חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שינוי עילת סגירה בתיק הסגת גבול ואיומים

שינוי עילת סגירה בתיק הסגת גבול ואיומים
תוכן עניינים

מדובר בסיפור נוסף של סכסוך שכנים שמגיע לפתחה של משטרת ישראל. לקוח המשרד נקלע לסכסוך ממושך, מיותר וארוך עם שכנו. הסכסוך האמור היה מלווה בתלונות שווא קטנוניות ומיותרות. באחת מתלונות השווא, השכן טען כי לקוח המשרד פלש לשטח שלו והגיש נגדו תלונה בגין הסגת גבול. התיק נסגר על ידי קצין החקירות בעילה של חוסר ראיות. לאחר בקשה לשינוי עילת סגירה שהוגשה על ידי עורך דין אביב מזרחי, קצין החקירות המרחבי של מחוז דן שינה את עילת הסגירה לחוסר אשמה כך שלקוח המשרד נוקה מכל אשמה והתיק נמחק מהרישום הפלילי שלו.

הצלחת המשרד בייצוג מקצועי ללא פשרות

לקוח המשרד, בעלים של בית פרטי באזור המרכז היה מסוכסך עם השכן שגר בבית הסמוך אליו. הסכסוך בין השניים נגע למחלוקת בגין גבולות הגזרה של החלקות הפרטיות. למרבה הצער, השניים נהגו להתעמת לעיתים תכופות והיחסים בין השניים היו רעים ועכורים. במרוצת הזמן, השכן החליט לפגוע בלקוח המשרד על ידי הגשת תלונות שווא מיותרות.

באחת התלונות, טען כי לקוח המשרד ביצע כלפיו עבירה של הסגת גבול בכך שהחצר שלו (של לקוח המשרד) פלשה לשטח שלו (של השכן). חשוב להבהיר בהקשר זה כי דובר היה בתלונת שווא מגוחכת שספק אם הצדיקה פתיחה בחקירה וקל וחומר חקירה באזהרה. למרות זאת, לקוח המשרד נחקר באזהרה בגין העבירה האמורה ונאלץ למסור למשטרה את גרסתו.

בחקירתו באזהרה, לקוח המשרד הבהיר כי אין ולא הייתה הסגת גבול וכי מדובר בתלונת שווא של שכן נקמן שמעוניין להרע לו. למעלה מן הדרוש, לקוח המשרד הציג ליחידה החוקרת מפות ותרשימים שמוכיחות שלא ביצע שום הסגת גבול. לאחר בירור קצר התיק נסגר על ידי קצין המשטרה בעילה של חוסר ראיות. דא עקא, שעילת הסגירה האמורה השאירה ללקוח המשרד רישום משטרתי.

במטרה לטהר את שמו של לקוח המשרד ולמחוק את הרישום המשטרתי שלו, עורך דין אביב מזרחי הגיש למשטרת ישראל בקשה לשינוי עילת סגירה וביקש שעילת הסגירה תשונה להעדר אשמה. בבקשה זו, עורך דין אביב מזרחי התייחס לנסיבות המקרה ובייחוד לסכסוך המוקדם בין הצדדים שהעיד לשיטתו על המניע להגשת תלונת השווא נגד לקוח המשרד. לאחר בחינת כלל הראיות והשתלשלות העניינים הקצין הממונה של מרחב דן החליט לקבל את הבקשה ולשנות את עילת הסגירה להעדר אשמה.

התוצאה הסופית הינה שעל אף תלונת השווא, הרישום המשטרתי בגין תיק זה נמחק לחלוטין כך שלקוח המשרד זוכה לחלוטין מהאשמות שיוחסו לו על ידי השכן הנקמן.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

ספק סביר
כל הפוסטים
ספק סביר

ספק סביר הינו מונח מקצועי מתחום המשפט פלילי. המושג ספק סביר מתייחס לרמת ההוכחה הנדרשת שעל התביעה להציג לבית המשפט על מנת להרשיע את הנאשם

זכות השתיקה
כל הפוסטים
זכות השתיקה

זכות השתיקה מאפשרת לנחקר שנחשד בעבירה פלילית להימנע מלהשיב לשאלות שמופנות אליו בחקירה מפאת החשש שיפליל את עצמו. זכות השתיקה הינה זכות חשובה מאוד במשפט

זיכוי מחמת הספק
כל הפוסטים
זיכוי מחמת הספק

זיכוי מחמת הספק הינו מצב משפטי שבו בית המשפט מזכה את הנאשם מהעבירות שיוחסו לו בכתב האישום למרות שהתביעה הציגה ראיות מסוימות לחובתו. כלומר, זיכוי

דילוג לתוכן