חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחיקת נקודות תעבורה

מחיקת נקודות תעבורה
תוכן עניינים

מחיקת נקודות תעבורה הינה ביטוי שגור (סלנג) לפעולה משפטית המתבצעת במסגרת תיקי תעבורה. יודגש כבר עתה כי מחיקת נקודות תעבורה איננה משימה קלה או פשוטה.

מחיקת נקודות תעבורה מושגת באמצעות הסדר טיעון עם התביעה המשטרתית וכרוכה בבקיאות משפטית בדיני תעבורה, הכרת החוק והפסיקה וגם הכרת הנפשות הפועלות בתביעה המשטרתית.

מוטב לנהג אשר אינו בקיא בחוקי התעבורה והפרוצדורות המשפטיות לפנות לעורך דין לתעבורה על מנת שיסייע לו במחיקת נקודות תעבורה. חשוב לזכור כי צבירת נקודות תעבורה עלולה לפגוע ברישיון הנהיגה של הנהג ואף להוביל לפסילתו מנהיגה על ידי משרד הרישוי. קראו עוד בהקשר זה במאמר שכתבתי בנושא נקודות משרד הרישוי.

בכל מקרה שמתעורר צורך של ממש במחיקת נקודות תעבורה אנו ממליצים להיעזר בעורך דין שעוסק בדיני תעבורה ובקיא בעבירות השונות ובאפשריות שקיימות לביטול נקודות תעבורה.

מחיקת נקודות

אין זה סוד כי נקודות משרד הרישוי המופיעות לצד עבירות התנועה עלולות לפגוע ברישיון הנהיגה של הנהג. במקרים רבים, נהגים פונים למשרדנו לצורך מחיקת נקודות תעבורה ומבקשים להסיר את הנקודות גם במחיר של תשלום גבוה יותר מהקנס המקורי שניתן להם על ידי שוטר התנועה.

כאמור, נקודות משרד הרישוי אשר אינן מטופלות יצטברו אחת לשנייה ובהתאם לשיטת הניקוד המופעלת על ידי משרד הרישוי, הנהג עלול לאבד את רישיון הנהיגה שלו לתקופות ארוכות וממושכות.

לרוב, ניתן לבצע מחיקת נקודות תעבורה באמצעות הגשת בקשה להישפט וניהול משא ומתן עם התביעה המשטרתית במסגרת ההליך המשפטי. ברוב המקרים, מחיקת הנקודות מתבצעת לאחר שהתביעה המשטרתית מסכימה לתקן את כתב האישום כך שלנהג תיוחס עבירה אחרת שאינה כוללת לצדה נקודות משרד הרישוי. קראו עוד בהקשרים אלו במאמר שכתבתי בנושא ערעור על דוח תנועה.

נהגים רבים נוטים לחשוב כי ניתן לבצע מחיקת נקודות אפשרית באמצעות בקשה לביטול קנס. ברוב המכריע של המקרים, מדובר בהנחה מוטעית ושגויה, שכן רק במקרים נדירים וחריגים במיוחד המשטרה מבטלת דוח לאחר שהוגשה לה בקשה לביטול.

הדרך האפקטיבית ביותר לבצע מחיקת נקודות תעבורה נעשית במסגרת הליך משפטי ובאמצעות משא ומתן עם התביעה המשטרתית. כאמור, ככל שזו תסכים לתקן את העבירה שמיוחסת לנהג לעבירה שאינה נושאת לצדה נקודות משרד הרישוי אזי שהנקודות יימחקו.

מחיקת נקודות עבירות תנועה

כמעט כל דוח תנועה נושא לצדו נקודות משרד הרישוי. ישנן מעט עבירות תנועה אשר אינן כוללות נקודות משרד הרישוי. כדוגמא לעבירות שאין לצדן נקודות משרד הרישוי ניתן לציין את העבירות של עבירת קיפוח זכות המשתמשים בדרך, עבירה לפי תקנה 21(ב)(1) לתקנות התעבורה ועבירה של סטייה מנתיב לפי תקנה 40(א) לתקנות התעבורה.

