חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקוח המשרד הורשע בעבירת תעבורה חמורה של נהיגה בזמן פסילה אך התיק הסתיים בפסילת רישיון קצרה והארכה של מאסר מותנה שעמד לחובתו מתיק קודם.

עורך דין פלילי בחדרה
תוכן עניינים

נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה המייחס לו עבירות תעבורה חמורות של נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון, נהיגה ללא ביטוח וקבלת רישיון ממשרד הרישוי בהעלמת פסילה.

 על אף שלחובתו של הנאשם עמד מאסר על תנאי בן 6 חודשים שיכול היה להיות מופעל בתיק הנוכחי, בית המשפט האריך את התנאי וגזר עליו 6 חודשי פסילה בלבד.

כ-7 וחצי חודשים לפני האירוע הנוכחי בית המשפט השלום בחדרה פסל את הנאשם מלנהוג ברכב למשך 8 חודשים. אותה פסילה הוטלה על הנאשם לאחר שהוא הורשע בעבירה של נהיגה ללא רישיון (לא הוציא מעולם רישיון נהיגה). הנאשם הפקיד את רישיונו בבית המשפט והתחיל לרצות את הפסילה בהתאם להוראותיו של בית המשפט.

כשבועיים וחצי לפני תום הפסילה הנאשם הגיע למשרד הרישוי וחידש את רישיון הנהיגה שלו. יומיים לאחר חידוש הרישיון הנאשם נתפס על ידי שוטר כאשר הוא נוהג ברכבו ולכאורה מבצע עבירה של נהיגה בפסילה. נוכח האמור לעיל, יחידת תביעות התעבורה (שלוחת חדרה) הגישה נגד הנאשם כתב אישום חמור המייחס לו עבירות תעבורה של נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון, נהיגה ללא ביטוח וקבלת רישיון ממשרד הרישוי בהעלמת פסילה. קראו עוד אודות העבירה של נהיגה בזמן פסילה במאמר הבא.

בתיק הקודם שבו הורשע הנאשם הוטלה עליו פסילה בפועל ל-8 חודשים, מאסר על תנאי בן 6 חודשים ופסילה על תנאי שאורכה 6 חודשים. המשמעות המשפטית היא שמלבד העונשים שהנאשם היה צפוי להם בתיק הנוכחי עמדו לחובתו עונשים מותנים שיכלו להיות מופעלים נגדו בתיק הנוכחי (מאסר ופסילת רישיון).

בתחילת התיק הנאשם יוצג על ידי עורך דין אחר ששכנע אותו לסגור את התיק בהסדר טיעון ולהודות באשמה בתחילת התיק. במסגרת הסדר הטיעון שהוצע לנאשם בזמנו, המאסר המותנה היה אמור להיות מופעל נגדו בדרך של עבודות שירות כך שהוא ירצה 6 חודשי עבודות שירות. קראו עוד אודות ענישה בעבודות שירות במאמר הבא.

עוד הוסכם במסגרת אותו הסדר כי הנאשם ייפסל מלהחזיק רישיון נהיגה (שלילת רישיון) למשך 12 חודשים. בהתאם לעצת עורך דינו הקודם, הנאשם הודה בפני בית המשפט במיוחס לו והורשע בביצוע העבירות בהתאם להודאתו. הנאשם נשלח על ידי בית המשפט לקבלת חוות דעת של הממונה על עבודות שירות על מנת שזה יאשר את התאמתו לעונש שהוסכם על ידי הצדדים. חשוב לציין כי אילו הממונה על עבודות השירות היה קובע כי הנאשם אינו כשיר לריצוי עבודות שירות המשמעות הייתה שהוא ירצה את עונשו במאסר בפועל מאחורי סורג ובריח.  

בשלב זה הנאשם פנה לעורך דין אביב מזרחי וביקש ממנו להחליף את הייצוג הנוכחי על מנת לבטל את הסדר הטיעון ולבטל את הרשעתו. עורך דין אביב מזרחי החליף את עורך דינו הקודם של הנאשם וביקש מבית המשפט לבטל את הרשעתו של הנאשם ולפתוח את התיק מחדש. נוכח בקשתו של הנאשם לבטל את הרשעתו התקיים דיון במעמד הצדדים, שבמהלכו המאשימה (המדינה) התנגדה לבקשת הנאשם וטענה כי הוא היה מיוצג בהליך ועל כן אין הצדקה לפתיחת התיק מחדש. בסופו של הדיון בית המשפט קיבל את טענתו של

עורך דין אביב מזרחי והחליט לבטל את הרשעתו של הנאשם ולהתחיל את התיק מחדש.

עורך דין אביב מזרחי כפר באשמה של הנאשם וטען כי האשמה רובצת על משרד הרישוי שחידש לנאשם את רישיון הנהיגה על אף שטרם הסתיימה הפסילה שהוטלה עליו על ידי בית המשפט. נוכח טענת ההגנה התיק נקבע לשמיעת עדויות וראיות.

בין לבין, עורך דין אביב מזרחי הצליח לשכנע את התביעה המשטרתית כי מדובר במקרה חריג שמצדיק הסדר טיעון מקל ביחס לעבירה החמורה של נהיגה בזמן פסילה. לאור הקשיים הראייתיים שעלו בתיק זה, בסופו של ההליך, עו"ד אביב מזרחי הצליח להגיע להסכמות עם המדינה בדבר ענישה שהקלה עם הנאשם יחסית להסדר הקודם והן מבחינת חומרת העבירות שיוחסו לו.

הצדדים הגיעו להבנה בדבר ענישה מוסכמת שמהותה הארכת המאסר המותנה והטלת פסילת רישיון של 6 חודשים כאשר הפסילה המותנית תופעל בחופף לאותה פסילה. המשמעות היא שעל אף שלחובתו של הנאשם עמדה פסילה מותנית בת 6 חודשים הפסילה שהוטלה עליו בפועל היא 6 חודשים בלבד.

בית המשפט כיבד את הסכמת הצדדים והאריך את המאסר המותנה  בן ה-6 חודשים, הטיל על הנאשם 6 חודשי פסילה והפעיל את הפסילה המותנית בחופף לאותה פסילה. מדובר בתוצאה טובה במיוחד נוכח העבירות החמורות שיוחסו לנאשם ומצבו המשפטי המורכב.

תמונה של כתב האישום:

תמונות של גזר הדין:

מאמר זה מאגד מידע כללי וראשוני ואינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. אין להסתמך על הכתוב מבלי להתייעץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

על כותב המאמר:

כותב המאמר הינו עורך דין פלילי תעבורה אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי והתעבורה על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, עבירות מין, הליכי מעצר, עבירות תעבורה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, צווי הגנה, ערעורים, ועדות שחרורים, עתירות אסירים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי

אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

בירור מצב חקירה במשטרה
כל הפוסטים

בירור מצב חקירה במשטרה

בירור מצב חקירה במשטרה הינו בירור פרוצדורלי שנערך לגבי תיק משטרתי שטרם התקבלה בעניינו הודעה אודות גניזת התיק או לחלופין העמדה לדין והגשת כתב אישום

קיפוח זכות
כל הפוסטים

קיפוח זכות

קיפוח זכות הינה עבירת תעבורה מסוג ברירת משפט הנושאת לצדה קנס כספי ללא סנקציה של נקודות משרד הרישוי. המשמעות הינה כי עיקר הסנקציה לנהג שנרשם

דילוג לתוכן