול בהתמכרויות.

הנאשם עבר הליך שיקומי/טיפולי במסגרת היחידה לטיפול בהתמכרויות במשך 11 חודשים. במסגרת זו הוא השתתף בפגישה פרטנית שהתקיימה אחת לשבוע, קבוצה טיפולית ומסר בדיקות שתן תקופתיות שכולן נמצאו נקיות. לאחר 11 חודשים של טיפול הוחלט על הפסקת הטיפול לאחר שהגורמים הטיפוליים התרשמו כי הטיפול השיג את מטרותיו והנאשם נמצא בדרך שיקומית חיובית.

בטרם שבית המשפט גזר את עונשו של הנאשם הוא ביקש מבית המשפט לחוות דעתו אודות העונש הראוי במסגרת תסקיר לעניין העונש. שירות המבחן בחן את הנאשם וכן את ההליך הטיפולי שעבר והתרשם כי סיכוייו של הנאשם להשתקם הינם גבוהים וכי עד כה ההליך הטיפולי שעבר נושא פירות. לאור ההתרשמות החיובית מהנאשם וההליך הטיפולי המוצלח שירות המבחן המליץ לבית המשפט להימנע מהטלה של מאסר בפועל ולגזור על הנאשם 300 שעות לתועלת הציבור שירוצו בבית חב"ד. במקביל, שירות המבחן המליץ להעמיד את הנאשם בצו מבחן למשך שנה שבמהלכו ימשיך ויעקוב אחר התקדמותו של הנאשם וניקיונו מסמים.

יש לציין כי בכל עבירה פלילית בישראל בית המשפט מצווה על ידי החוק לגזור את העונש בהתאם לנסיבות ביצוע העבירה, מידת הפגיעה בערכים המוגנים ולאחר שנשקלו גם הנסיבות שאינן קשורות לביצוע העבירה. בעבירה של גידול סמים הנסיבות הרלוונטיות לביצוע העבירה הינן אופן הגידול (חובבני לעומת מקצועי), מספר השתילים, כמות הסמים והתקופה שמהלכה נמשך גידול הסמים. כאשר בית המשפט מתרשם כי הסיכויים שהנאשם ישתקם הינם גבוהים הוא רשאי לחרוג ממתחם העונש ההולם ולהטיל על הנאשם עונש מקל שמתחשב בשיקולי שיקום וטיפול.

במעמד הטיעונים לעונש המדינה ביקשה מבית המשפט לזנוח את המלצותיו של שירות המבחן להטיל על הנאשם מאסר בפועל לתקופה ממושכת. לטענת המדינה, מתחם העונש ההולם בגין מעשיו של הנאשם נע בין 24-8 חודשי מאסר וזאת לאור חומרת העבירה ועברו הפלילי של הנאשם. יש לציין כי 10 שנים לפני העבירה הנוכחית הנאשם הועמד לדין בתיק אחר בגין עבירות של סחר בסמים, החזקת סמים שלא לצריכה עצמית והדחת קטין לשימוש בסמים מסוכנים. במסגרת אותו תיק נגזרו על הנאשם 24 חודשים של מאסר בפועל. קראו עוד בעניין זה במאמר שכתבתי על הדחת קטין לשימוש בסמים.

מנגד, עורך דין אביב מזרחי פנה לבית המשפט במעמד הטיעונים וטען כי בעניינו של הנאשם ראוי לאמץ את המלצת שירות המבחן, לחרוג ממתחם העונש ההולם ולהטיל על הנאשם עונש של שירות לתועלת הציבור וצו המבחן. בהקשר לנסיבות ביצוע העבירה עורך דין אביב מזרחי טען כי סם הקנאביס הינו סם קל שהענישה לגביו הינה שונה מהענישה הנהוגה בהקשר לסמים האחרים.

בנוסף, עורך דין אביב מזרחי טען כי הכמות שמיוחסת לנאשם בכתב האישום הינה מטעה הואיל והמשטרה נוהגת לשקול את כל חלקי הצמח לרבות החלקים שלא ניתן להשתמש בהם כסם מסוכן עם חומר פעיל. כמו כן, עורך דין פלילי אביב מזרחי טען כי העבירות קשורות להתמכרותו של הנאשם לסם הקנאביס וכן לעובדה כי בתקופת ביצוע העבירות הנאשם הוצא לחופשה ללא תשלום מעבודתו לאור מגפת הקורונה. לסיכום, עורך דין אביב מזרחי טען כי ראוי להתחשב במאמציו של הנאשם להשתקם, בעבודה כי הוא נקי ועושה מאמצים להישאר נקי וכי נדמה כי ההליך הטיפולי בעניינו הינו הליך שמוביל לתוצאה חיובית להפחתת הסיכון לביצוע עבירות נוספות.  עורך דין אביב מזרחי הוסיף כי מאסרים לא מפחיתים פשיעה ודרך היעילה ביותר להפחתת פשיעה הינה באמצעות טיפול בקהילה ושיקום תוך שהוא מפנה בטיעוניו לדוח וועדת דורנר שסקרה את שיקולי הענישה בהליכים פליליים במשפט הישראלי.

בסופו של דבר בית המשפט גזר את דינו של הנאשם והטיל עליו הנאשם 300 שעות לתועלת הציבור ללא רכיב של מאסר בפועל. כמו כן, בית המשפט קבע כי על הנאשם יוטל צו מבחן שיקומי בליווי של שירות המבחן כאשר בתקופה זו שירות המבחן יעקוב אחר מצבו לרבות ביצוע של בדיקות שתן לגילוי סם. בית המשפט קבע כי לטעמו מתחם העונש ההולם בגין מעשיו של הנאשם נע בין שירות לתועלת הציבור וצו מבחן ועד ל-24 חודשי מאסר. בית המשפט נימק את החלטתו להקל בעונשו של הנאשם במאמציו להשתקם ולאור התמדתו בהליך השיקומי ביחידה לטיפול בהתמכרויות.

תמונות של גזר הדין:

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

שינוי עילת סגירה
כל הפוסטים
שינוי עילת סגירה

שינוי עילת סגירה הינה פעולה משפטית שמובילה למחיקת רישום פלילי של תיק משטרתי סגור. אדם שמעוניין למחוק רישום של תיק ספציפי רשאי להגיש לגורם שסגר

הצלחות המשרד
ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין עילת סגירה של תיק התקבל על ידי הפרקליטות הפלילית בחיפה. כתוצאה מכך הרישום הפלילי של לקוחת המשרד נמחק למרות שבתחילה הואשמה בעבירות חמורות של התעללות בילדים.

לקוחת המשרד עבדה כמטפלת פרטית של שני ילדים קטינים. לאחר שסיימה את עבודתה עם הילדים הסתכסכה עם אימם בעקבות וויכוח סתמי ברשת החברתית "פייסבוק". בעקבות

דילוג לתוכן