חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שלילה לנהג חדש

שלילה לנהג חדש
תוכן עניינים

שלילה לנהג חדש נושאת עמה השלכות קשות על רישיון הנהיגה של הנהג וזאת מעבר למספר חודשי הפסילה שבית המשפט לתעבורה יטיל עליו. מטבע הדברים, פסילת רישיון הנהיגה הינה תוצאה של ביצוע והרשעה בעבירות תנועה. יובהר כבר עתה כי כאשר מוטלת שלילה על נהג חדש, הרי משרד הרישוי צפוי להטיל עליו סנקציות נוספות שהשפעתן פוגעניות הרבה יותר ממספר חודשי הפסילה שירצה במסגרת העונש שהוטל עליו על ידי בית המשפט.

אחת מהסנקציות המיידיות הכרוכות בשלילה של נהג חדש הינה דרישה לביצוע מבחנים כתנאי לחידוש רישיון הנהיגה. סוג אחד של מבחן הינו המבחן העיוני המכונה גם מבחן "תיאוריה" והסוג השני הוא המבחן המעשי המכונה גם "טסט".

הטלת הסנקציות האמורות או לחלופין הימנעות מהן, תלויה בין היתר בתקופת השלילה לנהג החדש, סוג העבירה אותה ביצע וכן הטיפול המשפטי אשר יינתן לו על ידי עורך דין תעבורה. ניתן לומר כבר עתה כי כמעט תמיד טיפול משפטי ראוי ומדויק על ידי עורך דין לענייני תעבורה יכול לסייע לנהג חדש לשמור על רישיון הנהיגה שלו.

שלילה לנהג חדש הינה תוצאה שלעיתים קרובות בלתי אפשרי להימנע ממנה. יחד עם זאת, על מנת שניתן יהיה להבטיח כי השלילה לא תפגע ברישיון הנהיגה שלו לטווח הארוך ותסכן אותו בסנקציות של משרד הרישוי, יש לפעול מוקדם ככל שניתן ולקבל טיפול משפטי מנוסה על ידי עורך דין תעבורה.

תקופת נהג חדש

תקופת נהג חדש מוגדרת למשך שנתיים ימים ממועד הוצאת רישיון הנהיגה. תקופה זו, הינה תקופה אחידה לכל נהג ונהג ללא קשר לגילו. לצורך ההמחשה יצוין כי גם נהג בן 60 שנים אשר הוציא זה עתה רישיון נהיגה, תקופת נהג חדש עבורו תמשך שנתיים ימים.

ישנם מצבים בהם תקופת נהג חדש תתארך אף מעבר לשנתיים. לדוגמא, נהג חדש אשר ביצע עבירת תעבורה שמופיעה בתוספת השלישית לפקודת התעבורה יידרש לבצע אמצעי תיקון שונים לצורך חידוש רישיון הנהיגה שלו. לאחר השלמת אמצעי התיקון, תקופת הנהג חדש שלו תתארך למשך שנתיים נוספות.

יש לזכור כי על נהג חדש חלות הגבלות חמורות יותר מנהג שסיים את תקופת הנהג חדש. לדוגמא, נהג חדש אשר ייתפס מבצע עבירה של נהיגה בשכרות כאשר ימדדו בגופו מעל 50 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף. מנגד, נהג ותיק ייחשב כך רק אם ימצא בגופו ריכוז אלכוהול של 290 מיקרוגרם.

שלילה לנהג חדש נושאת בתוכה השלכות קשות יותר עבור הנהג בהשוואה לנהג שאינו נהג חדש. לדוגמא, נהג חדש אשר רישיונו יישלל לתקופה של 3 חודשים ויותר, יידרש לבצע מבחן עיוני ומבחן מעשי כתנאי לחידוש רישיון הנהיגה שלו ולאחר מכן תקופת הנהג חדש תתארך לשנתיים נוספות.

נהג חדש כמה נוסעים?

