חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נקודות לנהג חדש

נקודות לנהג חדש
תוכן עניינים

צבירת נקודות לנהג חדש עלולה להוביל לפסילת רישיון הנהיגה שלו על ידי משרד הרישוי. כידוע, שיטת הניקוד של משרד הרישוי מכוונת להטלת סנקציות על נהגים המרבים לבצע עבירות תנועה. ככלל, שיטת הניקוד פוגעת בכלל הנהגים וגם בנהגים ותיקים המחזיקים ברישיון נהיגה תקופה ממושכת, אולם, רישום נקודות לנהג חדש כרוך בסנקציות מוגברות שאינן חלות על נהגים ותיקים.

כך לדוגמא, רישום נקודות לנהג חדש עלול לגרום לכך שבתום תקופת הנהג החדש משרד הרישוי יודיע לנהג כי הוא מאריך את תקופת הנהג חדש בשנתיים נוספות. זאת ועוד, כל עבירה שתתבצע בתקופה המוארכת ותהיה כרוכה בנקודות נהג חדש תוביל בהכרח להטלת סנקציות נוספות על ידי משרד הרישוי.

במילים אחרות, בניגוד לנהגים ותיקים, רישום נקודות לנהג חדש עלול להוביל לתקופה ארוכה שבה הנהג יסבול ממעגל בלתי נגמר של סנקציות שיוטלו עליו על ידי משרד הרישוי. יתרה מכך, נהגים רבים אינם מודעים לעובדה שגם דוח שאינו נושא לצדו נקודות משרד הרישוי עלול לפגוע ברישיון הנהיגה של הנהג החדש ולהטלת סנקציות על ידי משרד הרישוי.

חשוב לציין שהסמכות להטלת סנקציות בגין עבירות תעבורה שאינן נושאות לצידן נקודות הינה סמכות ייחודית הניתנת להפעלה רק כלפי נהגים חדשים. כאמור, על נהגים ותיקים יוטלו סנקציות רק בהתאם לשיטת הניקוד והנקודות שצברו לחובתם.

על מנת להימנע מההשפעות האמורות, מומלץ לכל נהג חדש שמקבל דוח תעבורה להתייעץ עם עורך דין לתעבורה ולבחון את האפשרויות הקיימות לצמצום הנזקים, הורדת הנקודות או ביטול הדוח לחלוטין. רק באמצעות טיפול משפטי נכון ומקצועי, ניתן יהיה להימנע מהטלת סנקציות על ידי משרד הרישוי ושמירה על רישיון הנהיגה.

8 נקודות לנהג חדש

8 נקודות לנהג חדש הן כמות עצומה של נקודות העלולות לפגוע קשות ברישיון הנהיגה שלו. עבירות תנועה רבות ושונות כוללות נקודות משרד הרישוי אשר ללא טיפול משפטי ראוי והולם עלול הנהג חדש לאבד את רישיון הנהיגה שלו.

צבירת 8 נקודות לנהג חדש טומנת בחובה סיכון משמעותי לרישיון הנהיגה של הנהג. מעבר לנקודות עצמן המצטברות לחובתו של הנהג, הרי שגם בעבירות תנועה מסוימות ללא טיפול משפטי הולם על ידי עורך דין לענייני תעבורה, עליו יהיה לבצע אמצעי תיקון שונים מטעם משרד הרישוי.

8 נקודות לנהג חדש נרשמות בגין שתי עבירות נפוצות:

  • עבירות נהיגה במהירות מופרזת – עבירת מהירות מופרזת יכולה לכלול נקודות משרד הרישוי ואולם ישנן עבירות מהירות שאין לצדן נקודות. חשוב לזכור כי כל עבירות מהירות מופרזת המיוחסת לנהג חדש עלולה לפגוע ברישיון הנהיגה שלו גם אם היא אינה נושאת נקודות משרד הרישוי.
  • עבירת שימוש בטלפון נייד במהלך נסיעה – דיבור בטלפון נייד במהלך נסיעה יגרור רישום דוח כספי על סך 1,000 ₪ וכן 8 נקודות משרד הרישוי. נקודות לנהג חדש במקרה זה יצטברו לנהג לכל נקודות אחרות הקיימות לו.

שתי העבירות המצוינות לעיל הינן העבירות המרכזיות המייחסות 8 נקודות לנהג חדש. חשוב כי ניקוד זה יטופל בהקדם האפשרי על ידי עורך דין תעבורה המתמחה בתחום משפטי זה.

10 נקודות לנהג חדש

10 נקודות לנהג חדש יצטברו לכל ניקוד אחר הקיים לחובתו של הנהג בטרם ביצוע העבירה. בהעדר טיפול משפטי ראוי והולם, נקודות אלו עלולות לפגוע בנהג חדש ולהסב לו נזק חמור לרישיון הנהיגה.

כאשר מדובר בנהג אשר הוציא זה עתה את רישיון הנהיגה שלו, 10 נקודות לנהג חדש הן עניין העלול לסבכו באופן משמעותי. עבירות תנועה מסוימות, מעבר לניקוד הרשום לצידן הרי שרישומן והעדר טיפול בהן עלול לגרום להטלת סנקציות שונות על הנהג חדש מטעם משרד הרישוי.

נהג חדש אשר יורשע בעבירה המופיעה בתוספת השלישית לפקודת התעבורה, יידרש לבצע מבחן עיוני לצורך חידוש רישיון הנהיגה שלו ולאחר מכן תקופת הנהג חדש שלו תוארך בשנתיים נוספות. במקרים מסוימים, עלול הנהג חדש אף להישלח לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים לצורך בדיקת כשירות הנהיגה שלו (כאשר מדובר בכתב אישום על תאונת דרכים).