מטבע הדברים, בעבירות אלו אין צורך לבצע מחיקת נקודות הואיל ואין לצידן נקודות אלא רק קנס כספי שסנקציה שמוטלת על הנהג.

דוח תנועה אשר נרשם לנהג כולל את תיאור ביצוע העבירה, סעיף החיקוק הרלוונטי, הקנס הכספי וכן ניקוד משרד הרישוי. מספר נקודות משרד הרישוי הינו כרוכות בסעיף העבירה שמיוחסת לנהג כך שאין מדובר בדבר שנתון לשיקול דעתו של השוטר.

לדוגמא, עבירה של שימוש בטלפון נייד במהלך נסיעה תגרור קנס כספי על סך 1,000 ₪ ו-8 נקודות משרד הרישוי. קראו עוד על עבירה זו במאמר שכתבתי בנושא דוח טלפון.

עבירה של חציית אור אדום תגרור רישום דוח כספי על סך 1,500 ₪ ו-10 נקודות משרד הרישוי. לשוטר רושם הדוח, אין שיקול דעת לקבוע את ניקוד משרד הרישוי והדבר נעשה בהתאם לסעיף העבירה המיוחס לנהג. קראו עוד על כך במאמר שכתבתי על דו"ח על אור אדום.

כפי שהוסבר קודם לכן, מחיקת נקודות עבירות תנועה אפשרית רק לאחר שינוי העבירה לעבירה אשר איננה כוללת ניקוד וזאת במהלך ההליך הנערך בבית משפט לתעבורה. עורך דין תעבורה הבקיא בטיפול בדוחות תנועה, יוכל להוביל למחיקת הנקודות באמצעות משא ומתן עם התביעה המשטרתית ותיקון כתב האישום לעבירה שאינה כוללת נקודות לצדה.  

מחיקת נקודות מהירות

מחיקת נקודות בעבירת מהירות היא שירות מבוקש במיוחד בדיני תעבורה. עבירת מהירות מופרזת הינה אחת עבירות התנועה הנפוצות ביותר בכבישי ישראל. מידי יום נרשמים מאות דוחות מהירות לנהגים שונים הכוללים נקודות משרד הרישוי. קראו עוד על כך במאמר שכתבתי בנושא נהיגה במהירות מופרזת.

נהוג לחלק את דוחות המהירות לשלושה חלקים שונים.

  • דוח מהירות ברף הבינוני – דוח זה יכיל 8 נקודות משרד הרישוי וקנס כספי על סך 750 ₪.
  • דוח מהירות ברף הבינוני גבוה – דוח זה יכיל 10 נקודות משרד הרישוי וקנס כספי על סך 1,500 ₪.
  • דוח מהירות מסוג הזמנה לדין – כאשר נרשם לנהג דוח מהירות הזמנה לדין יכיל הדוח 10 נקודות משרד הרישוי. לצד נקודות משרד הרישוי, יוטל על הנהג עונש נוסף אשר יקבע על ידי בית המשפט בהתאם לחומרת העבירה, עברו התעבורתי ויתר נסיבות העניין.

מחיקת נקודות מהירות אפשרית עם שינוי העבירה לעבירה שאינה כוללת נקודות משרד הרישוי. לדוגמא, ניתן למחוק נקודות בעבירת מהירות כאשר מתקנים את העבירה לעבירה לפי תקנה 51 לתקנות התעבורה שעניינה מהירות בלתי סבירה.

מחיקת נקודות תעבורה בהקשר של עבירת מהירות תעשה על ידי עורך דין תעבורה המתמחה בדיני תעבורה ובעל ניסיון בהתמודדות במקרים מסוג זה. הניקוד המופיע לצד עבירת מהירות הוא עניין אשר אין להקל בו ראש ומומלץ לטפל בניקוד זה מוקדם ככל שניתן.

עורך דין למחיקת נקודות

כפי שניתן להבין ממאמר זה, מחיקת נקודות תעבורה היא פעולה אשר יש לבצע בזהירות רבה תוך הבנת המטריה הכללית הנוגעת בדבר. ישנם מקרים בהם מחיקת הניקוד היא פעולה מורכבת וסבוכה וללא ידע מקדים או ניסיון ספק אם ניתן יהיה לבצעה.

