חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תיק של נהיגה בזמן פסילה מסתיים בקנס בלבד ללא פסילת רישיון.

תוכן עניינים

נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום שמייחס לו נהיגה בזמן פסילה לאחר שנתפס נוהג ברכבו למרות שנפסל מנהיגה על ידי קצין משטרה. לבסוף, כתב האישום תוקן לעבירה של אי החזקת מסמכים ובית המשפט גזר על הנאשם קנס בלבד מבלי לפסול את רישיון הנהיגה שלו.

בשנת 2020 לקוח המשרד נהג ברכבו באחת מערי המרכז ונעצר על ידי שוטרים לבדיקה בחשד לנהיגה תחת השפעת סמים. במסגרת חקירתו, נערכה לנהג בדיקת סמים שתוצאותיה הראו כי קיימים שרידים של סם מסוג קנאביס בדמו. לאור זאת, נערך ללקוח המשרד שימוע מנהלי על ידי קצין תנועה (בעניין פסילת הרישיון). קראו עוד על כך במאמר שכתבתי בנושא שימוע בפני קצין תנועה.

לטענת המשטרה, במסגרת השימוע המנהלי קצין התנועה פסל את לקוח המשרד מנהיגה והודיע לו כי רישיונו נפסל למשך 30 ימים. כאמור, לאחר מספר ימים לקוח המשרד נתפס נוהג ברכבו לכאורה תוך הפרה של הוראת הקצין שפסל אותו מנהיגה.

בהתאם לכך, נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום לבית המשפט לתעבורה בחיפה. בכתב האישום יוחסו לנאשם עבירות של נהיגה בזמן פסילה ונהיגה ללא פוליסת ביטוח תקפה.

יש לציין כי עבירה של נהיגה בזמן פסילה נחשבת לעבירה חמורה במיוחד בהשוואה לעבירות תעבורה אחרות. חומרת העבירה נעוצה בעובדה כי נהיגה ברכב על אף הוראה בדבר איסור לנהיגה מבטאת זלזול בחוק ובבתי המשפט.

לאור החומרה היתרה שרשויות האכיפה ובתי המשפט מייחסים לעבירה זו העונשים שבתי המשפט לתעבורה נוהגים להטיל בגינה נחשבים לעונשים חמורים למדי בהשוואה לעבירות תעבורה אחרות. קראו עוד על עבירה זו במאמר שכתבתי בנושא נהיגה בזמן פסילה.

הרשעה בעבירה של נהיגה בזמן פסילה לרוב תגרור אחריה פסילת רישיון ממושכת שנעה בין מספר חודשים למספר שנים ולעיתים אף עבודות שירות ומאסר בפועל. העונש הספציפי שיוטל על נאשם שמורשע בעבירה זו תלוי גם בהרשעותיו הקודמות ובקיומם של מאסרים מותנים או פסילות מותנות.

במקרה הנוכחי, המחלוקת בין הצדדים נגעה לסוגייה שקשורה בנפקות החוקית של הפסילה שהוטלה על ידי קצין המשטרה. עורך דין אביב מזרחי איתר בחומרי החקירה כשלים שנגעו לידיעת הנהג אודות העובדה שנפסל מנהיגה.

יודגש בהקשר זה כי רישיונו של הנהג לא נתפס על ידי קצין המשטרה וכן כי מתיק החקירה נעדרו מסמכים מהותיים שקשורים ביידוע הנהג אודות הפסילה. חשוב להבהיר כי כל אימת שקצין משטרה פוסל נהג מנהיגה עליו ליידע אותו על כך ולהחתים אותו על מסמכים רלוונטיים שבאמצעותם ניתן לוודא כי הנהג אכן מודע לעובדה שנפסל מנהיגה.

תנאי הכרחי להרשעה בעבירה של נהיגה בזמן פסילה הינה כי הנהג הפסול מודע להיותו פסול מנהיגה. במקרה הנוכחי, לקוח המשרד טען כי לא היה מודע לעובדה שנפסל מנהיגה ואף הדגיש את העובדה כי רישיונו מעולם לא נלקח ממנו.

לאחר שעורך דין אביב מזרחי הדגיש בפני התביעה המשטרתית את הכשלים בחומרי החקירה היא נאותה לתקן את כתב האישום לעבירה קלה בהרבה של אי החזקת מסמכים. יתרה מכך, הצדדים הסכימו לעתור במשותף לענישה שכוללת קנס בלבד ללא פסילה בפועל וללא פסילה על תנאי.

בית המשפט כיבד את הסכמות הצדדים והטיל על הנאשם קנס בסך 1000 שקל מבלי להטיל עליו פסילת רישיון.

כאמור, מדובר בתוצאה טובה במיוחד לאור חומרת העבירה המקורית שיוחסה ללקוח המשרד והעונשים שבתי המשפט נוהגים להטיל בגינה במקרים אחרים. קראו על מקרה נוסף שעורך דין אביב מזרחי ייצג נהג בעבירה של נהיגה בזמן פסילה והתיק הסתיים בששה חודשי פסילה בלבד.

תמונות של כתב האישום המקורי:

תמונות של גזר הדין:

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

הצלחות המשרד
ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין עילת סגירה של תיק התקבל על ידי הפרקליטות הפלילית בחיפה. כתוצאה מכך הרישום הפלילי של לקוחת המשרד נמחק למרות שבתחילה הואשמה בעבירות חמורות של התעללות בילדים.

לקוחת המשרד עבדה כמטפלת פרטית של שני ילדים קטינים. לאחר שסיימה את עבודתה עם הילדים הסתכסכה עם אימם בעקבות וויכוח סתמי ברשת החברתית "פייסבוק". בעקבות

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.
הצלחות המשרד
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.

באחת משעות הלילה הקטנות אופנוע יוקרתי נגנב בצפון תל אביב. פחות משעה לאחר הגניבה לקוח המשרד נעצר על ידי שוטרים שהוא מתחבא מאחורי חונה בסמוך

בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.
הצלחות המשרד
בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.

נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה המייחס לו עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה בשכרות (תחת השפעת סמים).  על אף

דילוג לתוכן