חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין פלילי דחוף

עורך דין פלילי דחוף
תוכן עניינים

מחפש עורך דין פלילי דחוף? הגעת למקום הנכון. עורך דין פלילי אביב מזרחי מייצג נאשמים וחשודים בתחום המשפט הפלילי וזמין ללקוחותיו, במקרים דחופים גם בשעות לא שגרתיות. מטבע הדברים, הואיל והתחום הפלילי כרוך בדיני נפשות ובעניינים שקשה להפריז בחשיבותם, לקוחות רבים נדרשים להתייעץ עם עורך דין פלילי דחוף בשעות בלתי שגרתיות ובעת משבר.

במקרים רבים, פנייה לעורך דין פלילי דחוף הינו הצעד הנכון והחשוב ביותר שאזרח יכול לעשות בעת זימון לחקירה במשטרה. חשוב להבהיר בהקשר זה כי לאזרחים מן השורה שאינם מורגלים בחקירות משטרה, החקירה כשלעצמה מהווה אירוע מלחיץ וטראומתי.

במקרים רבים, ההלם הראשוני מהמעמד החקירתי עלול לגרום לכך שהאזרח הנחקר ייכשל בלשונו וייאמר בחקירתו אמירות מפלילות שעלולות לסבכו ולהוביל לכך שיוגש נגדו כתב אישום. מחקרים רבים בתחום הפלילי הסתיימו במסקנה כי הרשעות שווא רבות מבוססות על הודאות שווא שנמסרות למשטרה על ידי אזרחים נורמטיביים שזוהי היתקלותם הראשונה עם החוק.

יתרה מזו, יצוין כי מניסיונו של כותב המאמר הסיכון שנוגע לאמרות מפלילות איננו נחלתם של האשמים בלבד, שכן גם אזרחים חפים מפשע עלולים להיכשל בלשונם ולומר דברים שעשויים ללמד על אשמתם בביצוע עבירה שכלל לא ביצעו. נוכח הסיכונים האמורים, מומלץ לכל אזרח שזומן לחקירה באזהרה, לפנות לעורך דין פלילי דחוף, בין אם הוא אשם במיוחס לו או חף מפשע.

חשוד שמתייעץ עם עורך דין פלילי דחוף ובסמוך לחקירה המשטרתית משפר את סיכוייו לסיים את החקירה בגניזת התיק וללא העמדה לדין. עורך דין פלילי שמייעץ לחשוד לפני חקירה אמור להסביר לו את המשמעויות המשפטיות של הנושא הנחקר וכן את הדרך האפקטיבית ביותר להוכיח את חפותו ואת העובדה שמדובר בתלונת שווא ותו לא.

חקירה במשטרה

כאמור, חקירה במשטרה הינה הסיטואציה הנפוצה ביותר שבגינה אזרחים מבקשים לפנות לעורך דין פלילי דחוף. במסגרת חקירה במשטרה, היחידה החוקרת אמורה לרדת לחקר האמת בנוגע לאירוע פלילי שעל פי החשד או על פי תלונה שהוגשה התרחש.

במסגרת חקירה במשטרה, החוקרים מבצעים פעולות חקירה שונות, בין היתר חוקרים חשודים, מקיימים עימות במשטרה, אוספים ראיות דיגיטליות, מבצעים בדיקות מדעיות גובים עדויות מעדים בלתי מעורבים ועוד.

בלא מעט מקרים, הזימון לחקירה במשטרה "נוחת" על החשוד בהפתעה גמורה וכאשר הוא אינו מוכן לכך. חשוב להדגיש כי במקרים רבים האזרח שמקבל את הזימון כלל אינו מודע לסיבה שבגינה זומן לחקירה במשטרה ואינו מצליח לקשר בין החקירה לבין האירוע שבגינו נחקר.

חוסר הוודאות האמור נפוץ במיוחד כאשר מדובר בחקירה שנובעת מתלונת שווא. במקרים שהזימון לחקירה נוחת על האזרח "כרעם ביום בהיר" ישנה חשיבות יתרה להתייעצות עם עורך דין פלילי דחוף בטרם החקירה המשטרתית. כפי שציינתי קודם לכן, התייעצות עם עורך דין פלילי דחוף עשויה לעשות את ההבדל מבחינתו של האזרח ולשפר באופן משמעותי את מצבו המשפטי בהקשר לתלונה הנדונה.

מטבע הדברים, החשיבות שנוגעת לפנייה לעורך דין פלילי דחוף נוגעת לדחיפות העניין ולזהות הנחקר. כאשר מדובר בנחקר שמעורה בעולם הפלילי ולחובתו כבר רשומות מספר הרשעות פליליות ישנה אפשרות כי יעדיף להימנע מפנייה לעורך דין בטרם החקירה באזהרה.

מנגד, כאשר מדובר באדם נורמטיבי שמתייצב לחקירה בפעם הראשונה אזי שיש להתייעצות עם עורך דין פלילי ערך מוסף מבחינתו ולו רק לאור החשיבות שנוגעת להסבר אודות גבולות הגזרה המשפטיים של חקירה במשטרה. 

זימון לחקירה במשטרה בטלפון

זימון לחקירה במשטרה בטלפון הינה פרקטיקה נפוצה למדי בישראל. בלא מעט מקרים חוקרי המשטרה נוהגים לבצע זימון לחקירה במשטרה בטלפון. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי רוב הסיכויים שזימון מהסוג האמור יתבצע בתיקים שנוגעים לעבירות פליליות ממדרג חומרה נמוך כגון עבירת איומים או גניבה.

