חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נהיגה ללא טסט

נהיגה ללא טסט
תוכן עניינים

נהיגה ללא טסט הינה עבירת תעבורה מתחום עבירות התנועה הטכניות. דהיינו, עצם הנהיגה ללא טסט ברכב היא זו המגבשת את העבירה וקרוב לוודאי תוביל להרשעתו של הנהג במיוחס לו, וזאת אף אם הנהג לא ביצע כל עבירת תנועה אחרת. נהוג לחשוב כי עבירה של נהיגה ללא טסט הינה עבירה קלה אשר אינה פוגעת ברישיון הנהיגה של הנהג אך לא כך הם פני הדברים.

נהיגה ללא טסט הינה עבירת תנועה הכוללת נקודות משרד הרישוי אשר יירשמו לחובתו של הנהג ויתווספו לכל ניקוד אחר רשום לחובתו בהתאם לתקופת הצבירה שלו. נהג אשר יצבור 36 נקודות משרד הרישוי או יותר, יצטרך להפקיד את רישיון הנהיגה שלו לתקופה של 3 חודשים במשרד הרישוי ולאחר מכן לבצע אמצעי תיקון שונים לצורך חידושו.

עבירה של נהיגה ללא טסט כאשר רישיון הרכב פקע למעלה מחצי שנה תגרור רישום הזמנה לדין לבית משפט לתעבורה. במסגרת הדיון המשפטי אשר יתקיים לנהג, הוא להיפסל מנהיגה על ידי בית המשפט וכן סביר להניח יוטלו עליו עונשים נוספים אחרים כגון קנס כספי, פסילה על תנאי וכדומה.

משרדנו ממליץ לכלל נהגי ישראל לנהוג ברכב רק לאחר שנבדק ונמצא כי יש לו רישיון בתוקף והוא כשיר לנהיגה. ככל ונרשם לכם דוח תנועה בגין נהיגה ללא טסט, זה הזמן לפנות לייעוץ של עורך דין תעבורה ולוודא כי הניקוד המופיע לצד העבירה אינו פוגע בכם ולא יגרור סנקציות מטעם משרד הרישוי.

נהיגה ללא טסט מעל חצי שנה

נהיגה ללא טסט מעל חצי שנה הינה עבירה הגוררת רישום הזמנה לדין בבית משפט לתעבורה. אמנם, נראה כי פקיעת רישיון רכב לתקופה של חצי שנה אינה זמן רב וממושך אך לא כך הם פני הדברים בפרקטיקה המשפטית בבתי המשפט לתעבורה. בפועל, נהג אשר ייתפס מבצע עבירה של נהיגה ללא טסט כאשר רישיון הרכב פקע למעלה משישה חודשים, יוזמן לדין וצפוי להיענש בשל העבירה.

נהיגה ללא טסט מעל חצי שנה הינה כאמור עבירה של הזמנה לדין הכוללת נקודות משרד הרישוי וכן כל עונש אחר אשר יוטל על ידי בית המשפט. נהיגה ללא טסט למשך תקופה קצרה יותר משישה חודשים, הינה עבירה מסוג ברירת משפט הכוללת קנס כספי ונקודות משרד הרישוי.

חשוב לזכור כי נהיגה ללא טסט הינה עבירת תעבורה טכנית הנושאת נקודות משרד הרישוי. עורך דין תעבורה המטפל בדוח, יתקשה להוריד את הנקודות המופיעות לצד העבירה ויצטרך למצוא פתרונות יצירתיים על מנת שרישיון הנהיגה של הנהג לא יפגע.

נהיגה ללא ביטוח עבירה פלילית

נהיגה ללא ביטוח הינה עבירת תעבורה ולא עבירה פלילית. אמנם, נהיגה ללא ביטוח הינו מעשה הגורר ביצוע עבירה אך מדובר בעבירה לפי פקודת התעבורה ולא לפי חוק העונשין. לכן, נהג אשר ייתפס מבצע עבירה ירשם לו דוח תנועה אך אין המדובר בעבירה פלילית.

בהקשר זה חשוב לציין כי נהיגה ללא ביטוח עבירה פלילית בזיקה לתאונת דרכים באופן גורף תסתיים בהליך אזרחי בין הנהגים המעורבים בתאונה. נהיגה ללא ביטוח מהווה מעשה פזיז העלול לסכן את הנהג בתביעה אזרחית ככל ותתרחש חלילה תאונת דרכים וכן ברישום הזמנה לדין במידה וייתפס נוהג ללא ביטוח.

קנס על נהיגה ללא ביטוח חובה

קנס על נהיגה ללא ביטוח חובה הכוונה גורר אחריו גם הזמנה לדין והטלת קנס על ידי בית משפט לתעבורה. נהיגה ללא ביטוח חובה הינה עבירה מסוג הזמנה לדין ולא מסוג ברירת משפט. כלומר הקנס אשר יוטל על נהג אשר נתפס נוהג ללא ביטוח חובה יוטל עליו במסגרת גזר דין של בית משפט לתעבורה.

עורך דין תעבורה אשר ייצג את הנהג במקרה זה, יפעל לצמצם רכיבי הענישה לרבות צמצום הקנס הכספי אשר יוטל עליו על ידי בית המשפט. נהיגה ללא טסט עלולה בהקשר זה להשפיע על תוקפו של ביטוח החובה ולהשליך על אחריותו של הנהג במקרה של תאונות דרכים באופן ישיר. קראו עוד בהקשר זה במאמר שכתבתי בנושא כתב אישום על תאונת דרכים.