הסוגייה של נהג חדש וכמה נוסעים הוא רשאי להסיע הינה שאלה אשר משרדנו נתקל בה לא אחת. במענה לשאלה יש לעשות אבחנה ברורה בין שני מצבים.

  • נהג חדש אשר טרם מלאו לו 21 שנים יוכל להסיע ברכבו לכל היותר שני נוסעים נוספים. יודגש כי כאשר לצד הנהג חדש יושב מלווה כהגדרתו בחוק, רשאי הנהג להסיע את מספר הנוסעים המותרים לו על פי רישיון הרכב.
  • נהג חדש אשר מלאו לו 21 שני יוכל להסיע ברכבו את מספר הנוסעים המותר לו בהתאם לרישיון הרכב.

יש לשים לב כי שלילה לנהג חדש במקרה של הסעת נוסעים מעל המותר הינה עבירה מסוג הזמנה לדין. היה ונהג חדש ייתפס מבצע עבירה זו, יוזמן הוא לשימוע מנהלי בפני קצין משטרה ורישיונו עלול להיפסל לתקופה של חודש ימים.

לאחר מכן, תרשם לנהג הזמנה לדין והוא יידרש להופיע בפני בית משפט לתעבורה אשר יגזור את עונשו בהתאם לנסיבות ביצוע העבירה. שלילה לנהג חדש במקרה של הסעת נוסעים מעל המותר הינה 3 חודשי פסילה כעונש מינימלי. לאחר מכן יהיה על הנהג חדש לבצע אמצעי תיקון שונים לצורך חידוש רישיון הנהיגה.

מלווה לנהג חדש

מלווה לנהג חדש נדרש בהתאם לתקופה הקבועה בחוק. מלווה הינה נהג אחר בעל ותק נהיגה של לפחות 5 שנים והוא לא נמצא בפסילה במועד הליווי. מלווה לנהג חדש הוא עניין הכרחי ונחוץ וחובה על כל נהג חדש לנהוג את תקופת הליווי אך ורק כאשר נמצא לידו מלווה. קראו עוד על כך במאמר שכתבתי בנושא נהיגה ללא מלווה.

הרעיון העומד מאחורי מלווה לנהג חדש הוא הצורך להקנות לנהג חדש כלים בסיסים בנהיגה ופרקטיקה בנסיעה בכבישי ישראל. כידוע, נהגים חדשים מעורבים בתאונות דרכים יותר מנהגים אחרים. באמצעות מלווה הנמצא ליד הנהג חדש, ניתן לצמצם את הסיכון במעורבות בתאונות דרכים.

נהיגה ללא מלווה בתקופת הנהג חדש הינה עבירה חמורה מסוג הזמנה לדין הגוררת עונשים חמורים לרבות עונש פסילה למספר חודשים. לאחר מכן, ככל והנהג החדש לא יטפל בענייניו המשפטיים באמצעות עורך דין תעבורה, עלול הוא להידרש על ידי משרד הרישוי לסנקציות נוספות והארכת תקופת הנהג חדש.

באמצעות עורך דין תעבורה, שלילה לנהג חדש אולי תתבצע במקרה של עבירת מלווה לנהג חדש אך במידה כזו שלא תפגע ברישיון הנהיגה שלו לטווח ארוך ותמנע ממנו את הסנקציות המופעלות על ידי משרד הרישוי.

עבירת מהירות נהג חדש

עבירת מהירות נהג חדש הינה עבירה נפוצה הפוגעת קשות בנהגים חדשים. ישנה נטייה מוטעית לחשוב כי דוח בגין נהיגה במהירות מופרזת ללא נקודות (דוח תנועה על סך 250 ₪ בלבד) לא פוגע בנהג חדש וכי ניתן לשלמו ללא בעיה. ובכן, חשוב לציין ולזכור כי במקרה של נהג חדש הניקוד הוא לא הבעיה עבורו אלא עצם העבירה עצמה.

