חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוגי אלימות במשפחה

שינוי כתב אישום על תקיפת בת זוג
תוכן עניינים

ישנם סוגי אלימות במשפחה שונים, וזה יכול להיות קשה לדעת אם אתה או מישהו שאתה מכיר עובר התעללות.

סוגי אלימות במשפחה:

  • התעללות פיזית: מכות, מכות, דחיפה, דחיפה, נשיכה, בעיטה
  • התעללות רגשית: מאיימת, משפילה או משפילה
  • התעללות מינית: כפייה או כפייה של מישהו לעסוק בפעילות מינית בניגוד לרצונו
  • התעללות פיננסית: מניעת משותף לשמור על עצמאות כלכלית.

מהי אלימות במשפחה?

אלימות במשפחה היא דפוס של התעללות שאדם אחד בזוגיות או בנישואין משתמש נגד השני. לעתים קרובות זה פיזי, אבל זה יכול להיות גם רגשי, כלכלי או מיני.

אלימות במשפחה לובשת צורות רבות וקשה לזהות אותה. זהו דפוס התנהגות הכולל התעללות פיזית, רגשית, כלכלית או מינית.

התעללות פיזית

התעללות פיזית היא סוג של התעללות המתרחשת כאשר מישהו פוגע או מאיים לפגוע באדם אחר. זה יכול להיות בכוונה, כמו סטירה למישהו בפרצוף, או לא בכוונה, כמו חוסר זהירות עם חפצים.

התעללות פיזית יכולה לקרות בדרכים רבות ושונות ולא תמיד קל לזהות אותה. לדוגמה, ילד שמוזנח עשוי להראות את אותם סימנים של התעללות פיזית כמו ילד שעבר התעללות פיזית.

להלן כמה דוגמאות להתעללות פיזית:

סטירה, בועט, חבטות, מכה עם חפץ, צביטה, מכות וכל סוג של מגע אלים של צד כלפי צד אחר.

התעללות רגשית

על מנת להבין התעללות רגשית, חשוב להגדיר תחילה מהי התעללות רגשית. ניתן להגדיר התעללות רגשית כדפוס התנהגות הגורם לאדם אחר מצוקה רגשית ובדרך כלל מתבטא בצורה של תקיפה מילולית, פיזית או מינית.

התעללות רגשית יכולה להיות קשה לזיהוי מכיוון שהיא אינה משאירה סימנים פיזיים על הקורבן. התעללות רגשית נעשית לעתים קרובות כאשר אף אחד אחר לא יכול לראות והיא משאירה את הקורבן מרגיש חסר אונים ובודד.

התעללות רגשית היא סוג של התעללות שלעיתים קרובות מתעלמים ממנה. זה יכול להיות פיזי, מילולי או רגשי. התעללות רגשית יכולה להיות בעלת השפעות ארוכות טווח על הנפגע וחשוב לדעת לזהות את סימני ההתעללות הרגשית.

התעללות רגשית יכולה להיות קשה לזיהוי מכיוון שהיא לא משאירה צלקות או חבורות גלויות על הקורבן, אבל היא משאירה צלקות עמוקות במוחו. סוג זה של התעללות משאיר את הקורבן מרגיש כאילו הוא חסר ערך וכאילו לא מגיע לו שום דבר טוב יותר ממה שהם מקבלים מהמתעלל שלו.

ישנן דרכים רבות ושונות שבהן יכולה להתרחש התעללות רגשית. אנשים מסוימים עשויים להיות מוכפים או מבישים בפני אנשים אחרים. אחרים עשויים להתעלם או לפטר כאשר הם רוצים משהו מהמתעלל. לפעמים התעללות רגשית יכולה ללבוש צורה של איומים על תחושת הביטחון, הערך העצמי והזהות של האדם.

התעללות מינית

התעללות מינית היא מונח המקיף מגוון רחב של התנהגויות מיניות פוגעניות. הצורה הנפוצה ביותר של התעללות מינית היא מגע מיני לא רצוי, הכולל נשיקות ומגע. עם זאת, המונח יכול להתייחס גם לצורות מגע אחרות כמו מין אוראלי וחדירה. התעללות מינית יכולה להתבצע על ידי אחרים או על ידי עצמך, והיא יכולה לקרות בכל הקשר.

לעתים קרובות לא מדווחים על התעללות מינית מכיוון שהקורבן עלול שלא להבין את מה שקרה במלואו, או עלול לחוש מבוכה, בושה או אשם. הקורבנות עלולים גם לחשוש מתגמול מהמתעלל, ומהשלכות אחרות כגון הרחקתם מביתם או מגע עם התוקף שלהם. הפחדים הללו מבוססים לעתים היטב, שכן מתעללים רבים מאיימים להרוג ילדים אם יספרו למישהו על ההתעללות המינית.