חברות הביטוח המבטחות את רכבו של הנהג יבדקו את תוקף רישיון הרכב של הנהג וכלל וימצא כי רישיון הרכב היה לא בתוקף במועד התרחשות התאונה, עלולות הן להסיר את אחריותן לתאונה ולא לבטח את הנהג. מסיבה זו, חשוב לנהוג בכלי רכב רק כאשר ישנו רישיון רכב בתוקף וכן ביטוח חובה בתוקף.

מה העונש על נהיגה ללא טסט

היא שאלה המעסיקה כל נהג אשר נתפס מבצע עבירה מסוג זה. העונש מתחלק לשלוש רמות ענישה בהתאם לתקופה בה פקע רישיון הרכב של הנהג.

  • נהיגה ללא טסט כאשר רישיון הרכב פקע עד 4 חודשים. במקרה זה יירשם לנהג דוח מסוג ברירת משפט הכולל 6 נקודות משרד הרישוי וקנס כספי על סך 250 ₪.
  • נהיגה ללא טסט כאשר מדובר בפקיעת רישיון רכב בין 4-6 חודשים. במקרה זה יוטל על הנהג קנס כספי על סך 1,000 ₪ וכן רישום 6 נקודות משרד הרישוי.
  • נהיגה ללא טסט כאשר רישיון הרכב פקע למעל מחצי שנה. במקרה זה תרשם לנהג הזמנה לדין ועליו יהיה להתייצב בבית משפט לתעבורה בהתאם למועד שנקבע לו. עבירה זו כוללת רישום 8 נקודות משרד הרישוי וכן עונשים אחרים כפי שיקבע בית המשפט.

חשוב לזכור כי כאשר מדובר בעבירה זאת מסוג הזמנה לדין, העונש בגינה ייגזר הן מתקופת פקיעת רישיון הרכב והן מעברו התעבורתי של הנהג. ככל ומדובר בתקופת פקיעה ארוכה וממושכת, תעתור התביעה לפסילת רישיון נהיגה ארוכה וממושכת ולעיתים אף לעונש מאסר. קראו בנושאים אלו גם את המאמר על הפקדת רישיון נהיגה.

עורך דין תעבורה המתמחה בדיני תעבורה יוכל באמצעות פסיקה רלוונטית לסייע לנהג להתמודד עם ההזמנה לדין ולצמצם באופן ניכר את העונש אשר יוטל עליו בבית המשפט. למשמעות המשא ומתן עם התביעה המשטרתית בהקשר זה ישנה חשיבות גדולה וכן באמצעות הצגת פסיקה רלוונטית ניתן לצמצם באופן ניכר את העונש.

מחיקת נקודות נסיעה ללא טסט

מחיקת נקודות משרד הרישוי נסיעה ללא טסט הינה פעולה לא פשוטה כלל וכלל. כל עורך דין תעבורה יודע כי ביטול נקודות משרד הרישוי כאשר מדובר בעבירה זאת הינה פעולה הדורשת השקעת ארגיה וניהול משא ומתן אינטנסיבי עם לשכת התביעות.

באמצעות ניהול משא ומתן משפטי ונכון, ניתן להביא לביטול נקודות משרד הרישוי כאשר נרשמת הזמנה לדין בגין ביצוע עבירה . יש לזכור כי ניהול משא ומתן על התביעה המשטרתית יעשה על ידי עורך דין תעבורה המתמחה בדיני תעבורה ובידיו הכלים המתאימים לעשות זאת.

משרדנו מתמחה בדיני תעבורה ובעל ניסיון עשיר בטיפול בעבירות תנועה. באמצעות פסיקה רלוונטית וניהול משא ומתן נכון עם התביעה המשטרתית, אנו יכולים לסייע לכם לשמור על רישיון הנהיגה שלכם  מבלי שתצטרכו לבצע אמצעי תיקון שונים מטעם משרד הרישוי.

נרשם לכם דוח תנועה בגין העבירה? קיבלתם הזמנה לדין ואינכם יודעים כיצד להתמודד עמה? השאירו לנו הודעה ואנו נדאג לשוב אליכם בהקדם.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

הצלחות המשרד
ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין עילת סגירה של תיק התקבל על ידי הפרקליטות הפלילית בחיפה. כתוצאה מכך הרישום הפלילי של לקוחת המשרד נמחק למרות שבתחילה הואשמה בעבירות חמורות של התעללות בילדים.

לקוחת המשרד עבדה כמטפלת פרטית של שני ילדים קטינים. לאחר שסיימה את עבודתה עם הילדים הסתכסכה עם אימם בעקבות וויכוח סתמי ברשת החברתית "פייסבוק". בעקבות

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.
הצלחות המשרד
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.

באחת משעות הלילה הקטנות אופנוע יוקרתי נגנב בצפון תל אביב. פחות משעה לאחר הגניבה לקוח המשרד נעצר על ידי שוטרים שהוא מתחבא מאחורי חונה בסמוך

בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.
הצלחות המשרד
בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.

נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה המייחס לו עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה בשכרות (תחת השפעת סמים).  על אף

דילוג לתוכן