חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תשעה חודשי עבודות שירות נגזרו על לקוח המשרד שהודה והורשע בשני תיקים בגין עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות, איומים, גניבת רכב, החזקת כלי פריצה הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והיזק לרכוש.

עבודות שירות
תוכן עניינים

נגד לקוח המשרד הוגשו שני כתבי אישום חמורים לבית המשפט השלום בחדרה בגין עבירות אלימות ורכוש חמורות. על אף שמדובר באדם בעל עבר פלילי מכביד, בית המשפט התחשב בשיקום שעבר בשנים האחרונות והטיל עליו עבודות שירות וצו מבחן.

בתיק הראשון יוחסו ללקוח המשרד עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות (על ידי שניים או יותר) ואיומים לפי סעיפים 382(א) ו-192 לחוק העונשין, תשל"ז-1977. באותו מקרה הנאשם וחברים נוספים היו מעורבים בקטטה עם חבורת צעירים אחרת (המתלוננים). במהלך הקטטה, לקוח המשרד חבט במתלוננים והיכה אחד מהם עם צינור. קראו עוד אודות עבירת התקיפה במאמר הבא.

למרבה הצער, כתוצאה מהמקרה ומהמכות שספגו למתלוננים נגרמו חבלות ונזקים גופניים לא פשוטים. יחד עם זאת, ראוי לציין שלקוח המשרד לא היה זה שהחל העימות ולא הוא זה שיזם אותו. המקרה התחיל כאשר קרוב משפחתו של הנאשם נקלע לדין ודברים עם המתלוננים כאשר הוא עמד מולם לבדו. קרוב משפחתו של לקוח המשרד התקשר אליו וביקש שיבוא לעזרתו וכך הוא נגרר לסיפור באל כורחו.

כמובן שאין בכך כדי להקל ראש במעשיו של לקוח המשרד, אולם, לדעת כותב המאמר יש בכך משום נסיבות מקלות לעומת הנאשם השני בתיק שיזם את האירוע.

במהלך עימות שהתנהל בין לקוח המשרד לאחד המתלוננים בתחנת המשטרה, לקוח המשרד השמיע כלפיו איומים בנוכחות חוקרי המשטרה. משכך יוחסה לו בכתב האישום גם עבירה של איומים.

בתיק השני יוחסו ללקוח המשרד עבירות של גניבת רכב, החזקת כלי פריצה, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, והיזק לרכוש במזיד, לפי סעיפים 413ב, 413ז, 275 ו-452 לחוק העונשין, תשל"ז-1977. יובהר בקצרה כי עניינו של תיק זה בגניבת אופנוע שהנאשם גנב בצוותא עם נאשם נוסף. קראו אודות עבירת גניבת רכב במאמר הבא. ראוי לציין שבתחילת התיק יוחסה לנאשם גם עבירה של החזקת סכין אולם זו הוסרה מכתב האישום במסגרת הסדר הטיעון.

כתב האישום בגין האירוע התקיפה הוגש כשנה לאחר האירועים ועל כן מלבד מעצר לצרכי חקירה שאורכו מספר ימים לקוח המשרד היה בסטאטוס של משוחרר בתיק זה. מנגד, בתיק עבירות הרכוש, התביעה המשטרתית ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשם במעצר של ממש עד לתום ההליכים המשפטיים. לאחר כשבועיים של מעצר, עורך דין אביב מזרחי הצליח לשכנע את בית המשפט כי ראוי לשחרר את הנאשם למעצר בית בפיקוח בני משפחתו והנאשם שוחרר גם בתיק זה. 

הטיפול בשני התיקים השתרך על פני מספר שנים נוכח דחיות ואורכות שונות בהליך שחלקן היו קשורות למגפת הקורונה וביטולם של דיונים רבים בתקופה זו.

בסופו של דבר, הצדדים הגיעו להסדר טיעון שכלל תיקונים בכתבי האישום לרבות הסרת חלק מהעבירות. כמו כן, הוסכם בין הצדדים כי לקוח המשרד יצרף את שני התיקים יחדיו ויישפט עליהם ביחד בפני אותו שופט.