10 נקודות לנהג חדש קיימות בעיקר בעבירות הבאות:

  • דוח על אור אדום – עבירת תנועה בגין מעבר באור אדום כרוכה ברישום של 10 נקודות משרד הרישוי לצד קנס כספי על סך 1,500 ₪. עבירת אור אדום או אור צהוב עלולה לפגוע ברישיון הנהיגה של הנהג על ידי משרד הרישוי ללא קשר לניקוד הרשום לחובתה.
  • עבירת נהיגה במהירות מופרזת – נהיגה במהירות מופרזת ברף הגבוה תכלול רישום דוח כספי על סך 1,500 ₪ לצד 10 נקודות משרד הרישוי. נקודות אלו תצטברנה לחובתו של הנהג לכל ניקוד אחר בהתאם לתקופת הצבירה שלו. בדומה לעבירת אור אדום, גם עבירת נהיגה במהירות מופרזת תשליך על רישיון הנהיגה של הנהג חדש ללא טיפול מתאים.

תיקון כתב אישום

תיקון כתב אישום כאשר מדובר בסוגיית נקודות לנהג חדש הוא עניין חשוב והכרחי. ללא תיקון כתב אישום בעבירות תנועה המופיעות בתוספת השלישית לפקודת תעבורה עלול הנהג חדש להידרש לאמצעי תיקון שונים על ידי משרד הרישוי ללא קשר לרישום הנקודות עצמן.

גם עבירות תנועה מסוימות כגון נהיגה במהירות מופרזת שאינן כוללות נקודות משרד הרישוי עלולות לפגוע ברישיון הנהיגה של הנהג חדש ולכן חשוב והכרחי לתקן את כתב האישום לעבירה אשר אינה פוגעת בו. תיקון כתב אישום במקרה זה דורש הבנת החוק והכרת סעיפי העבירה השונים. יש להיוועץ עם עורך דין תעבורה המתמחה בתחום זה.

הפעולה המרכזית בטיפול משפטי של עורך דין תעבורה כאשר מדובר בנהג חדש נוגעת לתיקון כתב אישום לעבירה אשר אינה כוללת נקודות משרד הרישוי אך גם כזו שאינה פוגעת ברישיון הנהיגה של הנהג. אין להקל ראש בטיפול משפטי בהקשרים אלו ולכן מומלץ מיד עם רישום הדוח לפנות למשרדו של עורך דין המתמחה בדיני תעבורה.

תקנה 51 לתקנות התעבורה

תקנה 51 לתקנות התעבורה מגדירה את עבירת המהירות היחידה אשר אינה פוגעת ברישיון הנהיגה של נהג חדש וגם אינה נושאת נקודות משרד הרישוי לצידה. יש לציין כי תקנה 51 לתקנות התעבורה אינה עבירה הנרשמת לנהג על ידי שוטר בשטח. רק באמצעות משא ומתן עם התביעה המשטרתית לאחר רישום דוח בגין עבירת מהירות מופרזת ניתן לתקן לעבירה זו.

תקנה 51 לתקנות התעבורה מייחסת לנהג נהיגה במהירות בלתי סבירה אשר אינה תואמת את תנאי הדרך. מהירות זו, אינה מהירות מדויקת הנמדדת על ידי מכשיר ממל"ז או מכשיר דבורה ולכן תייחס לנהג מהירות כללית.

עבור נהג חדש אשר נרשם לו דוח תנועה בגין נסיעה במהירות מופרזת, תקנה 51 היא גלגל ההצלה היחיד שלו. באמצעותו יוכל הוא לשמור על רישיון הנהיגה שלו מבלי להזדקק לביצוע אמצעי תיקון שונים על ידי משרד הרישוי.

שינוי סעיף עבירת מהירות מופרזת לנהג חדש לתקנה 51 יכול להיעשות רק באמצעות בקשה להישפט וניהול משא ומתן עם התביעה המשטרתית לצורך תיקון עבירה זו. נקודות לנהג חדש הן עניין אשר עלול להסב לנהג חדש נזק עצום אך גם רישום עבירת מהירות מופרזת לעצמה עלול לפגוע בו.

משרדנו עוסק ומתמחה בדיני תעבורה בדגש על טיפול בנהגים חדשים ומתן מעטפת משפטית מלאה לצורך הגנה על רישיון הנהיגה שלהם. גם אם נרשם לכם דוח תנועה בגין ביצוע עבירה טיפול משפטי נכון יכול לסייע לכם ולהציל את רישיון הנהיגה שלכם. השאירו לנו הודעה ואנו נדאג לשוב אליכם בהקדם.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

עו"ד מע"מ
ייצוג חשודים ונאשמים
עו"ד מע"מ

עו"ד מע"מ הינו כינוי לעורך דין שעוסק בעבירות כלכליות ובעבירות צווארון לבן ובאופן ספציפי בעבירות לפי חוק ערך מוסף. כפי שידוע לכל, מע"מ הינו קיצור

התליית רישיון נהיגה
כל הפוסטים
התליית רישיון נהיגה

התליית רישיון נהיגה הינה סנקציה מנהלית שמשרד הרישוי מטיל על נהגים והלכה למעשה אוסרת עליהם לנהוג בכל כלי רכב מנועי. חשוב להדגיש כי ישנן מספר

דילוג לתוכן