חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הליך פלילי שהתנהל נגד לקוחת המשרד באשמת ציד לא חוקי הסתיים באי הרשעה

ציד בלתי חוקי
תוכן עניינים

נגד לקוחת המשרד, אישה נורמטיבית ללא הרשעות קודמות, הוגש כתב אישום לבית המשפט השלום טבריה אשר ייחס לה עבירות שעניינן ציד אסור של חיית בר מוגנת. לאחר הסדר טיעון שהקל עם הנאשמת מבחינת העבירה שיוחסה לה והמלצת שירות המבחן שלא להרשיע אותה בית המשפט הטיל עליה ענישה שיקומית ללא הרשעה.

באותו מקרה, הנאשמת ואדם אחר נתפסו בשמורת טבע כאשר הם מחזיקים בתוך כלובים בחיות בר מוגנות שקיים איסור להחזיק אותן בתנאי שבי. חשוב לציין שהעבירות הפליליות שעוסקות בהגנה על חיות הבר קבועות בחוק ההגנה על חיות הבר, תשט"ו-1955. קראו עוד אודות עבירות ציד לא חוקי במאמר הבא.

העבירה הספציפית שיוחסה לנאשמת בכתב האישום באותו מקרה הייתה ציד לא חוקי (ללא רישיון) של ציפור מסוג חוחית בהתאם לסעיף 2 לחוק. עבירת הציד נחשבת לאחת העבירות החמורות בתחום ההגנה על חיות הבר, ובהתאם לכך, העונש המקסימלי שקבוע לצדה בחוק עומד על שנתיים מאסר בפועל או קנס גבוה שיכול להגיע עד ל-150,600 ₪. 

בניגוד להליכים הפליליים הרגילים, בעבירות לפי חוק ההגנה על חיות הבר ההליך הפלילי מנוהל על ידי הרשות להגנת הטבע שמשמשת בתיקים אלו כגוף התובע (בדומה לפרקליטות והתביעה המשטרתית). בהקשר הפלילי, תפקידה של הרשות הוא לאכוף את החוק ולהעמיד לדין את מבצעי העבירות במסגרת הליך פלילי.

לאחר משא ומתן ארוך, עו"ד אביב מזרחי הצליח לשכנע את התביעה להפחית את סעיף העבירה להחזקה של חיית בר מוגנת כתחליף לעבירת הציד שיוחסה לנאשמת בכתב האישום המקורי. עו"ד אביב מזרחי הציג לתביעה כשלים ראייתיים כאלה ואחרים בנוגע להוכחת אשמתה של הנאשמת. הסוגייה המרכזית עליה דנו הצדדים נגעה לאחריותה של הנאשמת לעומת אחריותו של האדם הנוסף שהיה עמה במקום ונחשב למבצע העבירה המרכזי.

העבירה שהנאשמת הודתה בה בסופו של דבר (החזקת חיית בר מוגנת) הינה קלה בהרבה מהעבירה שהואשמה בה בתחילה (ציד של חיית בר מוגנת).

הנאשמת באותו מקרה הייתה אישה נורמטיבית ושומרת חוק שאין לחובתה הרשעות קודמות בעבירות דומות או בכלל. עבורה זו הייתה הסתבכותה הראשונה עם החוק. במסגרת הסדר הטיעון, הצדדים הסכימו כי בטרם שהנאשמת תורשע וייגזר דינה היא תישלח על ידי בית המשפט לשירות המבחן שימסור את חוות דעתו בעניין האפשרות שבית המשפט יימנע מהרשעה לאור נסיבותיה המיוחדות של הנאשמת. בית המשפט כיבד את הסכמות הצדדים וביקש משירות המבחן לחוות דעתו על הנאשמת תוך שהוא קובע שהיא עשתה את המעשה אך נמנע מלהרשיע אותה. 

שירות המבחן ציין בחוות דעתו כי הנאשמת היא אישה נורמטיבית שהבינה את הפסול במעשיה ולקחת אחריות בגינם. נוכח משלח ידה של הנאשמת (שמחייב רישום פלילי נקי) שירות המבחן ציין כי הרשעה בדין עלולה לפגוע בנאשמת ולהוביל לפיטוריה. לאחר שהתחשב בכל הנתונים הרלוונטיים וביניהם עברה הנקי של הנאשמת, משלח ידה, האחריות שלקחה והאפשרות כי תיפגע באופן קשה כתוצאה מהרשעה, שירות המבחן המליץ להימנע מהרשעת הנאשמת ולהטיל עליה עבודות לתועלת הציבור (התנדבות למען הקהילה).

לאחר קבלת תסקיר שירות המבחן עורך דין אביב מזרחי הצליח לשכנע את המדינה להגיע להסכמה סופית בעניין גורלה של הנאשמת כך שהצדדים יציגו בפני בית המשפט עמדה משותפת לעניין העונש. במסגרת ההסכמות בין הצדדים ההגנה והתביעה ביקשו מבית המשפט שלא להרשיע את הנאשמת על מנת שרישומה הפלילי יישאר נקי. קראו עוד אודות עורך דין מחיקת רישום פלילי במאמר הבא. עוד הוסכם בין הצדדים כי הנאשמת תבצע 100 שעות של התנדבות למען הציבור במתנ"ס ותתחייב שלא לחזור על העבירות.

בית המשפט כיבד את הסכמות הצדדים, נמנע מלהרשיע את הנאשמת והטיל עליה 100 שעות התנדבות לצד התחייבות להימנע מעבירה. חשוב לציין שהנאשמת היא אישה נורמטיבית שעברה ללא דופי. במקרה הנוכחי היא הסתבכה בעיקר מעשיו של אדם אחר שהיה מעורב באותו מקרה. משמעות אי ההרשעה היא כי במקרים חריגים ונדירים בית המשפט קובע כי מבחינה עובדתית הנאשם ביצע את המעשים שיוחסו לו, אולם הוא נמנע מלהרשיע אותו באופן רשמי מנת שלא לפגוע בעתידו ולהכתימו בעבירה פלילית.

קראו גם אודות מקרה אחר שבו עורך דין אביב מזרחי ייצג לקוח שהואשם בעבירות אלימות במשפחה והצליח לסיים את התיק ללא הרשעה.

תמונות של גזר הדין:

גזר דין

גזר דין

מחפש עורך דין פלילי בקריות? מחפש עורך דין פלילי בנהריה? מחפש עורך דין פלילי בחדרה? מחפש עורך דין פלילי בנשר? מחפש עורך דין פלילי בחיפה ? זומנת לחקירה בעבירה פלילית? הוגש נגדך כתב אישום בגין ציד לא חוקי? מוזמן להתקשר לעו"ד אביב מזרחי 0504-399-440.

הערה- מאמר זה מאגד מידע כללי וראשוני ואינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. אין להסתמך על הכתוב מבלי להתייעץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

על כותב המאמר:

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי

אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

בירור מצב חקירה במשטרה
כל הפוסטים

בירור מצב חקירה במשטרה

בירור מצב חקירה במשטרה הינו בירור פרוצדורלי שנערך לגבי תיק משטרתי שטרם התקבלה בעניינו הודעה אודות גניזת התיק או לחלופין העמדה לדין והגשת כתב אישום

קיפוח זכות
כל הפוסטים

קיפוח זכות

קיפוח זכות הינה עבירת תעבורה מסוג ברירת משפט הנושאת לצדה קנס כספי ללא סנקציה של נקודות משרד הרישוי. המשמעות הינה כי עיקר הסנקציה לנהג שנרשם

דילוג לתוכן