עבירת מהירות נהג חדש עלולה לפגוע ברישיון הנהיגה של הנהג חדש גם אם מדובר בדוח מהירות מופרזת ללא נקודות כלל. כל שכן כאשר מדובר בדוח מהירות הנושא לצדו נקודות משרד הרישוי עלול הדבר לפגוע ברישיון הנהיגה של הנהג חדש אף יותר.

עבירת מהירות נהג חדש מופיעה בתוספת השלישית לפקודת התעבורה ובהעדר טיפול משפטי ראוי והולם, עלול רישיונו של הנהג חדש להיפגע והוא יידרש לביצוע אמצעי תיקון על ידי משרד הרישוי. הסנקציה כבדת המשקל במקרה של שלילה לנהג חדש או ביצוע עבירת מהירות מופרזת היא הארכת תקופת הנהג חדש לשנתיים נוספות.

באמצעות טיפול מנוסה של עורך דין תעבורה ניתן לטפל בדוח ולמנוע מהנהג חדש להידרש לביצוע אמצעי תיקון שונים על ידי משרד הרישוי.

עורך דין תעבורה המתמחה בדיני תעבורה יוכל לסייע לנהג חדש לשמור על רישיון הנהיגה ולסיים את תקופת הנהג חדש שלו ללא כל צורך או דרישה ממשרד הרישוי לביצוע אמצעי תיקון שונים.

כמה נקודות זה שלילה לנהג חדש?

נאמר כבר עתה כי כמה נקודות זה שלילה לנהג חדש אינו נושא שקשור בהכרח להיות הנהג "נהג חדש". נקודות לנהג חדש נספרות ומצטברות כמו לכל נהג אחר. הפגיעה המשמעותית בנהג חדש כאשר הוא מבצע עבירת תנועה אינה קשורה לנקודות הנצברות לחובות אם כי לסוג העבירה אותה ביצע.

היה והנהג חדש יבצע עבירת תנועה המופיעה בתוספת השלישית לפקודת התעבורה גם אם עבירה זו אינה נושאת נקודות משרד הרישוי, הוא יידרש לבצע אמצעי תיקון שונים על ידי משרד הרישוי ועד אשר יבצע אותם, ייחשב הוא כאילו רישיונו נפסל.

ככל והנהג יצבור 36 נקודות משרד הרישוי, רישיונו יישלל לתקופה של 3 חודשים ועליו יהיה לבצע אמצעי תיקון שונים לצורך חידוש רישיון הנהיגה.

כאשר אנו מדברים על שלילה לנהג חדש חשוב לזכור כי ישנה רגישות מוגברת בקרב נהגים חדשים לאור העובדה כי ותק רישיונם דל וקצר. מסיבה זו, כל דוח תנועה הנרשם לנהג חדש חייב בבירור וייעוץ עם עורך דין תעבורה לצורך שמירה על רישיון הנהיגה.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

הצלחות המשרד
ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין עילת סגירה של תיק התקבל על ידי הפרקליטות הפלילית בחיפה. כתוצאה מכך הרישום הפלילי של לקוחת המשרד נמחק למרות שבתחילה הואשמה בעבירות חמורות של התעללות בילדים.

לקוחת המשרד עבדה כמטפלת פרטית של שני ילדים קטינים. לאחר שסיימה את עבודתה עם הילדים הסתכסכה עם אימם בעקבות וויכוח סתמי ברשת החברתית "פייסבוק". בעקבות

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.
הצלחות המשרד
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.

באחת משעות הלילה הקטנות אופנוע יוקרתי נגנב בצפון תל אביב. פחות משעה לאחר הגניבה לקוח המשרד נעצר על ידי שוטרים שהוא מתחבא מאחורי חונה בסמוך

בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.
הצלחות המשרד
בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.

נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה המייחס לו עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה בשכרות (תחת השפעת סמים).  על אף

דילוג לתוכן