חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סגירת תיק גידול סמים מחוסר אשמה ללא העמדה לדין וללא הגשת כתב אישום

סגירת תיק גידול סמים מחוסר אשמה ללא העמדה לדין וללא הגשת כתב אישום
תוכן עניינים

לקוח המשרד עוכב לחקירה באזהרה בגין חשד לביצוע עבירות חמורות של גידול סמים מסוכנים. החשדות נגד הלקוח התפתחו לאחר שטביעות אצבעותיו נמצאו על מכשירים שמשמשים לגידול קנאביס בדירה ששימשה לגידול כמות גדולה של קנאביס. עורך דין אביב מזרחי הצליח לשכנע את התביעה המשטרתית לסגור את התיק מחוסר אשמה.

ביום בהיר אחד, לקוח המשרד, תושב הצפון בשנות ה-30 לחייו עוכב על ידי שוטרים והובא לחקירה בתחנת משטרת בית שמש. בתחילת חקירתו באזהרה, החוקר המטפל הודיע ללקוח המשרד כי הוא חשוד בגידול בצוותא של סמים מסוכנים מסוג קנאביס במעבדת גידול ביתית שהייתה ממוקמת במושב באזור בית שמש. בדיעבד, התברר כי טביעות אצבעות של לקוח המשרד נמצאו על ציוד לגידול קנאביס שנתפס בדירה ששימשה לגידול קנאביס. משטרת ישראל תפסה באותה דירה כמויות סמים משמעותיות של סם הקנאביס.

בטרם החקירה, לקוח המשרד התקשר לעורך דין אביב מזרחי לצורך ייעוץ לפני חקירה. לאחר מכן, מסר את גרסתו והבהיר כי אין לו שום קשר לאותה דירה ומעולם לא היה באותו מושב שבו נתפסו הסמים. יתרה מכך, לטענתו של לקוח המשרד כלל לא היה מודע לקיומו של אותו מושב עד לחקירתו באזהרה (מדובר במושב קטן וזניח). כמו כן, לקוח המשרד הכחיש כל היכרות עם האדם שנתפס בדירה והועמד לדין בגין גידול הקנאביס.

חשוב לציין בהקשר זה כי לקוח המשרד הינו בעל מקצוע עצמאי שלעיתים עוסק ומתקן בציוד דומה לזה שנתפס בדירה ושימש את מגדלי הסמים. מבלי להרחיב יתר על המידה, ייאמר כי לקוח המשרד סיפק הסבר הגיוני ומתקבל על הדעת בנוגע להימצאות טביעות אצבעותיו על הציוד שנתפס באותה דירה.

לאחר חקירתו באזהרה, קצין החקירות על שחרור בערבות תחת תנאים מגבילים ולקוח המשרד שוחרר לביתו. לאחר סיום החקירה, התיק בעניינו של לקוח המשרד עבר לטיפול התביעה המשטרתית של מחוז ירושלים ונשאר פתוח עוד מספר חודשים. הואיל והתיק הפתוח פגע בלקוח המשרד בנוגע לקבלה לעבודה במשרה שדורשת סיווג ביטחוני, הייתה חשיבות לסגירת התיק בהקדם האפשרי.

על מנת לסייע ללקוח המשרד לנקות את שמו ולסיים את הפרשייה על הצד הטוב ביותר עורך דין אביב מזרחי פנה לתביעה המשטרתית באמצעות בקשה מנומקת לסגירת התיק בעילה של חוסר אשמה. בבקשה זו, עורך דין אביב מזרחי הבהיר את החשיבות שבקבלת החלטה בעת הנוכחית וכן את טענותיו המשפטיות בנוגע לחפותו של לקוח המשרד. בסופו של דבר, לאחר שהתביעה המשטרתית בחנה את תיק החקירה ואת טענותיו הראייתיות של עורך דין אביב מזרחי, היא החליטה לקבל את הבקשה ולסגור את התיק בעילה של חוסר אשמה פלילית.

משמעות עילת הסגירה של חוסר אשמה הינה כי התיק האמור נמחק מהרישום המשטרתי של לקוח המשרד והוא נותר נקי כפי שהיה בטרם פתיחת התיק.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

הצלחות המשרד
ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין עילת סגירה של תיק התקבל על ידי הפרקליטות הפלילית בחיפה. כתוצאה מכך הרישום הפלילי של לקוחת המשרד נמחק למרות שבתחילה הואשמה בעבירות חמורות של התעללות בילדים.

לקוחת המשרד עבדה כמטפלת פרטית של שני ילדים קטינים. לאחר שסיימה את עבודתה עם הילדים הסתכסכה עם אימם בעקבות וויכוח סתמי ברשת החברתית "פייסבוק". בעקבות

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.
הצלחות המשרד
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.

באחת משעות הלילה הקטנות אופנוע יוקרתי נגנב בצפון תל אביב. פחות משעה לאחר הגניבה לקוח המשרד נעצר על ידי שוטרים שהוא מתחבא מאחורי חונה בסמוך

בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.
הצלחות המשרד
בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.

נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה המייחס לו עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה בשכרות (תחת השפעת סמים).  על אף

דילוג לתוכן