חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין עילת סגירה של תיק התקבל על ידי התביעה המשטרתית (שלוחת זבולון). כתוצאה מכך הרישום הפלילי של לקוח המשרד נמחק לחלוטין למרות שבתחילה הואשם בעבירה חמורה של תקיפה.

עורך דין פלילי בחדרה
תוכן עניינים

לקוח המשרד נחקר באזהרה בחשד לתקיפה ונפתח נגדו תיק פלילי. לבסוף, התיק נגד הלקוח נסגר ביחידת התביעות בעילה של "חוסר ראיות". עורך דין אביב מזרחי הגיש למשטרה בקשה לשינוי עילת סגירה ובעקבות כך עילת הסגירה שונתה להעדר אשמה פלילית והרישום הפלילי של הלקוח נמחק.

לקוח המשרד (אדם נורמטיבי בשנות ה-60 לחייו)  היה מסוכסך עם אדם אחר על רקע משפחתי ואישי כאשר בין הצדדים התנהלו גם הליכים משפטיים מורכבים שהלהיטו את הרוחות.

עניינו של האירוע שנחקר הוא קטטה בין הצדדים שהתרחשה באזור הקריות. בעקבות הקטטה הוגשו תלונות הדדיות על ידי שני הצדדים כאשר כל אחד מהם טוען שהשני הוא זה שתקף אותו. נוכח התלונה שהוגשה נגדו לקוח המשרד נחקר בחשד לביצוע עבירת תקיפה ונפתח נגדו תיק פלילי. קראו עוד אודות עבירת התקיפה במאמר הבא.

חשוב לציין כי כאשר חשוד נחקר באזהרה ונפתח נגדו תיק פלילי בחשד לביצוע עבירה הנוהל המשטרתי מחייב כי הוא יעבור הליך של צילום והטבעה בתחנת המשטרה, וכך נעשה גם בעניינו של לקוח המשרד. מדובר בנוהל טכני שמהלכו החשוד מצולם וטביעות אצבעותיו מתועדות לצורך שמירה במאגר. לחשודים נורמטיביים שאינם בקיאים בהליכים המשטרתיים הליך הצילום והטבעה עלול להיתפס כדבר משפיל שפוגע בזכויותיהם וכבודם. נוכח הפגיעה בכבודו וההרגשה כי הואשם על לא עוול בכפו החשוד פנה לעורך דין אביב מזרחי על מנת שילווה אותו בהליך החקירה המשטרתית. קראו עוד אודות ייעוץ לפני חקירה במאמר הבא.

כאמור, טענת החשוד באותו מקרה הייתה כי הוא זה שהותקף באותו אירוע והתלונה שהוגשה נגדו הינה תלונת שווא שהוגשה נגדו במטרה להוות טענת הגנה של התוקף מפני נקיטת הליכים פליליים נגדו. בסופו של דבר, התביעה המשטרתית של תחנת זבולון החליטה לסגור את התיק נגד לקוח המשרד בעילה של חוסר ראיות.

לאחר סגירת התיק, עורך דין אביב מזרחי הגיש ליחידת התביעות בקשה לשינוי עילת סגירה כך שהתיק ייסגר בעילה של "חוסר אשמה", בין היתר לאור העובדה שלקוח המשרד הוא זה שהותקף באותו האירוע, ובמהלכו הוא ספג חבטות שמדברות בעד עצמן בעניין נכונות גרסתו. יצוין כי לקוח המשרד הוא אדם נורמטיבי שעברו ללא דופי. הוא מעולם לא הורשע או נחקר בחשד לעבירות אלימות. לאור עברו הנקי של לקוח המשרד ההגנה על שמו הטוב ושינוי עילת הסגירה הייתה בעלת חשיבות עליונה מבחינתו.

לאחר עיון נוסף בחומרי החקירה וטיעוניו של עורך דין אביב מזרחי, יחידת התביעות (שלוחת זבולון) קיבלה את הבקשה וסגרה את התיק מחוסר אשמה כך ששמו של לקוח המשרד נוקה לחלוטין מההאשמות שיוחסו לו. להבדיל מסגירת תיק מחוסר ראיות, בסגירה מחוסר אשמה שמו של החשוד מנוקה לחלוטין והרישום נמחק אף מהרישום המשטרתי. קראו עוד אודות מחיקת רישום פלילי במאמר הבא.

קראו אודות מקרה נוסף (חמור יותר) שהפרקליטות קיבלה ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין שינוי עילת סגירה של תיק משטרתי.

תמונה של ההודעה על שינוי עילת הסגירה:

מאמר זה מאגד מידע כללי וראשוני ואינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. אין להסתמך על הכתוב מבלי להתייעץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

על כותב המאמר:

כותב המאמר הינו עורך דין פלילי אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי והתעבורה על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, עבירות מין, הליכים משמעתיים, עתירות אסירים, הליכי מעצר, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי

אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

בירור מצב חקירה במשטרה
כל הפוסטים

בירור מצב חקירה במשטרה

בירור מצב חקירה במשטרה הינו בירור פרוצדורלי שנערך לגבי תיק משטרתי שטרם התקבלה בעניינו הודעה אודות גניזת התיק או לחלופין העמדה לדין והגשת כתב אישום

קיפוח זכות
כל הפוסטים

קיפוח זכות

קיפוח זכות הינה עבירת תעבורה מסוג ברירת משפט הנושאת לצדה קנס כספי ללא סנקציה של נקודות משרד הרישוי. המשמעות הינה כי עיקר הסנקציה לנהג שנרשם

דילוג לתוכן