חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסעת נוסעים מעל המותר נהג חדש

הסעת נוסעים מעל המותר נהג חדש
תוכן עניינים

הסעת נוסעים מעל המותר נהג חדש הינה עבירת תנועה מסוג הזמנה לדין. ההשלכות שכרוכות בביצוע עבירה זו נוגעת בראש ובראשונה לעובדה שנהג חדש שנתפס מסיע נוסעים מעל המותר צפוי להיות מוזמן לתת את הדין באחד מבתי המשפט לתעבורה. כלומר, אין מדובר בעבירה מסוג ברירת משפט וככל והנהג יורשע בעבירה צפוי הוא להיענש ואף להיפסל מנהיגה.

בניגוד לתפיסה הרווחת, עבירה של הסעת נוסעים מעל המותר נהג חדש הינה עבירה הנחשבת לעבירת תנועה חמורה למדי בהשוואה לעבירות נהג חדש אחרות. חשוב לציין כי עבירה זו אינה נחלת נהגים חדשים בלבד. כידוע, גם על נהג ותיק קיימות הגבלות בהקשר להסעת נוסעים ברכב פרטי.

הסעת נוסעים מעל המותר נהג חדש עלולה לסכן את רישיון הנהיגה של הנהג ולהעמידו בפני סנקציות שונות שיוטלו עליו על ידי בית משפט ומשרד הרישוי. חשוב להדגיש בהקשר זה כי ככל והנהג החדש יורשע בעבירה זו התביעה המשטרתית צפויה לבקש מבית המשפט לפסול אותו מנהיגה לתקופה ארוכה וממושכת.

נהג חדש שמעוניין לשמור על רישיון הנהיגה שלו ללא פסילות וללא הגבלות מוטב כי יפנה לייצוג של עורך דין לתעבורה בנוגע לכל עבירת תנועה. חשיבות הייצוג נכונה ביתר שאת שעה שמדובר בעבירות מסוג הזמנה לדין לרבות העבירה של הסעת נוסעים מעל המותר נהג חדש.

הגבלת נוסעים נהג חדש

הגבלת נוסעים נהג חדש נועדה למנוע מנהג חדש להסיע נוסעים מעבר לכמות המותרת לו בחוק. נהג חדש אשר טרם מלאו לו 21 שנים, אינו יכול להסיע יותר משני נוסעים ללא מלווה היושב לצדו. הגבלת נוסעים נהג חדש מוגדרת בסעיף 12א2 לפקודת התעבורה האומר בזו הלשון:

"נהג חדש שטרם מלאו לו 21 שנים וחלפה לגביו התקופה שבה חלה עליו חובת הליווי האמורה בסעיף 12א1, לא יסיע ברכב מנועי יותר משני נוסעים עד שימלאו לו 21 שנים, אלא אם כן יושב, במושב שלצדו, מלווה."

מלשון הסעיף ניתן ללמוד כי נהג חדש אינו יכול להסיע יותר משני נוסעים כאשר לא נמצא לידו מלווה. הגבלת נוסעים נהג חדש עומדת בעינה עד אשר ימלאו לנהג חדש 21 שנים או יסיים את תקופת הנהג חדש המוקדם מבין השניים.

ככל ולצד הנהג חדש מלווה, אין הגבלה על מספר הנוסעים שיכול הוא להסיע בכפוף לרשום ברישיון הרכב ובהתאם לדרגת רישיון הנהיגה שלו. קראו עוד בהקשר זה במאמר שכתבתי בנושא נהיגה ללא מלווה.

יש לזכור כי לנהג חדש בתקופה של ששת החודשים הראשונים מיום הוצאת רישיון הנהיגה חלה על הנהג החדש חובה לנהוג עם מלווה ללא קשר למספר הנוסעים הנמצאים ברכב.

הסעת נוסעים מעל המותר

הסעת נוסעים מעל המותר הינה עבירה כללית המתייחסת לכל נהג ונהג בין אם מדובר בנהג חדש ובין אם מדובר בנהג ותיק. דהיינו, כל נהג בהתאם לדרגת רישיונו ורישיון הרכב בו הוא נוהג רשאי להסיע מספר נוסעים קצוב כפי שרישיונו מתיר לו.

הסעת נוסעים מעל המותר עלולה לגרור רישום הזמנה לדין בבית משפט לתעבורה והטלת עונשים כבדים וחמורים על הנהג.

בנוסף, הסעת נוסעים בניגוד למותר מעמידה בסכנה את הנוסעים אשר אינו חגורים כנדרש ברכב. הסעת נוסעים מעל המותר נהג חדש נחשבת לעבירה חמורה שבעתיים עבורו שכן נהג חדש אשר ייתפס מבצע עבירה זו, יוזמן לדין כשעל ראשו תרחף פסילת רישיון נהיגה מינימלית של 3 חודשים.