לאחר שהנאשם הודה והורשע בכתבי האישום המתוקנים בית המשפט ביקש משירות המבחן להכין תסקיר לעניין עונשו. שירות המבחן, התרשם כי הנאשם מעוניין לשנות את דרכיו, לפתוח בדרך חדשה ולהשתקם. בהתאם לכך, הוא שולב בקבוצה טיפולית שעוסקת במניעת אלימות וויסות כעסים. הוא השתלב בקבוצה בהצלחה, הגיע לכל המפגשים והיווה חבר פעיל ותורם לשיח הקבוצתי.

בין מועד הטיעונים לעונש עד למועד גזר הדין הוגשו בעניינו מספר תסקירים. בתסקיר הסופי, שירות המבחן העריך כי הנאשם מצליח להיתרם מההליך הטיפולי וכי קיימים סיכויים ממשיים שישתקם וישנה את דרכיו. בהתאם לכך, שירות המבחן המליץ לבית המשפט להימנע מלהטיל על הנאשם מאסר בפועל ולהטיל על צו מבחן שבמהלך תקופה זו ימשיך להיות מלווה על ידי שירות המבחן.

במעמד הטיעונים לעונש המדינה ביקשה להטיל על הנאשם מאסר בפועל לתקופה ממושכת וארוכה שאמורה לדעתה לנוע בין 60-30 חודשי מאסר. המדינה טענה כי מדובר באדם בעל עבר פלילי מכביד שביצע עבירות חמורות ועל כן אין הוא ראוי להקלה בעונש.

מנגד, עורך דין אביב מזרחי ביקש לאמץ את המלצות שירות המבחן ולחרוג ממתחם העונש ההולם לאור סיכוייו הממשיים של הנאשם להשתקם. עורך דין אביב מזרחי טען כי מאסר נוסף משמעותו חזרה לחיי הפשע וכי דווקא שיקום של הנאשם וחזרתו לחברה כאדם מועיל ונורמטיבי יטיבו עם החברה כולה ועם האינטרס הציבורי. קראו עוד אודות מתחם העונש ההולם במאמר בנושא ענישה בהליכים פליליים.

בסופו של דבר, בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי והמלצותיו של שירות המבחן והטיל על הנאשם תשעה חודשי עבודות שירות ללא ריצוי מאסר בפועל. בנוסף, בית המשפט הטיל על הנאשם פיצויים למתלוננים וצו מבחן שבמהלכו ימשיך להיות מלווה על ידי שירות המבחן שיעקוב אחר התקדמותו בטיפול.

מדובר בתוצאה טובה במיוחד נוכח עברו הפלילי של הנאשם והעבירות החמורות שיוחסו לו בתחילת התיק.

תמונות של גזר הדין:

מחפש עורך דין פלילי בחדרה ? מחפש עורך דין פלילי בחיפה? מחפש עורך דין פלילי בקריות? מחפש עורך דין פלילי בצפון? זומנת לחקירה? מוזמן להתקשר לעו"ד אביב מזרחי 0504-399-440.

מאמר זה מאגד מידע כללי וראשוני ואינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. אין להסתמך על הכתוב מבלי להתייעץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

על כותב המאמר:

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, עבירות מין, הליכי מעצר, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

הצלחות המשרד
ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין עילת סגירה של תיק התקבל על ידי הפרקליטות הפלילית בחיפה. כתוצאה מכך הרישום הפלילי של לקוחת המשרד נמחק למרות שבתחילה הואשמה בעבירות חמורות של התעללות בילדים.

לקוחת המשרד עבדה כמטפלת פרטית של שני ילדים קטינים. לאחר שסיימה את עבודתה עם הילדים הסתכסכה עם אימם בעקבות וויכוח סתמי ברשת החברתית "פייסבוק". בעקבות

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.
הצלחות המשרד
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.

באחת משעות הלילה הקטנות אופנוע יוקרתי נגנב בצפון תל אביב. פחות משעה לאחר הגניבה לקוח המשרד נעצר על ידי שוטרים שהוא מתחבא מאחורי חונה בסמוך

בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.
הצלחות המשרד
בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.

נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה המייחס לו עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה בשכרות (תחת השפעת סמים).  על אף

דילוג לתוכן