חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דוח תמרור עצור

דוח תמרור עצור
תוכן עניינים

דוח תמרור עצור נרשם לנהג אשר לא מבצע עצירה מוחלטת של רכבו בטרם הכניסה לצומת שבו ממוקם תמרור עצור. תמרור זה מסומן באמצעות כף היד המוכרת והוא ממוקם בצמתים רבים בכבישי ישראל.

כאמור, תמרור עצור הינו תמרור המורה לנהג לעצור עצירה מוחלטת לפני קו העצירה ורק לאחר מכן להיכנס לצומת בבטחה. דוח תמרור עצור הינו אחד מדוחות התנועה הנפוצים ביותר בכבישי ישראל ומשטרת ישראל רושמת עשרות דוחות מסוג עבירה זו מידי יום. כפי שנראה מיד, דוח תמרור עצור כולל בתוכו קנס כספי וכן נקודות משרד הרישוי.

נקודות משרד הרישוי המופיעות לצד דוח תמרור עצור יצטברו לחובת הנהג לכל ניקוד אחר הקיים לו ובהתאם לתקופת הצבירה הרלוונטית לו. משרד עורך דין אביב מזרחי ממליץ לכל נהג אשר נרשם לו דוח תנועה להיוועץ עם עורך דין תעבורה ולוודא כי רישיון הנהיגה שלו נשמר. קראו עוד בהקשר זה במאמר שכתבתי בנושא מחיקת נקודות תעבורה.   

תשלום דוח תנועה

תשלום דוח תמרור עצור יוביל לצבירת נקודות משרד הרישוי והטלת סנקציות מנהליות שונות על הנהג מטעם משרד הרישוי. כאמור, תשלום הקנס שקבוע לצד הדוח מהווה הודאה באשמה של הנהג ומסכל את האפשרות להגיש בגין דוח זה בקשה להישפט במטרה להוריד את הנקודות.

כמעט כל דוח תנועה נושא לצדו נקודות משרד הרישוי אשר יצטברו לחובת הנהג לכל ניקוד אחר הקיים לו. כאמור, מעבר לקנס הכספי הקבוע לצד הדוח, תשלום הדוח תנועה מוביל באופן אוטומטי גם לכניסה לתוקף של נקודות משרד הרישוי. כאמור, ניקוד זה יצטבר לחובת הנהג ועלול לפגוע ברישיון הנהיגה שלו.

טרם תשלום דוח תנועה, מומלץ לבעל הדוח לפנות לעורך דין תעבורה המתמחה ובקיא בדיני תעבורה ולבדוק עמו מהן האפשרויות המשפטיות הקיימות לו וכיצד ניתן להתמודד מבחינה משפטית עם רישום הדוח. לרוב, ניתן להתמודד בהצלחה עם רישום הדוח ולהוביל לביטולו או לביטול הנקודות הרשומות לצדו.

תקנות התעבורה תמרור עצור

דוח תמרור עצור ירשם לנהג אשר לא ציית לתמרור עצור ונכנס לצומת מבלי שעצר קודם לקו העצירה עצירה מוחלטת. תקנות התעבורה הינן למעשה המקור החוקי שמסדיר את החובה לעצור לפני קו העצירה כאשר מוצב תמרור עצור.

תמרור עצור מוגדר כתמרור 302 המחייב עצירה מוחלטת טרם כניסה לצומת. החובה לעצור טרם הכניסה לצומת כאשר מוצב תמרור 302 מופיעה בתקנות התעבורה תקנה 64(ד) לתקנות ומציינת בזה הלשון:

"נוהג רכב המתקרב לצומת שלפניו מוצב תמרור המציין חובה לעצור, יעצור במקום שיוכל לראות את התנועה בדרך החוצה, ואם סומן קו עצירה – לפני קו העצירה, ויתן את זכות הקדימה לרכב אחר המתקרב או הנכנס לצומת מכביש אחר."

כעולה מלשון התקנה, קיימת חובה לעצור עצירה מוחלטת טרם הכניסה לצומת ולא רק להאט. אי עצירה מוחלטת לפני קו העצירה עלול לגרור רישום דוח תמרור עצור ולפגוע ברישיון הנהיגה של הנהג.

תמרור עצור נקודות

מעבר לסכנה הטמונה באי ציות לתמרור עצור, תמרור 302 המוצב לפני צומת, הרי שדוח זה נושא קנס כספי ונקודות משרד הרישוי. תמרור עצור נקודות עלול להוביל לפגיעה ממשית ברישיון הנהיגה של הנהג בפרט לנהגים אשר צברו קודם לכן נקודות משרד הרישוי.

דוח תמרור עצור נושא לצדו סנקציה של 4 נקודות משרד הרישוי אשר תצטברנה לכל נקודות אחרות הרשומות לחובת הנהג בגין ביצוע עבירות תנועה קודמות. אין ספק כי גם אם מדובר במספר נקודות שאינו גבוה הרי שניקוד זה עלול להיות בעל השלכות הרסניות על רישיונו של הנהג ולהוביל לפגיעה בו ובפרנסתו הכרוכה בצורך בנהיגה.

תמרור עצור נקודות שאינו מטופל על ידי עורך דין תעבורה עלול להיות בעל השלכות ארוכות טווח על בעל הדוח ורישיון הנהיגה שלו. עם רישום הדוח, עומדת לנהג האפשרות להגיש בקשה להישפט בגין הדוח בתוך 90 ימים ולהילחם על חפותו בבית משפט לתעבורה. קראו עוד בהקשר זה במאמר שכתבתי בנושא ערעור על דוח תנועה.