עורך דין למחיקת נקודות הוא עורך דין המתמחה בדיני תעבורה ובעל ניסיון בטיפול בדוחות תנועה שונים לרבות מחיקת נקודות תעבורה. כל נהג אשר רישיון הנהיגה חשוב לו יודע כי כאשר נרשם לו דוח תנועה, עליו לפנות לעורך דין המתמחה בדיני תעבורה על מנת שזה יסייע לו למחוק את הניקוד.

משרדנו ממליץ לכל נהג אשר נרשם לו דוח תנועה לפנות לייעוץ משפטי של עורך דין תעבורה על מנת שניתן יהיה להבין כיצד להתמודד עם הדוח ובאיזה אופן להביא למחיקת הניקוד מבלי שרישיון הנהיגה יפגע.

מחיקת נקודות אחרי נהיגה מונעת

טעות נפוצה הקיימת בקרב נהגים שונים היא כי נהיגה מונעת מוחקת ניקוד. ובכן, נהיגה מונעת אינה מוחקת ניקוד וכי הניקוד ימשיך לעמוד לחובת הנהג בהתאם לתקופת הצבירה שלו.

יחד עם זאת, על מנת שהניקוד ימחק בתום תקופת הצבירה, יש לבצע את הקורסים השונים כגון נהיגה מונעת ובמידת הצורך קורס בסיסי בנהיגה נכונה.

מחיקת נקודות אחרי נהיגה מונעת מחייבת את ביצוע הקורס והמתנת פרק הזמן בהתאם לתקופת הצבירה הרלוונטית לניקוד שצבר הנהג. יש לשים לב. נהג אשר לא יבצע את הקורסים השונים בהתאם לדרישת משרד הרישוי, ימשיך לצבור נקודות והניקוד הישן הקיים לחובתו לעולם לא ימחק כל עוד לא ביצע את אמצעי התיקון הנדרשים.

עורך דין מחיקת נקודות בקריות

עבירות תנועה מתבצעות בכבישי ישראל על ידי נהגים רבים ורישום הדוח יעשה בהתאם למקום ביצוע העבירה והיחידה המטפלת. דוח תנועה הנרשם לנהג באזור חיפה והקריות יטופל באופן הטוב ביותר על ידי עורך דין תעבורה המופיע בתדירות גבוהה בבתי משפט באזור זה ובעל ניסיון בטיפול בדוחות תנועה. משרדנו ממוקם בעיר חיפה ובעל ניסיון רב בטיפול בדוחות תנועה במחוז חיפה.

נרשם לכם דוח תנועה ואת לא יודעים כיצד עליכם לפעול? אתם חוששים לגורל רישיון הנהיגה שלכם ומעוניינים לוודא כי הוא לא יפגע? השאירו לנו הודעה ואנו נדאג לשוב אליכם בהקדם האפשרי.

מחיקת נקודות משרד הרישוי

מחיקת נקודות משרד הרישוי הינה פעולה משפטית שמתבצעת בנוגע לדוח תנועה הכולל נקודות משרד הרישוי. כידוע, כמעט כל דוח תנועה נושא לצדו נקודות משרד הרישוי המצטברות לחובת הנהג לכל ניקוד אחר הרשום לחובתו בהתאם לשיטת הניקוד המופעלת על ידי משרד הרישוי.

מחיקת נקודות משרד הרישוי תתאפשר באמצעות טיפול משפטי מקצועי של עורך דין תעבורה אשר יפעל לשינוי העבירה המיוחסת לנהג לעבירה אשר אינה כוללת נקודות משרד הרישוי. לנהגים רבים, מחיקת נקודות משרד הרישוי הינו עניין מהותי שימנע מהם סנקציות ואף פסילה ממושכת שעלולה להיות מוטלת עליהם על ידי משרד הרישוי.

בכל המקרים, מחיקת נקודות משרד הרישוי כרוכה בהגשת בקשה להישפט וניהול הליך משפטי בבית המשפט לתעבורה. מחיקת הנקודות עצמה מתרחשת לרוב כתוצאה מהסדר טיעון שנסגר בין בא כוחו של הנאשם לבין התביעה המשטרתית.