הסיבה לכך הינה שעבירות פליליות חמורות במיוחד כגון חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, ניסיון לרצח או אינוס חוקרי המשטרה לא נהוגים לבצע זימון לחקירה במשטרה בטלפון, אלא לבצע מעצר של החשוד בהפתעה וכאשר הוא אינו מצפה לכך. כמו כן, ברוב המקרים שנוגעים לעבירות חמורות במיוחד, המעצר של החשוד מתבצע בסמוך לעבירה כך שאין צורך לבצע זימון לחקירה במשטרה בטלפון.

כך או כך, גם כאשר המעצר מתבצע באופן מיידי וגם במקרים שבהם הזימון מתבצע בטלפון, מוטב לחשוד להתייעץ עם עורך דין פלילי דחוף בטרם החקירה המשטרתית.

עורך דין אביב מזרחי ייעץ לחשודים לפני חקירה במשטרה הן בתיקים חמורות שקשורים לעבירות פליליות חמורות והן בתיקים קלים שעניינם בעבירות פליליות קלות. הן בעבירה פלילית חמורה והן בעבירה פלילית חמורה ישנם יתרונות משמעותיים לייעוץ עם עורך דין פלילי דחוף בטרם החקירה.

שחרור בערבות

כאמור, חקירה במשטרה הינה אחת מהסיטואציות הנפוצות שבהם אזרחים מחפשים לפנות לעורך דין פלילי דחוף. לפנייה לעורך דין בטרם הגעה לחקירה ישנה חשיבות גם בהקשר לסיום החקירה ולהחלטת הקצין האם להורות על שחרור בערבות של החשוד או שמא לעצור אותו.

לאחר חקירה באזהרה של חשוד, קצין המשטרה התורן שנמצא בתחנה באותה העת נדרש להחליט האם לעצור את החשוד או שמא להורות על שחרור בערובה. במקרה שקצין המשטרה מחליט לעצור את החשוד אזי שהוא צפוי להיות מובא לבית המשפט ביום למחרת שם שופט אמור להחליט אודות שחרורו בערובה או לחלופין המשך מעצרו. שאלת שחרורו או מעצרו של החשוד תתברר בהליך משפטי שמכונה מעצר ימים.

מנגד, שחרור בערובה מתייחס למצב שבו קצין המשטרה החליט כי בנסיבות המקרה מוטב לשחרר את החשוד לאחר החקירה מבלי לעצור אותו. חשוב לציין בהקשר זה כי שחרור בערבות מלווה תמיד בתנאים מסוימים שקצין החקירות מטיל על החשוד. כך לדוגמא, קצין החקירות רשאי להטיל על החשוד שלגביו החליט על שחרור בערבות על תנאים של הרחקה ממקום מסוים או מעצר בית לתקופה מסוימת.   

עורך דין פלילי יעוץ חינם

לעיתים, אזרחים שהסתבכו מול הרשויות מחפשים עורך דין פלילי ייעוץ חינם. על שבמקרים מסוימים משרדנו סיפק ייעוץ ראשוני ללא עלות, חשוב להדגיש כי משרדנו אינו מעניק שירותים משפטיים "בחינם" לרבות לא ייעוץ משפטי בין אם מדובר בייעוץ שקשור בחקירה או בהליך אחר.

יחד עם זאת, לעיתים משרדנו מספק מענה ראשוני (בלבד) ללא דרישת תשלום. מענה זה ניתן על מנת להבין את צרכי הלקוח וכן על מנת להסביר לו את גבולות הגזרה שקשורים למקרה הנדון ולסוגיות המשפטיות שקשורות אליו.

עורך דין חקירה במשטרה

כאמור, מוטב לכל חשוד שהסתבך עם הרשויות לדאוג להגעת עורך דין לחקירה במשטרה. עורך דין פלילי דחוף שמגיע לתחנה לייעץ לחשוד יכול לסייע לו לסיים את ההליך החקירתי בצורה טובה לעיתים אף בגניזת התיק.

חשוב להבהיר כי עורכי דין שעוסקים בתחום הפלילי ומנוסים בו אמורים להכיר את החוק ואת הפרקטיקה הנוהגת של תחום המשפט הפלילי. לכן, העצות שלהם הינן יקרות ערך כאשר מדובר בחקירה באזהרה.

חשוד שפונה לקבלת ייעוץ של עורך דין פלילי המומחה בתחום חקירה במשטרה ומבקש להתייעץ בטרם מסירת גרסתו לחוקרי המשטרה משפר את מצבו המשפטי באופן ניכר. קל וחומר בהשוואה לחשוד שנמנע מלהתייעץ עם עורך דין חקירה במשטרה.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

הצלחות המשרד
ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין עילת סגירה של תיק התקבל על ידי הפרקליטות הפלילית בחיפה. כתוצאה מכך הרישום הפלילי של לקוחת המשרד נמחק למרות שבתחילה הואשמה בעבירות חמורות של התעללות בילדים.

לקוחת המשרד עבדה כמטפלת פרטית של שני ילדים קטינים. לאחר שסיימה את עבודתה עם הילדים הסתכסכה עם אימם בעקבות וויכוח סתמי ברשת החברתית "פייסבוק". בעקבות

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.
הצלחות המשרד
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.

באחת משעות הלילה הקטנות אופנוע יוקרתי נגנב בצפון תל אביב. פחות משעה לאחר הגניבה לקוח המשרד נעצר על ידי שוטרים שהוא מתחבא מאחורי חונה בסמוך

בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.
הצלחות המשרד
בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.

נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה המייחס לו עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה בשכרות (תחת השפעת סמים).  על אף

דילוג לתוכן