מה הקנס על תמרור עצור?

כפי שצוין קודם לכן, אי ציות לתמרור עצור כרוך בתשלום קנס כספי וכן רישום נקודות משרד הרישוי. הקנס הכספי הקבוע לצד עבירת אי ציות לתמרור עצור נכון לכתיבת מאמר זה הינו 250 ₪. אמנם, אין המדובר בקנס כספי גבוה אך בהחלט כאשר עולות מתקיים ספק באשר לביצוע העבירה גם קנס זה יכול להיות לא מוצדק.

עם קבלת הדוח לידיו, הנהג רשאי להחליט במסגרת של 90 ימים האם ברצונו לשלם את הקנס או להגיש בקשה להישפט בגין הדוח ולטפל בו במסגרת משפטית בבית משפט לתעבורה. העדר טיפול משפטי בדוח במסגרת זמנים אלו עלול להוביל לצבירת ריבית ופיגורים לקנס המקורי וכן רישום נקודות משרד הרישוי לחובת הנהג.

תמרור עצור ללא קו עצירה

לרוב, עם תמרור 302, תמרור עצור המוצב טרם כניסה לצומת, יופיע גם קו עצירה לבן על גבי הכביש. כאשר מופיע קו עצירה, יש לעצור עצירה מוחלטת לפני קו העצירה ורק לאחר מכן להתקדם בזהירות ולחצות את הצומת.

כאשר קיים תמרור עצור ללא קו עצירה, יש לעצור בהתאם להוראת תקנה 64(ד) לתקנות התעבורה במקום הראשון בו ניתן לראות את התנועה. לאחר עצירה מוחלט, יש להתקדם לתוך הצומת בזהירות ולחצות אותו.

ככל ומופיע תמרור עצור ללא קו עצירה אין זה אומר כי לא חלב החובה לעצור עצירה מוחלטת טרם הכניסה לצומת. במקרה זה, יש להתקדם בזהירות עד למקום בו ניתן להבחין בתנועה החוצה את הצומת ולעצור. רק לאחר עצירה מלאה ניתן להתקדם ולהמשיך בנהיגה בטוחה. קראו עוד בעניינים אלו במאמר שכתבתי בנושא עבירות תנועה.   

הורדת נקודות תמרור עצור

למחיקת נקודות בעבירה של דוח תמרור עצור אינו דבר של מה בכך. על מנת שניתן יהיה למחוק נקודות בעבירה של דוח תמרור עצור יש לשכנע את התביעה המשטרתית כי לא קיימות ראיות מספיקות לביצוע העבירה וכי יש להמיר את העבירה בעבירה אחרת, קלה יותר, אשר אינה כוללת נקודות משרד הרישוי. קראו עוד בהקשר זה במאמר בנושא הסדר טיעון בעבירות תעבורה.

בהתאם לפסיקה הנהוגה בתחום הרי שנקבעו הלכות שונות לעניין הוכחת עבירת אי ציות לתמרור עצור ובאיזה אופן יש לעשות זאת. ככל והשוטר רושם הדוח לא עמד בכללים אשר נקבעו על ידי משטרת ישראל ובית המשפט, ניתן באמצעות משא ומתן עם התביעה המשטרתית לתקן את העבירה לעבירה אשר אינה כוללת נקודות משרד הרישוי.

כאשר עורך הדין יתקן את העבירה לעבירה שאינה כוללת נקודות, ישמר רישיון הנהיגה של הנהג והוא יוכל להמשיך לנהוג בבטחה. לצורך המחשה, תיקון עבירה של אי ציות לתמרור עצור לעבירה של קיפוח זכות המשתמשים בדרך לפי תקנה 21(ב)(1) לתקנות התעבורה לא תכלול נקודות משרד הרישוי.

כיצד עורך דין תעבורה יוכל לסייע במחיקת הנקודות

כאשר נרשם דוח תנועה הכולל בתוכו נקודות משרד הרישוי לרבות דוח אי ציות למרור עצור, רישיון הנהיגה של הנהג נמצא בסכנה. צבירת נקודות משרד הרישוי עלולה לפגוע ברישיונו באופן ישיר באמצעות סנקציות שונות המוטלות על ידי משרד הרישוי.

עורך דין תעבורה המתמחה בתחום ויודע כיצד להתמודד משפטית עם דוחות תנועה יוכל לסייע לנהג להבין את מצבו המשפטי ובאיזה אופן להתמודד עם רישום הדוח. משרדנו ממליץ לכל נהג לשמור על רישיון הנהיגה שלו וטרם תשלום הדוח לפנות לייעוץ משפטי של עורך דין תעבורה על מנת שיוכל להבין מה ההשלכות של רישום הדוח והניקוד המופיע לצדו.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

מחיקת רישום פלילי_640x426
כל הפוסטים
מחיקת רישום פלילי

מחיקת רישום פלילי הינה פעולה משפטית שסיכויי הצלחה תלויים בסוג המסלול שנבחר לצד סוג המידע שאותו האזרח מעוניין למחוק. כפי שיפורט להלן, לכל אזרח שמעוניין

שינוי עילת סגירה
כל הפוסטים
שינוי עילת סגירה

שינוי עילת סגירה הינה פעולה משפטית שמובילה למחיקת רישום פלילי של תיק משטרתי סגור. אדם שמעוניין למחוק רישום של תיק ספציפי רשאי להגיש לגורם שסגר

דילוג לתוכן