נהג חדש נקודות

נהג חדש נקודות רלוונטי מאוד עבור נהג חדש בפרט כאשר מדובר בעבירה המופיע בתוספת השלישית לפקודת התעבורה ועלולה לסכנו בסנקציות שונות מצד משרד הרישוי. לעיתים, הנקודות הרשומות לצד העבירה אינן פוגעות בנהג חדש. טיב הפגיעה ברישיון הנהיגה של הנהג החדש תלוי בעיקר באופי וסוג העבירה שנתפס מבצע.

לדוגמא, נהג חדש אשר יבצע עבירת מהירות מופרזת ללא נקודות (קנס כספי על סך 250 ₪ בלבד) ככל ולא יטפל בדוח באמצעות עורך דין תעבורה, עלול למצוא עצמו תחת סנקציות חריפות מטעם משרד הרישוי בדמות הארכת תקופת הנהג לשנתיים נוספות וכן ביצוע מבחן עיוני מחדש.

הסעת נוסעים מעל המותר נהג חדש הינה עבירה אשר אינה כוללת נקודות משרד הרישוי אך מאידך נושאת לצדה פסילה מינימלית של 3 חודשים הקבועה בחוק. פסילה זו ככל ולא תטופל על ידי עורך דין תעבורה, עלולה להביא להארכת תקופת הנהג חדש של הנהג לשנתיים נוספות לצד עונשים אחרים נלווים.

כאשר אנו בוחנים את דוח התנועה שנרשם לנהג חדש אנו בודקים האם מדובר בעבירה העלולה לפגוע ברישיון הנהיגה שלו ללא קשר לנקודות משרד הרישוי המופיעות לצדה. כמובן כי במסגרת הטיפול בדוח, יפעל עורך דינו של הנהג למחיקת נקודות תעבורה גם כן אך כפי שניתן להבין, לא תמיד זוהי מטרת העל.

סיום נהג חדש אחרי שנתיים

סיום נהג חדש אחרי שנתיים רלוונטי לנהג אשר לא ביצע עבירות תעבורה המופיעות בתוספת השלישית או ביצע אך לא טיפל בהן. נהג אשר יבצע עבירת תנועה המופיע בתוספת השלישית לפקודה כגון הסעת נוסעים מעל המותר נהג חדש ולא יטפל בה, תקופת הנהג חדש שלו עלולה להתארך לשנתיים נוספות.

הארכת תקופת הנהג חדש לשנתיים נוספות פוגעת בנהג חדש גם באלמנטים נוספים כגון התייקרות ביטוח הרכב, עונשים נלווים אחרים מטעם משרד הרישוי וכדומה. סיום נהג חדש אחרי שנתיים יתאפשר אך ורק לנהג אשר שמר על רישיון הנהיגה שלו וטיפל בעבירות תנועה אשר ביצע.

טיפול בהקשר זה כוונתו לטיפול משפטי מקצועי על ידי עורך דין תעבורה המתמחה בדיני תעבורה ויכול לסייע לנהג לשמור על רישיון הנהיגה שלו. נהג חדש אשר ביצע עבירת תנועה ינהג בחוכמה אם יפנה באופן מידי לעורך דין תעבורה ויוודא עמו כיצד ניתן לטפל לו בדוח ולשמור על רישיון הנהיגה.

משרדנו מתמחה בדיני תעבורה בדגש על עבירות נהג חדש יחד עם משרד הרישוי. עם קבלת התיק במשרדנו, אנו פועלים ליתן מענה מקיף וממצה לנהג המשלב בין ייצוג משפטי בבית משפט לתעבורה לבין התמודדות עם משרד הרישוי והסנקציות המוטלות על ידיו. השאירו לנו הודעה ואנו נפעל לשוב אליכם בהקדם.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

הצלחות המשרד
ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין עילת סגירה של תיק התקבל על ידי הפרקליטות הפלילית בחיפה. כתוצאה מכך הרישום הפלילי של לקוחת המשרד נמחק למרות שבתחילה הואשמה בעבירות חמורות של התעללות בילדים.

לקוחת המשרד עבדה כמטפלת פרטית של שני ילדים קטינים. לאחר שסיימה את עבודתה עם הילדים הסתכסכה עם אימם בעקבות וויכוח סתמי ברשת החברתית "פייסבוק". בעקבות

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.
הצלחות המשרד
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.

באחת משעות הלילה הקטנות אופנוע יוקרתי נגנב בצפון תל אביב. פחות משעה לאחר הגניבה לקוח המשרד נעצר על ידי שוטרים שהוא מתחבא מאחורי חונה בסמוך

בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.
הצלחות המשרד
בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.

נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה המייחס לו עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה בשכרות (תחת השפעת סמים).  על אף

דילוג לתוכן