חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיום תיק פלילי של רשות הטבע והגנים ללא רישום פלילי בתשלום קנס בלבד

סיום תיק פלילי של רשות הטבע והגנים ללא רישום פלילי בתשלום קנס בלבד
תוכן עניינים

נגד לקוח המשרד ושני אנשים נוספים הוגש כתב אישום בגין עבירות של פגיעה בשמורת טבע לאחר שארגנו מסיבה רבת משתתפים בשמורת טבע בתקופת הקורונה. לאחר הסדר טיעון מקל התיק הסתיים בקנס כספי בלבד ללא רישום פלילי.

אודות המקרה והצלחת המשרד

בתיק זה, הוגש נגד לקוח המשרד כתב אישום שמייחס לו עבירות של פגיעה בשמורת טבע, השלכת פסולת בשמורה והקמת רעש בשמורה, וזאת לאחר שארגן מסיבה בשמורת טבע. כאמור, החוק אוסר על קיום מסיבות בשמורות טבע וכל פגיעה באתר שהוכרז כשמורת טבע עלול לגרור אחריו כתב אישום ומשפט פלילי. מדובר בעבירות מתחום רשות הטבע והגנים על פי חוק גנים לאומיים, שמורות טבע, אתרים לאומיים ואתרי הנצחה, תשנ"ח-1998. בתיקים אלו, רשות הטבע והגנים היא זו שמעמידה לדין את מבצעי העבירות. היא משמשת כגוף תובע ומייצגת את המדינה באותו האופן שהפרקליטות והתביעה המשטרתית מייצגות את המדינה בתיקים הפליליים הרגילים.

חשוב לציין בהקשר זה כי על אף שלא מדובר בעבירות הפליליות הרגילות (אלימות סמים ומרמה) המשפט הפלילי בעניינן עבירות אלו מתנהל כמשפט פלילי לכל דבר כאשר גם ההשלכות במקרה של הרשעה הן דומות. על אף שחלק מהעבירות נחשבות לעבירות קלות בהשוואה לעבירות פליליות אחרות, בתיקים החמורים ישנה אפשרות שבית המשפט יטיל על הנאשם מאסר בפועל במקרה ויורשע. כמו כן, הרשעה בתיקים אלו גוררת אחריה רישום פלילי של הרשעה בדומה להרשעה בתיקים הפליליים הרגילים. המשמעות הינה שנאשם שהורשע בעבירה זו יוכתם ברישום פלילי שעלול לפגוע בעתיד בקבלה למקומות עבודה, ויזה למדינה זרה, הוצאת רישיון נשק ועוד.

עוד יצוין כי מדובר בעבירות שבמסגרתן נהוג להטיל על הנאשמים קנסות בסכומי כסף גבוהים במיוחד. פעמים רבות, הקנסות שמוטלים על נאשמים בתיקים אלו הינם גבוהים משמעותית מהקנסות שמוטלים על נאשמים שהורשעו בביצוע עבירות פליליות רגילות.

כפי שצוין קודם לכן, במקרה זה הנאשם ארגן מסיבת רבת משתתפים בשמורת טבע בתקופת הקורונה. על פי התביעה, במסיבה זו נכחו כ-100 מבלים. ראוי לציין כי במקביל רשות הטבע והגנים הגישה כתב אישום גם נגד התקליטן שתיקלט במסיבה וגם נהג אדם אחר שהביא למקום את ציוד ההגברה.

בחקירתו באזהרה, לקוח המשרד הודה במיוחס לו ולקח אחריות אודות ארגון המסיבה. המשמעות הינה שלא הייתה מחלוקת ראייתית אודות אשמתו של הנאשם ולכן נדרש פתרון יצירתי על מנת לסיים את התיק בתוצאה טובה מבחינתו. בסופו של דבר, עורך דין אביב מזרחי הצליח לשכנע את התביעה להסיר חלק מהעבירות שיוחסו לנאשם בכתב האישום המקורי.

בנוסף, במסגרת הסדר הטיעון הצדדים התביעה הסכימה להחליף את העבירות לעבירות אחרות שרשומות בתקנות ולא בחוק. המשמעות הינה שהודאה בעבירות אלו אינה גוררת אחריה רישום פלילי. מדובר בעבירות קנס. כך שהמשמעות המעשית הינה שמצבו של הנאשם דומה לכל אדם אחר שמקבל קנס מנהלי בגין עבירה כלשהי. כמו כן, הצדדים הסכימה כי הנאשם ישלם קנס בסך 8000 ₪ כחלק מהסדר הטיעון וההקלה בעניין הרישום הפלילי.

בית המשפט קיבל את ההסדר ואת הסכמות הצדדים. התוצאה הסופית הינה שהנאשם סיים את התיק בקנס כספי ללא עונש נוסף וללא רישום פלילי שנרשם לחובתו. מדובר בתוצאה טובה בתיקים אלו. קראו עוד אודות מקרה נוסף שבו תיק של לקוחה נוספת בנושא ציד לא חוקי ללא הרשעה.  

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

ספק סביר
כל הפוסטים
ספק סביר

ספק סביר הינו מונח מקצועי מתחום המשפט פלילי. המושג ספק סביר מתייחס לרמת ההוכחה הנדרשת שעל התביעה להציג לבית המשפט על מנת להרשיע את הנאשם

זכות השתיקה
כל הפוסטים
זכות השתיקה

זכות השתיקה מאפשרת לנחקר שנחשד בעבירה פלילית להימנע מלהשיב לשאלות שמופנות אליו בחקירה מפאת החשש שיפליל את עצמו. זכות השתיקה הינה זכות חשובה מאוד במשפט

זיכוי מחמת הספק
כל הפוסטים
זיכוי מחמת הספק

זיכוי מחמת הספק הינו מצב משפטי שבו בית המשפט מזכה את הנאשם מהעבירות שיוחסו לו בכתב האישום למרות שהתביעה הציגה ראיות מסוימות לחובתו. כלומר, זיכוי

דילוג לתוכן