במסגרת הסדרים אלו, התביעה המשטרתית מחליפה את העבירה המקורית שיוחסה לנהג לעבירה שאינה כוללת לצדה נקודות משרד הרישוי. באופן הזה, הנהג אומנם משלם קנס ומודה בעבירת תעבורה אולם אינו סופג את הנקודות שרשומות לצד הדוח המקורי שקיבל.

מחיקת נקודות עבירות תנועה

כפי שהסברתי קודם לכן, הדרך העיקרית שבה מתבצעת מחיקת נקודות עבירות תנועה הינה באמצעות ניהול משא ומתן עם לשכת התביעות המשטרתיות ושינוי העבירה המיוחסת לנהג לעבירה אשר אינה כוללת נקודות משרד הרישוי.

חשוב להדגיש כי התביעה המשטרתית אינה מתקנת כתבי אישום באופן אוטומטי וללא נימוק. על מנת לשכנע את התביעה המשטרתית לתקן את כתב האישום, כך שהתיקון יוביל בהכרח למחיקת נקודות אלו יש להציג בפני התביעה טיעונים משפטיים שנוגעים לביצוע העבירה. כלומר, מחיקת נקודות תנועה ותיקון כתב האישום יתאפשרו רק באמצעות הצגת כשלים ראייתיים העולים מהדוח לתובע המוסמך ושינוי סעיף העבירה לעבירה קלה שאינה כוללת נקודות.

כאמור, מחיקת נקודת עבירות תנועה מתבצעת הלכה למעשה בבית משפט לתעבורה לאחר ניהול משא ומתן עם התובע המוסמך לשינוי סעיף העבירה. לכל נהג אשר רישיון הנהיגה חשוב לו מומלץ להביא בחשבון כי עבירת תנועה הכוללת נקודות משרד הרישוי עלולה לפגוע לו ברישיון הנהיגה ואף להוביל לפסילת רישיון הנהיגה שלו.  

מחיקת נקודות ברישיון

מחיקת נקודות ברישיון נהיגה תאפשר לנהג להמשיך להחזיק ברישיון נהיגה מבלי שיזדקק לבצע אמצעי תיקון שונים מטעם משרד הרישוי. משרד הרישוי המפעיל את שיטת הניקוד, מעדכן כל ניקוד הנרשם לנהג בהתאם לרישיון הנהיגה שלו. כאשר הנהג צובר נקודות לחובתו הוא עלול להידרש לביצוע אמצעי תיקון שמוטלים על ידי משרד הרישוי.

אמצעי תיקון הנפוצים והמוכרים הינם חיוב בביצוע קורסים, פסילת רישיון ובדיקות במכון הרפואי של משרד הרישוי. כידוע, מחיקת נקודות ברישיון, כלומר ביטול נקודות תעבורה, עשויות למנוע מהנהג את הסנקציות האמורות מטעם משרד הרישוי.

כאמור, נקודות שנצברות לרישיון הנהיגה של הנהג הן עניין אשר יש לטפל בו מוקדם ככל שניתן ומוטב כי הדבר יעשה באמצעות עורך דין לענייני תעבורה המתמחה בתחום זה ובעל ניסיון בטיפול בדוחות תנועה ובנקודות משרד הרישוי.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי

אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

בירור מצב חקירה במשטרה
כל הפוסטים

בירור מצב חקירה במשטרה

בירור מצב חקירה במשטרה הינו בירור פרוצדורלי שנערך לגבי תיק משטרתי שטרם התקבלה בעניינו הודעה אודות גניזת התיק או לחלופין העמדה לדין והגשת כתב אישום

קיפוח זכות
כל הפוסטים

קיפוח זכות

קיפוח זכות הינה עבירת תעבורה מסוג ברירת משפט הנושאת לצדה קנס כספי ללא סנקציה של נקודות משרד הרישוי. המשמעות הינה כי עיקר הסנקציה לנהג שנרשם

דילוג לתוכן