ישנם סוגים רבים ושונים של התעללות מינית, ולכולם השפעות שונות על האדם שעבר התעללות. זה יכול להיות כל דבר, ממגע לא רצוי ועד עבירת אונס. ההשפעות יכולות להשתנות מאדם לאדם, אך חלק מהתופעות הנפוצות הן דיכאון, פחד מאינטימיות, פלאשבקים ובושה.

התעללות פיננסית

התעללות פיננסית היא סוג של התעללות שבה שותף אחד שולט בגישה של השותף השני לכסף. זה יכול לכלול מניעת גישה לכסף שלהם, מניעת כסף או אי מתן מספיק לצרכים בסיסיים. קשה לזהות התעללות פיננסית מכיוון שהיא אינה משאירה סימנים פיזיים ולעתים קרובות מתעלמים ממנה.

התעללות פיננסית היא כאשר אחד מבני הזוג מונע את הגישה של בן הזוג השני לכסף או אינו מספק מספיק לצרכים בסיסיים. זה כולל מניעת גישה לכסף שלהם, מניעת כסף או אי מתן מספיק לצרכים בסיסיים. קשה לזהות התעללות פיננסית מכיוון שהיא אינה משאירה סימנים פיזיים ולעתים קרובות מתעלמים ממנה.

התעללות פיננסית היא סוג של התעללות שבה אחד מבני הזוג שולט בגישה של השני לכסף. התעללות פיננסית יכולה לקרות לכל אחד, ללא קשר למין, גיל או רמת הכנסה.

המתעלל עשוי:

  • לשלוט על אופן הוצאת הכסף
  • לקבל את כל ההחלטות הפיננסיות
  • למנוע מבן הזוג שלהם לעבוד
  • למנוע מהשותף שלהם לגשת לחשבונות בנק וכרטיסי אשראי
  • לאיים לפגוע בהם אם הם לא יתנו להם כסף.

התעללות כלכלית היא סוג של התעללות שלא תמיד מזוהה בקלות על ידי הקורבן. התעללות פיננסית כוללת טקטיקות כמו הלנת כסף, שליטה בהוצאות של מישהו ואפילו גניבה מחשבון הבנק שלו.

התעללות פיננסית יכולה להיות קשה לזיהוי מכיוון שהיא יכולה להיות קשה להוכיח אותה. ייתכן שלמתעלל יש את מספר תעודת זהות של הקורבן ומידע אישי אחר, המעניק לו גישה לחשבונות בנק וכרטיסי אשראי. ייתכן שיש להם גם ידע כיצד להסתיר את עקבותיהם כדי למנוע מהקורבנות שלהם לגלות מה הם עושים.

התעללות כלכלית היא סוג של התעללות שלא תמיד מזוהה בקלות על ידי הקורבן. התעללות פיננסית כוללת טקטיקות כמו הלנת כסף, שליטה בהוצאות של מישהו ואפילו גניבה מחשבון הבנק שלו.

לסיכום

ישנם לא מעט סוגי אלימות במשפחה, בכל מקרה כזה באם אתם קורבנות אלימות או חשודים בביצוע אחת העבירות, מומלץ להתייעץ עם עורך דין אלימות במשפחה שילווה אתכם בצורה מקצועית לכל אורך ההליך המשפטי.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

הצלחות המשרד
ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין עילת סגירה של תיק התקבל על ידי הפרקליטות הפלילית בחיפה. כתוצאה מכך הרישום הפלילי של לקוחת המשרד נמחק למרות שבתחילה הואשמה בעבירות חמורות של התעללות בילדים.

לקוחת המשרד עבדה כמטפלת פרטית של שני ילדים קטינים. לאחר שסיימה את עבודתה עם הילדים הסתכסכה עם אימם בעקבות וויכוח סתמי ברשת החברתית "פייסבוק". בעקבות

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.
הצלחות המשרד
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.

באחת משעות הלילה הקטנות אופנוע יוקרתי נגנב בצפון תל אביב. פחות משעה לאחר הגניבה לקוח המשרד נעצר על ידי שוטרים שהוא מתחבא מאחורי חונה בסמוך

בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.
הצלחות המשרד
בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.

נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה המייחס לו עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה בשכרות (תחת השפעת סמים).  על אף

דילוג לתוכן